Hier een kip die al een tijdje zulke eieren legt:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik kom me hier ook eens melden![]()
Ik heb vroeger ooit een kip gehad, lang lang geleden zelf uitgebroed, en nu we een paar jaar geleden verhuisd zijn naar het platteland en mijn oude konijnenren leeg staat wil ik toch graag weer eens een paar kipjes aanschaffen.
Nu vind ik het zelf erg mooi om wat ex-batterijkippen te redden. Over een paar weken wordt er hier in de buurt bij een kippenboerderij weer wat gered, en daar wil ik er dan graag een paar van overnemen.
Maar ik twijfel nog hoe veel. De omheinde en overdekte buitenren is 2x3 meter, ze kunnen naar de zadelkamer in (3x3 meter) waar ik een binnenren wil maken met slaaphok en leghok. En als ze gewend zijn mogen ze overdag onder toezicht in de wei loslopen.
Is dat ruimte genoeg voor drie kippen?
Hoe lang zouden ex-batterij kippen nog leggen?
En zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik kipjes ga uitzoeken? Alert, heldere oogjes..
Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze hun verenkleed terug hebben, en moet ik ze tot die tijd extra warm houden?
hielkebro schreef:Nog even op die walnoot hierboven terug te komen, wat moet ik nu met die kip ? het hindert mij niet dat ie walnoten legt maar ik weet niet of het de kip pijn doet oid..
Riddershow schreef:Even vraagje over het zelf uitbroeden. Ik heb een broedmachine, waarbij ik zelf moet draaien, geen probleem. Maar nu had ik laatst geschouwd (met improfisorisch lampje) en lijken 2 eieren ca rond de 18 dagen te zijn ipv de 10 dagen die het had moeten zijn. Wat nu? gedeeltelijk draaien en gedeeltelijk niet? want v.a. 18 dagen mag je toch niet meer draaien?