Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:23

<3 <3
Die zijn al best groot :wow:

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:25

Mooi hoor <3
Ik zit inmiddels bij mijn ouders de pups eruit te kijken. Zal nog niet voor vannacht zijn :+

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:27

ahhh een Basset of niet? <3
die rimpelfase als puppy is zo leuk :')

Ik heb inmiddels een pupje gereserveerd van een eerste nest Teef en Reu. kersverse mama en papa dus. 7 Juni is ze uitgerekend en ben heel benieuwd wat eruit komt.

Ik wil het liefste een Reu, langhaar én liefst 3 kleur maar dat is met deze combinatie waarschijnlijk onmogelijk :') Papa is namelijk B,W en vader+moeder van papa ook.
Vader van moeder is een Tricolor en moeder is B,W.

maargoed kleur is niet alles natuurlijk :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 17:36

agoss wat schattig Lotte

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:42

Omg die rimpels <3 weet je al welke voor jou is?

TheJokerr: leuk! Voor welk ras ging je weer? Is wel leuk dat je eerste keus hebt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 17:43

Volgens mij ging Joker voor een bordercollie. toch? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:50

TheJokerr schreef:
ahhh een Basset of niet? <3
die rimpelfase als puppy is zo leuk :')

Ik heb inmiddels een pupje gereserveerd van een eerste nest Teef en Reu. kersverse mama en papa dus. 7 Juni is ze uitgerekend en ben heel benieuwd wat eruit komt.

Ik wil het liefste een Reu, langhaar én liefst 3 kleur maar dat is met deze combinatie waarschijnlijk onmogelijk :') Papa is namelijk B,W en vader+moeder van papa ook.
Vader van moeder is een Tricolor en moeder is B,W.

maargoed kleur is niet alles natuurlijk :D

Lijkt me eerder een Bracco!

Wij hebben een rot weekend achter de rug. Puk zaterdag naar de DA gebracht voor een vreemd wondje. Werd het opereren... Wond moest worden opgefrist en worden gehecht. Toen het eenmaal geschoren was, was het wel duidelijk een bijtwond. Dus ik denk dat de Sheltie met spelen heeft gehapt, maar iets te hard dus.

En gisterenavond komt ze op drie poten gelopen, blijkt ze voren een half nageltje kwijt te zijn, leven ligt dus bloot. Normaal geen probleem, maar de rest van de nagel zit nog hartstikke vast, dus even afwachten hoe dat zich vormt. Gelukkig moet ik morgen even langs voor een controle van de ritssluiting, die ziet er goed uit.

Donderdagavond is ze nog bij de Osteo geweest, gelukkig daar geen gekke dingen en is ze nu weer lekker los.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:51

xLaraaj schreef:

TheJokerr: leuk! Voor welk ras ging je weer? Is wel leuk dat je eerste keus hebt

Ja een border collie :j
Vanaf dag 1 kan ik aangeven welke het wordt inderdaad,dus voordat hij mij heeft gezien :')
straks vind hij mij niet lief -O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 17:53

oh wat *** Kim! hopelijk snel weer uit de lappenmand!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:53

TheJokerr schreef:
xLaraaj schreef:

Ja een border collie :j
Vanaf dag 1 kan ik aangeven welke het wordt inderdaad,dus voordat hij mij heeft gezien :')
straks vind hij mij niet lief -O-

Waarom? Op dag 1 kun je toch nog helemaal niks zeggen over de hond?

Ik neem aan dat je de hond gaat kiezen op basis van karakter en niet op 'Die vind ik mooi'?

Wij hebben de pups pas gekozen met 6 weken, vooral bij de border lang over nagedacht. Bij de korthaar was het iets makkelijker, de grootste bitch uit het nest zou de mijne worden. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:55

Holy oliebol die vinger Kim! Waarom moest dat geopereerd worden? Wat is het verschil met gewoon schoonmaken en hechten?

Meer puppyspam Lotte <3

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:58

Ah wat sneu Kim! :( Gelukkig mag ze alweer los!
Joker, Bracco Italiano's zoals Kim ook al zei :D En inderdaad al erg groot! Ben benieuwd wat voor een kalf ik mee krijg met ophalen over 4,5 week :=
Lara, nee nog geen idee! Met 7 weken doen ze een karakter- en jachtinstinct-test, en dan wordt er meer bekend over welke pup naar wie gaat :j
Spannend Azmay!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:58

Ik mag ook als eerste kiezen bij een teef. Bij een reu zou ik 2e keus hebben want blijft een pup van bij de fokker. (Maar ik ben goed bevriend bij de fokker en heb op elk nest 1e keus Ookal sta ik niet op de lijst :D ).
Ik ga toch eerder op uiterlijk dan karakter kiezen. Het moet namelijk ook een showhond worden. Dus de teef met beste bouw en aftekening komt naar hier. Zijn er 2 even mooi dan kijk ik naar karakter. Ik heb een stabiele roedel en kan de pups van de geboorte volgen. De ouders ken ik perfect en de pups zullen sowieso de werkwilligheid hebben dir ik nodig heb.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:00

Kaus schreef:
Holy oliebol die vinger Kim! Waarom moest dat geopereerd worden? Wat is het verschil met gewoon schoonmaken en hechten?

Meer puppyspam Lotte <3

De wondrand was niet mooi en gerafeld, en ik had deze wel op vrijdagavond geplakt met wat ik in huis had zodat het niet verder open zou gaan.

Ben wel tegen mijn eigen regel ingegaan, ik heb altijd gezegd dat ik geen eigen dieren zou opereren. Maar bij zo'n kleine ingreep wilde ik die regel wel overtreden en dat vond de DA maar wat leuk. :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:03

Zoe_97 schreef:
Ik mag ook als eerste kiezen bij een teef. Bij een reu zou ik 2e keus hebben want blijft een pup van bij de fokker. (Maar ik ben goed bevriend bij de fokker en heb op elk nest 1e keus Ookal sta ik niet op de lijst :D ).
Ik ga toch eerder op uiterlijk dan karakter kiezen. Het moet namelijk ook een showhond worden. Dus de teef met beste bouw en aftekening komt naar hier. Zijn er 2 even mooi dan kijk ik naar karakter. Ik heb een stabiele roedel en kan de pups van de geboorte volgen. De ouders ken ik perfect en de pups zullen sowieso de werkwilligheid hebben dir ik nodig heb.

Daar heb je toch niks aan? Een mooie hond met een poedersuiker karakter heb je niks aan, kun je ook niet mee fokken.

Dat was wel de bedoeling toch?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:03

KimD schreef:
Ik neem aan dat je de hond gaat kiezen op basis van karakter en niet op 'Die vind ik mooi'?

Wij hebben de pups pas gekozen met 6 weken, vooral bij de border lang over nagedacht. Bij de korthaar was het iets makkelijker, de grootste bitch uit het nest zou de mijne worden. :D

Bij wijze van natuurlijk :Y) ze gaan pas weg na hun 2e enting, dus in die tussentijd kan ik zeker mijn keuze laten vallen.

Als het een showhond zou worden, zou ik mijn keuzelijst sowieso anders maken. zoals bij Zoe kies je dan voor een hond wat beter in jouw showlijn past, maar mijne moet gewoon gaan werken en hoeft geen schoonheidsprijs te winnen.

maar ben van mening dat je zeker al wel een karakter kunt zien bij pups die nog geen oog open hebben gehad, vooral diegene die de andere lekker wegduwt of al snel veel meer melk krijgt dan de andere :j

Edit: een hond met een 'poedersuiker' karakter krijgen, kan, maar als je een stabiele roedel hebt vormen die de hond ook zeker waardoor je karakter verandering krijgt.
Laatst bijgewerkt door TheJokerr op 21-05-18 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 18:04

KimD schreef:
Kaus schreef:

Meer puppyspam Lotte <3

De wondrand was niet mooi en gerafeld, en ik had deze wel op vrijdagavond geplakt met wat ik in huis had zodat het niet verder open zou gaan.

Ben wel tegen mijn eigen regel ingegaan, ik heb altijd gezegd dat ik geen eigen dieren zou opereren. Maar bij zo'n kleine ingreep wilde ik die regel wel overtreden en dat vond de DA maar wat leuk. :=

Haha ik denk ook wel dat er verschil in zit in de reden van opereren. (iets heel ernstigs, als in levensbedreigend oid of zoiets als dit.)

Vrienden van mij hebben ook eens bij hun hond zo'n stom wondje gehad. Alleen dat was een Samojeed. Mega vacht, en dus ook niks gezien. Tot de hond dus pijn begon te laten zien. Waren hele kleine puntjes van een kat.(poot)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:16

TheJokerr schreef:
KimD schreef:

Bij wijze van natuurlijk :Y) ze gaan pas weg na hun 2e enting, dus in die tussentijd kan ik zeker mijn keuze laten vallen.

Als het een showhond zou worden, zou ik mijn keuzelijst sowieso anders maken. zoals bij Zoe kies je dan voor een hond wat beter in jouw showlijn past, maar mijne moet gewoon gaan werken en hoeft geen schoonheidsprijs te winnen.

maar ben van mening dat je zeker al wel een karakter kunt zien bij pups die nog geen oog open hebben gehad, vooral diegene die de andere lekker wegduwt of al snel veel meer melk krijgt dan de andere :j

Edit: een hond met een 'poedersuiker' karakter krijgen, kan, maar als je een stabiele roedel hebt vormen die de hond ook zeker waardoor je karakter verandering krijgt.

Of juist niet, zo'n hond kan het ook behoorlijk verpesten.

Maar daar doelde ik verder niet op.

Je hebt er niks aan als je de hond uitzoekt op het feit dat hij knap is of niet, zeker niet als je wilt fokken. Want als zo'n mooie hond dan een karakter heeft waar je U tegen zegt kun je de teef alsnog laten castreren want daar moet je niet mee willen fokken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:23

Tuurlijk als er 1 is die totaal niet klikt (een bang onderkruipertje) dan ga ik vaan mijn 2e keus. Maar ik moet eerlijk zeggen dat vrij veel karakters goed zouden passen. Karakter is deels aangeboren maar ook deels aangeleerd. Zowel een dominante als een go with the flow hond zou thuis perfect passen.
Op 1 staat uiterlijk, op 2 Will to please (wordt ook een gehoorzaamheidshond) en op 3 overig karakter.
Het mag de liefste hond ooit zijn. Maar een border zonder kraag of met 2 gekleurde voorpoten komt er met mijn doel gewoon niet in.

Daarbij ken ik uit moederlijn 2 generaties terug persoonlijk en uit vaderlijk 3 generaties. Nergens poedersuiker maar mooi showhonden met veel Will to please.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:09

Ze is er :D

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:18

Jeeeej! *\o/*

Veel plezier met niet slapen. ~~}>

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:56

Wat is ze schattig <3 veel plezier!

KimD: waarom zou je je eigen honden nooit laten opereren?

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:58

Wat een schatje!

Ik heb nog een vraagje. Ik loop altijd vrij lang met Fellow, met een puppy kan dat natuurlijk niet. Iemand van jullie ervaring met een draagzak? Dan kan ik Cooper meenemen en hem dan stukken dragen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:02

xLaraaj schreef:

Ik lees het als in zelf (assisteren met ) opereren van eigen honden.

Overigens zou ik een teef net een pittig karakter net niet laten castreren. Worden ze echt niet liever van hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:11

xLaraaj schreef:

Emotioneel gezien kan dat heel moeilijk zijn (lijkt mij). Maar dan niet zoiets als dit, eerder levensbedreigende situaties waarin geopereerd moet worden. Ik denk niet dat je dan helder kunt nadenken en stabiel kunt werken. :n

StonedRomy schreef:
xLaraaj schreef:

Ik lees het als in zelf (assisteren met ) opereren van eigen honden.

Overigens zou ik een teef net een pittig karakter net niet laten castreren. Worden ze echt niet liever van hoor.

Zou ik ook niet doen voor karakter te verbeteren. Wel als er niet mee gefokt kan worden, dan worden ze hier gecastreerd. Beide stamboomloze honden zijn waardeloos en dus ook beide geholpen. Bij beide merk je overigens niks in karakter. :D