Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:40

Mijn kat eet sinds een paar weken heel slecht zijn natvoer en hij spuugt steeds vaker. Hebben jullie katten ook wel eens dat ze ineens slecht hun natvoer eten?

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:45

Hier ook gehad. Bleek dat hij allergisch was voor lams vlees. Ook met brok gehad opeens niet meer willen eten. En als het gegeten werd begin hij over te geven. Nu ook wel eens dat ie meer overgeeft en als ik dan een ontwormingspil geef houdt het op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 14:08

Hier soms in de haarbal periode.

Hoe doen jullie het met vakantie zit er over na te denken om Maira mee te nemen blijf toch in NL.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 15:58

Hier word t de ene keer in een keer opgegeten en de andere keer doen ze rustig aan. Brokjes net zo overigens, de ene keer zijn ze op, de andere keer hoef ik alleen maar bij te vullen. Maar ik varieer in wat ze krijgen qua smaakjes zegmaar.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:09

Okee, wij geven nu whiskass zakjes en de vissmaken geven wij al niet want meneer lust geen vis. Zelfs geen gekookte witvis haha.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:59

Ik moet zeggen ik geef nu purizon brok (zo ongeveer de enige die ze beide goed eten.) en schesir vlees en ze doet het sindsdien heel goed. Als we er niks bij geven geven ze eigenlijk ook niet meer over. Kitten wat volgende week komt doet nogal moeilijk met brok eten. Die even kijken of ze mee kan eten en anders blijft zij op vers vlees.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:20

Ach mn arme kindje is het er niet mee eens dat hij naar de DA moet := :(:)

Afbeelding

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 22:57

Jeeej een katten topic! Merk dat ik heel enthousiast ben over m'n 2 knorretjes maar de rest van m'n omgeving niet.. Lijkt me leuk om hier te kletsen.

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn mijn boefjes. Inmiddels ongeveer 8 maanden oud en beginnen nu langzaam wat aan te komen. Bleven lang erg dun. Geef ze 3x per dag Prins Kittenvoer in 4 verschillende bakjes en dat gaat steeds bijna op. Soms wat Whiskas snoepjes. Iemand nog tips om ze wat sneller dik te krijgen?

Ze zijn echt heel aanhankelijk geworden de laatste tijd, liggen echt op hun rug op schoot om geaaid te worden <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:09

Welkom topic is alleen een beetje dood. :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:16

Valt toch best mee :')
Wat een leukerds MerleSimone!

Phoenix en Dexter lagen er vandaag ook weer lekker bij :')Afbeelding

Ben vorige week verhuist maar ze lijken er niet van onder de indruk :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:21

Ah lieffies allemaal weer <3
Welkom MerleSimone!

Onze sammie is (zoals veel katten) gek op tassen, zakken en dozen. Zet je je tas met boodschappen neer, zit meneer erin voor je je jas en schoenen hebt opgeborgen. :+

Gisteren, hebben we de bak met voer bijgevuld. Met een lege zak purizon als resultaat. Met het mixen van het voer even de zak vergeten en dit was het resultaat;

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:37

MerleSimone schreef:
Jeeej een katten topic! Merk dat ik heel enthousiast ben over m'n 2 knorretjes maar de rest van m'n omgeving niet.. Lijkt me leuk om hier te kletsen.

[ [url=m/olw6wy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XI8NxP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn mijn boefjes. Inmiddels ongeveer 8 maanden oud en beginnen nu langzaam wat aan te komen. Bleven lang erg dun. Geef ze 3x per dag Prins Kittenvoer in 4 verschillende bakjes en dat gaat steeds bijna op. Soms wat Whiskas snoepjes. Iemand nog tips om ze wat sneller dik te krijgen?

Ze zijn echt heel aanhankelijk geworden de laatste tijd, liggen echt op hun rug op schoot om geaaid te worden <3

Mooie diertjes! Ze zien er prima uit toch, op de foto lijken ze niks te dun. Meeste huisdieren zijn veel te dik, dus pas daar eerder voor op. Zeker als het binnenkatten zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:33

Pippi gaat momenteel ook weer goed na naar longworm besmetting.
Afbeelding
Oud en nieuw vond ze het vuurwerk maar wat interessant!
Morgen over een week wordt ze gesteriliseerd op werk, en de vrijdag erop verhuisd ze mee naar Friesland.
Ben erg benieuwd hoe ze het allemaal gaat doen, ik vind het iig allemaal erg spannend. :=
Mijn vriend heeft 5 katten, 4 zitten er voornamelijk buiten waarvan er 2 soms binnen komen, en er is nog 1 jonge kat die binnen zit.
Dus nog even kijken hoe we dat allemaal doen.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:05

Na 1 jaar tijd dat mijn lieve vriendje is overleden door zijn hartafwijking na anderhalf jaar medicatie. Heb ik het eindelijk een plekje kunnen geven. En ondanks het zware verdriet en het zeggen: '' Ik neem nooit meer een huisdier want dat erge verdriet en gemis valt me zo zwaar..

Maar nu 1 jaar later begint het wel weer te kriebelen, een maatje in huis en wat leven. Als ik alleen thuis ben dat ik nog tegen iemand kan praten :')

Dus mijn vraag is, weet iemand wanneer het kitten seizoen is? Ik en mijn vriend willen graag 2 kittens maar er is maar heel weinig aanbod, ik hoorde dat het kitten seizoen pas in de lente gaat beginnen?

Of weet iemand hier die een nestje heeft of iemand kent?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:14

Ligt er aan wat je wil? De raskatten worden niet perse seizoensgebonden gefokt. Maar katjes van de boerderij zijn er meer in de lente, zomer en ook nog wel in de herfst. Nog even twee of drie maandjes geduld en ze zijn er weer volop.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:22

Jessix schreef:
Ligt er aan wat je wil? De raskatten worden niet perse seizoensgebonden gefokt. Maar katjes van de boerderij zijn er meer in de lente, zomer en ook nog wel in de herfst. Nog even twee of drie maandjes geduld en ze zijn er weer volop.

Liefst een ras kat, maar wel eentje die bekend staat als een vriendelijke/rustige kat. Zoals de Britse korthaar die ik had. Dus geen Bengaalse bijvoorbeeld

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:29

Blauwe Rus misschien wat.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:32

Hier is onze kleine dondersteen vriendjes aan het worden met Kito. Waar Kito is, is zij ook.
Afbeelding

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:13

Ooh Lieszje wat een super lieve foto! Ik kreeg vd week van m'n vriend deze:

Afbeelding

Leuke katten komen er voorbij zeg! Ik was honden gewend maar wel gek op katten van anderen, ben zo blij dat ik ze nu zelf heb <3

Denise wij zijn naar het asiel gegaan, zaten veel kittens! Ook wat oudere katten wat ik in eerste instantie wilde, maar uiteindelijk voor broer en zus van 6 maand gegaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:28

Heerlijk al die foto's.

Wie wil er met me spelen vraagt Maes
Afbeelding

Mandje vol liefde

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:23

Afbeelding
Aife lag zaterdag zo lief tegen de hond aan. <3
Normaal als ze naast me wil liggen terwijl hij er ligt geeft ze hem een optater zodat hij wel aan de kant gaat. ~~}>

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:09

Misschien lekker warm :p

MerleSimoneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:43

Oooh lief! Mijn moeder heeft 2 honden, een shi tzu en een labradoodle. De shi tzu is heeel rustig en stiekem een beetje bang voor de katten dus als die er is snuffelen ze wel aan elkaar. Maar de doodle is zooo enthousiast :') Dat gaat echt niet goedkomen, die wil alleen maar spelen en de katten zijn zo bang haha.

Zo liggen ze savonds 9 van de 10 keer
Afbeelding

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 02:50

Mag deze aanstaande katten moeder zich hier melden?

Binnenkort komen er twee katten deze kant op, en als kattenleek zou ik hier graag wat vragen willen stellen :) ben opgegroeid met een hond, en ook altijd meer een hondenmens geweest. Altijd hard geroepen dat ik nooit katten wou, maar m'n vriend heeft gewonnen en nu ben ik stiekem ontzettend enthusiast :D
De katten zijn twee Siberen van 8 jaar, neef en nicht. Ze wonen nu nog bij hun moeders, maar door ziekte kunnen ze helaas daar niet blijven. Ze zijn bij deze vrouw geboren, en beide ouders zijn daar ook nog.

We hebben bijna alles al in huis gehaald, en zullen ze dus ergens volgende week op gaan halen. Beide waren toen we op bezoek waren redelijk schuw (er kwam niet al te vaak bezoek daar) , dus we willen er echt voor zorgen dat ze rustig te tijd en ruimte krijgen om te wennen.

Ik ben vooral opzoek naar tips voor het wenproces. Een aantal dagen van te voren zetten we de Feliway vast aan, we krijgen wat dekentjes en kussentjes van daar mee, en ze hebben natuurlijk elkaar. Ook ga ik nog even opzoek naar een fijn holletje waar ze zich echt terug kunnen trekken. Qua voer heb ik nu hetzelfde ingekocht wat ze nu ook krijgen.

Ik lees online verschillende verhalen over de eerste dag(en) bij ons. Sommige zeggen het reismandje te laten staan, anderen zeggen opbergen zodra ze eruit lopen... Ook las ik dat je het beste te kat eerst in 1 kamer kan houden. Nu hebben wij een appartement met een ruime woon en slaapkamer plus aparte keuken, dus dat zou wel kunnen. Echter las ik ook dat het niet slim is de kattenbak te verplaatsen maar de keuken(waar de kattenbak uiteindelijk komt te staan) is vrij klein om beide katten een dag of wat in te houden. Ook kan ik weinig vinden over het adopteren van twee katten tegelijkertijd. Wie brengt mij wijsheid?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 07:56

Wat leuk! Ik ben benieuwd hoe het gaat! Wij hebben 2 siberen maar al vanaf kitten dus ik heb geen tips. De siberen die ik ken zijn makkelijk hoor! Ze wennen vast snel. Ik zou wel wat mandjes etc meenemen uit hun oude huis. Die kun je later altijd vervangen, als ze zich thuis voelen.

Ik hoop dat ze zich snel thuis voelen! Foto's graag :D

Overigens was ik ook echt een hondenmens. Katten zijn wel ff anders hoor!