Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:52

_O-
Ik heb een soort mandje gekocht (leuke korting erop, in plaats van 7 euro nog maar iets van 1.80, kijk..daar doe ik het wel voor _O- )
Zo'n klein ding, wollen randje, zoiets ongeveer:
Afbeelding

Leek me ideaal voor hummer. Meneer klimt niet meer zo goed, en slaapt nu steeds meer beneden op de grond onder het houten plateau. Allemaal prima, maar laat me dan op z'n minst ervoor zorgen dat hij daar ook lekker zacht kan liggen :)
Afijn, ik dus dat mandje in het hok geplaatst, en jawel hoor...hoe bedenken ze het ook _O-
Mandje is groot genoeg om comfortabel voor hummer in z'n up relaxed te kunnen liggen, maar de heren proppen zich er liever met z'n 3en tegelijk in _O-
Hummer mocht eerder vanavond op de rand liggen terwijl Spyker in het midden lag :') Inmiddels zijn ze opgeschoven en is er nog plek voor hummer in het mandje :')

Ratten...heerlijke beesten...ze verassen je dagelijks weer <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:09

Okey, fotospam _O-
Even eentje van eergisteren <3

En net toen ik foto's zou nemen. Blijkbaar stoorde ik Bentley met het lekker liggen in het mandje, dus zocht hij een ander plekje op om te slapen...op Spyker _O-
Excuses voor de poepjes op de grond, bak schoonmaken is er niet van gekomen...druk bezig geweest met aangifte doen van mijn gestolen fiets etc -O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:34

Hahahahahaha geniaal, gewoon boven op de ander!! _O- _O- _O-

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:47

Hihi wat een leuke foto's Tigress!

Kennen jullie mij nog? haha ontzettend lang geleden dat ik weer is wat in het topic neer zet, maar ben wel mee blijven lezen hoor! :+

Er is inmiddels ontzettend veel gebeurd, ik weet niet of ik jullie het verhaal van Woezel had verteld maar zal jullie geheugen nog even opfrissen! Woezel die beet mij en viel me aan ook mijn zusje, na goed overleg heb ik Woezel en Pip terug gebracht voor een heropvoeding omdat we dachten dat het daar wel is aan zou kunnen liggen. Dit was achteraf niet het geval, in diezelfde week kwamen er 2 zusjes terug van Woezel en Pip en uiteindelijk hebben we besloten dat we Woezel daar zouden houden en die 2 zusjes inclusief Pip mee terug kwamen, toen had ik er dus in 1 keer 3! En uiteindelijk heb ik jullie advies opgevolgd en heb ik een nieuwe kooi gekocht. Een Ferplast Furet XL! Wat een geweldige kooi, ben er nog steeds erg blij mee :j

Inmiddels zijn we al een hele tijd verder en Woezel is 2 weken nadat we haar terug gebracht hebben naar de rattery overleden aan een baarmoeder/blaasontsteking. Dit is dus de reden geweest waarom ze ons aanviel en beet. Ze had gewoon pijn ;(

Nu heb ik 3 zusjes, Pip is er nog die ik dus had gereserveerd samen met Woezel, en Pooh en Freggel! 2 geweldige zusjes.

En raad is... Gisteren heb ik gewoon weer 2 ratjes gereserveerd! Oh oh, ik vind die beestjes zooo geweldig! Ik kan er niks aan doen, dus de rattenfamilie wordt gezellig uitgebreid. Dit gaat nog 4/5 maanden duren zodat het leeftijdsverschil met mijn meisjes ongeveer 1 jaar is.

Nu ga ik toch echt proberen om regelmatig een berichtje te posten en ik lees natuurlijk weer lekker mee!

Pfoe, dat was een lange post! :')

Romy

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:02

Ah lekker zo een mandje, die van mij vond het ook heerlijk om in te slapen.

Knuffelbedje hihihi
Afbeelding

Wat leuk Romy! Toch soort van goed afgelopen dus.

Ik heb gister bij een nestje jonge ratjes gekeken en er alvast 1 van gereserveerd hihi. Ze is nu 2 weken en chocoladebruin en curly vacht. Maar de moeder is volledige naaktrat. Dus best wel apart. Wel heel leuk :D En er komt nog een 2de ritten aan alleen die moet ik nog vinden.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:08

Tigress: Hahaha idd lekker bovenop elkaar :P Super lief!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:09

Leuk al die foto's!! Ben benieuwd naar de nieuwe aanwinsten! Als ze er eenmaal zijn foto's posten he!!

Ik had gehoopt vandaag mijn voer binnen te krijgen (woensdag ochtend besteld) maar helaas..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:11

De post maakt er echt een zootje van geloof ik... Onze kerstkaartjes (netjes op tijd verstuurd) kwamen rond oud & nieuw pas binnen bij de mensen. En ik zit nu al 2 dagen voor Jan banketstaaf thuis om op een aangetekende brief te wachten... Echt super irritant.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:12

Saintelette: Waar heb je het besteld?

Ik ga volgende week weer heen om te kijken tussendoor :D En fotos maken.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:23

Ohjeej := doe je nog moeite om een kaartje te versturen, komt ie te laat aan.. Afgelopen zomer kreeg ik een oude brief van de post met een verontschuldiging erbij, postbezorger hield brieven achter..

Maar ik wacht op voer van Ratrations ;) ze hanteren zelf 7 dagen als richtlijn, dus ik denk dat ik gewoon te verwend ben door alle andere webwinkels waarbij het de volgende dag binnen is.. Maakt opzich niet zoveel uit, maar moet ondertussen bijna een nieuwe zak (dierenwinkel) voer gaan kopen omdat deze ook alweer bijna op is.. En dat vind ik dan weer zonde van mn geld haha

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:32

Ohja ja snap ik.

Prijzen variëren wel veel hoor! Ik geef die van mij altijd selective wat bij fretten.nl nu 8,95, is en normaal dan 10,45. Daar besteld / haal ik mijn spulletjes altijd.

Terwijl als ik hier naar ranzijn ga betaal ik 14,- voor zo een 1,5 kilo zak. Vind ik nogal een verschil.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:25

Oooh zo'n mandje wil ik ook haha!

Heb net villa kakelbont afgebouwd :') manmanman wat een werk _O-

Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:28

Wat een enorme kooi zeg. Zijn ze aan elkaar verbonden of zijn het 2 kooien zegmaar?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:30

Is een furet tower :D
Zit een gat in de bovenste bak en daar zitten die buizen in die je rechts onderin ziet.
Had tot voor kort trouwens alleen maar de helft staan, dus het bovenste traliewerk op de onderste bak.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:36

Jullie hebben het af en toe over 'de kooi opnieuw inrichten', doen jullie dat niet elke keer dan?
Ik richt mijn kooi elke week, wanneer ik m verschoon, opnieuw in.

Ik heb trouwens gisteren en extra sputnik gekocht, ze hadden hun hangmat kapot gemaakt en aangezien ze deze niet kapot kunnen maken heb ik er nog 1 gekocht. Nadeel is dat ik niet weet waar ik m moet hangen/neerzetten.
Ik heb er nu 1 aan de bovenkant vd kooi en 1 in de bak, maar daar heb ik m liever niet omdat ik daar ruimte geef voor de poepjes.
2 aan de bovenkant hangen vind ik wat nutteloos, dan kan ik er net zo goed 1 hebben. Op de plankjes passen ze niet, dan duwen ze m er af.
Hoe hebben jullie dat gedaan?

Voor een grotere kooi ben ik nog aan het kijken. De kooi die ik graag wilde zag ik voor €10,00 duurder in de winkel, en dan is ie nieuw. Daar twijfel ik dus nog een beetje over.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:54

Nee ik richt hem ook niet elke keer opnieuw in. Nu alleen al om het feit dat ik blij ben dat ik 't spul er passend in heb gekregen en de hangmatjes ook niet echt op een andere manier op te hangen zijn zoals ze nu zitten.
Swieb zit nu nog alleen, en die is volgens mij blij dat ze d'r plekjes en routes gevonden heeft :+
Heb gister dan de andere helft van de kooi erop gezet, en toen zat ze me al aan te kijken van wtf heb je gedaan :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:25

In onze grote kooi krijgen we de plankjes niet meer los, die schroeven zijn kapot gedraaid.. Daar doen we alleen de spullen (huisjes, buizen enz) verplaatsen. Ook natuurlijk de trapjes en de touwen, zodat ze ff moeten zoeken hoe ze moeten lopen..
Maar dit gebeurd ook niet iedere week hoor, daar heb ik niet altijd tijd voor..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:15

Kaus schreef:
2 aan de bovenkant hangen vind ik wat nutteloos, dan kan ik er net zo goed 1 hebben. Op de plankjes passen ze niet, dan duwen ze m er af.

Waarom zou 2 bovenin nutteloos zijn? Ik heb er regelmatig 3 bovenin hangen, dan liggen ze de ene dag in de een en een andere dag weer in de andere. Op de plankjes kun je ze wel zetten! Er zit een gaatje in het pootje (waar ook het haakje zit om m op te hangen), door dat gaatje kun je dan zo'n vuilniszaksluitstrip doen en daarmee kun je 'm dan vast maken aan de tralies. :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:17

Hier hangen er ook gewoon 2 aan t dak! Vond t iets te gevaarlijk worden toen ze met zn 6en gingen proberen in 1 ufo te kruipen :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:36

Ik richt 'm wel elke week opnieuw in (dat is goed voor ze!), maar dan kan ik het toch nog wel opnieuw inrichten noemen? :') Ik heb op dit moment een sputnik aan het plafond en eentje op de grond. Hier worden ze ook van de verdiepingen gesmeten. Wat ik niet iedere week doe is helemaal afsoppen en dat is wat ik eergisteren wel heb gedaan, waardoor ik het een topsport vond. :P

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:23

Ik richt hem ook elke week opnieuw in, vind het leuk om te doen en de ratjes vinden het ook helemaal geweldig :)

@Ronnie25: Ja tis inderdaad toch wel een soort van goed afgelopen, alleen erg jammer van Woezel.. maar daar doe je helaas niks aan!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:15

Ik deed het voorheen ook altijd, maar mijn ratjes zijn nu zo oud dat ze na veranderingen eerder gestrest raken dan dat ze het leuk vinden. Dat mannetje die ik heb is nu de eerste dag na het verschonen van zn kooi al gestrest en chagrijnig. Dus laat de inrichting nu lekker hetzelfde voor ze :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:35

Vanillia schreef:
Kaus schreef:

Waarom zou 2 bovenin nutteloos zijn? Ik heb er regelmatig 3 bovenin hangen, dan liggen ze de ene dag in de een en een andere dag weer in de andere. Op de plankjes kun je ze wel zetten! Er zit een gaatje in het pootje (waar ook het haakje zit om m op te hangen), door dat gaatje kun je dan zo'n vuilniszaksluitstrip doen en daarmee kun je 'm dan vast maken aan de tralies. :)

Leek mij niet veel verschil maken, maar als ze het wel leuk vinden doe ik het wel! :)
De plankjes zal ik proberen, goede tip!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:11

Ik heb eeen vraagje aan jullie,
Wat vinden jullie nou echt een fijne bodembedekking die ook nog een beetje betaalbaar is?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:19

Ik heb ze op Hemparade zitten (kleine verpakking heet minihemp) en ik vind het ideaal!
Het is niet stoffig, zacht aan de pootjes, absorbeert heel goed, en er zitten van die pluisjes in die ze er hier uit trekken om lekker een nestje van te bouwen. betaal bij de welkoop geloof ik iets van 8,50 voor een zak van 14kg.