Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 14:44

xLaraaj schreef:
Vind dat de aussies die dan gecoupeerd zijn of natuurlijk zonder staart zijn geboren nochtans geen problemen hebben met andere honden.. en er zijn nog andere rassen zonder staart. Dat van de platsnuiten begrijp ik wel. Maken ook een “bijzonder” geluid .. :P

Het geluid is het probleem niet. Kortsnuiten hebben een minder ontwikkeld reukvermogen. Omdat het moeilijker is voor ze. Daardoor gaan ze de omgeving niet onderzoeken met hun neus maar met hun ogen. En dat betekend richting veel honden dus dat ipv snuffelen, ze gaan staren. Wat weer bedreigend is.

Honden kunnen veel aflezen van de staarten, maar de staart is natuurlijk niet alleen, heel de hond speelt mee. Maar het verschilt misschien ook wel met de omgeving waar je zit.
Hier worden mijn honden niet eens gelezen. En die geven echt meer dan genoeg signalen als ze ergens iets van vinden.
Misschien ook wel land/streek/gebied afhankelijk hoor. En natuurlijk hoe baasje er mee omgaat.

Lessie

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:28

Inmiddels een week bij ons. De naam is uiteindelijk Noa geworden. En het is echt zo genieten en ze doet 't echt super goed. Vandaag eerste keer naar de puppycursus geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:40

Wat een droppie Lessie. <3

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 16:13

Wat een schatje Lessie!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 16:31

Ohh <3

Lekker genieten van de zon!

Afbeelding

Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:08

Deze moet ik even delen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 18:22

Ohh wat een mega blij ei *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 18:30

Over het oren wel of niet couperen en de staart ga ik niet echt een uitspraak over doen. Ik gok niet dat ze hier in het topic is gekomen om iedereen zijn of haar ongezouten mening daar over te ontvangen :) In mijn ogen ben je hartstikke welkom en wat een toffe hond!

Wat een dag vandaag. Het was kneiterdruk in de winkel en hier en daar ook wat heftige verhalen. Een jonge hond die plots spieruitval had en nu dus bijna niet meer kan lopen .. zo sneu. Maar we hebben het overleefd.
Gister hebben wij nieuwe snacks gekregen. Gevriesdroogd & in de smaak lam, dus hopatee mee naar huis. Dat was feest .... Ik vind het altijd leuk om nieuwe producten op de foto te zetten als ik dit mee naar huis neem;

Afbeelding

En ach, ze kennen ook wel goed model zijn :P

https://www.wesdijk.nl/dieren/trainings ... 20261.html

Leuke foto's Candalisa!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:11

leuke fotos candelisa!

haha toch redelijk gelukt denies de foto's

Rengar is zowaar verhuist vandaag, hele leuke mensen die ''redelijk'' in de buurt wonen. Ze kwamen eigenlijk voor ziggs maar werden verliefd op Rengar haha mijn man had er wat moeite mee, Rengar is onze mini Karma in alles. Ik had voor morgen ook mensen, maar die vroegen 5 keer of de prijs niet om laag kon en dan niet echt antwoord geven op mijn vragen dus die heb ik afgezegt, we hadden er geen goed gevoel bij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:24

KarmaChansy schreef:
leuke fotos candelisa!

haha toch redelijk gelukt denies de foto's

Rengar is zowaar verhuist vandaag, hele leuke mensen die ''redelijk'' in de buurt wonen. Ze kwamen eigenlijk voor ziggs maar werden verliefd op Rengar haha mijn man had er wat moeite mee, Rengar is onze mini Karma in alles. Ik had voor morgen ook mensen, maar die vroegen 5 keer of de prijs niet om laag kon en dan niet echt antwoord geven op mijn vragen dus die heb ik afgezegt, we hadden er geen goed gevoel bij.

Heb je goed gedaan, mensen die al zo beginnen.... Dan kun je ze beter nog wat langer houden en een goed huisje vinden!

xDenies schreef:
Over het oren wel of niet couperen en de staart ga ik niet echt een uitspraak over doen. Ik gok niet dat ze hier in het topic is gekomen om iedereen zijn of haar ongezouten mening daar over te ontvangen :) In mijn ogen ben je hartstikke welkom en wat een toffe hond!

Wat een dag vandaag. Het was kneiterdruk in de winkel en hier en daar ook wat heftige verhalen. Een jonge hond die plots spieruitval had en nu dus bijna niet meer kan lopen .. zo sneu. Maar we hebben het overleefd.
Gister hebben wij nieuwe snacks gekregen. Gevriesdroogd & in de smaak lam, dus hopatee mee naar huis. Dat was feest .... Ik vind het altijd leuk om nieuwe producten op de foto te zetten als ik dit mee naar huis neem;

[ [url=m/ZbF4Sy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ach, ze kennen ook wel goed model zijn :P
[ Video ]
https://www.wesdijk.nl/dieren/trainings ... 20261.html

Leuke foto's Candalisa!

Ik volgde je nog niet, dus maar even gedaan! :D

Hebben jullie ook een IG waar jullie producten op delen van de winkel / hamsterscaping, of is dit gewoon omdst je het voor jezelf hebt gekocht?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:26

Die foto linksboven in _O- _O-

Fijn dat hij ook een huisje heeft KC *\o/* Dan heb je er nog twee waarvan één een huisje zoekt toch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:52

KimD schreef:
Hebben jullie ook een IG waar jullie producten op delen van de winkel / hamsterscaping, of is dit gewoon omdst je het voor jezelf hebt gekocht?

Ja, de winkel heeft een eigen Instagram, maar die beheer ik verder niet. Ik vind het leuk om dingen uit te proberen en dat een beetje te promoten. Ik werk sinds kort ook mee aan de webshop en dan vind ik dat persoonlijke tintje juist wel erg leuk. We zijn de enige zeg maar, dus daarom vind ik het extra leuk om dat persoonlijke tintje er in te houden.
Instagram Winkel

En Hamsterscaping is natuurlijk 'mijn' concept en ik heb mijn oude instagram voor de Hamstery omgebouwd tot die voor het scapen.
Instagram HamsterScaping

En de Aqua heeft dan ook nog een eigen scaping pagina :') Borders With Colours en HamsterScaping zijn gewoon die van mezelf.

Ohja deze dus:
Borders With Colours

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:08

Mijn hond heeft een natural bobtail en heeft verder geen problemen in de communicatie met andere honden. Vind verder couperen wel dierenmishandeling.. Alleen maar omdat je ze dan mooier vind. Triest...

Zou maar altijd bewijs bij je hebben dat die uit een land komt waar het nog mag, want ze mogen je hier een mooie boete voor geven als je dat bewijs niet hebt.

Wat een puppies weer allemaal trouwens.. Toch jammer dat die van mij over 4 maanden alweer 2 jaar is :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:11

Er is tich ook een regelgeving in België (waar jij volgens je profiel ook woont) die het importeren van gecoupeerde honden verbied.

Ik ben ook echt tegen couperen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:19

Zoe_97 schreef:
Er is tich ook een regelgeving in België (waar jij volgens je profiel ook woont) die het importeren van gecoupeerde honden verbied.

Als ik het goed heb komt haar hond uit Rusland, daar is het nog niet verboden. Maar als het klopt dat ze in België woont dan kan dat inderdaad problemen geven bij controles aan de grens. (Als je bijvoorbeeld van vakantie terug komt) België mag zelfs de hond in beslag nemen.

Vind het ook echt te gek dat een fokker hieraan meewerkt. Legaal in het land of niet. :n

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:22

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:

Als ik het goed heb komt haar hond uit Rusland, daar is het nog niet verboden. Maar als het klopt dat ze in België woont dan kan dat inderdaad problemen geven bij controles aan de grens. (Als je bijvoorbeeld van vakantie terug komt) België mag zelfs de hond in beslag nemen.

Vind het ook echt te gek dat een fokker hieraan meewerkt. Legaal in het land of niet. :n

Kwa shows en wedstrijden zit je natuurlijk ook met een probleem. Gecoupeerde honden (en zeker aan de oren!) zijn eigenlijk nergens welkom!

Hier ook een natural bobtail en ik vind het echt mooier maar ben wel tegen couperen!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:24

Oh is dat echt een wet in Belgie? Dan is het toch helemaal dom om zo´n hond te importeren.
In Nederland kan je er een boete voor krijgen als je niet kan bewijzen waar ze vandaan komen, was poosje terug ook al iets over in het nieuws.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:25

Ik neem aan dat mensen die ervoor kiezen hun hond te couperen niet ervoor kiezen om op show te gaan... tenminste, dat zal toch niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:27

In NL moet je zelfs kunnen verklaren waarom een koe is gecoupeerd. Met de staarten gebeuren nog wel eens wat ongelukken, en vaak deden we die (al dan niet zelf) couperen.

Maar bij bedrijfscontrole moesten die koeien een notitie hebben, anders kon je daar ook een boete voor krijgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:34

Hier is het niet enkel voor show verboden. Maar voor alle disciplines zijn ze (gelijkelijk aan) een toelatingsverbod voor gecoupeerde honden aan het invoeren.
Er wordt zelfs van kkush (landelijke hondensport koepel) verwacht dat hondenscholen die bij hen aangesloten zijn (wat zo’n 9/10 van de hondenscholen hier zijn) melding maken als er zich een nieuw lid aanmeld met een gecoupeerde hond. Deze maatregel is helaas nog niet volledig in voege.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:57

Vind wel dat sommige mensen ver gaan. Ken iemand die met zijn doberman naar frankrijk is gereden speciaal om die te couperen ..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:02

Ik wil natuurlijk niemand tegen het verkeerde been schoppen, maar is het niet zo fair om deze discussie elders te voeren? Voelt voor mij niet erg als een welkom gebaar tegenover een nieuwe puppy eigenaar, al dan niet welke keuzes deze heeft gemaakt :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:03

Als die hond is geboren in een land waar het niet mag, is dat ook gewoon verboden en kan je flinke problemen mee krijgen.. Snap niet waarom mensen dat risico willen nemen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:14

Ianthe schreef:
Als die hond is geboren in een land waar het niet mag, is dat ook gewoon verboden en kan je flinke problemen mee krijgen.. Snap niet waarom mensen dat risico willen nemen.

Maar in rusland mag het volgens mij wel en ik dacht te lezen dat hij daar vandaan komt.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:20

XxDiandraxX schreef:
Ianthe schreef:

Maar in rusland mag het volgens mij wel en ik dacht te lezen dat hij daar vandaan komt.

Had het over dat berichtje van xLaraaj die iemand kent die naar Frankrijk is gereden om de hond te couperen. Dat is ook gewoon verboden als de hond bijvoorbeeld in Nederland is geboren.