Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:20

heathfield schreef:
Leuk AnnaXBoy, ben je nog van plan er een haantje er bij te nemen?

Bij deze nog even een foto van m'n brahma kuikies :D
Een wat oudere lemon pyle en een jonge meerzomig patrijs?

De lemon is in haar ugly phase :(:) Maar al bijna "klaar"
[ Afbeelding ]

En zo liggen ze nu samen <3
[ Afbeelding ]

Ugly fase :') Ik noem ze dan altijd kraaikopjes in die fase.

Wat een leuke kuikens zeg!

heathfield

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:56

Ik had ook een zwarte van die leeftijd, was inderdaad net een kraai :\

Over die hekjes hierboven, volgens mij zijn dat gewoon kastanjehouten hekjes :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:58

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:07

kohtje schreef:
http://www.benchkoning.nl/puppyren-hond ... etail.html erg klein en slap, niet echt iets om je kippen in te houden. Ik gebruik hem soms om mijn kuikens in buiten te zetten.

oh maar ik gebruik die niet als ren, maar als hek om de ren mee af te zetten. Ik heb nu ook puppyrenpanelen als hekje, maar deze zijn maar net 70 cm hoog bij 60 cm breed. Het werkt prima, behalve dat ze er dus overheen vliegen.

Deze nieuwe zijn een 100 cm hoog en 80 cm breed dus al een stuk degelijker, dus ze zouden voor mijn doel voorlopig prima voldoen denk ik.

Foto huidig hekje:

Afbeelding

Dit is wel de oude situatie, mijn tuin is sinds zaterdag helemaal leeggehaald en bestraat, maar het kippenstukje bestaat nog steeds (alleen nu mooi rechthoekig en mooi afgewerkt)

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:10

Wat een droppies :9

Ik weet nog niet zeker of we een haan gaan nemen. Wel een hennetje erbij. 3/4 kipjes vonden we een mooi aantal.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:49

Whaaaahhh...een van mijn american rocks heeft sinds kort bedacht dat je vanaf je zitstok buiten ( hoger als die in het binenhok ) ook een ei kunt leggen |o
Ik moet er maar een kussentje onderleggen, nu heb ik regelmatig een kapot ei. |(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:23

Dat is nog erger dan mijn chihuahua die eieren jat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:27

mirim schreef:
Whaaaahhh...een van mijn american rocks heeft sinds kort bedacht dat je vanaf je zitstok buiten ( hoger als die in het binenhok ) ook een ei kunt leggen |o
Ik moet er maar een kussentje onderleggen, nu heb ik regelmatig een kapot ei. |(

_O-

Gelijk een omelet :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:25

Nou die oplossing is wel heel simpel: je legt er gewoon een koekenpan onder! :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:19

Hihi ik zie dat al helemaal voor me! :p

Ik heb hier een aantal kuifhoenders en appenzellers te koop, vanwege wel heel veel succes bij het broeden , maar niemand wil ze hebben of je hoort na 1 reactie niks meer. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:38

Ik moet eigenlijk nodig wat jonge hennetjes verkopen maar het is zo'n leuk stelletje :o
Heb nog 6 van het voorjaar en 3 van 3 maanden. Maar als ik ze allemaal houd kan ik volgend jaar niks houden en ik wil af en toe toch een beetje verjongen
Ik wacht maar even af of de juiste baas langs komt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:11

Zo doen wij het ook, al vind ik al die opdringende mails met mensen die mailen dat ze perse een hen willen hebben een beetje irritant aan het worden. (om dan nooit meer iets te horen) ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:05

Dat heb ik ook helaas heel vaak. Mensen die een mail sturen of bellen, waarna je er nooit niets meer van hoort.
Heb zelf nog maar één haan van dit jaar te koop, de rest alles verkocht van de Serama fok dit jaar.
Enkel moeten er nog wat zijdehoender hanen weg :P.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:31

Als je een ei heen en weer schud en hij klotst, wat betekend dit.. ?

Loopt geen haan bij de kippen.

En heb de 2 nieuwe kippen nog steeds gescheiden van de 3 bitches...
Wat een agressieve dingen die kouwe kak..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:36

Klotsende eieren..... dat klinkt niet zo goed... heb je het al eens open gemaakt om een onderzoekje te doen?

Fotooooo! haha!

Ik wordt helemaal niet goed van de kippen, die BLIJVEN maar over het hek springen. Hek al hoger gezet, geen resultaat... Heb ik mooie nieuwe achtertuin, kan ik nog niet rondlopen zonder in de kippenkak te stappen.

Dusss.... vanmiddag zijn ze de klos. De cochins worden aan 1 vleugel fiks gekortwiekt! That'll teach 'em!! HA!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:04

Ik hier na het kortwieken nergens meer last van gehad, m'n dametjes zijn ook wat rustiger geworden en er zijn er 2 goed aan de leg! Ieder eitje werd hier gelijk op de daarvoor bestemde plek gelegd *\o/* alleen is 1 dame (de enige stresskip van t stel) zo druk met nest maken en nachthok steeds in en uitlopen en dan kakelt ze ook heel hard al ruime tijd voor ze gaat leggen dus die sluit ik 15 min op in het nachthok als het ei-leg-tafereel begint en dan keert de rust terug en legt ze ook daadwerkelijk een eitje. Ik vond het eerst zielig maar anders blijft ze echt dik een uur heen en weer en gaan en dat levert ook veel stress op voor haar maar ook voor de andere al helemaal als het zo warm is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:27

Boompje1985 schreef:
Ik hier na het kortwieken nergens meer last van gehad, m'n dametjes zijn ook wat rustiger geworden en er zijn er 2 goed aan de leg! Ieder eitje werd hier gelijk op de daarvoor bestemde plek gelegd *\o/* alleen is 1 dame (de enige stresskip van t stel) zo druk met nest maken en nachthok steeds in en uitlopen en dan kakelt ze ook heel hard al ruime tijd voor ze gaat leggen dus die sluit ik 15 min op in het nachthok als het ei-leg-tafereel begint en dan keert de rust terug en legt ze ook daadwerkelijk een eitje. Ik vond het eerst zielig maar anders blijft ze echt dik een uur heen en weer en gaan en dat levert ook veel stress op voor haar maar ook voor de andere al helemaal als het zo warm is.

Nou laten we hopen dat het hier ook goed gaat helpen. Moet eigenlijk wel, als ze dan NOG over het hekje komen zijn het wonderkippen denk ik.

Dat ei-leg-tafereel is me goed bekend, Bibi (orpinton, heb ik nu niet meer) die ging ook altijd krijsen en 10.000x het hok in en uit.

Gelukkig is dat met Lotje echt een verademing. Die kakelt 20 seconden na het eitje: klaar.

Al had ze er gisteren ook wel moeite mee. Het normale legbakje was niet goed genoeg (te warm?) op den duur zat ze zelfs binnen op de poezenplaid :oo Heb haar toch maar weer in de ren gezet. Ze bleef maar zoeken, maar het was uiteindelijk vrij donker en toen is ze toch op haar vaste plekje gaan zitten bij gebrek aan beter.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:05

Is het vreemd dat kippen na ander halve week nog niet aan elkaar gewend zijn met een net ertussen ?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:10

Ja dat Is normaal hoor. Zijn net vrouwen :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:16

Rivendell schreef:
Ja dat Is normaal hoor. Zijn net vrouwen :)

En wanneer kunnen ze dan wel bij elkaar.. wanneer ze elkaar niet aanvallen of wanneer de nieuwen voor zichzelf op kunnen komen.. ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:21

Wanneer de nieuwen groot genoeg zijn om ertegen in te gaan :)

Ik ben meer dan een maand ermee bezig geweest (elke avond de kleintjes weer in het nest hok tillen en s'ochtends ze eruit halen en aan hun kant van het hek neerzetten := ) en met deze kippen was het gelijk al goed gelukkig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:17

Lotje is broeds... en hoe. Dus ik heb al dagen lang nauwelijks kippies gezien want Lotje is de baas en als die binnen blijft, doet de rest dat ook. Het kuiken zit samen met Lotje in het bakje... knus naast elkaar...

Lotje mag van mij nog even broeds blijven, maar na een week ofzo ga ik het toch proberen te doorbreken.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:30

Kont in emmer koud water, dat werkt. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:34

Naaaahhhh daar zijn de meningen over verdeeld en daarbij vind ik dat gewoon sneu.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:40

Ik haal ze er eerder vanaf, vind het zo sneu om ze te laten broeden op nou ja niets :')