Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sastaic schreef:Wat valt er allemaal onder het karakter van de hond?
Voor de test moeten we aangeven wat voor karakter wij bij ons vinden passen, maar ik kan niet zoveel dingen verzinnen
Ik had zelf bedacht
dominant - onderdanig
Zelfverzekerd - onzeker
Druk - rustig
Maar zijn er nog meer eigenschappen die ze met de karaktertest al kunnen zien?
StonedRomy schreef:Temperament verschilt inderdaad ook weer heel erg bij iedere situatie, maar klinkt al beter dan dominant. Honden zijn niet dominant en honden hoeven echt niet onder jou als baas te staan. Ze moeten naar je willen luisteren en voor je willen werken... Maar onder je staan?
Met deze termen werken is gewoon lastig voor iemand die geen studie ervoor heeft gedaan of jarenlange ervaring heeft. Zou gewoon beschrijven wat je belangrijk vindt en dan niet kijken naar de termen. Schrijf als je graag met een bal gooit dat gewoon op. Dan testen ze dat en niet een apport die als basis voor jacht wordt gebruikt.
MyWishMax schreef:Ik ben trouwens wel weer benieuwd naar de ervaringen van zo'n puppytest. Als mijn reu getest was als jonge hond was er een compleet andere uitslag uitgekomen. Die herstelde heel slecht als hij schrok, terwijl het nu een enorm stabiele hond is die bijna nergens van schrikt en anders binnen een seconde ook weer hersteld. Hij was ook een beetje een onzeker hondje, niet echt fel en geen haantje de voorste. Dat is heel snel veranderd.
Het enige wat niet veranderd is, is dat hij nog steeds enorm naar mij toe trekt, andere honden negeert en enorm graag wat wil doen. Voor mij de belangrijke dingen haha