gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iris_relente

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:12

Wij hebben nu momenteel 9 konijnen, alleen 1 zit alleen het probleem is dat ik dus niet meer konijnen mag. Hoe kan ik mijn ouders het best overtuigen van een koppel? Ben bereid voer etc zelf te betalen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:22

De ram laten castreren en aan een of twee andere konijnen koppelen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:30

ik zou zelf kijken voor een dame bij de gecastreerde ram. Als je nu nog moet castreren dan duurt het even voor de hormoon weg is, en erna heb je nog geen garantie..

Bij een opvang kan je vaak kijken en koppelen

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:31

Eoweyn_x schreef:
De ram laten castreren en aan een of twee andere konijnen koppelen?

Mijn ouders vinden castreren enzo allemaal maar onzin, heeft veel moeite gekost om mijn ene ram te laten castreren, hij kan het niet goed vinden met de konijnen die ik nu heb helaas.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:32

Maakt het uit dat de ram zelf niet gecastreerd is, als ik er een gecastreerde voedster bij zet?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:33

Ja, niet doen, de ram zal de voedster lastig blijven vallen.
Heb je 'm al geprobeerd te koppelen, en hoe dan? Op neutraal terrein?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:34

ja dat maakt uit, de ram zal de dame constant lastig vallen, dekken en dekken terwijl de dame de stress ondervind. Nee zou ik ook niet doen.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:35

Eoweyn_x schreef:
Ja, niet doen, de ram zal de voedster lastig blijven vallen.
Heb je 'm al geprobeerd te koppelen, en hoe dan? Op neutraal terrein?

Ja op neutraal terein, hij werd steeds aangevallen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:54

Heb je het met alle andere konijnen geprobeerd iris?
Kun je niet eventueel zelf de castratie bekostigen? Ik snap dat je ouders dit met 9 konijnen een dure bijkomstigheid vinden.

Anders kijken of je voor de ram een nieuw huisje kunt vinden?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:06

meisje_ schreef:
Heb je het met alle andere konijnen geprobeerd iris?
Kun je niet eventueel zelf de castratie bekostigen? Ik snap dat je ouders dit met 9 konijnen een dure bijkomstigheid vinden.

Anders kijken of je voor de ram een nieuw huisje kunt vinden?

Nog niet met de nieuwsten, maar dat zijn vrouwtjes dus moet hij dan eerst gecastreerd worden, ja dat kan ik zelf doen heb ik met mijn andere Konijn ook gedaan. Dat is altijd nog een oplossing om te kijken of hij met die 4 voedsters kan

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 02:04

Weten jullie misschien goed hooi waar weinig calcium in zit? Ik heb nu timothy hooi van beaphar, maar ik ben er harstikke allergies voor

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:19

Eoweyn_x schreef:
10 :P
Maar dan nog lijkt €40 en €15 wel heel weinig :) op jaarbasis dan. Hiervoor was het met 4-6 konijnen €6,50 per maand. Nu €13 in de maand.

Twee gecastreerde rammen kan wel, mits de karakters matchen én beide rammen al langer gecastreerd zijn.

Moet hier wel even bijvermelden dat ik vaak gratis hooi kan meenemen. Maar mijn konijnen zijn ook slechte hooi eters!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:15

Pfff net een hartverzakking, ik had de konijnen eten gegeven en was de ren schoon nt vegen, zie ik Puk opeens raar doen.. Begint ze 'over te geven', komt allemaal vieze snot uit haar neus en hapt naar adem .. Pfff ik snel de dierenarts gebeld want ja dacht echt dat ze voor m'n neus zou stikken! Heeft madam zich verslikt .. Even in de gaten houden dus .. Dat was weer genoeg adrenaline voor de zondag :=

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:48

Chantalx249 schreef:
Weten jullie misschien goed hooi waar weinig calcium in zit? Ik heb nu timothy hooi van beaphar, maar ik ben er harstikke allergies voor

Timothy hooi inderdaad. Misschien eens op de Dieza site kijken? Daar hebben ze nog meer soorten.

Bah Tarzan, schrikken is dat! Hopen dat het niet nog eens voorkomt. Misschien at ze te snel?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:55

Pfff ja hoop dit nooit meer te zien, was zo eng! Arme mup!

Ik moest haar even in de gaten houden van de dierenarts, mocht ik het toch niet vertrouwen kon ik langskomen omdat er bij verslikking iets vast kan komen te zitten maar vooralsnog lijkt het dus gewoon erop dat ze zich heeft verslikt..

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:53

Heb mijn gecastreerde ram zonet op neutraal terrein kennis laten maken met mijn voedster, ze zitten naast elkaar in de Buitenren dus totaal vreemd zijn ze niet van elkaar. De ram zoekt de voedster wel op ze snuffelen ook, alleen wil de ram et afentoe nog wel eens op, de voedster rent dan weg en begint te knorren (wat betekend dat?). Had ze ook wat brokjes gegeven toen was er een kleine aanvaring die voedster klauwde naar de ram en vloog weg, daarna hebben ze wel weer rustig gesnuffeld.

Ik heb alleen het gevoel dat er nogal veel spanning is. Wat kan ik hieraan doen? Vooral omdat mijn andere groep (4 vrouwtjes) veel relaxter met elkaar omgaan.

Hoeveel kost het koppelen in een opvang eigenlijk? Als je je konijn daar 1 week heen brengt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:15

ik zou ze gewoon eens bellen heb werkelijk geen idee voor koppelingen buitenaf zeg maar hoe ze dat doen en kosten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:30

Dat verschilt per opvang. Maar zolang ze niet vechten (vechten is een kluwen konijn over de grond rollend, wat jagen, vlinderen en plukken vacht zijn normaal) zou ik ze gewoon zo samen laten. Voorlopig op neutraal terrein. Ik vind het er op de foto's goed uitzien.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:38

Eoweyn_x schreef:
Dat verschilt per opvang. Maar zolang ze niet vechten (vechten is een kluwen konijn over de grond rollend, wat jagen, vlinderen en plukken vacht zijn normaal) zou ik ze gewoon zo samen laten. Voorlopig op neutraal terrein. Ik vind het er op de foto's goed uitzien.

Ja vechten doen ze gelukkig niet! Maar hoe kan ik ze het best op neutraal terrein laten? Want ik ben er het liefst wel bij tot ik het helemaal vertrouw, daarom dacht ik ook aan een opvang die ze misschien wel kan koppelen in de vakantie. Ik heb ze nu een uur in de paarden box gehad, waar ze beide nog nooit zijn geweest. Maar aangezien wij weggingen net heb ik ze dus weer in hun eigen hok gedaan

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:05

Dat kan wel ja. Ik zou gewoon kijken of er een opvang in de buurt is, en of zij willen helpen, wat dat kost, etc.

Als het goed gaat, kun je ze ook gewoon een paar dagen tot een week in de neutrale ruimte laten. Mijn ervaring is dat als ze niet vechten, dat het al gauw goed is.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:09

Eoweyn_x schreef:
Dat kan wel ja. Ik zou gewoon kijken of er een opvang in de buurt is, en of zij willen helpen, wat dat kost, etc.

Als het goed gaat, kun je ze ook gewoon een paar dagen tot een week in de neutrale ruimte laten. Mijn ervaring is dat als ze niet vechten, dat het al gauw goed is.

Weet jij een goede opvang In friesland waar ze dat doen?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:05

iris_relente schreef:
Eoweyn_x schreef:

Weet jij een goede opvang In friesland waar ze dat doen?

konijnenparadijs is goed! Zit op de grens Friesland en Overijssel.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:11

Daarover had ik ookal wat gelezen. Heb even een mailtje naar een andere opvang gestuurd weet zo even niet
Meer hoe die heet?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:11

Weet je ook of konijnenparadijs ook die koppelingen doet? Kon daarover niks op hun site vinden

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:12

Ik dacht het wel. :)