Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:43

Evi84 schreef:
Eindelijk toegekomen sinds donderdag avond! Meet Vidor!

[ [url=m/IfKKCP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een stoere naam! Echt een naam voor zo'n hond! :j Veel plezier en succes!

theadora99

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:12

Zijn staart en oren nu gecoupeerd?

Hier gaan we overstappen van honden cursus, de andere paste niet geheel bij ons dus we hebben morgen een proefles (voor vervolg van de puppycursus). Zorro (de oudere hond) heeft ondertussen een pees bij zijn schouder verrekt en mankt nu een beetje, dus die staat nu op ontstekingsremmers en nu mag hij niet meer met zelda spelen en dat vinden ze allebei niet zi grappig, haha. Verder vindt zelda andere hondjes steeds leuker maar vooral blaffen vanaf een afstandje. En alle mensen moeten begroet worden en even aaien :') het bos is dan ook haar favoriete plek want daar lopen allemaal honden liefhebbers en ze is natuurlijk nog lief klein en schattig dus iedereen wil haar knuffelen <3

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:14

Oh ik lees trouwens wel steeds half mee maar heb net tentamens achter de rug en heb dus aardig wat gemist, haha. Ik kende 1 labrador (helaas nu overleden) die at graag maar was super goed opgevoed, zijn baad hoefde bijna maar te denken en hij deed het al haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:33

Zo te zien wel gecoupeerd ja. Ik vind het persoonlijk veel mooier := Maar goed, het mag niet natuurlijk.

Wat sneu voor ze Theadora :(:) ik zou wel oppassen hoor met iedereen laten aaien. Ze is nu nog klein en schattig maar wordt straks toch een grote rottweiler van +-25(?)kg. Dan vinden veel mensen haar niet zo leuk en schattig meer. Ook niet in een hondenlosloopbos.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:38

Dobermann is het, haha. We passen ook wel op, maar onze andere hond wil eigenlijk helemaal niet bij andere mensen in de buurt komen, die is angstig dus dit si wel heel anders.
Ik vind flaporen juist veel leuker, ik vind staande oren helemaal niets en zou eerlijk oook niet zomaar voor een ras met staande oren kiezen, buiten dat ik de meeste rassen daarvan ook gewoon niet zo leuk vind hahah

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:41

Hij is inderdaad gecoupeerd ja, legaal, maar wat voor mij belangrijker was: onder narcose/sedative. Geen wanpraktijken voor mij. :)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:45

theadora99 schreef:
Verder vindt zelda andere hondjes steeds leuker maar vooral blaffen vanaf een afstandje. En alle mensen moeten begroet worden en even aaien :') het bos is dan ook haar favoriete plek want daar lopen allemaal honden liefhebbers en ze is natuurlijk nog lief klein en schattig dus iedereen wil haar knuffelen <3

Haha, past bij het ras denk ik. Hier heeft Vidor ook al een paar fans die al komen aanlopen zogauw ze hem zien voor hun dosis knuffel en likjes. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:46

Oh oeps dan had ik me verkeken bij je foto's :=

Ik vind staande oren sowieso leuk. Maar vind het couperen ook wel mooi bij de rasstandaard passen. Zou zelf nooit een hond laten couperen hoor. Maar ben ook geen fan van rassen die je zou kunnen couperen. Alhoewel cattle dogs in Amerika eigenlijk altijd tegen de rasstandaard in gecoupeerd worden 8)7

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:56

Een dobermann is mijn kinderdroom van toen ik 5 jaar oud was. Toen waren ze allemaal nog gecoupeerd. Na bijna 30 jaar ben ik eindelijk mijn kinderdroom achterna gegaan en dat ideaalbeeld is dan ook met de staande oren en korte staart. Wel heb ik eerst veel informatie gezocht op internet van de voor en tegens, maar echt goed onderbouwde argumenten ertegen zijn er niet te vinden.

Wat ik wel frappent vind: het coupeerverbod is hier in 2001 doorgevoerd, maar hedendaags is het couperen dus vervangen door: rondomrond plakband rond het hoofd, of gewichtjes aan de oren of de oren onder de kin aan elkaar vastgemaakt, om maar die mooie hangende oren te bekomen. Is zat dan wel beter? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 10:04

Evi84 schreef:
Hij is inderdaad gecoupeerd ja, legaal, maar wat voor mij belangrijker was: onder narcose/sedative. Geen wanpraktijken voor mij. :)

in NL is couperen verboden en in BE ook zover ik weet. Dus hoe kan dit dan Legaal zijn? Omdat je hem uit het buitenland gehaald hebt?
Evi84 schreef:
Een dobermann is mijn kinderdroom van toen ik 5 jaar oud was. Toen waren ze allemaal nog gecoupeerd. Na bijna 30 jaar ben ik eindelijk mijn kinderdroom achterna gegaan en dat ideaalbeeld is dan ook met de staande oren en korte staart. Wel heb ik eerst veel informatie gezocht op internet van de voor en tegens, maar echt goed onderbouwde argumenten ertegen zijn er niet te vinden.

Wat ik wel frappent vind: het coupeerverbod is hier in 2001 doorgevoerd, maar hedendaags is het couperen dus vervangen door: rondomrond plakband rond het hoofd, of gewichtjes aan de oren of de oren onder de kin aan elkaar vastgemaakt, om maar die mooie hangende oren te bekomen. Is zat dan wel beter? :)

Jazeker. Door dat de oren en de staart er namelijk nog wel aan zitten dragen deze gewoon bij aan de communicatie. En bij het plakken vermink je een hond niet. Je neemt geen lichaamsdelen(deels) af. Dus jazeker. Veel beter.
Ik zal niet ontkennen dat ik bij sommige honden/rassen couperen mooi vind. Maar ik vind het ontzettend dieronvriendelijk. Op welke manier het dan ook gedaan is.

Ook kan het couperen niet vervangen zijn door het plakken. Aangezien beide een ander (optisch) doel hebben

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:19

Ik vind een aantal rassen gecoupeerd ook veel mooier dan zonder. Een Dobermann is er één van. Maar ik vind couperen mishandeling en zou om die reden dus ook nooit een dergelijk ras kopen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:20

Ik vind doberman’s zo mooi ! <3 en inderdaad gecoupeerd. Met die lange oren en staart vind ik ze echt sullig :P
Maar denk te veel hond voor mij

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:30

Mooie hond Evi!
En die saarloos pup <3 wauw!

Ik snap je helemaal Denies. Mijn hele familie zijn geen hondenmensen. Ik heb ze niet eens verteld van de pup. Ze gaan het toch niet begrijpen en zien alleen maar de nadelen van nog een hond. Maar jammer vind ik het wel.

Ik had altijd twee labrador oppashonden. Waren schatjes! En als kind was ik er ook weg van. Ik vind het alleen jammer dat mensen labradors zo dik laten worden. In vorm zijn ze zoveel mooier!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:57

Das langs geleden dat ik een doberman gezien heb. Toen ik in australie woonde zag ik ze wel heel veel.
Oren couperen vind ik bij geen enkele ras mooi ook niet de dobermans boxers of doggen. De staarten vind ik anders ondat bij sommige rassen het een doel had zoals bij de rotties dat hun staart niet tussen de karren kwam. Toen het eenmaal verboden werd waten de staarten van de rotties echt broos met een zwaai tegen de deur kozijn waren ze gebroken gelukkig is het nu wel stuk beter al hebben rotties wel vaak aandoeningen aan hun staart.
Onze staf heeft geen gecoupeerde oren maar vond zelf dat ze moesten staan

Afbeelding

En rottie wilde graag Stafford oren
Afbeelding

Bij onze pension willen ze liefst geen staffords meer niet zozeer vanwege de hond maar omdat de andere baasjes er zo moeilijk over doen maar gelukkig zijn mijn rottie en Stafford meer als welkom en worden ze nog eens extra in de watten gelegd voor ze naar huis komen!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:00

Welkom niewe en wat hebben jullie leuke pups. <3

Over wel of niet couperen hou ik me buiten. Hier zit wel een dobberman fokker, moet zeggen vind de hangoren wel raar. :o

Nu ik nadenk ken ik eigenlijk niemand met een labrador.

Lig denk ik ook zeker aan de opvoeding. Ik ken de sint bernard als brave sullen. Nou hier wonen er 2, die kom ik denk ik liever los niet tegen. Altijd een ramp als ik daar met Senna voorbij moet lopen. Loop echt met een boog erom.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:01

Nou een vrouw op mijn hondencursus is bang dat zelda haar lieve hondje dood bijt, of dat ze die vrouw gaat bijten. Zelda maakt alleen lawaai met spelen en gaat dan een soort grommen, maar dat is niet omdat ze boos is maar dat doet ze ook met aaien, maar die vrouw is overtuigd dat zelda vals is/wordt?? Ik weet het ook niet. Zij heeft een Stafford en behandelt m als een chihuahua en heeft 0 controle maar ach :') ook een van de redenen dat ik overstap van hondenschool

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:01

Candalisa de oren van de staf geweldig.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:33

Ik snap echt niet waarom je voor de mooi, op welke manier dan ook, staart en oren coupeert. Serieus, is uiterlijk zo belangrijk dat je een hond gaat verminken? Hup, lichaamsdeel weg %) .

Ik vind dobers met staande oren ook mooier en ik zou ze misschien wel op de nieuwe manier optapen, zoals ze nu ook tiporen tapen, maar weghalen...

@karma: die rennende pups zijn zo schattig, ook goed dat je er zo verstandig mee om gaat

Ondertussen zijn m'n 2 vaste oppashonden er tegelijk, iedereen ligt lekker te slapen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 11:46

Ik vind dat verminken wel meevallen hoor. Dan is een castratie dat toch ook. Dat doet vaak meer kwaad dan een stukje van de oren afsnijden. Of honden qua communicatie last hebben van geen staart hebben, geen idee. Maar die oren zullen ze echt geen last van hebben. Genoeg honden waarbij de oren uit zichzelf staan. Ook rassen genoeg zonder staart overigens.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:20

Kaus schreef:
Ik vind dat verminken wel meevallen hoor. Dan is een castratie dat toch ook. Dat doet vaak meer kwaad dan een stukje van de oren afsnijden. Of honden qua communicatie last hebben van geen staart hebben, geen idee. Maar die oren zullen ze echt geen last van hebben. Genoeg honden waarbij de oren uit zichzelf staan. Ook rassen genoeg zonder staart overigens.

Hangende oren hebben wel degelijk een functie. Bij veel rassen dragen ze bij aan het reukvermogen van de hond.

Bij de Dobermann hebben ze die functie ook, en tevens het schoon en infectievrij houden van de oren.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 12:54

Kaus schreef:

Vind ik niet hetzelfde, het gaat me er ook niet om of honden er last van zouden hebben. Waarom compleet zonder reden een deel van de hond verwijderen... (Ben ik het ook qua castratie niet mee eens, alleen medische redenen) Als iemand jouw haar afscheert, heb je er ook geen last van. Is het dan ineens oké? Zeker niet. Genoeg mensen met kort haar die daar zelf voor kiezen, maar still not cool.

Alleen maar omdat de natuur honden met staande oren maakt, betekent niet dat ik het juist vind dat de mens zelf maar voor natuur gaat spelen. Zo zijn we aan de chihuahuas met hoofdpijn gekomen. Als je een hond met staande oren wilt, waarom koop je dan niet een hond met staande oren?

Extreem voorbeeld: als iemand z'n kind elforen zou willen geven, zou dat een nationale schande zijn. Maar bij honden? Prima, valt wel mee, geen verminking? En dan zeggen mensen dat honden hun kinderen zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 13:00

@ZoZenn dank je!

ik vind het zelf ook niet kunnen en onder dierenmishandeling vallen, zelfde met het couperen van trekpaarden.

Je ziet ook vaak dat andere honden moeite hebben om honden met gecoupeerde staart & oren te lezen, arme hond krijgt wat te verduren omdat de eigenaren het mooier vinden. Nee dat gaat er bij mij niet in hoor het is puur cosmetisch en heeft geen enkel doel anno nu

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 13:45

Ballen voegen ook aan communicatie in lichaamstaal niets toe. Oren en staart wel. Zo is de hond voor andere honden moeilijker/niet te lezen bijvoorbeeld maar kan de hond zich dus ook niet goed uitdrukken in lichaamstaal.

Dat is iets wat je bij kortsnuiten ook vaak ziet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:27

Ik zeg ook nergens dat hangende oren geen functie hebben? Ik zeg alleen dat staande oren op zich geen nadeel hoeven te geven in natuurlijk gedrag zoals een afgehakte poot dat wel zou geven.

Maar goed, ik heb ook nergens gezegd dat ik per se voor couperen ben. Alleen dat ik het mooier vind maar er zelf niet voor zou kiezen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:30

Vind dat de aussies die dan gecoupeerd zijn of natuurlijk zonder staart zijn geboren nochtans geen problemen hebben met andere honden.. en er zijn nog andere rassen zonder staart. Dat van de platsnuiten begrijp ik wel. Maken ook een “bijzonder” geluid .. :P