Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:Het gaat echt om voor haar vreemde honden dan?
xDenies schreef:Hier moest ik volgende week zondag vlees voor Bodhi bestellen (kan ik dan weer 1,5 maand mee vooruit) maar dan zal je net zien .. dus afgelopen zondag contact gehad en gelijk besteld. Lastig is natuurlijk dat hij echt geen ander voer kan krijgen dus nu nog achter Acana Lamb aan. Ik mag ook niet naar mijn werk dus moest er voor bellen .. hoop dat het er vrijdag is zodat ik ook met dat niet mis kan grijpen (had nog 20 dagen, maar je weet het niet).
Het grote 'voordeel' als ik dat zo mag noemen momenteel is wel de rust op straat. Nou doet Bodhi het hartstikke goed maar het is ook wel even fijn![]()
Iemand een tip? Mera vind andere honden dus een beetje spannend, met name grote honden. Ze doet niet gemeen, geeft wel haar grenzen aan en loopt er het liefst met een boog omheen. Maar als er dan een andere hond achter haar aan komt gewoon omdat dit de weg van het baasje is, schiet ze omhoog in haar zenuwen en begint ze te blaffen. Alsof ze achtervolgt wordt.
Als ik haar afgeleid heb kan ik wat truckjes vragen en dan is het ook goed, maar is er iemand die dit anders zou aanpakken? Omdraaien?
Nu heeft ze zichzelf toch al vlot aangeleerd dat wanneer ze iets eng of spannend vind en het wordt haar teveel dat ze gaat blaffen, dat trainen we ook maar is niet altijd even gemakkelijk.
Ze heeft geen negatieve ervaringen met honden alleen wel met blaffende grote honden. We kunnen honden nog steeds prima passeren en begroeten en dergelijke dus het is niet dat ze 'uitvalt' zoals Bodhi voor als men dat wilt invullenDit is echt een andere manier van blaffen.
Voor Lupa & Mera is het minder erg, die kunnen van alles eten. Snacks hier ook nog voldoende maar daar kunnen ze ook wel een beetje mee zonder haha
cursebreaker schreef:Ja ik vind het feit dat je kunt verspreiden als je nog geen symptomen hebt ook heel eng. Da's ook de reden waarom we hier dus heel streng zijn momenteel met onszelf eigenlijk in isolatie zetten. Van de overheid mag je dus nog gewoon gaan kleding shoppen, maar wij kiezen er toch voor om winkels behalve de supermarkt (en ook die het liefste nog) te vermijden nu voor een aantal weken. Met wandelen gewoon rustige plekjes opzoeken en familie enz bezoeken we ook niet en andersom komen ze ook niet hierheen.
Onze DA blijft voorlopig gewoon open. Wel extra maatregelen genomen zoals niet meer als 1 begeleider mee komen en sowieso thuis blijven met klachten enz.
punjab schreef:Cursebeaker heb ik het geluk dat het hier enkel nog knutselen en spelen is op peuterschool.
Ja we mogen zeker niet klagen met het weer. Pff als dan ook slecht weer is om binnen te blijven.