De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:49

Napoleon voer ik ook bij met erwtenvlokken. Ik zie nog niet veel verschil, maar ze vind het wel super lekker haha.

Hier is vandaag Herbie gecastreerd. Hij lijkt er weinig last van te hebben tot nu toe. Rond een uur of 3 was hij alweer aan het eten.

Hooi word hier ook heel veel gesmost en dan word het bodembedekking.. achja, heb het al opgegeven daarmee.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:27

Zo net terug met de nijntjes vd dierenarts voor de jaarlijkse enting, check enz. Rosie: 1,25kg, bespiering en tandjes prima voor haar leeftijd (10 jaar oud). Jerry: 1,5kg, bespiering, tanden prima (3 jaar oud oid). Maar die moet niet dikker! Dat is dan altijd weer lastig. Sws rent hij ook minder binnen, iets met een gladde vloer enz.

Maar goed ik ben tevreden.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:29

Banjer, heerlijk dat ze zowel graag binnen als buiten zijn :D . Hoe ga je dat doen in de winter als de temperatuursverschillen te groot worden?

Gonniee, ik heb nu inderdaad twee hooiruifjes vastgemaakt aan de ren. Ben benieuwd of daar evenveel van gegeten gaat worden.

NAIWHL, klinkt wel als een Loesje-proof oplossing _O- . Moet er alleen nog wel plek voor vinden dan want ze hebben zowat de hele ren omgeploegd... :=

Fijn dat Ziva het beter lijkt te doen! Hoe gaat het nu?

Gigixponys, fijn als ze zo snel weer zelf gaan eten! Dat dwangvoeren vind ik maar niks en kruipt een hoop tijd in.

Het gewone hooi vind ik inderdaad geen ramp dat ze dat verspillen, maar ze krijgen ook duurder kruidenhooi en dat zie ik liever toch hun mond in verdwijnen dan onder hun poten belanden haha.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 23:06

Ik gebruik van die draadmanden van de action! Super handig om hooi in te doen! Wel de deksel eraf houden, Oreo was op de deksel gesprongen, deksel omgekieperd en die sukkel zat toen IN de mand en kwam er niet uit... held :+

Jeetje, netjes al 10 jaar :oo <3

Gigi, fijn dat hij het goed doet na castratie!

Banjer, fijn die routine! Maar idd dat kan van de wintr niet meer zomaar... hoe doe je t dan?

==========================

Er zijn 2 kinderen van River op vakantiebezoek <3 heb ze vandaag alle 3 op de foto gezet met een vergelijkingsfoto van toen ze 4 weken waren <3 zo leuk!!

Vandaag, 5 maanden oud
Afbeelding

Hier zijn het de 2e en 3e van links <3

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:10

Wat fijn dat het zo soepel ging Gigi. Altijd prettig :j

Lekker dat ze het zo goed doen Jeetje. Zeker Rosie met haar 10 jaar.

Loesje klinkt als een fantastisch konijn MoppieFilou, maar je moet er soms wel erg creatief van worden. Voordeel van een kleine 'houtwal' waar je het hooi tussen propt is dat het meteen leuk is om op te klimmen, je achter te proppen en gewoon aan het hout te trekken :j

En die zijn flink gegroeid Kimberley.
Hier zijn de verschillen in grootte bij de beide nestjes van Gonnie echt enorm. Zari heeft echt de genen van Hazeltje en Latifi juist weer van Gonnie.

Met Ziva lijkt het nog steeds beter te gaan. Ze dook vanmorgen ook weer direct met haar neus in de brokjes. Ze zit weer rechterop en oogt gewoon algeheel fitter. Nu hopen dat dit een stijgende lijn blijft. Scheelt denk ik ook dat het vanmorgen gewoon wel kouder was, maar niet meer met regen dat depressieve weer...

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:06

Ik kom weer even dit topic binnen vallen...

Ik hoop dat jullie ideeën hebben of met mij mee kunnen denken. Ik heb een koppeltje konijnen, ze hebben een ren van ca. 3 bij 1m en een binnenhok van 1 bij 1m. Ze zitten op het terras (tegels), hierover heb ik een zandlaag zodat dit zachter is voor de pootjes. In de zomer was dit helemaal prima, en konden ze nog wat leuk graven.

Alleen nu met dit natte weer, wordt het zand helaas ook nat. Ik had gehoopt dat dit mee zou vallen gezien het overdekt is, maar blijkbaar trekt het water toch op de een of andere manier in het zand, waardoor de konijnen dus op een natte ondergrond zitten. Het mannetje zit veel in zijn catcube in het binnenhok, zodra daar stro in komt is hij uren zoet om dit in te richten :') . Maar het vrouwtje is niet zo tam en blijft stoïcijns buiten in de nattigheid zitten }:0 . Ik heb nu in een van de hoeken van de ren een laag plastic kratje op de kop staan (ca. 15cm van de grond) met het idee dat ze hierop kan zitten. De ren is nu van 2 kanten voorzien van plexiglas voor het gaas zodat het niet tocht. Ook heb ik een wc bak (die ze niet gebruiken als WC bak, maar als slaap plek) naar beneden in de ren verhuist. Alleen gebruikt mevrouw het niet. En zit nog steeds stoïcijns op het natte zand :+ .

Iemand nog ideeën om haar van de nattigheid af te krijgen? Ik ben vooral bang voor kapotte pootjes omdat ik me kan voorstellen dat ze veel te week worden van die vochtige grond.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de bandieten in kwestie. Als het goed weer is mogelijk ze los op het terras. Als ze uitgespeeld zijn gaan ze lekker in het hok uitrusten. De dame in kwestie is trouwens de witte.

Dit is de eerste winter dat ik ze heb. Haar heb ik op straat gevonden en hij komt uit een opvang.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:48

Hier kunnen ze allemaal kiezen uit een ruim binnenhok, droog zand onder het hok en nat zand in de ren. Want de ren is hier niet te overdekken in oppervlakte. Alles heeft voldoende ruimte en meer dan de helft (19 proefkonijnen hier) zit/ligt stoïcijns op het natte zand. Ik zou mij er niet te druk om maken hoor. Er is een droge plek als ze dat wil.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:56

Ziva is zonet toch nog ingeslapen. Ze was in een week een halve kilo afgevallen, kon zich niet meer schoon houden en at echt maar mondjesmaat.

Dus vanmorgen overlegd met de dierenarts (feestdag in Duitsland) en kon om 10.00 langs komen. En samen eigenlijk snel de beslissing om in te laten slapen.

Dus nu gaan we op zoek naar een leuk vriendinnetje voor Niki in de opvang. Want hij moet ook niet te lang alleen moeten zitten. Aan de cavia’s heeft hij niks.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:29

Ah wat een triest bericht. Sterkte.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:29

Ahh Sterkte!
Ik hoop dat je snel een vriendinnetje vind!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:34

Oh wat erg, heel veel sterkte! :(:)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:47

Dank jullie wel. We hebben gelukkig ook kunnen voorkomen dat het een lijdensweg zou worden.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:33

Sterkte NAIWHL

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:41

Heel veel sterkte! Y;(

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:44

Heel veel sterkte, hopelijk vind je gauw een nieuwe maatje :(:)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:57

Dank jullie wel. Morgen gaan we naar de opvang en kan Niki hopelijk een leuk vriendinnetje vinden. :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:07

Sterkte met het verlies van Ziva

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 11:09

Wij hadden onze ram ook laatst naar het asiel gebracht om opnieuw te koppelen. Na een week mochten we hem ophalen met zijn nieuwe vriendin :)

Dus bij deze ons nieuwe konijntje! Phoenix, ze is een maandje ouder dan onze ram (hij is van juni 2021).
Hopelijk mogen ze nog lang van elkaar genieten <3

Afbeelding

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 20:01

Wat een leuke Taifoen! :j

Hier hebben we Babs in de familie erbij. Of nou ja. Ze zit samen met Niki op neutrale grond en ze worden gekoppeld. Ze wisten niet hoe oud ze was en ze is afgelopen zomer wel gesteriliseerd.

Ze negeert Niki gelukkig, want hij is een bangerik en zo leert hij dat ze hem echt niet op eet. :j Dan krijgt hij vertrouwen en komt het wel goed :)

Ze is er 1 van de 131 konijnen die verwaarloosd gevonden waren in juni.

Afbeelding
Foto was even gemaakt in de koppelren bij de opvang.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 21:35

Wat een knappie naiwhl! <3
Lief dat je haar een nieuw plekje geeft!
En k*t van Ziva :(:) Y;(

Taifoen, wat leuk dat hij weer een vriendinnetje heeft!

==============≈===============

Woensdagochtend vond ik mijn kindje Ivy in een rare houding op de grond, verlamd, gelijk de DA gebeld en we konden gelijk komen. Ze had een temperatuur van 32 graden ;( ze heeft 1.5 dag bij de DA gelegen.

Vrijdagochtend zijn er fotos gemaakt waar ik bij was, daarop was te zien dat haar schoudertje er een beetje stond. Niet uit de kom of gebroken, maar wel anders. De DA heeft het idee dat ze een trauma heeft opgelopen, hoe wat of waar? :o? En dat door de zwelling haar pootjes verlamd waren (druk op zenuwen)

Hij verwacht dat dit op zal knappen als de zwelling afneemt, maar het is nog te vroeg om te zeggen hoe het pootje er uiteindelijk bij komt te staan.

Gister eind vd middag mee naar huis genomen en god wat voelde ik me machteloos om mn kindje zo te zien, maar je zag duidelijk dat ze opknapte door weer thuis te zijn en vooral op mij reageert ze erg goed <3

Vanmorgen zat ze ineens weer!! Maar haar voorpootjes zijn nognerg zwak. Na een poosje gezeten te hebben was ze KAPOT en was ze de hele dag niks meer waard ;(

Maar vanavond was ze weer goed wakker en bij! Ze zat een stukje van me af op de grond omdat ik haar wilde stimuleren, toen belde mijn moeder en bij het horen van mijn stem sprong ze op mn schoot <3

Dat was zo'n bijzonder moment <3

Nu hopen dat ze opknapt en dat ze gewoon normaal de rest van haar levem kan leiden want ze is nog maar 5 maandjes oud!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:58

Wat een leukerd Taifoen!

Oh dat is ook een schatje NAIWHL! Fijn dat ze rustig aan doet met Niki. Zo eentje had Lilly ook nodig. Hopelijk worden ze snel dikke vriendjes!

Wat gek en eng Kimberley! Hopelijk blijft ze verbeteren en is ze snel weer de oude!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-22 22:16

Gefeliciteerd!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:26

_KiMbErLeY_ schreef:
Gefeliciteerd!!

Dankjewel! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:33

Omg dat beest is niet te schatten _O- . Ik dacht nu toch écht dat ik er alles aan gedaan had zodat ze niets meer kon mispeuteren. Nou dat is buiten mevrouw Hooligan gerekend :+

Het begon zo:
Afbeelding
Afbeelding

Toen kon ik mijn ogen niet geloven en sprong mevrouw gewoon van op de grond los dat hekje over :')
Afbeelding

En alsof dat nog niet genoeg was moest de kartonnen doos ook even geïnspecteerd worden:
Afbeelding

Ik heb mijn hart vastgehouden hoe ze er weer uit zou geraken :oo . Maar het mormel is still alive and kicking hoor!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:11

_O- _O- heerlijk beest!
Max is trots op haar :))

Vanmorgen zat Zari op een dakje dat boven de hooiruifjes zit. Die was gewoon een meter hoog langs het gaas omhoog geklommen. :Y)
Sommige kunnen er wat van hoor…