Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:13

Saar heeft een nonstop tuig en Senna nu nog een dogcopenhagen. Er ligt voor beide een Grossenbachertuig klaar en Senna krijgt ook nog een nonstop tuig. Ik zag gisteren daar een nieuwe kleur van……

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:15

Die nieuwe kleur is echt fantastischhhhh he?!
Kim stuurde al een berichtje in de app gister en ik liet mijn man de printscreen zien en die had al paniek - die zag mij alweer geld uitgeven: NOPE NOPE NOOOOOOOPE was de reactie _O-

Maar hij gaat er wel degelijk komen in Teal, want omg wat is ie gaaf <3 *\o/*
Denk onder de kerstboom misschien ofzo.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:36

Haha, dat ging hier net zo!!! Mijn man dacht ook neeee!!!! Maar goed Senna moet nog een volwassen tuig

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:07

cursebreaker schreef:
Die nieuwe kleur is echt fantastischhhhh he?!
Kim stuurde al een berichtje in de app gister en ik liet mijn man de printscreen zien en die had al paniek - die zag mij alweer geld uitgeven: NOPE NOPE NOOOOOOOPE was de reactie _O-

Maar hij gaat er wel degelijk komen in Teal, want omg wat is ie gaaf <3 *\o/*
Denk onder de kerstboom misschien ofzo.

Ik kreeg dus vandaag de Tags voor Odin binnen, en die zijn allemaal een beetje in blauw tinten. Dus ik gok dat dat teal tuig er ooit wel komt hier ook :')

Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:20

Ik heb voor Melle en Elvis de Anny-X tuigen en ben daar erg tevreden over. Ze zitten mooi en zijn lekker licht. Volgend jaar ga ik met een vriendin op wandelvakantie en daarvoor wil ik nog wel even andere tuigen aanschaffen. Die van Non-Stop vind ik er altijd goed en degelijk uit zien.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:29

Fitz heeft teveel tuigen _O-

Als dagelijkse tuig hebben we een Anny-X van pup af aan en dat bevalt hartstikke goed. Ik heb ook een reflecterend Paikka tuig dat we vooral in de avonduren om doen. Prachtig tuig maar AnnyX is wel praktischer.

Dan van NS een line harness, de Rock harness long (wat ik een fantástisch tuig vind tijdens langere hikes) en het hardloop trektuig van NS. De teal wil ik uiteindelijk ook, wat een toffe kleur _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 16:42

hier heel slecht niet zo verwend haha, alles heeft DC air, en dan heb ik 2 MAG reserve tuigen en ergens 2 Rogue Royalty reserve tuigen. op zolder liggen ergens nog de julius die we niet meer gebruiken.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:43

Coalizione wat een prachtige hond én foto's!!

& KimD zo leuk dat Chubby naar een bokker gaat! *D

Pien; ik heb ook AnnyX nu. Vind hem erg mooi zitten bij Evi! Maar is geen anti ontsnappingstuigje. En ik heb nog een Hurtta tuigje wat Evi niet meer past, maar denk dat die voor Bonne nog te groot is. (Heeft wel een handvat trouwens hahaha)

Ik hoop de roze van AnnyX in maat S nog een keer tweedehands of met korting te scoren <3 even teveel geld uitgegeven laatste tijd haha.

Kiwiwitje ik vind die DC tuigjes bij jouw honden altijd erg mooi zitten!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 19:10

T heeft lang geduurd. Eerst zaten echt alleen de julius idc tuigen passend. Vooral op onze oudste reu. Met de fysio tig tuigen gepast. Tot hij wat begon uit te zwaren een paar jaar geleden en het tuig beroerd ging zitten. Na lang zoeken vond ik de DC tuigen. En die bleek bij hem, en uiteindelijk bij de rest perfect. Ben er heel blij mee.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:36

Hier hebben ze ieder 1 tuig: een ruffwear flagline en de non-stop long. Al is de ruffwear van Beer wel echt aan vervanging toe . Voor de veiligheid kiezen we bewust voor anti ontsnaptuigen. Ik wil zeker zijn dat ze in hun tuig blijven en niet zomaar de berg af rennen of een beer / coyote uitdagen... Ben wel echt tevreden over de non-stop op Layla. Ze heeft een hele dikke nek, maar het zit als een huis.

Wij zijn terug van onze laatste vakantie van deze zomer. Een week met mijn schoonouders naar de Sunshine coast en Vancouver Island. Beer is echt dol op mijn schoonmoeder (hij heeft daar vaak gelogeerd) en hij is zo schattig met haar. Layla heeft zich redelijk gedragen, al heeft ze wel in 1 huisje bijna het berenvel vd muur getrokken. Ze laat wel steeds meer een pittig en dominant karakter zien. We hadden het wel verwacht, omdat haar 2 broers al maanden heel moeilijk zijn. Mogelijk gaat 1 vd 2 ook terug naar de stichting omdat het totaal niet gaat. We waren ergens dus wel voorbereid dat zij ook die kant had. Ik heb het gevoel dat de loopsheid haar rustiger had gemaakt, maar dat bij 3 maanden erna de omslag kwam. Geen probleem verder, maar we moeten soms iets meer opletten. Zeker omdat als ze "kwaad" is met dingen gaat gooien en dus berenvellen vd muur trekt. Gelukkig kan ze nog steeds slapen als de beste op terrassen en veerboten!

Van Beer weinig foto's omdat die vooral aan mijn schoonmoeder geplakt zat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben met Layla op de ocean geSUPped (okay een baai, maar dat telt ook als de oceaan toch )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook van Layla een vergelijkings foto. Ergens in September wordt ze 1 jaar (of misschien is ze het al).

Toen we haar kregen op 8 december:

Afbeelding

Afgelopen week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 20:00

Wat is ze GAAAAF <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:08

Mooie hond :D

Zijn er hier die brok met vers afwisselen? Hoe doen jullie dat ochtend brok avond vlees of bijvoorbeeld 2 dagen per week vlees of af en toe mengen?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:05

Ik vind een tuig met handvat voor de wandelvakantie dan toch wel handig. En inderdaad een ontsnappingstuig dat, mocht er ooit een situatie zijn, hij gewoon niet uit het tuig kan komen. Dan denk ik dat de non-stop rock harness long toch wel op 1 ligt. Zie dat tuig bij iedere hond wel goed passen.

Oh oshaa, die foto's!! Fantastisch

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:08

Ik heb ook de tuigjes van Anny X en die hebben ook een Safety tuig!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 22:15

moonsparkle schreef:
Mooie hond :D

Zijn er hier die brok met vers afwisselen? Hoe doen jullie dat ochtend brok avond vlees of bijvoorbeeld 2 dagen per week vlees of af en toe mengen?

Hier in de ochtend vlees en avond brok. Pups(8 wkn+) 1 maaltijd vlees of 2 brok of andersom.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:31

Cody is alleen verwend qua speelgoed, verder niet :') Hij heeft 2 DC tuigen, paar halsbanden en dat is het :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:25

Ik heb 2 halsbandjes voor Bonne omdat ik echt niet kon kiezen tussen de twee nadat hij uit de pupband was gegroeid. Anders heb ik voor de honden 1 halsband waar ze hun hele volwassen leven mee doen.

Qua tuig wil ik daarom ook maar 1 tuig. Nog steeds niet helemaal over uit, ik ga even kijken of ik het tuig ergens kan passen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:11

Ik moet voor Jip ook nog een nieuw tuig. Maaar hij valt tussen veel maten in helaas.

Mijn grote happy floef is alweer vier jaar *\o/*

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:31

Gefeliciteerd Jip!! <3

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:39

Wat een leuke foto’s allemaal! En gefeliciteerd met Jip!

Maisie heeft twee tuigen van DC, een air en een comfort :)). Want als ze gezwommen heeft, hebben we de andere nog die droog is. En als het hardlopen goed gaat komt er nog een non-stop bij

Dit was ze met 7,5 week :D
Afbeelding

En dit is ze vandaag! 1 jaar en 3 maanden. Met een 9 geslaagd voor de plusklas :D. Alle gehoorzaamheidslessen nu gehad en succesvol afgerond!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 12:49

Gefeliciteerd jipperd!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:01

Maisie is ook knap uitgegroeid zeg!!

Fitz is vandaag precies 1,5. Hij begint langzaam een beetje de breedte in te gaan nu, wat meer schouderpartij. Lekker smerig op de foto, gewoon zoals ie is. :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:38

Gefeliciteerd met Jipperd!

En leuk weer die vergelijking foto’s!

—-

Ik ga ook maar eens mee doen dan haha

9 weken en 4 jaar oud.

Toverbal qua groei vacht en kleur en tegelijkertijd zijn t merendeel van de aftekeningen van toen nog zeer herkenbaar aanwezig. Alleen haar broek is helemaal zilver/wit geworden; als pup had ze alleen 1 wit puntje precies onder de staart - was echt hilarisch, precies rondom de anus := - dus dat is echt geëxplodeerd _O- haar ondervacht is sowieso grauw en ze heeft een grotendeels zwart dek, maar wanneer ze in dr zomervacht zit, zie je haar grauwe ondervacht op meer plekken beter naar voren komen. Verwacht dat ze ook zal blijven veranderen met de jaren nog.

Grijze snoet had ze met 18 maanden al :')
Leuk die grauwe en zilveren genen :+

Ik vind ‘t echt bizar dat ze al 4 jaar is geweest :')
Nog steeds hetzelfde vrolijke pret bekkie wel <3
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 23:51

Gefeliciteerd met Jip! *\%/*

Ook maar even een vergelijking dan :+

Cody 8 weken oud:
Afbeelding

Cody nu
Afbeelding

moonsparkle