Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 12:36

Voor mij doet geen enkele titel er echt toe. Maar ik wilde gewoon een paar shows achter elkaar doen had ik bedacht. En eerst hebben we alles rondom Chick gepland maarja dat viel weg. En nu dan de shows. T is jammer.
Esplendido schreef:
Mijn jongste teefje zou in april ook de jeugdklasse in gaan. Nu is het maar afwachten wanneer de shows weer starten en hoeveel shows ze dan de kans heeft om een JCAC te winnen. Inderdaad jammer.

Vast nog wel een aantal :D ik heb er, vanaf mei gezien, 6 waar ik heen zou kunnen. als alle shows in mei gewoon doorgaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:38

Er zijn in verschillende landen in mei ook al shows afgelast waaronder de WDS. Ik vrees ervoor dat onze shows dan weer starten :(

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:10

Hier had ik me opgegeven voor mantrail speuren. Helaas ook afgemeld. Helaas pindakaas. Hoop in september wel dat onze run doorgaat.

Kiwitje merk je het toch wel in de shop. Je zou zeggen dat ze nu juist meer online bestellen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:27

punjab schreef:
Denise heeft Mera op dat moment wel de aandacht op jou of ben je er helemaal kwijt?

Bij Senna heeft een piepertje en belletje geholpen. Ze is niet voor snoepjes om te kopen. Maar een piep of rinkel en ze keek. Gelijk met stem beloond.

Ik ben haar niet volledig kwijt want als ik door mijn hurken zak komt ze piepen bij mij, ze zoekt dus in zekere zin steun. Ze hangt ook niet in de lijn en ze wilt ook niet persé naar die andere hond toe. Ze gaat nu zitten of loopt er met een boog vanaf.

Als ze achtervolgd wordt door een andere hond, zeker één die ze spannend vind, kan ze na een aantal meter gaan blaffen.

Met kaas, worst en frikandel weiger ik echt te werken. Maar ik zal eens gaan kijken of ik iets mee kan pakken. Maar ik wil niet iets meepakken waar ik de andere hond ook mee trigger.

Als het stil is in huis en er blaft in de verte een bepaalde hond, dan reageert ze daar ook op. Ik denk dat de blaffende grote hond op de cursus haar wel wat meer indruk heeft gemaakt dan ze daar dachten. Dat is niet erg want net als met Bodhi vind ik hier ook wel weer mijn weg in mee :) En ik moet duidelijker naar mensen zijn dat als ze één keer aangeeft, 'Nee', dat een tweede keer ook nee blijft en het dan gewoon moet stoppen. Dan kan ik haar overprikkeling ook voor zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:43

Als je zou zeggen dat ik er een stok met een plumeau in heb gestoken dan zou ik je nog geloven ook :Y)

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 14:08

Weet Je, als iedereen zich nu opsluit in zn eigen huis, vrijwillig of niet, dan gaan we nooit aan die 60% besmettingen komen.

Heel banketstaaf, maar mensen moeten juist besmet gaan worden, wil je groepsimmuniteit verkrijgen en dit virus indammen.

Alleen moeten de besmettingen in zn tempo elkaar opvolgen dat niet iedereen tegelijk ziek is.

En het is belangrijk dat de zwakkeren en ouderen ontlast gaan worden.

Dus juist als je een aardige gezondheid hebt, is het eigenlijk de bedoeling van Rutte om besmet te worden...

Vanochtend Skip in de auto gezet, op jacht naar wc papier. Gelukkig gelukt.

Daarna de auto bij het losloopveld neer gezet en eerst een klein stukje in de polder gewandeld. Daarna even het losloopveld op.

Op een gegeven moment gaat Skip echt voorstaan. Precies zoals een staande het hoort te doen.

Skip dook naar voren en direct achter het hek van het losloopveld vloog een fazant op.

Mooi gezicht dat zelfs ongetraind Skip precies wist wat hij moest doen.

Voordat er reacties komen van houdt je hond aan de lijn: dit is een speciaal omheind veldje waar honden officieel los mogen lopen en de fazant zat aan de andere kant van het hek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 14:41

Skip baalde vast dat zn ontbijt er vandoor ging aan de andere kant van het hek _O-
Maar ben het inderdaad met je eens Mvdende. Dat is indd wat Rutte gisteren zei. Alleen ik ben wel van mening dat ze vanaf t begin zo open en eerlijk hadden moeten zijn. Dat had een hoop duidelijkheid en paniek gescheeld.

Punjab, ja merk t echt in de shop helaas. Veel mensen komen nu thuis te zitten, of hebben geen inkomen meer en kiezen voor zekerheid (logisch en terecht) en dan hebben wij alleen een luxe product.

Ik ben met Djessey nu aan t oefenen op meer contact zoeken met mij tijdens t wandelen. En als ik haar aandacht vraag dat ze ook omkijkt en reageert. Ik heb daar die semi moist brokjes voor.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:18

Even geen corona nieuws!!

EGO post, sorry.

Ik krijg net bericht: De teef is loops! *\o/* *\o/*

Over ongeveer 10 dagen gaat ze naar de reu, aldus de fokster. 8-)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 15:20

jeeeej spannend! :D

Een vriendin van mij heeft vandaag een nestje mogen verwelkomen. 6 teefjes en 2 reutjes *\o/*

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:22

kiwiwitje schreef:
jeeeej spannend! :D

Een vriendin van mij heeft vandaag een nestje mogen verwelkomen. 6 teefjes en 2 reutjes *\o/*

ook leuk!!! :D :D :D

zelfde ras?? of fokt zij een ander ras?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 15:26

Ook engelse staffords! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:30

Begrijpelijk hoor kiwi dat je baalt van de shows. Het is idd helaas niet anders, maar logisch dat je baalt van zoiets :j En leuk nieuws van het nestje van je vriendin *\o/*

En ook logisch dat anderen het jammer vinden dat cursussen enz niet doorgaan. Ik vind het wel verstandig dat zet het even sluiten voor nu, maar logisch dat mensen balen. Misschien komt het voor mij zo wel goed uit en kan ik de cursus waar we mee gestopt waren dan straks tegen de tijd dat ze verder gaan met de rest van de groep toch nog afmaken hihi.

Hier gebruiken we nog de laatste trainers die ik had momenteel en erna ga ik de semi moist brokken verpakken in kleinere zakjes en gebruiken met trainen, naast de eenden filet waar ik ook nog best wat van op voorraad heb. De semi moist brokjes zijn echt zo perfect om mee te trainen: klein, zacht en daardoor makkelijk en snel weg te werken voor een hond en sterk in geur en dus snel aantrekkelijk ook voor ze. Echt een dikke aanrader! En balen dat je het al goed merkt in de shop. Begrijpelijk ook wel want idd veel mensen moeten financieel echt gaan opletten en dan tikken de snacks, als je die elke dag geeft + ook nog als trainers gebruikt zoals ons, wel aan. Niet dat ik vind dat jullie perse duur zijn, want ik vind jullie prijzen erg vergelijkbaar met die van de snacks in de winkel en dan is dat van jullie van veel betere kwaliteit dus ik vind het ’t geld echt meer dan waard!! Gelukkig kunnen wij wel gewoon blijven bestellen. Ik heb alleen niet de afgelopen keer maar die bestelling ervoor wat veel gekocht (beetje op verkeken) waardoor ik nu best een flinke voorraad heb, lol. Maar ik was wel de bullepees vergeten te bestellen vorige week, dus binnenkort zal ik die ook weer bestellen en dan blijft er toch vast en zeker weer wat ‘plakken’ en wordt er wel weer wat meebesteld hihi.

Denies
Ik snap dat je frikandel e.d. liever niet gebruikt. Maar het is wel iets wat je in het geval dat echt niks anders lijkt te werken, nog zou kunnen proberen. Maar logisch dat je het liever niet zou doen en wat anders zoekt - zeker met wat je het zegt; dat het het liefst ook andere honden niet trekt. Dat probleem heb ik dus vaker en dat is best irritant. Maar het is even zoeken wat voor Mera het beste werkt dan zo te lezen. Misschien is dat wel een heel leuk speeltje of een fluitje ofzo inderdaad. En je kunt ook thuis oefenen met ‘let op’ en dat linken aan dat ze je aan moet kijken en aandacht bij jou moet hebben. Dat zijn dingen wat je thuis al kunt oefenen bv. En dan buiten verder kunt uitbreiden. Misschien helpt dat ook om haar dan net even wat meer gefocust te krijgen op je op zo’n moment, waardoor ze de andere hond(en) weer even vergeet. Die foto van d’r staart ook; wauw!! Net een plumeau idd, geweldig!

mvdende
Ja is ook wel zo hoor wat betreft het virus allemaal, maar ik maak me dan alsnog zorgen over m’n naasten en ook mezelf tot in zekere hoogte. Ik probeer ook geen paniekzaaier te zijn, maar soms is dat wel lastig met alles wat je leest hoor. Voor nu dus wel nog even afwachten om te kijken of we niet ziek worden, want als ik contact weer ga uitbreiden wil ik niet anderen al meteen gaan aansteken en zeker omdat ik best wel wat zwakkere mensen om me heen heb normaal. Ik weet dat veel mensen gewoon besmet moeten raken, maar gevoelsmatig is het wel moeilijk om daar even vrede in zien te vinden. En gelukkig voor de fazant dat er omheining om heen zat, lol. Wel goed opgemerkt en interessant om te zien hoe instinctief zo’n staande dan meteen reageert, ondanks dat je er idd niet op traint.

Nicky
Wat een leuk nieuws!!!! *\o/*

--

Ons dagelijkse langere rondje was weer heerlijk net, wat een weertje! Het was wel wat drukker op de parkeer plaats en je ziet dan wel wat mensen lopen hier en daar, maar die lopen echt meer als 100m verderop dus dat is prima te vermijden. Milan heeft zich kostelijk geamuseerd met Arya.

Afbeelding

Afbeelding

Hier Arya, ruik eens aan het bloemetje en nog geen seconde na deze foto probeert Arya 'm op te vreten :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-03-20 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:31

kiwiwitje schreef:

Leuk! :D al dat kleine grut

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 15:39

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:

Leuk! :D al dat kleine grut

Ja stik jaloers natuurlijk nu Chick geen pups krijgt deze ronde..

Veel plezier van de semi moist Curse! :D We doen ons best om fijne kwaliteit te leveren en we pakken vaak al wat minder marge om t ook leuk te houden. Daarom hebben we ook in veel dingen kleine verpakkingen met kleinere prijzen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:44

@Nicky wat leuk! *\o/*

Ik heb mijn lunchpauze even wat verlengd en maar even naar stal gegaan net. Paard even aan de hand getraind, maar die heeft voorjaar in haar bol, viel niet mee te werken. Hengstig en al 2x ontsnapt naar een andere wei in 2 dagen. Oeps. Staleigenaar gaat vandaag toch maar even de draad nalopen. Ergens moet de stroom de grond in gaan... Ze kruipt gewoon tussen de draden door...

Toby is over een uurtje als mijn werkdag erop zit aan de beurt voor zijn wandeling die wat langer is. Wat een heerlijk weertje zeg! Volop zon, lekkere temperatuur! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 15:50

Het is zooo lekker buiten <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:54

Wij zijn even verbannen tot binnen. Vrijdag moeten de meubels erin :+
Eind van de middag gaan we een grote ronde doen in het losloop gebied.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 16:01

VERFFF. :P Succes!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:43

Ik vind het gewoon heel raar hoe alle landen die buren van elkaar zijn het gewoon heel anders aanpakken .. er zou gewoon 1 akkoord komen hoe we het gaan aanpakken in heel Europa.. al hun gezever altijd over europa dit europa dat maar nu is het toch weer ieder voor zich...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:46

Precies in Europa zou alles op één lijn moeten zitten. Maar ik snap wel dat allemaal binnen zitten niet de oplossing is. Met z'n allen klakkeloos op straat rond lopen en ophopen in de winkels (waar nog steeds geen re*t te koop is door die kl*te hamsteraars) ook niet.

Daarom hier maar vitamine D in de tuin opgedaan met gek, gek en gestoord.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:54

Jongens, zitten jullie allemaal in quarantaine dat het zo hard gaat _O- _O-

Hier ook van het weer genoten. Gisteren naar Havelte geweest. Was niemand te bekennen. Niemand hoeven passeren, heerlijk rustig. Vandaag twee rondjes gedaan, even een 1 op 1 moment met beide honden. Ga meestal samen met ze maar zie ze echt genieten als ze even een apart momentje hebben. Was hier wel wat drukker dan normaal. Kom normaal niemand tegen op het fietspad maar nu maarliefst 4 keer iemand gepasseerd in 10km :Y)

Succes CupCakes! Ik baal zo dat ik momenteel niet bezig kan... Morgen even bellen over de stand van zaken. Ze zijn voor zover ik weet nu klaar met het huis afmaken dus dan hoef ik alleen die verrekte sleutel nog. Contract is ondertekend. Desnoods gooien ze die sleutel naar me op 10 meter afstand. Ik wil gewoon die sleutel :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 17:02

Ja daar heb je ook wel een punt Lara!

Haha je kan het voorstellen kaus :P Of ze willen gooien :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:03

Ik werk vanuit huis en wij merken(scheepvaart) nu dat het wat terug neemt.
Voornamelijk de aanvragen.

Niet alle klanten zijn aan het werk en vooral de cruise wereld gaat er een tik van krijgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:36

Inmiddels is ons bedrijf ook gesloten, maar ik was al ziek thuis, dus voor mij veranderd er weinig. :Y) :+ Ik voel me relatief goed, maar als ik één keer mijn tabletten vergeet voel ik me vrij snel slapjes, dat geeft maar weer aan wat voor paardenmiddel het is.

Gisteren en vandaag lekker wezen wandelen, buitenlucht is zo fijn! <3 Ik verbaas me wel over het aantal wandelaars. Ouders met kinderen, en mensen met een hond waarvan ik niet eens wist dat ze een hond hadden. Die komen nou spontaan allemaal 'boven water'.

Vandaag naar het illegale stuk van de heide geweest, officieel mogen de honden daar niet los, maar vanochtend was het nog vrij rustig. Toen het tegen de middag aanliep werd het wel merkbaar drukker. Ergens is het ook wel sneu om te zien dat nu opeens alle ouders met kinderen op de heide gaan spelen en de bossen verkennen enzo, dat zie je normaal echt maar zelden.

De hondjes hadden lol! *\o/* Dana had vooral lol toen een vriend van ons de drone uithaalde en liet vliegen, daar had ze een duidelijk mening over 'Die moet uit de lucht!'. Ze heeft er ook de hele tijd vol overgave achteraan gejaagd, echt hilarisch, inclusief vreselijk gevaarlijk borstel op haar rug. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De best gelukte roedel foto. :')

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:21

Hahaha geweldig KimD. Ik heb het even gemist; wat voor tabletten heb je?