Citaat:Ik las op de site ratten.nl trouwens dat je ze ook sprinkhanen kunt voeren . Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd????
Ja dat klopt ik heb het eens geprobeerd bij onze dierenwinkel ratjes als extratje en ze vonden het heel lekker ook Morio wormen.
Gerbils zijn van beiden ook gek.
Nadeel mijn ratten thuis zitten in grote traliekooien die ga ik ent geen kruipende beestjes geven hahaha dan vind ik die overal terug behalve in de kooi.

heb ook een traliekooi en ik vind het sowieso maar een vies idee, wormen en sprinkhanen (de levende variant?)
en als je ze allebei hebt, okay. Maar ik zou niet als tussendoortje sprinkhanen of krekels gaan halen voor m'n dames. Dan zijn ze maar het grootste gedeelte van de week vegetarisch hoor, mogen ze het bot van mijn vlees wel afkluiven als ze dat willen. Dat loopt tenminste niet weg als je het neerlegt en dan komt mijn eten niet meteen terug omhoog omdat zij iets levends vermoorden. Ze vermoordden elkaar vanochtend al bijna, Iduna gooide Lilith op haar rug en Lilith bleef heel lang zo liggen, maar ze kreeg niet zo goed adem dus ze ging heel raar ademen en stil blijven liggen in plaats van weer op te staan
dus heb maar even met een papiertje gekraakt want dan kan ik haar er weer even uit krijgen, weet niet wat dat is met haar soms. Doet ze ook als ze zit te poepen, is ze helemaal van de wereld 
) dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken, maar was dit echt zomaar uit het niets dat hij zo raar ging ademen? Heb je nog een ratje? Ik zou als je er nog eentje hebt, voor de zekerheid met die naar de dierenarts gaan zo snel mogelijk, want als het een virus ofzo is kan de DA je daarmee helpen. Wel ontzettend rot voor je..
En wanneer de een er langs wilt hapt ze in je. Dat is niet zo heel zacht maar ook niet heel gemeen hard. Maar dan wil ze er langs en dat mag gewoon niet! Hoe kan ik zorgen dat ze dan niet meer bijten en wat rustiger worden?