Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:19

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:28

Super leuk machie. Gaat echt wel hard.

Wij zijn gisteren thuis nog even met flyball bezig geweest. Mijn vriend heeft zelf een flyball box en 1 hindernis gemaakt de andere 3 zijn nog in de maak. Dit is de 3de dat we met flyball bezig zijn geweest. Hij pikt het zo snel op. Zie hier het filmpje!
https://www.dropbox.com/s/o9rh0rkfsd44g ... =230149655

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:22

Ik denk dat Jinn flyball ook erg leuk vindt!

Edit: leuk filmpje!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:46

Machie schreef:
Mijn racemuisje gisteren :)

http://youtu.be/DmPhXvd4vUc

Knappe Csiva!

Ik twijfel momenteel heel hard om te stoppen met behendigheid..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 16:49

mandje schreef:
Super leuk machie. Gaat echt wel hard.

Wij zijn gisteren thuis nog even met flyball bezig geweest. Mijn vriend heeft zelf een flyball box en 1 hindernis gemaakt de andere 3 zijn nog in de maak. Dit is de 3de dat we met flyball bezig zijn geweest. Hij pikt het zo snel op. Zie hier het filmpje!

Leuk! Knap dat je vriend zo'n box zelf heeft gemaakt!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:01

Hhilde schreef:
Ik twijfel momenteel heel hard om te stoppen met behendigheid..

Wattan? Jullie hebben er op jullie manier toch veel lol in :)

mandje schreef:

Wat leuk zeg! Volgens mij zal Csiva dat ook wel een heel leuk spelletje vinden :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:31

Ja, we hebben heel veel lol! Maar Beau wordt toch elf dit jaar..
Hij tilt de laatste tijd af en toe zijn linkerachterpoot op als hij stil staat, denk dat het iets met een teentje is. Denk maar even naar de DA of zo, vanmiddag duwde iemand hem om en toen gilde hij, daarna mankte hij met dat pootje. Heb toen gevoeld en gedaan en er komt een klein beetje reactie als ik op bepaalde teentjes druk, maar ook niet enorm. Hoop dat er iets aan te doen valt want dan kunnen we door met behendigheid denk ik. Naar de DA gaan is nu alleen ook niet zo simpel met mijn eigen kapotte poot :')

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:50

Even goed laten checken bij de dierenarts Hilde, voor hetzelfde geld is het gewoon een kleine blessure die zo weer over is, en niet gerelateerd aan zijn leeftijd en/of de agility.
Stoppen kan altijd nog als het echt niet anders kan en in het belang van Beau is.

Hier weer thuis na een lange dag in Uden, maar niet zonder resultaat: Jumping foutloos en 6e plek van de 96 lopers. Vast Parcours een disk helaas maar het spel (voorronde voor NK teams) foutloos met een 5e plek en daardoor flink wat punten voor ons team binnengehaald.
Ben helemaal kapot van vermoeidheid en heb hele zere benen, maar het was niet voor niks!

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:25

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:26

vandaag waren bijna alle broertjes en zusjes van djara in uden wooow wat zijn die gegroeid zeg haha. :P
echt geweldig die pups zo bij elkaar :P

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:29

Mooi rondje, had hem al live gezien. Knap gedaan hoor!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:43

Mooi rondje!
Heel mooi Suzanne, zag het al op facebook!

En ja, ga denk ik maar naar de DA. Is waarschijnlijk wel verschrikkelijk duur, vooral omdat ik nu geen inkomen heb.. Mehh. Alleen ik wil wel weten wat het is.. Bot, pees, spier.. noem het.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:45

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 07:02

Straks examen doen... Spannend..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:43

Top resultaten :)
Hier helaas niet.... ben aan het mutsen geweest, heb gewoon helemaal niets gedaan van wat ik gepland had.... mja volgende week beter

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:18

Aedan en ik zijn geslaagd, niet alleen voor puppy maar ook voor de jonge hond, omdat hij het zo goed doet hebben ze die cijferlijst er ook bij gepakt en de oefeningen ervan gedaan en omdat het zo goed ging ben ik gewoon voor beiden geslaagd en mag ik volgende week door bij de gevorderden. Aedan deed het dus supergoed! Ben zo trots op mijn ventje!
Tijdens het afliggen kwam hij 1 keer omhoog, maar dat had ik verwacht, hij is daar soms erg ongeduldig in.
Bij het naast zitten gaat hij nog scheef (maar hij is nog jong) en hij had ineens opgepikt dat liggen veel handiger is dan zitten .. dus moest ik hem weer laten zitten enkele keren := leuk dat ie daar vandaag ineens mee begint haha.
Oh ja , en aan de voet kent hij nog niet zo lang, dus daar heeft hij nog redelijk wat aanwijzingen bij nodig, voor rest doet hij het supergoed, het staat niet op de lijst maar ik heb ook een stukje los volgen gedaan.
Afbeelding

Hoe was het vandaag voor de mensen die wedstrijd hadden?

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:17

Odin schreef:
Mooi rondje, had hem al live gezien. Knap gedaan hoor!

haha dankje :P
ik had jou ook gezien geloof ik maar ik wist nie zeker haha :P

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 00:17

jilleroo schreef:
Aedan en ik zijn geslaagd, niet alleen voor puppy maar ook voor de jonge hond, omdat hij het zo goed doet hebben ze die cijferlijst er ook bij gepakt en de oefeningen ervan gedaan en omdat het zo goed ging ben ik gewoon voor beiden geslaagd en mag ik volgende week door bij de gevorderden. Aedan deed het dus supergoed! Ben zo trots op mijn ventje!
Tijdens het afliggen kwam hij 1 keer omhoog, maar dat had ik verwacht, hij is daar soms erg ongeduldig in.
Bij het naast zitten gaat hij nog scheef (maar hij is nog jong) en hij had ineens opgepikt dat liggen veel handiger is dan zitten .. dus moest ik hem weer laten zitten enkele keren := leuk dat ie daar vandaag ineens mee begint haha.
Oh ja , en aan de voet kent hij nog niet zo lang, dus daar heeft hij nog redelijk wat aanwijzingen bij nodig, voor rest doet hij het supergoed, het staat niet op de lijst maar ik heb ook een stukje los volgen gedaan.
[ Afbeelding ]

Hoe was het vandaag voor de mensen die wedstrijd hadden?

gefeliciteerd!!!! *\o/* *\o/* :D

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:56

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:17

Wat ben je vooruit gegaan in je handling Suzanne! Mooi rondje :)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:24

Dank je Marleen, ik zie zelf nog wel wat verbeterpunten in dit rondje maar het gaat inderdaad steeds beter. Merk het ook aan mijn klasseringen dit seizoen, heb nu in 2 wedstrijden al bijna net zo veel punten verdiend als vorig jaar het hele seizoen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:28

Vandaag mocht Csiva voor het eerst in tijden weer naar de schapen. Het was de 4e keer dat we les hadden en ik ben niet eerder zo voldaan thuis gekomen. Csiva heeft super nette stukjes laten zien. De 'af' zit er al wat beter in en dat was wel nodig. Anders rent ze alleen rondjes ;) Nu wilde ze er best aardig achter blijven. Doordat ze af wil kan ik ook op tijd haar remmen, anders geeft ze zo enorm veel druk dat ik de schapen kwijt ben en dan gaat Csiva ze weer halen. Csiva heeft meer talent dan ik, maar ooit hoop ik haar een beetje bij te kunnen benen ;)

Filmpje van vandaag, waarop genoeg te zien is van mijn choas :D :D
http://youtu.be/hWuKhkhO2h0

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:29

Odin schreef:
Dank je Marleen, ik zie zelf nog wel wat verbeterpunten in dit rondje maar het gaat inderdaad steeds beter. Merk het ook aan mijn klasseringen dit seizoen, heb nu in 2 wedstrijden al bijna net zo veel punten verdiend als vorig jaar het hele seizoen.

Ja, maar verbeterpunten hou je altijd. Het geheel is al veel vloeiender. En Tapas kijkt zo lekker blij <3

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:02

Je hebt gelijk hoor. En die blije kop van Tapas is alles waard voor mij!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:13

Jeetje, wat lijkt me dat superonhandig, dat steeds maar achteruit moeten lopen. Ik had al lang op mijn kont gelegen denk ik. ;)