Hier 10 konijnen. Ik heb laatst voor €90 science selective besteld. Moet alleen nog 2 zakken HFST. Bij elkaar dus €110, maar daar ga ik ruim 1,5 jaar mee doen. Hooi is €6,50 per 3 weken. Groente €40 in de maand en luzerne á 12 de zak, 2 x per jaar.
Ik gok dat ik zo'n 210 euro kwijt zal zijn aan SS per jaar en dan nog zo'n 30 euro aan hooi volgens mij. Dan komen er nog wat extra's bij, maar mijn ouders betalen alles dus eigenlijk heb ik geen idee.
Bij ons is een groot pak hooi ongeveer 7 euro geloof ik. Daar doe ik ongeveer 1,5/ 2 maanden mee. Gewoon elke dag een ruif vol.
Gigixponys
Geplaatst: 20-02-16 20:21
Ik heb het ook maar ruw geschat. Het hooi kost hier €6.50 voor een pak (5 balen), daar kom ik denk ik 3 maanden mee toe voor 4 konijnen. Maar 2 maanden kan eigenlijk ook wel. Overigens geef ik ze dan soms ook nog kruidenhooi, wat ik niet heb meegeteld en dat is veel sneller op.
ik haal 2 pakjes hooi per maand ongeveer, soms wat meer, en betaal ik geloof 5 euro per pak voor ?
spookyskippy
Geplaatst: 20-02-16 20:24
Hier kost hooi ongeveer €120 per jaar, voor 4 konijnen.
Ik blijf me zorgen maken om Spency, ze heeft alweer rode urine. Een tijdje geleden was het eigenlijk niks meer, totdat ze weer wortel kregen. Vanaf dat moment hebben ze geen wortel meer gekregen, helaas liggen er sinds gisteren weer rode plasjes. Wortel heeft ze al ruim 3 weken niet meer gehad, we hebben nooit knaagstenen, ze heeft geen takken gehad. Zouden er nog andere mogelijkheden zijn waarom de urine rood is?