Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 06:32

Dat aanvallen van je arm doet Sammie nog steeds(10 maanden oud) en ook je arm vast pakken en dan schoppen en bijten. Maar dat doet die als die wilt spelen.
Vind het niet altijd erg maar soms is het heel vervelend.
Wat is je nieuwe kitten schattig!!

Sem hierboven is ook al zo lief!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:45

Oooh wat een plaatjes! Hebbe! <3

Ferera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:51

Sem doet het ook hoor, wild spelen, arm vastpakken en dan ook trappen met zijn achterpootjes. Zit behoorlijk onder de krassen haha maar zal vanzelf wel overgaan toch? Wellicht als eind september de tweede komt, kunnen ze lekker met elkaar ravotten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:57

Arm bijten en schoppen doen ze alleen als ik ze zelf aan het uitdagen ben en ze op hun rug heb gelegd :+
Als ze me uit het niks zouden pakken hadden ze toch echt een probleem gehad. Spelen doen ze maar met hun speelgoed als ik geen zin heb.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:10

Harrie heeft Sjaak om mee te spelen. Ze maken daar ook dankbaar gebruik van. Op dit moment zitten we fijn buiten. Heb even een Panorama foto gemaakt van de kattenren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tuin is nog niet af. Er komen meer ligplanken op hoogte en nog stukken boomstam om aan te krabben.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:43

Wauw wat heb jij je tuin mooi afgezet!
En wat een dotjes hierboven <3
Tot gisteren speelde dushi niet zo... Vandaag was het ineens een kill en atack op mijn been :0
Heb haar even bij het nekvelletje weggezet want hier ben ik toch echt niet can gediend..

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 15:55

Inderdaad wegzetten en negeren. Werkt naar mijn idee het beste. Ik bood daarna dan ook meteen een speeltje aan. Paar keer en toen was de lol eraf volgens Harrie.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:23

Zo heb ik t idd ook gedaan en erna een speeltje geven.. Gelukkig slaap ze nu even hihi mn dotje <3

Afbeelding

ForbiddenpieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 16:52

Vandaag weer een dag vol regen hier helaas. Niet dat het een verrassing is maar toch jammer. Noah vond er het zijne van en was lekker aan het kletsen. :o

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:35

Dus echt kittengedrag gelukkig! Op de foto is Mao 9 weken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:44

Hoi!
Ik lees graag ook mee. Sinds een week hebben we een htk kitten van 8 weken in huis. Marietje. Ze is reuze gezellig en kan erg goed overweg met onze oudere kat gelukkig!

Mag ik vragen of jullie ook kittenvoer geven? Ze was gewend aan eigen merk supermarkt voer gewend dus daar hebben we haar eerst op gelaten maar ik wil nu eigenlijk wel overstappen naar iets met wat meer voedingstoffen maar wil niet dat onze volwassen kat er moddervet van wordt. Die komt wel buiten maar vreet graag en veel. Overigens staan bij ons altijd brokjes voor de dieren en heel af en toe krijgen ze natvoer. De katten apart voeren gaat dus niet lukken helaas, ik hoor graag tips!

Tweede vraagje, wanneer castreren jullie de diertjes? De DA bij ons in de buurt doet helaas niet aan vroeg castratie terwijl me dat juist zo praktisch lijkt. Ze gaat straks toch naar buiten en we willen echt geen nestje. Hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:53

Wat leuk, foto? :D

Qua kitrenvoer hebben ze hier Iams gehad, vorige kitten stond op Orijen.

Ze zijn hier gecastreerd met 5 maanden. 6 maanden is standaard. Liepen ook al buiten, maar ik heb broer en zus en die dachten dat samen oefenen wel een goed idee was :=
Buiten laten kan wel, maar dan moet je goed uitkijken met krols worden. Of binnen houden tot ze geholpen is, dat is het aller veiligste.

Pff, die van mij zijn ook niet dom. Heb een hoesje om mijn telefoon met zo'n magneet sluiting, zodra ze horen dat ik dat ding dichtklap 's ochtends staan ze al voor de deur te jammeren, want dan kom ik m'n bed uit _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:52

Soms merk je niet gelijk dat ze krols worden/zijn dus het beste is binnenhouden zolang ze intact zijn. :)
Heb zelf 2 herplaatsers waarvan 1 geholpen is (extra gecontroleerd met echo) en de ander is een twijfelgeval (of gecastreerd of niet ingedaalde ballen).
Twijfelgeval laten we zo, het is een binnenkat die geen contact heeft met intacte poezen, niet sproeit en enkel m'n dekbed platn**kt. :+
Mocht 'ie wel gaan sproeien gaat hij alsnog onder het mes, maar vond een operatie om uit te zoeken of 'ie nog ballen heeft wat ver gaan. :)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:22

Ik lees ook graag mee! Sinds gisteren een kitten van 9 weken in huis, Lola :) Haar moeder is een langharige halve brit.
Afbeelding

Afbeelding

De eerste nacht is niet zo goed bevallen want het is nogal een stuiterbal haha.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:19

Sonic word over 3 uur opgehaald :(

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:34

Aaah wat zal je Sonic gaan missen denk ik!

En wat is Lola leuk!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:46

Lola is leuk zeg!

Succes als Sonic weg gaat. Gelukkig heb je iets om naar uit te kijken.

Ik geef mijn katten taste of the wild. Dat is voor volwassen katten en kittens. Ik moet alleen kijken of ik iets erbij kan geven waar wat meer energie in zit. Mijn volwassen katten zijn erg afgevallen, ze lopen erg veel buiten met het mooie weer en ze zijn erg actief. Dus het lijkt er nu op dat ze toch niet genoeg energie halen uit de taste of the wild.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 12:55

Steriliseren en castreren gebeurde hier op zes maand, nog nooit eentje ervoor krols gehad, wel katers iets vroeger, mijn kattin had pas eerste 'bewuste' nestje als ze al 1 jaar was. Nu 1,5 jaar en tweede en laatste nestje. :D

Hier krijgen ze alles met de grote mee en af en toe eens kittenvoer maar alleen als de ouderen niet te dik zijn. Gaat wel goed vind ik zo

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:03

Ginger zit op porta21, graanvrij voer. Beter voor de darmen gezien ze nog steeds veel diaree heeft :(:) heb ook Iams lam en iams kitten. Kitten zal vooral weer tevoorschijn komen als Tonic ( :+ ) komt :p ga dinsdag kijken :):) ben echt benieuwd. Ik heb normaal niks met rode katten xD nog steeds niet eigenlijk lol, maar ik denk dat bij Ginger gewoon nog een andere zielloze rooie hoort :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 14:05

Veel plezier! :D

Ik had überhaupt niets met katten.. waar het mis is gegaan? Geen idee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:10

Haha ja erg he :') het liefst heb ik 1 kat, maar met dit werk gewoon oneerlijk... Ik werk behoorlijk veel op onregelmatige tijden

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 14:12

Ik werk ook gemiddeld 45 uur in de week en ben blij dat die van mij elkaar hebben.
Als ik thuis kom staan ze me samen op te wachten. :D

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:36

Ik ben echt aan het denken wanneer ik dushi moet laten stereliseren... Vind het zo zielig! Maar heb komende week do t/m zo vrij... Dan kan ik haar lekker betutten maar is mss al erg snel ofniet?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:39

Hoe oud is ze nu?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:51

Ik kan je maar een advies geven. Doe het voor de eerste krolsheid want als ze op haar zus lijkt gilt ze de hele boel bij elkaar.. Dag en nacht. :')