Ik wil ze zeker wel elk jaar laten enten. Ze zijn drie weken geleden gevaccineerd en zou dus na 3 weken weer terug moeten voor de 2e vaccinatie. Dit terwijl ze in juli 2017 nog zijn gevaccineerd. Ben dus "maar" twee maanden te laat voor de jaarlijkse enting. Daarom twijfel ik nu of ik deze week nog wel terug ga voor de 2e enting.
Hierna zullen ze gewoon elk jaar netjes worden gevaccineerd.
Die herhaling is helemaal niet nodig. Sterker nog, als je over 5 jaar pas weer zou enten hoef je ook geen herhaling, omdat de kittenentingen gezet zijn en daarna minimaal 1x basis.
Vanmiddag weer naar de dierenarts geweest en ze is gewoon helemaal gezond verklaard! De oorzaak hebben we niet kunnen achterhalen, vermoedelijk is ze niet lekker geweest, daarom gestopt met eten, nog beroerder geworden en zo in die negatieve spiraal gegleden. Ze mag alles weer, moet wel opletten dat ze blijft eten en zodra ze weer stopt aan de bel trekken zodat er echo's etc ingepland kunnen worden. Ze moet wel weer brokjes gaan eten zei de dierenarts, maar omdat ze hoogwaardig natvoer krijgt blijf ik dat gewoon in grotere hoeveelheden aanbieden.
Woehoe, blij! Gisteren is voor het eerst het bakje natvoer op gegaan!
Ze krijgen nu in de ochtend 1 schepje brok in de voerbak. En dan een schepje brok verdeeld over een voerbal en een soort slowfeeder. Zodra ik thuis kom hebben ze “honger” en zet ik het natvoer neer. Mondjesmaat gaat het iedere dag beter!
Donnaa_
Geplaatst: 05-11-18 23:25
Ik kom even binnen vallen om te vragen om raad. Wij hebben nu een maand of 9 twee lieve katten, een kater en een poes (beiden geholpen). Gaat altijd super met die twee, alleen sinds vorige week heeft 1 van de twee op ons dikke vloerkleed geplast of gesproeid.. Wat de oorzaak is weten we niet, we hebben twee schone kattenbakken staan die beiden makkelijk te bereiken zijn. De kattenbakken zijn gevuld met houtkorrels, dit doen we al maanden zo en is nooit een probleem geweest. Nu heb ik eigenlijk twee vragen, hoe kunnen we het beste de urinegeur uit het kleed halen? (azijn met water hebben wij al geprobeerd, werkte niet..) En hoe voorkomen we dat er opnieuw geplast/gesproeid wordt? Ik heb wel wat tips op internet gelezen en begrepen dat de urine geur volledig weg moet zijn, omdat ze er waarschijnlijk anders weer op gaan plassen.. De tips op internet zijn goed toe te passen, maar ik vroeg me meer af of iemand ervaring heeft uit eerste hand en wat daarbij hielp. Voor ik het vergeet: straffen werkt niet, ze doen het natuurlijk niet waar wij bij zijn..
Hier hebben we (eindelijk) de eerste chip voerbak kunnen aanschaffen. Omdat we rekening moeten houden met onverwachte uitgaven (en mijn verjaardag begin volgende maand) helaas niet meteen 2 kunnen kopen maar 1 is genoeg om mee te starten. De katten reageren er verbazingwekkend rustig op. Sammie vind het enger dan Jessie. Voor Jessie heb ik de chip aan zijn halsbandjes gehangen, en sammie staat op zijn eigen chip geregistreerd. Als de andere bak er ook is komt Jessie daarop met zijn eigen chip en hebben ze allebei hun eigen bak. Dan kan ik voor jessie het voer zo aanpassen dat hij iig een halve kilo kwijt gaat raken.
Mooi verschil in spekjes bij de heren
Sammie
Jessie
Ennasil92
Geplaatst: 22-11-18 12:24
Ik ben blij dat ik de acties van mijn katten van tevoren al een beetje kan inschatten... Voor vanavond had ik 2 emmers wafeldeeg gemaakt die de halve dag bij de kachel moeten rijzen en daar had ik dus voor de zekerheid maar even een snijplank bovenop gelegd