punjab schreef:Denise heeft Mera op dat moment wel de aandacht op jou of ben je er helemaal kwijt?
Bij Senna heeft een piepertje en belletje geholpen. Ze is niet voor snoepjes om te kopen. Maar een piep of rinkel en ze keek. Gelijk met stem beloond.
Ik ben haar niet volledig kwijt want als ik door mijn hurken zak komt ze piepen bij mij, ze zoekt dus in zekere zin steun. Ze hangt ook niet in de lijn en ze wilt ook niet persé naar die andere hond toe. Ze gaat nu zitten of loopt er met een boog vanaf.
Als ze achtervolgd wordt door een andere hond, zeker één die ze spannend vind, kan ze na een aantal meter gaan blaffen.
Met kaas, worst en frikandel weiger ik echt te werken. Maar ik zal eens gaan kijken of ik iets mee kan pakken. Maar ik wil niet iets meepakken waar ik de andere hond ook mee trigger.
Als het stil is in huis en er blaft in de verte een bepaalde hond, dan reageert ze daar ook op. Ik denk dat de blaffende grote hond op de cursus haar wel wat meer indruk heeft gemaakt dan ze daar dachten. Dat is niet erg want net als met Bodhi vind ik hier ook wel weer mijn weg in mee
En ik moet duidelijker naar mensen zijn dat als ze één keer aangeeft, 'Nee', dat een tweede keer ook nee blijft en het dan gewoon moet stoppen. Dan kan ik haar overprikkeling ook voor zijn.