[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:38

Keet was ook lastig zindelijk te maken, vooral omdat ze ook uit enthousiasme nog wel eens een plasje liet lopen. Maar goed, uiteindelijk lukt het. Hier ook een klein kindje rondlopen. Maar als ik naar boven wil ging Keet altijd in de bench of kindje mee naar boven. Nog steeds trouwens laat ik ze niet alleen met elkaar ondanks dat ik Keet 100% vertrouw.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 19:17

Kenzo en zwemmen.... tja hij is dan erg geweldige hond om mee te nemen. Enigste wat hij wil is zwemmen haha. Vanmiddag weer uur naar zee geweest. Langer doe ik de mensen aan zee niet aan whaha. Kenzo is namelijk nogal pratiger en had nu 3 honden bij. Best veel mensen bang van 3 grote honden dus na uur zwemmen weer naar huis op de drukke weekend dagen ;)

De volwassen x herder zwemt niet super geaag die doet wat pootje baden wat hij heerlijk vind en kijken naar ons. Hij negeert verder alles en iedereen dus erg fijn. Mijn oude lab x rottie zwemt ook erg graag met zwemvest aan ivm rug en nek blessure. Hij mag steeds stuk zwemmen en dan even rusten.
Kenzo zwemt enkel. Hij komt het water niet uit negeert alkes en iedereen en is enkel bezig met zwemmen. Hij gaat om de bal en hij zwemt om denkbeeldige balletjes en zwemt anders wel naar zeewier of stokken of iets wat maar interessant is als er maat naar gezwommen kan worden. Gezien zijn enorme baas gerichtheid is hij terug te roepen in 1x wat ik enorm beloon door de bal te gooien haha. Heb ooit eens een half uur moeten wachten op een zwemmende husky en dat is niet fijn!
Kenzo kent zijn grenzen niet of heeft ze niet haha dus moet ik wel op letten. Vorige keer had hij zwemvest aan maar merk dat hij beter zwemt zonder qua bewegingen die hij maakt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:01

Hebben jullie allemaal een bench gebruikt bij de pup?

En de eerste nachten? Wekker gezet of wachten tot je hem hoorde?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:04

Wij hebben de ruimte onder de trap afgezet met een traphekje. Dus soort van bench maar dan wel een hele grote. Hij past er nogsteeds wel 8 keer in.

In het begin zette ik de wekker maar al snel bleek dat ik wakker werd van ieder piepje dus was dat niet meer nodig.
Afbeelding
Dr onderste 6 traptreden zit ondertussen een plankje voor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:17

Wij de bench. eerste nachten op de slaapkamer. Eerste tijd 1 keer eruit 's nachts voor een plasje, maar vrij snel was dat al niet nodig. Moet wel zeggen dat wij in ploegen werken en het regelmatig ook voorkomt dat de een om 2 uur naar bed gaat en de ander om 5:30 op staat, dan is extra eruit ook niet nodig.
Kiko ligt nog steeds in de bench 's nachts of als wij langere tijd weg zijn (werk), ze is 1 jaar oud nu. Bench staat onder de trap, rustige plek en zo kunnen wij haar 's nachts ook horen eventueel.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:24

simongek schreef:
Hebben jullie allemaal een bench gebruikt bij de pup?

En de eerste nachten? Wekker gezet of wachten tot je hem hoorde?

Nee, gewoon lekker in bed. Was rustig voor ons allemaal. En zo zindelijk. Ben er de eerste 2 weken uit geweest om te plassen en daarna niet weer. De eerste week nog wel eens in huis geplast daarna wel heel vaak buiten gezet voor een plas. Inmiddels slaapt hij op de grond. Alleen als het tijd is om op te staan of wanneer ik erg droom komt hij op bed om me wakker te maken. Hij is nu een half jaar maar al die tijd al een hele wijze hond.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 11-06-17 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:25

Keet ook altijd in de bench gehad tot ongeveer een jaar. Voornamelijk vanwege sloopgedrag. Doet ze nu -even afkloppen- al een tijdje niet meer. Dus nu ligt ze los in huis als we weg zijn. Soms zoekt ze zelf de bench op maar liever ligt ze ergens anders. In het begin werden we wel wakker van haar 's nachts en dan even eruit. Heeft overigens best een tijdje geduurd voordat ze 'doorsliep'.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:41

Hier eerste week bij op bed op aanraden fokker. Mede omdat ik meerdere honden had en zij het belangrijk vonden dat de pup aan lij ging hechten en niet alleen aan de roedel.
Plus de tip net voor het slapen gaan eten en drinken en dan laatste plasje, want dan zou je +/- 8u gerust zijn. En idd ze is 2x s nachts uit bed gesprongen om pipi te doen voor de deur :+ maar verder eigenlijk altijd nachten van 8u gehad

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:41

Dommel heeft tot een maand of 7 in de bench gezeten snachts... De eerste drie weken heeft hij naast ons bed in een doos geslapen en die doos hebben we mee verhuisd naar zijn bench...

Inmiddels slaapt hij al een hele poos lekker in zijn mand...

Hier ook een klein kindje, en die laat ik rustig alleen beneden met de hond :)

Wij hebben namelijk ook een traphekje tussen de hal en de woonkamer. Hond in de hal, kind in de woonkamer en hekje op slot :)

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:38

Helaas... Lizzy gaat weg :( |( |( |( |(

Zij hebben geen zin om veel met zo'n drukke hond te doen. Veel te wandelen enzo.
En ze springt bij de kinderen op (al is dat prima af te leren volgens mij).

Ik vind het echt ontzettend rot. Hij heeft ook voor die hond gekozen en "omdat hij geen zin in wandelen heeft" hij haar weg wil doen. Hij had hiervoor al 3 honden met mij (border collie die ook druk is) dus hij wist dit van te voren toen hij haar bij mij had opgehaald.

Zou haar met alle liefde ophalen, maar ik ben in mijn eentje en ik heb al 3 honden. Dus het is echt gewoon beter van niet om haar weer te nemen |( |(

Misschien dat de Fokker van mijn husky een adresje weet, maar als iemand anders een geschikt plekje voor een drukke samojeed weet, graag!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:40

Ah wat sneu zeg. Hopelijk vind hij een leuk baasje die wel de tijd neemt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:53

Ik ben op zoek, laat dat niet aan hem over.

Hij gaf nog als reactie: dan moet ik haar maar houden en dat ze altijd in de kennel is.. Uhm, no way! Dan haal ik haar gelijk op.

De Fokker van mijn husky heeft zelf misschien ook interesse, en krijg vanavond te horen of die vriendin van haar belang heeft, dan komt ze misschien dit weekend al bij mijn ex om te kijken en haar eventueel gelijk mee te nemen (wij wonen in Friesland, hun Brabant).

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:01

He DanielleB, dat is geen leuk nieuws. Hopelijk vindt ze snel een nieuw huisje.

Wij hebben een bench en slapen nu nog beneden bij Wiebe op een matras. We hebben Wiebe morgen een week. Hij moet er 's nachts 1 keer uit, eerste 2 nachten 2 keer.

Hij is alleen enorm happerig. Dat is soms wel wat irritant :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:04

Ik hoop het ook!

Haha ja leuk is dat he, ze hangen eerst overal in.
Gewoon gelijk dat al een beetje afstraffen en er niet "hard om lachen"

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:13

Oh dat is geen leuk nieuws DanielleB.

Hier slaapt Woody niet in de bench. Maar meer om technische reden. We hadden 2 benches en deze heeft de kat in gebruik omdat die 3 weken moest klein zitten. Dus onze benches waren op.
Ik had nog een konijnen ren wat ideaal leek te zijn, maar hij kan vanboven met zijn poten blijven vastzitten. Dus heb ik dat ook maar gestopt. nu slaapt hij gewoon los in de veranda. Bijt op dit momet nog niets kapot _/-\o_ Hopelijk blijft dat zo.

Woody is morgen 10 weken en anderhalve week bij ons.
Echt een heerlijke hond. Afbeelding
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:23

Wat een schatje zeg. :j

Ik weet het nog niet. Zal vrijdagavond eens vragen wat de fokker er van vind en of die nog tips heeft.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:05

Nou waarschijnlijk gaat ze zaterdag naar haar nieuwe huisje, als het met de mensen klikt uiteraard.

Ex brengt haar vrijdagavond bij mij, want die mensen willen haar bij mij zien omdat ik ook al het contact doe.

Wel rot hoor.. Maar als ze dan een super plekje krijgt met veel aandacht (wat ze bij ex niet krijgt en ik werk ook 4 dagen in de week), dan is het goed zo, hoe moeilijk het ook is...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:52

Dat is zeker zwaar, DanielleB. Ook fijn tegelijkertijd, natuurlijk, dat ze een nieuw huisje vindt, maar dat maakt het maar een klein beetje makkelijker... Sterkte ermee.

Bij Wiebe is vandaag bloed afgenomen voor een titerbepaling. Het ritje van en naar de dierenarts was nogal spannend, de dierenarts zelf ook en toen kreeg hij ook nog een prik! :oo Arme Wiebe moest enorm hard janken, zielige pup. Daarna was ie "out" voor een aantal uur, vermoeide pup.

Nu is hij weer op t boevenpad. 8-) Vriendje van zoon over de vloer en die krijgt geen genoeg van hem, hahaha.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:58

Oh Danielle, sterkte! Ik zou er niet aan moeten denken...

Arme Wiebe. Tip: ga ook afentoe gewoon in de auto zitten en daar wat lekkers geven bv, auto leuk maken. Zelfde geld voor afentoe naar DA gewoon voor de leuk.
Heb dat met Milo nooit hoeven doen, die loopt bij de DA nogsteeds kwispelend naar binnen om naar aandacht te vragen. (hij heeft zn entingen en andere prikken amper gemerkt)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:11

@danielle; Zal wel een rotdag worden.. Sterkte daarmee! Maar als je hond zo een beter thuis krijgt kun je het vast snel een plekje geven.
@djinnie; Ah wat sneu voor Wiebe.. Ibderdaad veel leuke dingen doen met de auto en korte ritjes maken. Hidde vind de auto vanaf het begin af aan te gek. Hij springt er zelf in gaat direct mooi op zn eigen plekje zitten; gordeltje om en gaan!

Ik heb gisteravond wat oefeningetjes gedaan met Hidde in de tuin. Hij vond het heel leuk. Had de filmpjes naar de fokker gestuurd en die vond het erg leuk om te zien :D

Beginnetje van het apporteren;

Zit, down, blijf en de tunnel :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:26

Wat goed van hidde. :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:35

WoW ik zit trouwens mega oncharmant Mn broek op te hijsen op 't 1e filmpje :o

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:19

xApple schreef:
WoW ik zit trouwens mega oncharmant Mn broek op te hijsen op 't 1e filmpje :o

Het was me niet opgevallen. Zag alleen hoe enthousiast jij was

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:31

Ik haak ook weer even in, ik ben echt net 10 minuten terug van vakantie haha..

Het klopt idd dat we best weinig wandelen met Bentley, het liefst loop ik zoveel mogelijk met hem in het bos maar ik moet daar naartoe met het ov en Bentley vind de bus nogal spannend. We doen het wel maar geleidelijk aan.
Ik was de afgelopen paar weken heel druk met werk waardoor ik dus niet heel lang kan lopen met hem. Maar deze week en volgende week ben ik iig nog vrij en daarna werk ik nog maar 4 keer per week en alleen de avonden waardoor ik dus langer met Bentley naar buiten kan.

Bentley wijkt niet meer van m'n zeide af nadat ik hem uit de bench heb gehaald net. :+ Hij ligt al echt de hele tijd tegen me aan. <3

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:11

Ik wil me hier ook graag melden :D.
Het duurt nog even, maar over zes weken kunnen wij onze pup halen. Het is een Grote Zwitserse Sennen, een reutje.
Vrijdag mogen we voor het eerst kijken.