veel foto's etc. (soort slakken dagboek) .

ook heb ik momenteel baby's (al kunnen deze nu i.v.m. kou niet verzonden worden , wel gehaald)

als je wat wilt weten mag je alles via pb vragen .
ook handig , je kan veel van je groente/fruit afval kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annwfyn schreef:Het verblijf kan ook groter dan een meter zijn, in de hoogte kan hij sowieso tot 2,5m.
Hierin is dus wel veel mogelijk
Ratten zijn inderdaad "gewone" dieren waar ik ook aan zit te denken.
Met kleine knagers bedoelde ik formaatje muis/hamster. Ik heb voorheen hamsters gehad en er is nog nooit iets fout gegaan, maar ik vind voor nu het risico toch te groot.
En ik weet dat de meeste niet buiten kunnen, gaf het enkel aan als dat er wel een optie is.
Kikkertjes heb ik ook aan gedacht, die staan ook op het lijstje van meer informatie over zoeken.
Axolotls daar heb ik al meer informatie over gevonden en zijn voor mij ook zeker een optie.
Voordat ik een keuze maak wilde ik graag wat breder gaan kijken, dan de dieren die gewoon zijn.
Zo ken ik axolotls niet zo lang en heb er nog geen ervaring mee (wel al internet onderzoek gedaan).
Ik wil niet aan zo'n dier beginnen als jullie al zeggen dat dit geen goede optie is =).
Waar ik nog bijna niets van weet en mij wel interessant en leuk leken zijn egeltjes, maar daar zou ik me eerst goed voor moeten inlezen.
Of jullie zouden al moeten zeggen dat het echt geen goede optie zou zijn.
*zie net de post van cherell, slakken zijn inderdaad ook leuk! Daar ga ik ook meer info over zoeken.
Annwfyn schreef:Ja jou wimpergekko vind ik geweldig leuk!
Wat je daar zegt dat heb ik ook wel, goed dat je het noemt ik kon er zelf niet helemaal opkomen om dit te zeggen.
Ik vind (semi) tropische bakken ook veel fijner om te bekijken en hier zou dan ook mijn voorkeur in liggen.
De site zal ik zo eens grondig bekijken.
Annwfyn schreef:Slakken zijn ook leuke diertjes, alleen ondervind ik hierbij 1 probleempje (die ik ook bij sommige andere dieren zal hebben).
Ik heb gelezen dat slakken zowel mannelijk als vrouwelijk zijn. Ik weet niet of ik het zou kunnen om 100 (ik noem maar een getal) eitjes te "vermoorden" als ze er zouden komen.
cherell0 schreef:wouw , nu ben ik wel benieuwd naar je verzameling slijmerds![]()
en dan vinden ze mij al maf met 4 slakken en 8 baby's (baby's worden zelfs eigenlijk niet mee geteld).
en ze zijn zoooooo leuk .
mensen onderschatten deze geweldige persoonlijkheden
Tinkerloos schreef:Ik heb ook axolotls gehad. Hele mooie dieren maar vreselijk saai.
Mijn wateragamen zijn in winterrust.
Ze slapen de hele dag en eten echt amper. Eigenlijk niks.
Daphne__ schreef:cherell0 schreef:wouw , nu ben ik wel benieuwd naar je verzameling slijmerds![]()
en dan vinden ze mij al maf met 4 slakken en 8 baby's (baby's worden zelfs eigenlijk niet mee geteld).
en ze zijn zoooooo leuk .
mensen onderschatten deze geweldige persoonlijkheden
Haha nou op dit moment heb ik niet zoveel variatie in mijn verzameling... Ik heb namelijk 18 Achatina Fulica's, gewoon de wildkleur
[ Afbeelding ]
En er komen 2 Albino's, 1 Rodatzi (Wou daar ook 2 van, maar er was er nog maar 1) en 2 Veronicella Sloanei bij
[***] schreef:Tinkerloos schreef:Ik heb ook axolotls gehad. Hele mooie dieren maar vreselijk saai.
Mijn wateragamen zijn in winterrust.
Ze slapen de hele dag en eten echt amper. Eigenlijk niks.
Mijn baardagaam zit ook nog steeds in winterrust, eet ook niks en zit de hele tijd een een hoekje. Hij moet nu uit de winterrust gaan komen, heb de lampen ook wat opgebouwd, maar hij heeft er nog niet zo' n zin in denk ik. Echter merk ik wel dat hij een stuk is afgevallen, dus ik hoop dat ie maar snel weer aan kan sterken.