[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:37

Ik doe het bij mijn slakken wel zoals ze voorschrijven, maar dat ik ook omdat ze per post komen. Eerst op temperatuur komen (in apart bakje), langzaam water toevoegen tot dat het verdubbeld is en dan de slakken overzetten in het aquarium.

Hoe pakken jullie de slakken op. Ik heb begrepen dat oppakken er slecht is omdat je ze dan los moet "trekken", maar ja hoe verplaats je ze dan? De vorige keer heb ik gewoon het tijdelijke bakje in het aquarium gedaan totdat ze er allemaal uit gekropen waren. En kan kan nergens op i-net vinden hoe je slakken wel op kunt pakken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:47

Ja ik koop ze in een zakje he, dus die laat je zo het water in glijden :j
Hier zijn wel 5 zaken die vissen en slakken verkopen,ook zoutwater aquaria.
Dus hoeft het niet via de post en je kunt bij hen ook bestellen :j

En verplaatsen hoeft bij mij niet,missxhien lukt het met een theelepeltje er onder?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:18

Pff... zie nog steeds af en toe een jong zwemmen die ik natuurlijk moet vangen.. :')
De teller staat nu op 5..
Ik krijg er wel handigheid in.. :+

Overigens heel gaaf dat je het verschil ziet in grootte.. die andere jongen zijn nu 1,5 week oud en al 2x zo groot.. :oo
En 90% heeft een zwarte staart.. <<)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:11

Ik moet wel bestellen ;) helaas niks in de buurt.

Ik heb ook begrepen dat wordt afgeraden om het "meegeleverde" water in je aquarium te doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:17

Daarom gooi ik ook zoveel mogelijk water uit het zakje waar de vissen in zitten. Wil geen risico lopen op ziektes.

Casarell wat leuk.ik heb nu ook 1 jong met duidelijk een zwarte staart.
:D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:16

Heb heel het topic doorgelezen (kwestie van een beetje bijblijven :+ )
Heb trouwens een plat sunrise dacht een vrouwtje blijkt een mannetje. Hier geboren en valt nu zijn moeder lastig, vader zit er ook nog in dus dat wordt ruzie als iemand hem wilt hebben. Ik woon in Limburg België (5 min van Stramproy)
Achter moeder, ervoor het jong die weg moet en links vader. Anders even kijken of de aqua zaak hem overpakt.
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:38

Wat leuk, die platy's met lange rugvin! Zo kende ik ze nog niet. :D

Hier ondertussen 25 appelslakken minder, lang leve marktplaats. Nog wel een handvol die weg mag, en dan houd ik gewoon een stuk of vier voor de leuk die dan maar weer in de grote bak gaan. Met z'n vieren zullen ze niet zo veel kwaad kunnen gok ik. (ze vonden mijn levermosjes lekkerder dan de komkommer die ik ze voerde XD )

Ondertussen had ik een ancistrus man van mijn schoonbroer geleend omdat mijn ene vrouw al zo enorm was dat ik wel eens baby's wilde hebben, maar als ik zo zo bij elkaar zie gok ik dat mijn vrouw toch echt geen ancistrus is. :+ Rijen punten op de schubben die de man niet heeft, en wat grover gebouwd, met in verhouding grotere vinnen. Zal eens kijken of ik haar op de foto krijg, misschien dat een van jullie weet welke het is. 't Is een prachtig beest, dat wel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:20

Craiester; he leuk! Doe heb ik ook! Heel veel jongen van, maar het is niet de sunrise :+ de sunrise is knal oranje met geel, deze is wat bruiner met oranje.

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:13

Mooie platy's hebben jullie allebei.. :j

Julius_juut.. mijn pleco heeft ook van die rijen punten over zijn lijf.. :+
Ben benieuwd naar een foto.. liefst in vol ornaat (dus vinnen uit gezet)..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:47

appelflap wat een poedersuiker jaar dit..
Vorige week onze kat, vrijdag de kater en vandaag lag een van mijn geitjes dood in de wei.. Helemaal niks aan gezien, gewoon plots dood. Was nog geen jaar oud |(

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 19:59

@ loveUggs:Ik heb de platy van hustinx in hasselt. Daar stond longfin golden sunset haha dus ik geloofde het.

DiscoDipp: wat jammer zeg. Mijn nicht haar geitje lag ook opeens dood (nek gebroken, met rare sprongen te maken vermoeden ze, volgens de Da heeft het diertje niet afgezien.) Hoop dat er geen ziekte bij je geitjes is.. waren dit de geitjes die ik pagina's terug heb gezien bruin en wit? Zonde zeg

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:05

Jaa het waa de witte ( ofja isabel was ze) van het stel.. Nek is niet gebroken hebben we aan gevoeld. Ben bang dat ze zich letterlijk dood heeft geschrokken van de jagers bij ons in de bos..

Zij leek ook niet af te hebben gezien.. We hebben haar net dicht bij hun stalletje begraven, Dhikey doet het er redelijk goed onder. Mam heeft gelijk naar de man gebeld waar we ze van hadden en die stond ook perplex en vond het erg jammer en hij bood ons 2 nieuwe aan, die van de zomer geboren worden. Wel lief, ook geaccepteerd ivm met Dhikey die alleen is, maar Zhina was niet te vervangen..

Hier nog een foto van zondag, toen heb ik nog lekker met ze in de zon gezeten.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:16

Ah wat ontzettend erg zeg, geitjes zijn zo leuk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:12

Ik heb met geiten gewerkt en het is dat ze óf lang doormodderen met niet lekker zijn en niet dood (willen) gaan, óf dat ze zonder slag of dood neervallen. Best lastig wanneer dat voor de ingang vd melkstal gebeurd.. Vaak het hart doe dan problemen heeft of de aorta die gescheurd is.

Heel veel sterkte in elk geval :(:)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:02

Dit topic zorgt echt voor een energieboost :') ben echt weer actief met mijn aquarium bezig.
Ik heb nieuwe plantjes. Anubis nana en een pakketje met 3 verschillende.

Foto hele bak

Afbeelding

Foto van nieuwe plant (weet enkel niet welke :o die ervoor is Cambomba, maar die kleine :o? )

Afbeelding

En mijn garnaal die zich even moest wassen :D

Afbeelding

Edit: nog een filmpje van mijn Cory <3
https://m.youtube.com/watch?v=-7qEVVW6iVE

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:27

Ik kom weer even inbreken:

Mocht er iemand toevallig een mannelijke sleutelgatcichlide (Cleithracara maronii) over hebben?? Denk dan aan mij *D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:56

Bedankt dames!
Ben er echt heel verdrietig om.. Was echt een familie lid voor mij! Dhikey staat nu heel zielig alleen in een hoekje in de stal, zo vreselijk dat ik nu gewoon nergens aan een geitje kan komen die ik mag lenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:08

Als je een bok had gewild had ik er wel één voor je geweten, maar ik denk niet dat je op jonge geitjes zit te wachten over 5 maanden en een bok die zijn dame beschermen wil...

Craiester, dat plantje is niet cabomba maar waterpest, cabomba heeft hele fijnmazige blaadjes. Maar ik ben benieuwd naar hoe het uitgroeit, hele groene zee straks volgens mij :D En leuke cory's, lekker druk ^^

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:20

Sterkte met het verlies van je geitje! Moet een klap in je gezicht zijn, zo plotseling.. :(:)

Hier draait mijn bakje nogsteeds goed. Ga morgen denk ik voor het eerst een beetje verversen, eerst eens de waardes opmeten.

Heb wel het idee dat mijn plantjes al wat gegroeid zijn! In elk geval wat in de hoogte gegroeid, maar dat kan tussen mn oren zitten.

Afbeelding

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:30

Spruit schreef:
Craiester, dat plantje is niet cabomba maar waterpest, cabomba heeft hele fijnmazige blaadjes. Maar ik ben benieuwd naar hoe het uitgroeit, hele groene zee straks volgens mij :D En leuke cory's, lekker druk ^^

Haha te enthousiast, en te weinig kennis van planten :o . cambomba staat rechts onderin maar niet zichtbaar op de foto :z

LoveUggs schreef:
Heb wel het idee dat mijn plantjes al wat gegroeid zijn! In elk geval wat in de hoogte gegroeid, maar dat kan tussen mn oren zitten.

[ [url=m/Dvo3iT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De rode plant is duidelijk gegroeid. Mooi bakje, wil er ook een bij maar mijn vriend niet (hoort mij al gillen als ik een babyvis zie :') twee bakken wordt hij helemaal gek)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:09

Ik heb nu mijn bok nog over.. Had broer en zus dus maakt niks uit wat er komt. Hij is gecastreerd. Ik krijg van de fokker 2 nieuwe geitjes maar dit duurt nog even. Ik ga denk ik voor nu mijn 2 ponys buiten laten bij hem zodat ie niet alleen is, moet alleen kijken hoe dit gaat als mijn paard opgehaald word want die is dus verkocht en dan staat mijn oude pony dus alleen.. Tis of de geit alleen of Joris, en ik ben bang dat Joris het moeilijk gaat krijgen zonder companie als onze Kozbi naar duitsland verhuist. Dus het word even kijken. Komt vast wel goed.

Tis echt een enorme klap in mijn gezicht vooral omdat ze pas 9 maanden oud was en zo plotseling, uit het niks.

Fijn dat de aquarium hier ook goed gaan, hier draait alles ook super, garra's in de kleine bak beginnen te groeien en de tetra's zijn weer bijna de oude, dan kunnen ze terug in de grote bak bij de andere.

Zal morgen even fotos maken hoe alles er nu uitziet! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:15

Bedankt! Dat is de althernatera reickii (even uit mijn hoofd). Voor die was ik het meest bang dat hij niet aan zou slaan, maar tot nu toe gaat het idd goed :j

En ja, die extra bak.. Heel herkenbaar! Ik woon nog bij mijn ouders, en heb een 60 liter bak. Deze van 20 had ik zonder hun weten gekocht :+ moest mooi in mijn kamer!
Vriendlief woont wel al op zichzelf. Heb hem al goed duidelijk gemaakt dat zodra ik in trek, er een (groter ) aquarium komt! :j en ja, stiekem vind hij het ook best leuk. Als ik dan een groter aquarium neem, lijkt het me heel gaaf om zo'n hoek bak te hebben met panorama glas, maar een grote bak van 1.20/1.50 breed, en een cm of 50/60 hoog zou ik ook niet over klagen! :j

Edit; toevoeging! Vriendlief zei laatst al, toen ik weer eens op pad ging naar de speciaal zaak; als je maar niet nu al terug komt met een aquarium voor bij mij thuis! Ik zou niet weten wat ik er mee moet doen! * goh.. Daar had ik dus toen nieteens aan gedacht.. Zou ik...? }> doe het hem nog maar niet aan :+ *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:25

Haha, ik zou een vaas voor hem halen, wat grof grind, nepplanten en van die vissen die je als kunstaas ziet bij snoekvissen :') Om zich mentaal voor te bereiden :')
Afbeelding
Van deze snotdingen :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:38

Oh! Mijn oom heeft me toen voor mijn verjaardag een aantal spullen gegeven voor mn aquarium! Daarbij zat ook een nep vis! Van rubber ofzo, met zo'n visdraadje met een zuignapje om hem aan de bodem te plakken. Leek net of er een echte vis in mn aquarium zat want hij dacht grappig te zijn door hem er in te doen toen ik niet keek :+ vind het wel een leuk idee voor als hij niet thuis is! Heb nog wel wat grind liggen, even zijn reactie peilen _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:53

Wie zei er ook alweer dat de Helena's niet voorbij de helft van het water kwamen? :+
Hier zit allee verstopt in het zand, maar er zit er 1 tussen die graag op ontdekkingstocht gaat. :j
Heb hem daarstraks ook al terug gezet want hij hing op zn kop aan het water oppervlak..

En net kijk ik weer;
Afbeelding

Zit ie weer bovenin! :+ Zijn tochtje eindigde bovenop mijn thermometer. :j
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 17-03-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt