Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EmptyWords schreef:dat trekken hebben ze zo door volgens mij.
ik zou ook echt nog een half jaar wachten voro je canivross gaat opbouwen... vooral een groot ras is pas met 1,5 uit gegroied
Lisitano schreef:EmptyWords schreef:dat trekken hebben ze zo door volgens mij.
ik zou ook echt nog een half jaar wachten voro je canivross gaat opbouwen... vooral een groot ras is pas met 1,5 uit gegroied
Zie je, ik dacht dat ze zelfs pas met 2 jaar uitgegroeid waren. De dierenarts zei dat het rustig aan joggen wel al kon maar ik vind het zo eng met zo'n jonge hond. Bedankt!
EmptyWords schreef:dat is er indd in verschillende afstanden, maar volgens mij is 5 of 8 km het kortste.... en dat lijkt me neit slim om de hond nu al voor op te trainen
Lisitano schreef:Ik ben ook niet van plan nu al op te bouwen voor een canicross. Mijn vraag was met welke leeftijd dat evt zou kunnen.
Ik ben zelf pas sinds kort begonnen met hardlopen, tot nu toe heb ik de hond 2x meegenomen met een klein rondje joggen. (20 min. incl. wandelen gezien ik 3 min jog, 1 min wandel etc.)
Wel ben ik heel enthousiast geworden na geinformeerd te zijn over canicrossen en dit wil ik ook zeker gaan doen als hij ouder is. Maar mijn vraag was dus of het nu mee doen met joggen kwaad kan en wanneer jullie denken dat je langer kunt gaan rennen en dus opbouwen naar canicross.
Ik ga overigens 2x per week op de baan incl. sprinten, dan is de hond niet mee. En ik ga 2x per week in de omgeving joggen, wat in bospaden op de bergen is. Waarbij ik dus nu slechts 2x de hond meegenomen heb.
Ik heb het beste voor met hem, vandaar ook mijn vragen
Manu wordt overigens haast niet belast, hij loopt 4x per dag een kleine ronde van zo'n 15 tot 20 minuten en 1x per dag gaan we naar een meer waar hij vaak zwemt en anders los loopt op het gras. Hij speelt eigenlijk nooit met andere honden, gaat geen bal achterna dus geen plotse draaien en sprongen. Wij maken hem moe met zwemmen en mee gaan naar de rugby, waar hij netjes naast me moet zitten of liggen en na afloop met de jongens mag spelen. Ik heb wel hersens, maar gezien ik geen drol weet van sporten met je hond had ik gewoon wat vragen ivm zijn leeftijd.
Machie schreef:Ik deel die mening dus niet. Als joggen al belastend is voor een hond... En daarbij, HD, als het er niet in zit komt het er ook niet uit. Zit het er wel in, komt het er ook wel uit. Wat niet wil zeggen dat je alles maar moet doen, maar beetje hardlopen over een zachte ondergrond, 3 keer per week een kwartiertje ofzo, nee lijkt me geen enkel probleem.