Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:28

ik heb plurodonte(caracolus) en A.fulica (zie ook mijn topic slakkenbak opgeruimd) .
veel foto's etc. (soort slakken dagboek) . :D

ook heb ik momenteel baby's (al kunnen deze nu i.v.m. kou niet verzonden worden , wel gehaald) :o

als je wat wilt weten mag je alles via pb vragen .

ook handig , je kan veel van je groente/fruit afval kwijt :+

chimello

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:32

Mijn baardje is super aaibaar, blijft een aanrader!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:54

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:00

En schildpadden? Alhoewel ik niet weet of een 1m bak groot genoeg is voor de kleinere soorten (in de hoogte hebben ze natuurlijk niet zoveel aan)
Reptielen heb je zoveel soorten van, het is maar net wat je trekt dan... zelf ben ik bijv geen fan van woestijnbakken dus ik zou al nooit voor een baardagaam of luipaardgekko kiezen, ben meer van de (semi)tropische bakken met veel planten, vandaar mijn keus voor de wimpergekko (en ik ben al dol op gekko's sinds mijn kindertijd)

Mocht je meer info willen over egels, je zou even op mijn website kunnen kijken :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:02

.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:54

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 18:56

Annwfyn schreef:
Het verblijf kan ook groter dan een meter zijn, in de hoogte kan hij sowieso tot 2,5m.
Hierin is dus wel veel mogelijk

Ratten zijn inderdaad "gewone" dieren waar ik ook aan zit te denken.
Met kleine knagers bedoelde ik formaatje muis/hamster. Ik heb voorheen hamsters gehad en er is nog nooit iets fout gegaan, maar ik vind voor nu het risico toch te groot.

En ik weet dat de meeste niet buiten kunnen, gaf het enkel aan als dat er wel een optie is.

Kikkertjes heb ik ook aan gedacht, die staan ook op het lijstje van meer informatie over zoeken.
Axolotls daar heb ik al meer informatie over gevonden en zijn voor mij ook zeker een optie.

Voordat ik een keuze maak wilde ik graag wat breder gaan kijken, dan de dieren die gewoon zijn.

Zo ken ik axolotls niet zo lang en heb er nog geen ervaring mee (wel al internet onderzoek gedaan).
Ik wil niet aan zo'n dier beginnen als jullie al zeggen dat dit geen goede optie is =).

Waar ik nog bijna niets van weet en mij wel interessant en leuk leken zijn egeltjes, maar daar zou ik me eerst goed voor moeten inlezen.
Of jullie zouden al moeten zeggen dat het echt geen goede optie zou zijn.

*zie net de post van cherell, slakken zijn inderdaad ook leuk! Daar ga ik ook meer info over zoeken.

Ik heb twee axolotl's, die zitten momenteel nog in een meterbak en dat gaat prima. Zijn qua verzorging niet intensief, enkel zorgen dat ze niet te warm staan in de winter. Ze kunnen wel oud worden (20 jaar) misschien wel belangrijk om te weten!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:01

Annwfyn schreef:
Ja jou wimpergekko vind ik geweldig leuk!

Wat je daar zegt dat heb ik ook wel, goed dat je het noemt ik kon er zelf niet helemaal opkomen om dit te zeggen.
Ik vind (semi) tropische bakken ook veel fijner om te bekijken en hier zou dan ook mijn voorkeur in liggen.

De site zal ik zo eens grondig bekijken.

Een Chinchilla misschien?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:08

.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:09

Ok, als je nog vragen hebt over axo's, vraag maar raak :) die van ons zijn momenteel 24 cm en wel ongeveer gestopt met groeien, maar ze worden dus ook best groot.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:31

Annwfyn schreef:
Slakken zijn ook leuke diertjes, alleen ondervind ik hierbij 1 probleempje (die ik ook bij sommige andere dieren zal hebben).
Ik heb gelezen dat slakken zowel mannelijk als vrouwelijk zijn. Ik weet niet of ik het zou kunnen om 100 (ik noem maar een getal) eitjes te "vermoorden" als ze er zouden komen.

je kan ook bijv. 1 pluro , 1 fulica , 1 achantina nemen , die kunnen niet kruisen en heb je gelijk variatie in de bak :D

en eitjes pletten klinkt harder dan het is , ze zijn amper 1 mm en gewoon een wit bolletje .
je kan ze bijv. ook in een enveloppe doen en in de vriezer leggen , dan sterven ze ook en kunnen de kliko in ;)
en je bak moet ook wel ideaal zijn kwa temp. en vocht voor ze gaan leggen (iig. hier) .

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:12

Axolotls zijn vrij saai. Bewegen zeer weinig. Zou deze daarom niet kiezen.

Al gekeken voor halsband leguanen? Klimmen ook iets, en zijn dag actieve dieren!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:13

Idd, gewoon in de vriezer. Het is zooo jammer om geen slakken te nemen omdat je de eitjes niet kapot wilt maken!

Ik heb er nu 18 en er komen er Dinsdag nog 5 bij. En binnenkort nog meer... Maar dit is niet zo'n ideale tijd om slakken te kopen omdat alles te ver weg is en er weinig mensen verzenden in de winter.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 00:47

wouw , nu ben ik wel benieuwd naar je verzameling slijmerds :D

en dan vinden ze mij al maf met 4 slakken en 8 baby's (baby's worden zelfs eigenlijk niet mee geteld).

en ze zijn zoooooo leuk .
mensen onderschatten deze geweldige persoonlijkheden :o

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 08:55

Ik heb ook axolotls gehad. Hele mooie dieren maar vreselijk saai.

Mijn wateragamen zijn in winterrust.
Ze slapen de hele dag en eten echt amper. Eigenlijk niks.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 09:37

Haha om die reden ook mijn topic op beestenboel, welke visjes in aquarium 20-21 graden :') axo's zijn geweldig maar liggen meestal gewoon te suffen op de bodem. Toch kan ik er wel uren naar kijken maar da's ook een beetje die biologen interesse van mij.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:00

cherell0 schreef:

en dan vinden ze mij al maf met 4 slakken en 8 baby's (baby's worden zelfs eigenlijk niet mee geteld).

Haha nou op dit moment heb ik niet zoveel variatie in mijn verzameling... Ik heb namelijk 18 Achatina Fulica's, gewoon de wildkleur :')

Afbeelding

En er komen 2 Albino's, 1 Rodatzi (Wou daar ook 2 van, maar er was er nog maar 1) en 2 Veronicella Sloanei bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:31

Tinkerloos schreef:

Mijn baardagaam zit ook nog steeds in winterrust, eet ook niks en zit de hele tijd een een hoekje. Hij moet nu uit de winterrust gaan komen, heb de lampen ook wat opgebouwd, maar hij heeft er nog niet zo' n zin in denk ik. Echter merk ik wel dat hij een stuk is afgevallen, dus ik hoop dat ie maar snel weer aan kan sterken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:41

Daphne__ schreef:
cherell0 schreef:

Haha nou op dit moment heb ik niet zoveel variatie in mijn verzameling... Ik heb namelijk 18 Achatina Fulica's, gewoon de wildkleur :')

[ Afbeelding ]

En er komen 2 Albino's, 1 Rodatzi (Wou daar ook 2 van, maar er was er nog maar 1) en 2 Veronicella Sloanei bij :D

Toevallig uit Almelo?
Want dan weet ik van welke kweker ze komen. :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:54

Ja, dat klopt! :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:55

Dacht ik al, omdat je de veronicella sloanei noemde. :)
Cherell; de pleurodontes komen ook daarvandaan. :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:05

[***] schreef:
Tinkerloos schreef:

Mijn baardagaam zit ook nog steeds in winterrust, eet ook niks en zit de hele tijd een een hoekje. Hij moet nu uit de winterrust gaan komen, heb de lampen ook wat opgebouwd, maar hij heeft er nog niet zo' n zin in denk ik. Echter merk ik wel dat hij een stuk is afgevallen, dus ik hoop dat ie maar snel weer aan kan sterken.

Ik heb 2 wateragamen, allebei in winterrust, en de een is nog helemaal op gewicht en de andere word nu wel dunnig.
Ik denk dat ze zichzelf niet doodhongeren toch? Ze zullen toch wel weten wanneer ze weer actief moeten worden? (hoop ik)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:24

OEH OEH PANNEKOEK SLAKKEN *\%/* leuk leuk leuk :D .
daar mag je zeker foto's van gaan plaatsen :o

hihi hoe kom je aan 18 wildkleur ? :=
lijkt me echt een geweldig gezicht zoveel slakken , zeker straks met de andere varianten erbij .

en wat een klein wereldje , dat daar euro & cent ook vandaan komen :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:02

Ik vind slakken er heel cool uitzien maar zou ze niet willen hebben :P Zo slijmerig lijkt me dat.
Ik ben ook doodsbang voor spinnen maar een tarantula vind ik toch weer heel spannend om naar te kijken, maar ook daar blijft het bij haha
Mijn baardagaam is lekker vrolijk aan het rondlopen, had net wat wormen op dus dat wordt straks weer poepen.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:28

Je mag wel een keer langs komen om mijm tarantula's te aaien hoor. :+

Gisteren werd mijn vriend ondergekakt door één van de baardagamen. Ze groeien momenteel lekker hard dus de drollen worden groter en ze eten steeds meer. Lilo is nu ongeveer 33 gram en Stitch rond de 22 gram. Ik schat dat ze nu ongeveer 1,5 maand à 2 maanden oud zijn. Lilo begint al echt een onderkin te krijgen. :') Ik zal eens kijken of ik hier zo een foto kan plaatsen van de twee gaampjes.