Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:16

kiwiwitje schreef:
Ik hoop dat t allemaal snel weer vrijgegeven word.
Nu heb ik al geen sociaal leven _O- maar mijn schoonouders(eind 60 en begin 70) bijv wel een heel actief en sociaal leven en die beginnen nu wel al hun activiteiten te “missen”.
Mijn schoonvader is ook nog actief in het onderwijs met examen (vooral praktijk). Maar dat ligt uiteraard ook stil nu.

Maar ik hoop vooral dat t werken door kan gaan voor de mensen die kunnen. Mijn vriend zit momenteel op een project waar hij op honderden vierkante meter met max 8 personen in aanraking komt,maar vaak maar met 2-3) omdat er niemand meer komt werken..
dus dat zou prima door moeten kunnen gaan zou je zeggen. Voor allemaal een win win. Want dan kan iedereen straks weer werken zonder “last” van de werkzaamheden van mijn vriend. :')

Dit dus.

Citaat:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.

Dit postte ik in de corona topics en ik werd nog net niet gekielhaald omdat ik zo egoïstisch was om te hopen dat deze ellende zo snel voor bij is....

Ik heb ook zo goed als geen contact met anderen mensen, ga wel meerdere keren per week naar de supermarkt ondanks dat ik iets verkouden ben, maar ik moet toch echt eten hebben.

Verder heeft Skip vanmiddag met 2 galgo's gespeeld. Die waren wel een stukkie sneller :D maar wel heel grappig om te zien dat die Galgo's een keer of 3 een sprint trekken en vervolgens bek af aan komen sjokken, terwijl Skip aardig zn best deed om ze bij te houden en voor zijn doen dus ook echt aan het sprinten was, om vervolgens 3 minuten uit te hijgen en weer spelbuigingen maken en maar zelf rondje gaan rennen. Niet moe te krijgen
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-03-20 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:19

Ik hoop ook dat het snel voorbij is en er geen mensen meer overlijden of in hun ééntje liggen te lijden in het ziekenhuis. Of dat er nog meer ziekenhuizen keuzes moeten maken in wie ze wel helpen en wie niet. Ik hoop vooral dat iedereen de maatregelen accepteert want alleen dan kunnen we dit 'in de hand houden'. Maar zoals op het nieuws duidelijk is aangegeven is dit niet iets wat binnen nu en een paar weken over is.

cinniz123

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:23

Ik hoop ook dat het snel voorbij is maar zie niet gebeuren dat het 6 april over is.
Neem nou een gezin met meerdere mensen dan steek je elkaar aan en is dan echt niet helemaal weg na 3 weken.
Hier zijn de trainingen ook stop gezet.

En leuk Van eindelijk puppies!!!het is je gegund!
Ik ga volgen hoor :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:53

Beterschap voor de zieke. :(:)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:35

Hier is ook alles stop gezet. We hebben gistermiddag een stuk gewandeld door een park maar daar stikte het van de mensen. Ik woon tussen de studenten en die lijken zich weinig aan te trekken van de maatregelen. Ik moest gisteravond ook met oordoppen naar bed omdat ze lekker aan het feesten waren.
Ik heb wel netjes voor wat meer dagen boodschappen gedaan, normaal ga ik elke dag. :D

Morgen kan ik Popo's hechting eruit halen en mag hij in principe alles weer. Als ik hem nu even los laat is hij ook echt een raket, duidelijk last van opgekropte energie. Ik ben ook gewoon weer met hem gaan hardlopen, hij moet echt die beweging hebben, maar dat kan ook prima gelukkig.

Op mijn werk is het trouwens niet rustiger zoals verwacht. We zijn onderbezet door zieken en vangen ook alle spoed van een andere kliniek op dus we lopen helemaal over. Ik ben heel blij dat ik na deze week 2 weken vrij heb want ik zit er mentaal een beetje doorheen, heb echt ff ademruimte nodig. :O

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:28

mvdende schreef:
Verder heeft Skip vanmiddag met 2 galgo's gespeeld. Die waren wel een stukkie sneller :D maar wel heel grappig om te zien dat die Galgo's een keer of 3 een sprint trekken en vervolgens bek af aan komen sjokken, terwijl Skip aardig zn best deed om ze bij te houden en voor zijn doen dus ook echt aan het sprinten was, om vervolgens 3 minuten uit te hijgen en weer spelbuigingen maken en maar zelf rondje gaan rennen. Niet moe te krijgen

De echt windhonden zijn zo ja: alle energie eruit, en dan is het wel weer even genoeg. Als die hun werk goed doen, zijn ze ook zo klaar natuurlijk :') (zijn in huis ook echt ontzettend luie, makkelijke honden! mensen denken zo vaak dat het druktemakers zijn die de hele dag moeten rennen. Neuj, windhonden zijn echt lui, paar keer even goed rennen, klaaarrrrr :j )
De half-windhonden/ multi-sensory hounds, zoals de podenco, podengo, faraohond etc, die houden het wel een dagje vol hoor ;) Toby rent rustig een half uur aan een stuk, en harder dan de meeste andere honden (en hij is maar 40cm/10kg). Maar als hij klaar is met spelen, is hij wel klaar ook. Dan gaat hij achter mij staan alsof hij zegt 'en nu allemaal uit mijn buurt blijven'. Zijn grote vriendin is een galgo-herder mix, en die rent heel hard gedurende een kwartiertje, en daarna wil ze meer 'spelen' zoals meer 'mensgemaakte' rassen willen spelen, en dan haakt Toby af. Rennen is super tof, maar als ze fysiek willen spelen gaat hij brommen en aan staarten trekken :+

Hier viel het me gistermiddag toen ik Toby ging uitlaten echt tegen op straat: veel mensen wél op straat weer, terwijl ze vh weekend keurig binnen bleven. En niet alleen maar mensen met honden of mensen op weg naar werk. Nee, ook gewoon weer kinderen die in clubjes rondhingen, voetballen, etc. Niet handig :(
De oproep was helder: vermijd sociaal contact zoveel mogelijk. Dat is voor de meeste mensen dus 'je doet je werk (liefst vanuit huis), je gaat naar de supermarkt, je laat de hond uit en verder vermaak je je maar in de tuin / je huis.'
Maar dat is voor veel mensen blijkbaar niet hoe het geïnterpreteerd wordt...

Ik hoop ook dat het snel voorbij is, maar heb er wel een hard hoofd in dat het snel over zal zijn. Dit gaat ons nog maanden in z'n greep houden, ben ik bang. En dat kost de economie echt wel de kop. Ja, het gaat goed, maar de groei stabiliseerde in veel branches al wel even... Dit eroverheen, nee, laat het maar gauw over gaan, alsjeblieft.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:40

Met kinderen is het ook wel lastig. Ik vermaak me wel(vooral nu met de pups) maar mijn zoontje verveeld zich nu al. Hij is enigst kind dus geen broertje/zusje om mee te spelen en zelfs naar de speeltuin mag eigenlijk niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:44

Van schreef:
Met kinderen is het ook wel lastig. Ik vermaak me wel(vooral nu met de pups) maar mijn zoontje verveeld zich nu al. Hij is enigst kind dus geen broertje/zusje om mee te spelen en zelfs naar de speeltuin mag eigenlijk niet.

Ow, dát snap ik heel goed hoor! Mijn moeder heeft de buurkindjes maar met de hond mee het bos in genomen gisteren - kunnen ze ook even uitrazen zonder dat ze dat in de mensenmassa moeten doen. Maar daar houd je kinderen geen dagen mee vermaakt natuurlijk. Dat zijn denk ik de momenten dat je als ouder blij bent met een kind dat gek is op knutselen of tekenen ofzo...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:48

jaaa ik heb er dus zo eentje die 0,0 heeft met knutselen en tekenen :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:07

Hier wel een broertje maar die vechten elkaar ook de tent uit als ze niet voldoende uitdaging hebben, dus ook niet echt ideaal :D

Vanmiddag maar even mee de natuur in, met de hond. Alle 3 even uitrazen.

Gefeliciteerd met de pupjes, zo schattig <3 lekker genieten inderdaad :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:47

Het is voorlopig nog niet voorbij, ik denk dat je er op moet rekenen dat het weleens eind mei kan worden.
En het Nederland word geen lock down.
Ze willen gaan proberen om het onder controle te krijgen en dat houdt in dat 60% van de bevolking Corona moet krijgen.

Wetenschappers verwachten dat dit virus elk jaar terug komt, het uitbannen betekend alleen maar dat je dit elk jaar krijgt.

Ik ben gezond en ik zou met alle liefde corona krijgen om daardoor te zorgen dat ik volgende keer immuun ben en daardoor andere mensen bescherm. (of heeft niemand naar Rutte gekeken gister?) :)

Wij werken thuis tot zeker 31 maart... Ik ga elke avond ff naar stal ook al heb ik geen paard, gewoon ff de deur uit :')

Ik heb helaas nog steeds niks gehoord van de fokster of ze wel of niet loops is geworden ondertussen...
We wachten af. :Y)

Verder volg ik al jullie leuke verhalen nog steeds :D Bijleesposts ben ik erg slecht in!

Ik baal trouwens echt dat alle trainingen wedstrijden workshops is afgezegd :\ Hopelijk komen ze eind volgende week met versoepelde maatregelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 09:48

Van schreef:

Jawel! Gisteravond bij RTL nieuws is dat nog geweest. Zolang je niet ziek bent mag je gewoon naar de speeltuin. Zelfs al zit die vol met kinderen. (als hun ook maar gewoon fit zijn) :)

Mvdende; ik post expres niet in zulke topic's. Ja uiteraard moet je opletten. Maar overdrijven is ook een vak..
Ik bestel mn boodschappen, maar dat deed ik toch al. Ik ga ook gewoon wandelen. Beetje jammer alleen dat iedereen spontaan zn honden weer losgooit maar goed.
Gelukkig kan vriendlief voorlopig nog werken, dus nog inkomen. :) Dat is dan wel weer fijn. Maar merk het ook bij de shop helaas. Gelukkig is het voor mij vooral een hobby.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:57

Wat ik ergens wel "fijn" vind om te lezen, is dat ondanks totale lock down van Frankrijk, er wel toestemming is in Frankrijk om de hond uit te laten :D en dan moet mijn hond ineens iedere dag 2 uur wandelen....(eigenlijk altijd minimaal 1 uur) dus mensen met honden mogen dan legaal de straat op.

Fijn voor 2 kanten, 1 de honden komen gewoon buiten en 2 je hebt een goed excuus om je buiten te begeven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:58

Naar de speeltuin mag idd, maar OF je het moet doen nu waarschijnlijk iedereen massaal naar buiten gaat? Wij doen het niet en blijven voorlopig gewoon echt 100% bezig met social distancing dus echt niet spelen met andere vriendjes/vriendinnetjes. Heel rot om 3 weken op te vangen, maar we proberen het op andere manieren op te lossen: Milan kan mee met wandelen waar we op rustige plekken lopen en wat energie kwijt en achterin de tuin waar we een trampoline hebben. Vangt niet alles op, maar veel wel. Gelukkig vind hij binnen ook heel veel leuk om te doen; werk boekjes maken, lezen, gamen, tv kijken, bord spellen. Ik vind het niet overdrijven, maar moet iedereen zelf beslissen. Ligt er misschien ook aan wat de omstandigheden zijn; een speeltuin waar het heel rustig is of waar de kids echt constant in 'close contact' van elkaar zijn.

@mvdende
ik denk dat het bij jouw posts ook stak omdat je eerder aangaf gewoon met je honden naar de DA te gaan als SPOED omdat je ze perse ingeënt zou willen hebben ipv dat je daar even mee zou afwachten. Dat je het, als je praktijk zou aangeven dat je alleen nog voor spoed mag komen, jij dan alsnog gewoon zou gaan als Spoed om te kunnen gaan enten. En dat soort uitspraken komen eerlijk gezegd gewoon heel egoïstisch over en in deze tijd moeten we toch allemaal gewoon even wat aanpassen. Maar mensen die zich zo ergeren aan de topics, kunnen beter gewoon niet lezen en plaatsen denk ik dan. Bedoel het niet als aanval natuurlijk maar is misschien wel fijner voor je eigen gemoedsrust dan, als je je alleen maar gek maakt erover.

Hier gelukkig ook geen problemen met het werk van m'n man. Die werkt dan ook thuis nu, maar bij hem hoeven we ons niet snel zorgen te maken want Als hij al ontslagen zou worden - wat ook al heel onwaarschijnlijk is omdat hij best wel hard nodig en gewild is binnen het bedrijf - is hij in zijn sector alsnog aan't werk te krijgen ook nu. Voor sommige beroepen blijven ze toch mensen nodig hebben. En ik werkte dan sowieso al niet, dus dat is weer fijn met opvang van m'n zoon nu.

Gelukkig ook de mogelijkheid om met de auto de rust op te zoeken met Arya en in de wijk is het voor de korte rondjes 's morgens vroeg en 's avonds laat ook nog goed te doen om elkaar te vermijden. Maar ook normaal vermijden we met die korte rondjes andere mensen/honden zoveel mogelijk dus dat is niet heel anders haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-03-20 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 10:00

Hier in de buurt zie ik geen speeltuinen vol kinderen. je hoeft niet in een volle speeltuin natuurlijk. T ging erom dat je er gewoon heen kan. Als je maar oplet. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:02

kiwiwitje schreef:
Hier in de buurt zie ik geen speeltuinen vol kinderen. je hoeft niet in een volle speeltuin natuurlijk. T ging erom dat je er gewoon heen kan. Als je maar oplet. :D

Maar veel mensen gaan het helaas als vrijbrief gebruiken en letten niet meer op. Mensen die berichten plaatsen als 'ze pakken me alles af omdat ze 3 weken niet meer naar de sportschool mogen' wordt ik dan wel weer een beetje moe van :'). Zag ik gister ook weer aan de volle parkeerplaats bij een grote winkel hoe goed mensen bezig zijn met social distancing :')

Maar goed, ik zal verder even on topic blijven haha. Iedereen moet idd maar voor zichzelf beslissen tot 'hoever' ze gaan in de maatregelen, maar ik hoop dat de gegeven maatregelen van de overheid wel opgevolgd blijven worden en mensen hun verstand blijven gebruiken (en dat sommigen dat nog gaan vinden)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:07

Op sommige berichten ga ik niet eens reageren. Ondertussen word ik beroerder en de honden merken dat ook. Ze laten me 's ochtends eindelijk wat langer slapen om daarna heel voorzichtig met een binnensmond blafje wakker te maken want ja ze willen nu toch echt graag even plassen :P Ik ben helemaal buitenadem na het wandelen en dan doen we echt rustig (ja oké Bodhi heeft altijd peper in z'n reet over het grasveld).

Dus ik ben vriendjes met de bank, Netflix, Disney+ & mijn laptop voor zover dat lukt. Gisteravond ook vreselijke koppijn dus dan is niets meer leuk. Het maakt me niet uit welke stempel er op gedrukt wordt; ik voel me beroerd en blijf dus, op de honden na, binnen.

De rest begint zich overigens ook niet zo lekker te voelen dus het is gezellig hier thuis :P Ik ben wel benieuwd hoe en wat de komende dagen in het algemeen maar dat is voor een ander topic.

Voer is besteld voor Bodhi, dan kan ik voor hem in ieder geval niet misgrijpen :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:10

@xDenies beterschap, indd: lekker op de bank blijven hoor!

Ja, voer voor de beesten vind ik wel echt belangrijk, voor Toby heb ik ook wel voor een maand of 3 in huis nu en mijn stalgenoot gaat vandaag voor onze paarden halen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:13

Klinkt echt niet fijn Denies, heel veel beterschap!!

Hoe gaat het nu met jou Kim?

Dier voer kom ik nu voor beiden ruim een maand mee vooruit, maar zal ik over een paar weken ook weer bij bestellen. Al kan ik voor Arya bij de pets place nog halen in 't ergste geval, maar bij Sansa ben ik afhankelijk van online bestellen en bezorgers - gelukkig levert Medpets normaal snel, dus ik hoop en ga er vanuit dat ze dat kunnen blijven doen :) Snacks heb ik ook nog heel veel op voorraad omdat ik niet de afgelopen keer maar de keer ervoor een beetje veel had besteld, lol. Wij blijven in ieder geval 2 weken wel goed opletten nu - als we dan nog niet ziek zijn geworden lijkt me de kans nihil dat we het ook hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 10:23

Er is niet voor niks gezegd dat t voor een groot deel afhankelijk is van hoe verantwoordelijk anderen er mee omgaan. Maar dat een complete lockdown geen zin heeft. :) En dat dit hele grapje nog maanden kan duren. En dat t niet gezond is voor kinderen en hun ontwikkeling om ze overal buiten te houden. Ze horen te spelen en sociale contacten te hebben. :)
Zolang je zelf goed oplet is het goed. Want je kan toch niks voor een ander beslissen. Maar let gewoon op met welke kindjes er gespeeld word en of die kindjes er fit uit zien, niet snotteren etc. En dan mag t allemaal.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:23

Hier moest ik volgende week zondag vlees voor Bodhi bestellen (kan ik dan weer 1,5 maand mee vooruit) maar dan zal je net zien .. dus afgelopen zondag contact gehad en gelijk besteld. Lastig is natuurlijk dat hij echt geen ander voer kan krijgen dus nu nog achter Acana Lamb aan. Ik mag ook niet naar mijn werk dus moest er voor bellen .. hoop dat het er vrijdag is zodat ik ook met dat niet mis kan grijpen (had nog 20 dagen, maar je weet het niet).

Het grote 'voordeel' als ik dat zo mag noemen momenteel is wel de rust op straat. Nou doet Bodhi het hartstikke goed maar het is ook wel even fijn :P

Iemand een tip? Mera vind andere honden dus een beetje spannend, met name grote honden. Ze doet niet gemeen, geeft wel haar grenzen aan en loopt er het liefst met een boog omheen. Maar als er dan een andere hond achter haar aan komt gewoon omdat dit de weg van het baasje is, schiet ze omhoog in haar zenuwen en begint ze te blaffen. Alsof ze achtervolgt wordt.
Als ik haar afgeleid heb kan ik wat truckjes vragen en dan is het ook goed, maar is er iemand die dit anders zou aanpakken? Omdraaien?
Nu heeft ze zichzelf toch al vlot aangeleerd dat wanneer ze iets eng of spannend vind en het wordt haar teveel dat ze gaat blaffen, dat trainen we ook maar is niet altijd even gemakkelijk.

Ze heeft geen negatieve ervaringen met honden alleen wel met blaffende grote honden. We kunnen honden nog steeds prima passeren en begroeten en dergelijke dus het is niet dat ze 'uitvalt' zoals Bodhi voor als men dat wilt invullen :P Dit is echt een andere manier van blaffen.

Voor Lupa & Mera is het minder erg, die kunnen van alles eten. Snacks hier ook nog voldoende maar daar kunnen ze ook wel een beetje mee zonder haha :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:31

Complete lockdown ben ik ook niet voor nee, maar ik vind het wel jammer dat mensen zich nog geen paar weken (om zo proberen de piek te verspreiden) aan gegeven maatregels kunnen houden en verantwoording nemen. En mijn zoon gaat echt geen problemen ontwikkelen als hij een paar weken niet met andere kinderen kan spelen (op langere termijn, als je het over maanden hebt, zou ik er ook niet blij mee worden nee. Maar ook een paar maanden zou echt nog geen 'blijvende schade' aanrichten wat dat betreft). Ik blijf in ieder geval 2 weken nu afstand houden en erna zien we idd wel weer. Maar dan weet ik in ieder geval dat we niet ziek zijn geworden :) Ik heb contact met zwakke mensen dus ik wil in ieder geval zeker zijn dat niemand in ons gezin nu ziek is, voor ik wel weer contact opzoek (en zelf een verleden met astma, dus ik ben in dat opzicht wel een beetje bezorgd ja als je ziet hoeveel gezonde mensen er op de IC liggen. Maar uiteindelijk: je kunt het idd niet uit de weg gaan nee, we zullen er samen doorheen moeten). De aanpak van de overheid wat betreft geen algehele lockdown invoeren ben ik het ook mee eens :) Afgelopen zaterdag liep een koppel voor me de winkel uit en de vrouw was lekker uitgebreid aan't hoesten. Dan denk ik wel: had jij nu niet even thuis kunnen blijven? Maar goed, die man zal misschien net zo goed symptomen hebben gehad. Dat weet je idd niet en moet er vanuit gaan dat anderen ook maar een beetje opletten. Ik ga zo op school een huiswerk pakket ophalen, dan kunnen we lig daar al mee aan de slag. Buiten komen we dus gelukkig wel. Milan speelt in de tuin en kan mee wandelen met Arya, dus frisse lucht en beweging krijgt hij ook dagelijks. Alleen even geen sociaal contact met vriendjes, maar dat is echt geen ramp.

Denies,
heel lastig idd als je echt voer gebonden bent. Ik wil het risico ook niet lopen dat ik in nood ander voer moet gaan kopen. Heb niet gehamsterd, maar gewoon een week eerder als normaal nieuw voer gekocht bv. Maar ik snap wel dat mensen die dieren hebben die of echt niks anders willen of kunnen eten, hier toch net wat voorzichtiger mee te werk gaan nu.

En lastig met Mera. Wel goed dat je het snel opmerkt en eraan wilt werken. Nu zal het wel nog beter te begeleiden zijn. Kan ook misschien een fase zijn waarin je idd even moet begeleiden en het dan weer weg is (heeft Arya soms ook met blaffen, of zoals nu jaloers zijn. Daar probeer ik dan zoveel mogelijk in te begeleiden en mee bezig te zijn en opeens is het ook weer weg) Het zou handig zijn als je iemand anders met een hond kent waar je bewust mee zou kunnen trainen? Met een hond die ook voor Mera vreemd is bv. En anders zou ik idd proberen te vermijden of als je een beetje vooruit kunt kijken proberen echt die focus erbij te krijgen voor Mera die kwijt is bij een andere hond.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-03-20 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:34

Net wat educatieve spelletjes gedaan en heb een leersite doorgestuurd gekregen van school maar met dat soort dingen is hij hoogstens ook een half uurtje zoet _O-
Maar wie weet kan hij na deze 3 weken wel lezen en schrijven :))

Net embarktesten voor de pups besteld die zullen met dit gedoe ook wel niet terug zijn voor de pups naar hun nieuwe huisje gaan.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:35

@xDenies helpt het haar niet om écht afstand te hebben van de andere hond? Toby vindt 'persoonlijke ruimte' echt heel belangrijk. Als honden met in zijn ogen verkeerde energie dichterbij komen, gaat hij krijsen. Maar als ik echt ruim eromheen ga, en hem blijf vragen om zijn aandacht bij mij te houden, gaat het best aardig en houdt hij het op één of twee keer blaffen en dan is het ok verder en kunnen we doorlopen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:36

Denies, Roek vind vreemde honden ook spannend wat ik doe is haar op zulke momenten vol stoppen met snoepjes zodat het toch een positieve ervaring voor haar is.