Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:26

Citaat:
Ik las op de site ratten.nl trouwens dat je ze ook sprinkhanen kunt voeren . Heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd????

Ja dat klopt ik heb het eens geprobeerd bij onze dierenwinkel ratjes als extratje en ze vonden het heel lekker ook Morio wormen.
Gerbils zijn van beiden ook gek.
Nadeel mijn ratten thuis zitten in grote traliekooien die ga ik ent geen kruipende beestjes geven hahaha dan vind ik die overal terug behalve in de kooi. :')

ThinkAgain

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:30

oh bah, leuk dat ze dat als extraatje mogen maar ik denk dat ik het lekker houd bij fruit en groente := heb ook een traliekooi en ik vind het sowieso maar een vies idee, wormen en sprinkhanen (de levende variant?)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:00

Ik heb ook een gekko die levende krekels te eten krijgt. En mijn ratten krijgen ook af en toe een krekel. Die geef ik wel gewoon uit de hand, want als ik die dieren in de kooi los laat dan springen ze gelijk de kooi uit :))

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:02

ja van reptielen snap ik het nog :D en als je ze allebei hebt, okay. Maar ik zou niet als tussendoortje sprinkhanen of krekels gaan halen voor m'n dames. Dan zijn ze maar het grootste gedeelte van de week vegetarisch hoor, mogen ze het bot van mijn vlees wel afkluiven als ze dat willen. Dat loopt tenminste niet weg als je het neerlegt en dan komt mijn eten niet meteen terug omhoog omdat zij iets levends vermoorden. Ze vermoordden elkaar vanochtend al bijna, Iduna gooide Lilith op haar rug en Lilith bleef heel lang zo liggen, maar ze kreeg niet zo goed adem dus ze ging heel raar ademen en stil blijven liggen in plaats van weer op te staan >;) dus heb maar even met een papiertje gekraakt want dan kan ik haar er weer even uit krijgen, weet niet wat dat is met haar soms. Doet ze ook als ze zit te poepen, is ze helemaal van de wereld :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:06

Kan iemand mij hier helpen?
Ik ben alleen thuis en mijn rat doet heel raar, hij ademde net alsof die nieste de hele tijd, dr komt allemaal troep uit zn ogen en zit opgedroogd bloed aan zijn neus. En nu ademt hij heel raar, hij ligt ook met zn oogjes dicht en haalt heel kort adem. Ik heb hem net even naast me gehad maar dan liep hij een klein stukje en viel die om, dus heb ik hem weer bij zijn vriendje gezet, die er nu bewakend bij ligt ;(
kan iemand mij alsjeblieft helpen? ik stress helemaal en ik kan mn ouders niet berijken :(

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:15

Ik denk dat de DA de enige is die je kan helpen, klinkt niet goed! Sterkte! :(:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:53

Hij is dood ;(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:06

he bah wat een vervelend nieuws! :( dat opgedroogde bloed aan z'n neus is vaak poryfine (lieveli weet wel hoe je het schrijft als ik het verkeerd doe :+ ) dus dat is niet direct iets om je zorgen over te maken, maar was dit echt zomaar uit het niets dat hij zo raar ging ademen? Heb je nog een ratje? Ik zou als je er nog eentje hebt, voor de zekerheid met die naar de dierenarts gaan zo snel mogelijk, want als het een virus ofzo is kan de DA je daarmee helpen. Wel ontzettend rot voor je.. :(:)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:16

Jaa, ik kwam terug uit school en toen zag ik het. We gaan vanavond idd er even mee naar de da. Maar deze was ook al wat ouder (2 jaar). Dus we zullen vanavond wel even zien :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:18

ja dat had ik dus ook met Lilith, doe je niks aan, maar wel vervelend.. sterkte in elk geval en ik ben wel benieuwd wat het was

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:19

jaa ik ook, moeten we even kijken wat we anders met het andere ratje doen want t is zielig hem alleen te houden...

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:55

Hè bah, wat naar dat 'ie overleden is! Sterkte! :(:)

Voor het andere ratje kun je misschien bij een opvang kijken?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:02

ja ik zou inderdaad even bij een opvang kijken voor een maatje voor het andere ratje, zeker als het ratje niet heel jong meer is. Of bij een rattery twee babies reserveren, kan ook natuurlijk :) maar als je andere ratje al ouder is, is het misschien fijner om 2 van dezelfde leeftijd bij elkaar te hebben dan een oudje en twee drukke babies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:08

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:22

Ziet er goed uit, zal straks even overleggen wat we gaan doen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:23

T is alleen 110 km hier vandaan, beetje ver :(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:25

tsja groningen zal ook wel net zo ver zijn zeker, anders kon Miranda je misschien nog wel helpen

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:27

Groningen is idd net zo ver ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:34

Heeft iemand tips voor mij? Mijn ratjes zijn van 15 augustus 2011 en ze zijn heel druk. De een is echt heel druk. Ze willen niet stilzitten. Behalve als je ze wat lekkers geeft. In het hok hebben ze ook een rad waarin ze kunnen rennen en het is een ferplast jenny. Hoe langer je ze er uit hebt, hoe drukker ze worden :o? En wanneer de een er langs wilt hapt ze in je. Dat is niet zo heel zacht maar ook niet heel gemeen hard. Maar dan wil ze er langs en dat mag gewoon niet! Hoe kan ik zorgen dat ze dan niet meer bijten en wat rustiger worden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:17

DeniseBobby schreef:
Heeft iemand tips voor mij? Mijn ratjes zijn van 15 augustus 2011 en ze zijn heel druk. De een is echt heel druk. Ze willen niet stilzitten. Behalve als je ze wat lekkers geeft. In het hok hebben ze ook een rad waarin ze kunnen rennen en het is een ferplast jenny. Hoe langer je ze er uit hebt, hoe drukker ze worden :o? En wanneer de een er langs wilt hapt ze in je. Dat is niet zo heel zacht maar ook niet heel gemeen hard. Maar dan wil ze er langs en dat mag gewoon niet! Hoe kan ik zorgen dat ze dan niet meer bijten en wat rustiger worden?

Het zijn vrouwtjes toch? Die zijn gewoon drukker dan mannetjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:19

Jups 2 vrouwtjes, dat snap ik. Maar mijn vorige ratje (let op: die hield ik wel alleen!) beet niet als ze er langs wou en was echt een stuk rustiger. Tuurlijk verschilt het per rat maar dit verschilt echt enóórm.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:26

Rustiger zal je niet echt krijgen, het bijten kan je wel afleren. Dat ze zo druk zijn komt door de leeftijd dat verander je niet. Maar als ze je bijten moet je juist niet terug trekken maar je vinger naar ze toe brengen. Hiermee wil je zeggen dat je niet bang bent en dat als ze bijten dat je dan echt niet weg gaat! En dit moet je ff volhouden, ze moeten het ff doorkrijgen. Dus goed volhouden! Succes!

@Sophie: jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je graag geholpen. Wat ik je nu kan aanraden is: registreer je op ratten.nl/forum en doe daar ff je verhaal kwijt. Hier zitten opvangen die onder en wat meer middenin NL komen/ of kunnen komen. Succes met het vinden van een nieuw maatje en nog gecondoleerd. Altijd zwaar kl*te als een ratje overlijd ;(

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:27

Ik heb een rattenopvang hier gevonden, is helaas alleen wel een oude site dus we gaan er morgen even achteraan :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:29

@Denise; als een ratje alleen wordt gehouden zal zijn gedrag veranderen. Ik heb ook wel eens een rat alleen gehad en die waren veel rustiger. Persoonlijk denk ik dat dat komt omdat ze een maatje missen.. Dat ze zich niet helemaal gelukkig voelen snap je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:30

Bedankt voor de tips, ik zal het doen. :)

Miranda : Ja dat snap ik :j