Evi84 schreef:Eindelijk toegekomen sinds donderdag avond! Meet Vidor!
[ [url=m/IfKKCP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een stoere naam! Echt een naam voor zo'n hond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
theadora99 schreef:Verder vindt zelda andere hondjes steeds leuker maar vooral blaffen vanaf een afstandje. En alle mensen moeten begroet worden en even aaienhet bos is dan ook haar favoriete plek want daar lopen allemaal honden liefhebbers en ze is natuurlijk nog lief klein en schattig dus iedereen wil haar knuffelen
Evi84 schreef:Hij is inderdaad gecoupeerd ja, legaal, maar wat voor mij belangrijker was: onder narcose/sedative. Geen wanpraktijken voor mij.
Evi84 schreef:Een dobermann is mijn kinderdroom van toen ik 5 jaar oud was. Toen waren ze allemaal nog gecoupeerd. Na bijna 30 jaar ben ik eindelijk mijn kinderdroom achterna gegaan en dat ideaalbeeld is dan ook met de staande oren en korte staart. Wel heb ik eerst veel informatie gezocht op internet van de voor en tegens, maar echt goed onderbouwde argumenten ertegen zijn er niet te vinden.
Wat ik wel frappent vind: het coupeerverbod is hier in 2001 doorgevoerd, maar hedendaags is het couperen dus vervangen door: rondomrond plakband rond het hoofd, of gewichtjes aan de oren of de oren onder de kin aan elkaar vastgemaakt, om maar die mooie hangende oren te bekomen. Is zat dan wel beter?
Kaus schreef:Ik vind dat verminken wel meevallen hoor. Dan is een castratie dat toch ook. Dat doet vaak meer kwaad dan een stukje van de oren afsnijden. Of honden qua communicatie last hebben van geen staart hebben, geen idee. Maar die oren zullen ze echt geen last van hebben. Genoeg honden waarbij de oren uit zichzelf staan. Ook rassen genoeg zonder staart overigens.
Kaus schreef:Ik vind dat verminken wel meevallen hoor. Dan is een castratie dat toch ook. Dat doet vaak meer kwaad dan een stukje van de oren afsnijden. Of honden qua communicatie last hebben van geen staart hebben, geen idee. Maar die oren zullen ze echt geen last van hebben. Genoeg honden waarbij de oren uit zichzelf staan. Ook rassen genoeg zonder staart overigens.