De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:27

Leuk, wat een knappies!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:20

Yes de katten op de foto komen bij ons wonen! Helemaal blij!

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:22

Gefeliciteerd @klaasje!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:43

@Fosco: Mooi dier!
@Klaasje: Leuk :) Helemaal mooi dat ze samen naar jou gaan!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:29

Thanks!!
Wat zijn jullie ervaringen met Ragdolls & krabtonnen? Kan een krabton i.p.v. klimpaal?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:09

Ik ga een hoge maar smalle krabpaal bestellen :j

Krabtonnen zijn wel lekker stevig, weet je zeker dat ze geschikt zijn voor grote katten :))

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:21

Ik heb het allebei. Ze liggen of onderin of bovenop. Dat is mijn ervaring.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:43

Ik heb een hele grote stevige krabton, die krijgen ze cht niet om. Ze hangen er soms als psiderman aan, zo gaaf!
De kleine krabton gebruiken ze ook heel veel om te krabben en op te slapen. Maar die is net te klein om comfortabel in te kruipen.
En boven heb ik een mega grote krabpaal, die gebruiken ze veel om in te liggen. Maar de grote ton is toch echt favortiet.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:27

Afbeelding

Wij hebben deze krabton, erg stevig.
Wij vonden een ronde maar instabiel, deze is 1,20 hoog, en heeft 2 gaten, aan de voorkant 1 hoge en aan de zijkant 1 lage.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:05

Die is tof! :oo

Ik heb nou twee krabpalen staan, ze hangt in beide meerdere keren per dag. Zo'n ton is fantastisch, daar kan ze op én in en goed aan hangen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:34

Die krabton heb ik ook, maar dan veel hoger.
Inderdaad veel steviger dan die ronde, die staan bij mijn britten soms al te wiebelen. Deze komt echt niet van zijn plek.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:32

Ik heb geen last van een wiebelende krabton maar ik heb wel een dure variant.... Mijn Ragdolls slopen ook niks, ik hoor zo vaak van oh die krabpaal is niet bestand tegen Ragdolls.....maar nooit last van.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:39

Onze krabpaal (dik karton in het midden) is laatst omgeknakt :+ Was één met drie 'verdiepingen' met een soort stoeltje met een balletje eraan bovenop. Balletje was erg interessant en soms ging het er erg wild aan toe en toen is ie omgeknakt :D

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:36

Thanks voor de reacties, we hebben inmiddels twee krabtonnen. Gister is de poes gesteriliseerd, helemaal goed gegaan, hopelijk over een weekje mogen we ze verwelkomen...

Afbeelding

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:18

Een vraagje voor de ervaringsexperts, we hebben sinds een maand of twee een seal mink Ragdoll poesje van nu bijna 5 maanden oud maar ik vind haar vrij kort in de vacht blijven vergeleken met mijn andere twee (moeder en zoon) Ragdolls. Ze begint sinds een paar weken wel echt een kraag te ontwikkelen en de staart wordt dikker en ook zijn de haren op haar billen wel langer dan de rest van haar vacht. Het wordt dus al wel wat langer maar toch heeft ze de helft aan haar t.o.v. de andere twee katten.

Weet iemand of het nog zo kan zijn dat de vacht nog wel wat dikker/langer wordt ,of verandert dit niet meer vanaf dat ze een maand of 5 oud is? De ouders en nestgenootjes heb ik bezichtigd en hadden allemaal een veel dikkere/langere vacht. Ik dacht wellicht kan het te maken hebben met haar snelle groei, ze is aan de grote kant? *D

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:22

Ja hoor mijn jonge katten hadden ook niet meteen lang haar! En gezien haar staart en kraag wordt dat wel beter! Maar ze zijn niet allemaal MEGA langharig he! :D Als ze een jaar is zie je meer het eindresultaat!

Edit: De jouwe is een Solid denk ik ivm de kleur ogen!
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-01-15 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:23

Zie mijn fo'to's. Daar lijkt het minder erg op dan dat het is. Beiden nog best jonge katten.

2de foto was ze ongeveer 7 mnd en de 1ste foto daar is mijn kater 5/6 maanden.

Zonnetje81 schreef:
Alvast 2 van mijn Ragdolls <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:36

Spoffer is mijn oudste ragdoll en die heeft ook een veel langere vacht dan haar dochter Noeffel. Wel hebben beide een mega dikke vacht, maar de lengte zit een groot verschil in. Op Show zie je ook altijd verschillende vachtlengtes, dat is niet vreemd bij een Ragdoll.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:16

Wij hebben vandaag toch maar een krabton gekocht :+
Vonden we toch beter bij het interieur passen en dan hebben we een slaap- en krabplek in èèn. Ik wil nog wel een extra mandje aanschaffen (zo'n ronde stoffen) maar waar kan die het beste liggen? Echt hoge plekken hebben we niet en een mand in de vensterbank vind ik lelijk :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:06

Ik heb een krabton gekocht voor in de woonkamer, dat toont wat beter dan zo'n lelijke krabpaal haha. Die staan in de bijkeuken waar ze zitten als ik niet thuis ben.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:33

Ashen schreef:
Een vraagje voor de ervaringsexperts, we hebben sinds een maand of twee een seal mink Ragdoll poesje van nu bijna 5 maanden oud maar ik vind haar vrij kort in de vacht blijven vergeleken met mijn andere twee (moeder en zoon) Ragdolls. Ze begint sinds een paar weken wel echt een kraag te ontwikkelen en de staart wordt dikker en ook zijn de haren op haar billen wel langer dan de rest van haar vacht. Het wordt dus al wel wat langer maar toch heeft ze de helft aan haar t.o.v. de andere twee katten.

Weet iemand of het nog zo kan zijn dat de vacht nog wel wat dikker/langer wordt ,of verandert dit niet meer vanaf dat ze een maand of 5 oud is? De ouders en nestgenootjes heb ik bezichtigd en hadden allemaal een veel dikkere/langere vacht. Ik dacht wellicht kan het te maken hebben met haar snelle groei, ze is aan de grote kant? *D

[ Afbeelding ]

Mijn ervaring met de vacht van minken is dat die inderdaad vaak iets korter blijft. Ik heb en fok zelf mink. Mijn dekkater heeft ook een wat kortere vacht. Uiteraard wel halflanghaar dus met langer haar op de plaatsen waar het moet. Verder is het erg afhankelijk wat er verder allemaal in de lijn zit. Als er bv pers ingekruist is, zie je vaak dikkere en langere vachten. Met bijbehorend onderhoud.

Haar vacht zal zich nog wel iets ontwikkelen hoor maar ze zal geen volle ontplofte vacht krijgen. Mooie poes trouwens. Mag ik vragen wie de ouders zijn?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:10

Wat een mooie kleur Ashen!!

Best veel mensen ook met krabtonnen als ik het zo lees. Wij hebben er ook twee in de woonkamer (toch net wat passender dan die krab/klimpalen), maar eigenlijk vind ik het wel heel leuk als ze nog iets erbij krijgen om te klimmen. Wellicht een lege slaapkamer 'ombouwen' tot kattenkamer, met palen e.d.

Zojuist kreeg ik deze twee foto's toegestuurd door de eigenaren, volgend weekend komen ze bij ons. Dit is toch om te smelten? Moeder en zoon, als ik zo de zoon zie van 17 weken kan dat best nog wel eens een joekel worden...

Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:41

Wat is moeder voor kleur??

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:31

Vandaag had onze Ragdoll z'n eerste ervaring met sneeuw, dat begon een beetje onwennig maar daarna was het feest :+

Hier voornamelijk nog last van koude/natte pootjes:

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:08

Haha die schuddende pootjes ook steeds :')