Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

r_lolita

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:34

Oké, dankjewel! Zal is gaan kijken, had daar inderdaad al veel mensen over gehoord maar eigenlijk nooit echt bij stil gestaan om te gaan proberen

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:35

aubiose, maar dat geeft wel veel rommel, anders finacard,green mile of ecobed (o.a. te bestellen bij pets-dream).
finacard vind ik zelf het fijnste van de 3 genoemde karton bodembedekkingen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:46

karton ben ik echt een tegenstander van. Hadden toen op school bedXcel, was echt drama.
karton absorbeert amper en gaat stinken.

Als je dan voor papier/karton wil gaan kun je het beste kiezen voor back2nature, dat zijn geperste papierkorrels en nemen ook wel redelijk goed op, ik ga die straks gebruiken voor in de toiletjes.
http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken ... 00x800.jpg

Aubiose lijkt heel erg op de hemparade. Heb er hier amper rotzooi van, en anders haal ik gewoon de stofzuiger een keer extra om de kooi heen haha.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:50

r_lolita schreef:
Ik heb eeen vraagje aan jullie,
Wat vinden jullie nou echt een fijne bodembedekking die ook nog een beetje betaalbaar is?

Back to nature :)

30 liter voor 14 euro, maar doe je wel lang mee!
En het gaat niet snel stinken.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:56

Ohh.. zie niet dat Swieb z'n tanden scheef slijten -O-
Tanden staan zeg maar schuin op elkaar.

Afbeelding

Hebben jullie dit ook wel eens gehad?
Morgen maar even aan m'n docent vragen of ze dat even kan fixen haha.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:03

r_lolita schreef:
Wat vinden jullie nou echt een fijne bodembedekking die ook nog een beetje betaalbaar is?

Ik gebruik Ecobed als bodembedekking en Back 2 Nature in de toiletjes. Ben over beide erg tevreden!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:09

@ Carr_friesje: Dat heb ik nog nooit gezien. Ben wel benieuwd of ze daar wat aan kunnen doen.
Een hij wel goed?

Ik heb ook weer wat ontdekt bij Arie :( . Hij heeft op zijn rug (1 cm boven de staart) een bultje zitten. Het is nog heel klein, en het is heel beweeglijk.
Zo maar even een afspraak maken bij de DA.

Echt niet leuk! |(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:25

Carr_friesje: ik ben met een van de kleintjes naar de da geweest als check-up toen we dr net hadden. De da gaf aan dat ze een soort fietsenrek-voortandje had en dat we op moesten letten hoe ze at en of het goed sleet. Zo niet moesten we terug komen om ze bij te laten slijpen.. Dus lijkt me slim om ff de da te bellen en ze bij te laten slijpen (doen ze bij konijnen ook regelmatig dacht ik?)

_dribbel: ah nee hopelijk valt het mee!

Ik heb net met Pip op mn arm heel hard staan huilen omdat haar tumor zo hard groeit.. Ze wilde ineens heel graag op mn armen komen zitten en dat in combinatie met wat opspelende hormonen aan mijn kant leidde tot een flinke jankbui :o ;(

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 11:28

Ja ze eet gewoon goed, maar als k dit zo laat gaan ze steeds schever groeien. Zag dat ik getypt had dat ik de docent er even naar zou laten kijken. Maar wij krijgen de gezondheidsleer van dierenartsen en hebben ook een DA praktijk in school Haha.
Heb net al een andere DA gesproken en die zegt dat het waarschijnlijk onder narcose moet :\

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:25

Ik had een konijn met zulke tanden, mocht van de dierenarts gewoon zelf knippen met een kniptang.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 13:16

Dat adviseerde ze hier bij ratten niet omdat die heel snel kunnen splijten als je niet weet hoe t moet. En de boventanden moeten ook en dat is lastiger.

Heb maandag een afspraak staan op school :) ze berekenen alleen kosten als ze materialen gebruiken. Hier dus geen consult voor studenten en medewerkers. Ik is blij Haha!
Dus Swieb mag volgende week gezellig op schoolreisje :')

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:01

r_lolita schreef:

Sowieso Ecobed! Supergoedkoop en me ratten vinden het super leuk om mee te spelen en kapot te knaagen en nestjes van te maken.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:04

Ohja maar ik gebruik wel cottoncomfort in de wc'tjes. Dat absorbeert wel goed :)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:28

Oké thanks! :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:19

Oké, dit loopt uit de hand _O-

Had deze 2 dames al gereserveerd:
Afbeelding

Toen zag ik deze dame op de foto en was ik helemaal in love, dus werden het er 3... <3
Afbeelding

En net stuurde ze me een appje dat ze nog een russisch blauwe dumbo dame had.
Dus ik met m'n domme kop gevraagd om een foto...:

Afbeelding

En nu krijg ik dus geen 2, maar 4 rittens :') _O-
Heb haar al verboden om nog verdere foto's van de rest erop te zetten voor ik ze allemaal wil hebben :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:26

hoihoi
kom weer even gauw binnenvallen :) drukte met school, ziek, en ratje die achteruit gaat...druk druk druk!

Zag een bodembedekking vraag, ik gebruik catsan kattenbakgrit. Even lekker shaken van tevoren, dan loshalen buiten, en dan gaat de eerste meute stof er al uit :p wanneer ik het in de bak leg schud ik alles nog weer eens door elkaar, en dan is het nagenoeg stofvrij als de ratten er gebruik van maken. Is mooi studentenbudget proof, en neemt vocht super op. Ik heb geen toilet in mijn bak, dus daar kan ik verder niks over zeggen :p

En oeh, dat ziet er niet goed uit voor Swieb! Beterschap/succes ermee :)

Hier in rathaven gaat het nog z'n gangetje. Hummer gaat achteruit, en ik behandel zijn penis sinds vandaag. Moet even grondig schoongemaakt worden, ik ontdekte vandaag pus erop -O- Voor de rest doet hij het naar omstandigheden nog goed. hij slaapt veel, word mager, en krijgt moeite her en der met alles. Hij leeft twee keer per week op van een lekker warm badje (alleen water, geen zeep ;p)
Even gewichtloos, even zwemmen. Hij voelt zich op zo'n moment weer even super. Dan wast hij zich, en gaat hij zelfs even koppie onder zwemmen :) Daarna volgt een lekkere afdroogbeurt, waarna hij weer in mijn armen in slaap valt <3
Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:35

Wat super schattig dat Hummer nog zo van een lekker warm bad kan genieten! :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:45

carr_friesje schreef:
karton ben ik echt een tegenstander van. Hadden toen op school bedXcel, was echt drama.
karton absorbeert amper en gaat stinken.

Als je dan voor papier/karton wil gaan kun je het beste kiezen voor back2nature, dat zijn geperste papierkorrels en nemen ook wel redelijk goed op, ik ga die straks gebruiken voor in de toiletjes.
http://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken ... 00x800.jpg

Aubiose lijkt heel erg op de hemparade. Heb er hier amper rotzooi van, en anders haal ik gewoon de stofzuiger een keer extra om de kooi heen haha.

Maar bedXcel is ook heel anders dan ecobed, greenmile of finacard.
Totaal niet te vergelijken, ik vond bedXcel echt vreselijk.

Ik gebruik finacard (fijnste van alle bovenstaande) en biolitter in de poepbakjes.
Biolitter is trouwens hetzelfde als back 2 nature.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:53

Ecobed absorbeert juist super goed. :j En ik ruik vooral de vieze ondergepiste hangmatjes, haha. Verder vinden mijn dames (vooral Sarah) het heerlijk om met Ecobed in hun bekkie rond te wandelen om overal en nergens een Ecobed-nestje te maken.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:23

Jorinda schreef:
Ecobed absorbeert juist super goed. :j En ik ruik vooral de vieze ondergepiste hangmatjes, haha. Verder vinden mijn dames (vooral Sarah) het heerlijk om met Ecobed in hun bekkie rond te wandelen om overal en nergens een Ecobed-nestje te maken.

Haha dat rondslepen doen ze hier ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 06:48

O wauw die dumbo!

Waar zit ze ergens? En heeft ze er meer?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:56

Even een vraagje tussendoor.
In mijn mannenkooi zijn mijtjes actief, vanavond ga ik alle heren ontmijten.
Moet ik de kooi ook met speciaal spul ontsmetten of is alleen de ratjes zelf druppelen genoeg?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:10

Kooi ontsmetten lijkt me wel zo handig :j

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:11

Is daar speciaal spul voor of gewoon met een soppie?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:19

er bestaat speciaal spul voor zegt mijn vriendin, kun je in de dierenwinkel gewoon naar vragen :)