Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:38

Welkom sar knapperd!via de app met veel fotos :P Pup komt bij mij vandaan :)

al een hele dame wieneke :D

merk je nu veel van beide rassen twilight? jeetje das poedersuiker van de jeuk en diaree

tis echt een lekker ding Candelisa

zwemmen deden wij ook vroeg, lekker voor ze uiteraard met mate

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:38

Sar schreef:
Hij komt inderdaad uit het buitenland. Zijn fokker woont 2km over de grens in België. :')

Kabayo, Zweden is iets verder trouwens! Houd je dan contact via Skype ofzo? :)

Oh ja!

Ja zweden is 11 uren verder := Nee via whatsapp en facebook! En bokt want ze zit ook in dit topic haha. Ze is gewoon Nederlands dat scheeld. Vorig jaar was ik voor stage in Zweden en heb ik bij haar gelogeerd :D Dus de moeder van de pup kende ik al!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:44

KarmaChansy schreef:
Welkom sar knapperd!via de app met veel fotos :P Pup komt bij mij vandaan :)

al een hele dame wieneke :D

merk je nu veel van beide rassen twilight? jeetje das poedersuiker van de jeuk en diaree

tis echt een lekker ding Candelisa

zwemmen deden wij ook vroeg, lekker voor ze uiteraard met mate

ja, ze is de jolige energieke lompe leo dat een labrador is, iedereen is leuk! (mensen die ze kent gaat ze helemaal door het lint zo leuk vind ze ze dan lol)
maar daarbij ook het waakse van de herder incl blaffen en mensen die ze niet goed kent (zoals trainer op de club, als die der vast heeft aan de lijn vind ze echt niet leuk!) erg bewust waar iedereen is als we met een groepje wandelen, bij de groep willen blijven en het lekkere fixeren op dingen.

maar het is een schat van een dier, helemaal naar andere honden, goedzak eerste klas.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:45

Wat super leuk zeg!! :D
Dat scheelt wel denk ik, als je elkaar al persoonlijk kent...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:53

aww das leuk, hier heb je veel aussie x labradors en amstaff x labrador. De volle labradors vind ik niks of na ja de eigenaren die niet opvoeden := maar kruisingen zijn vaak wel goed gelukt

Haha ja voor mij ook fijn dat ze mamma karma al kende natuurlijk, want Fizzy nog niet irl gezien :D maar hij heeft een super karakter

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:55

Heeft iemand ervaring met harde ontlasting? We hebben Dundy een maandje geleden naar de iets goedkopere versie van hetzelfde voer gezet en het valt me de laatste tijd op dat zijn poep echt keihard is. Hij poept verder prima, perst niet lang, ontlasting heeft een normale vorm, geen kleine keuteltjes en bolletjes. Hij drinkt ook prima.

Ik vind het prima om weer naar het wat duurdere voer te gaan maar vroeg me af wat de oorzaak kan zijn van plots zulke harde ontlasting?

Sar, knap beestje! <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 19:59

Labradors vind ik vreselijk maarrr mijn overleden labrador x rottweiler was een wereld hond!! Gouden karakter, werklustig, overal voor in, enorm trouw en had niets met vreemde mensen maar was altijd netjes. Kinderen vond hij geweldig. In alle opzichten een fantastische, gouden kameraad geweest die ik nog steeds gigantisch mis.

Nu Kymo hier een labrador x terrier. Heerlijk hondje qua karakter aanleg. Enorm gefixeerd op eten (de labrador genen) waardoor hij super makkelijk leert. Erg baas gericht met de snelheid en wendbaarheid vd terrier en de joligheid vd labrador.

Mijn overleden Yaro

Afbeelding

Misschien wordt een ooit volgende hond een labrador x herder. Vind dat ook fantastische kruising maar terug labrador x rottweiler zou ook goed kunnen. In elk geval labrador x waaks ras

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:02

Kaus schreef:
Heeft iemand ervaring met harde ontlasting? We hebben Dundy een maandje geleden naar de iets goedkopere versie van hetzelfde voer gezet en het valt me de laatste tijd op dat zijn poep echt keihard is. Hij poept verder prima, perst niet lang, ontlasting heeft een normale vorm, geen kleine keuteltjes en bolletjes. Hij drinkt ook prima.

Ik vind het prima om weer naar het wat duurdere voer te gaan maar vroeg me af wat de oorzaak kan zijn van plots zulke harde ontlasting?

Sar, knap beestje! <3

Dan zal er meer bot in de goedkopere variant zitten. Gewoon regelmatig dagje pens voeren haha

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:05

Dankje Kaus! En hier hadden we inderdaad ook te maken met harde ontlasting, na het voeren van voer met meer bot.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:07

Wat grappig dat kymo een kruising labrador is, had het er niet echt in gezien. Vindt bij de hond van Twilight ook het mechelaas uiterlijk overheersen (zo van die paar foto's). Onze oppashond is Duitse herder x labrador, ook wel een leuke hond alleen jammer dat hij niet goed getrained is. Labrador zie je er wel duidelijk in terug. Kruisen met labradors komt vaker voor dus!

Afbeelding

Sar welkom en wat een leuke pup!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 20:11

Kaus schreef:

Sar, knap beestje! <3

Harde ontlasting is meestal positief. Maar als je het te hard vind indd pens of orgaan bijvoeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:14

Grappig he een halve labrador is hij volgens de fokker. Maar heb zijn vader nooit gezien echter het kan absoluut wel. Ik ga dit jaar een DNA test laten doen
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:16

Och wat stom ik heb helemaal niet naar het botpercentage gekeken specifiek. Misschien ligt het daar inderdaad aan!

Op zich vind ik harde ontlasting niet heel erg maar hij eet ook erg veel gras en dan valt de poep gewoon als een plak stro uit elkaar. Hij is vanochtend nog op de foto geweest dus een verstopping is het in elk geval niet.

Pens krijgt hij bijna elke dag wel. Wel gedroogd. Ik denk dat we gewoon weer naar de andere versie van het voer gaan. Daar deed ie het goed op. Dit ligt hem kennelijk niet zo.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:30

ja mechelse overheerst hier qua kleur, de flaporen geven weg dat er labrador in zit.
grappig is dat een andere zus en broer uit het nest het zelfde zijn, 1 zus is meer duitse qua vacht met een mechelse kleur en 2 broers zijn pikzwart met labrdor vacht en herder oren. veel diversiteit in 1 nest. heel grappig. alleen zover ik weet is de enige minder sociale naar andere honden de zus met meer duitse herder en sowiesow herder kenmerken.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:27

Afbeelding
Hier wel een volle labrador met papier. Maar zou me er bijna voor schamen zoals jullie erover praten. Maar ik ben er hardstikke trots op, zoals ze vaak worden beschreven is ze absoluut niet. Ze is netjes naar vreemden. Benaderd onbekende honden rustig. Wil heel graag voor me werken en is absoluut niet obsessief voor voer. Ze eet graag haar brokken en kan ook niet zonder schrokbak :') maar als ze aan het werk is laat ze snoepjes gewoon vallen omdat ze zo'n focus op 't werk heeft.
Conclusie neem een Field Trail Labrador en alle problemen zijn opgelost :+

Ik denk dat 95% van de problemen aan de opvoeding te wijten is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:37

Ik had van de week echt het meest bizarre gesprek met een collega van mij. Dat ging van het onderwerp waar mijn moeder in huis slaapt naar, 'dus hoe kan je dan een pup betalen'. Ik snap echt niet waarom het een bepaald persoon zo bezig houd dat ik voor een derde hond ga :') En sorry dat ik die frustratie hier uit …

Zo. Oma Lupa ligt op apen gapen. Aangezien moeders niet thuis is, heb ik haar meegenomen met de wandelronde met Bo. Ik zie nu weer in waarom we dat eigenlijk niet doen maar ik was ook gedwongen om bepaalde routes te nemen vanwege de hoeveelheid honden die ineens op doken. (en een man met een herder in de speeltuin die hem helemaal stond op te fokken … vond ik wel een beetje eng zeg maar). Hoe stoer ze ook lijkt het is gewoon echt te veel voor haar (en misschien wil ik daar soms nog niet aan toegeven …). Daarnaast is het ook niet echt een hond voor aan de lijn. Dat heeft zo zijn redenen die ook door ons zijn gecreërd wegens omstandigheden dus ik zie dit wel heel anders bij de toekomstige pup - en weet ook dat dit anders kan. Maar nu haar gehoor en zicht achteruit gaat is dat bij Lupa niet meer aan te sleutelen.

Ik zie een heel hoop leuke foto's voorbij komen :)
Welkom Sar!
Puppy af, dat duurt nog wel even hoor Wieneke :P Ik zie er echt nog wel een pup in, wacht maar tot ze straks drie jaar is .. dan zie je het zelf wel!
Jeetje Sar, wat een knapperd!
Twilight, ik snap dat je nu iets heel anders wilt geven … maar twee weken iets proberen zet ook niet echt zoden aan de dijk. En heel veel verschil zit er ook niet echt in de voedingen waar je nu tussen gaat switchen. Ben je al even aan het tobben met voer? (sorry ik onthoud niet alles)
Kaus, ervaring met harde ontlasting icm te veel bot vaak. Mocht dat niet het geval zijn dan kan je eens kijken naar Frama Psyllium Husk (vlozaad) :) Werkt twee kanten op. Wat voer je nu dan?
Toffe hond Sastaic, en ik deel je mening dat 95% aan opvoeding te wijten is. Met alle soorten honden … begin bijvoorbeeld eens bij de Stafford :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:38

Ik denk dat het vooral het type mens is dat de hond kiest. Een labrador wordt gezien als de makkelijke gezinshond en die zullen minder opvoeding krijgen misschien. Zoals een stoere grote man zo'n agressieve pitbul wel leuk vindt.

Ik ken eigenlijk niet echt labradors := Alleen die van mijn oom en tante en die stond enórm goed onder appèl. Hij vrat alleen alles wat los en vast zat en stonk een uur in de wind.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:40

oef het komt hier voornamelijk omdat mijn border tot 3 keer toe door 3 verschillende labradors is aangevallen, ik ben ook opzoek gegaan naar sociale labradors maar niet gevonden. Mijn tante fokt met labradors en die zijn prima opgevoed maar ja ff naar nederland voor een social call is wat ver :+

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:41

Dat is dus ook precies wat ik denk.. En net zo als bij heel veel rassen is de hond de schuldige, dat vind ik zo jammer.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:43

ohh ja zeker het zijn de eigenaren, ik ken dus prima lab mixjes die super opgevoed zijn! Tis echt gewoon dat mensen denken oh het zijn ''maar labradors'' ik hoef niks te doen, zelfde met blaffende chi's :+ etc

edit: maar Chansy is nu dus bang van labradors die kruipt helemaal tussen mijn benen en staart tussen benen en is gewoon echt bang.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:09

Sastaic mooie hond! Altijd fijn als ze zo graag willen werken! Ik noet zeggen dat ik ook een beetje anti labrador ben maar komt meer door de eigenaren dan de hond. Krijg echt opmerking naar mijn hoofd ow ik hoef biet met mijn hond op cursus want ik heb een labrador of mijn hond mag los lopen want het is een labrador. En ik mag weer de “probleem” honden oo de rit helpen nadat ze door een labrador zijn aangevallen. Terwijl ik ook een hele leuke lab in de groep heb maar die is dus ook opgevoed als hond.

Denies ik zou gewoon los laten gaat een ander niks aan al heb je er 15 ...

Kaus ik zou idd kijken of het met de andere brok weer losser wordt dan weet je dat het daar asn ligt daarna zou je evt nog pens kunnen geven (niet gedroogd) om te kijken of het daar beter van wordt mocht wr door de brokken geen verandering geven.

Kc hebben ze nu definitief allemaal een baasje? (Kan zijn dat ik daar overheen gelezen geb)
Mila krijgt gewoon vers vlees en wat brokjes in haar tuimelaar zondag voor de 2de keer wegen ben benieuwd ...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:16

nog niet allemaal lieve Ziggs en Rengar zijn nog beschikbaar :D komt voornamelijk door hun energie level denk ik, Rengar zit echt hoog, Ziggs is medium zou ik zeggen :j Moet wel zeggen dat ik dus ook mensen heb verteld dat ik niet wilde dat ze een pup nemen, vanwege hun verwachtingen van een pup en vanwege het feit dat ze weinig te bieden hadden. Nu ja ik had gewoon het gevoel dat de hondjes dan op 5/6 maanden weer op marktplaats zouden zetten. Sommige mensen worden dan gewoon echt boos want nee dat gaat nooit gebeuren bla bla. Maar de pups zitten hier dus echt niet in de weg dus ik neem de tijd. We zijn ook bezig met zindelijkheids training etc ok het is veel werk 3 pups :') maar liever dit dan pups gewoon maar weg doen omdat het te veel tijd kost : :Y)

de monsters vandaag lekker achter chansy rennen, is chansy zijn enige ren moment hij mag eigenlijk nog niet veel doen.

Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:34

Kc komt vast een leuk iemand op hun pad! Wel dijn dat je er zoveel tijd en energie in stopt !
Had van de week ook een bericht van iemand die op de wachtlijst voor een aussie stond of een wandeling van max een half uur per dag voldoende was :?
Mila gaat nu bij een aantal klanten mee maar ik hou het wel gedoceerd juist om te voorkomen dat het straks een hond wordt die 20 uur per dag wil lopen en ze is nog jong zat dus 15 min per keer spelen vind ik meer als genoeg. Heb ook een jonge border in huis gehad en als ik een slechte dag had kon die net zo rustig bij de andere 2 gaan liggen. Mila zoekt gelukkig haar eigen rust ook op alleen moeten we die nog samen zien te regelen nu oo moment dat ik even een time out wil wordt zij wakker :roll: ze weet wel dat kwart over 10 bed tijd is dus is zonder protest nu aan het snurken

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 05:31

Ohh maar een volle labrador is niets voor mij maarrrr als pension of dagopvang klanten zie ik het liefste labradors haha. Die kun je met 2,5,10 doe maar gek zo tegelijk los de weide op gooien en enkel maar veel lol en plezier. Ze zien mij niet als vreemde maar als gezellig mens en je hoeft niet terughoudend, voorzichtig te benaderen en te hopen dat je heel blijft op wat blauwe plekken van het gespring na hahaha. Dit geldt voor 99% vd labradors.

Ben zelf gek op herders en rotties maar graag zo min mogelijk in pension of dagopvang. De meesten zijn niet sociaal naar andere honden of zeer achterdochtig tot richting agressief naar ons. Reactief in de kennel naar alles erom heen en gewoon stukken minder prettig op zo'n 40% na die wel oke zijn met ons en alles erom heen.

Vind die verschillen erg leuk en kan er goed mee om gaan maar best prettig als groot deel gewoon onbevangen lollig en sociaal is. Ter afwisseling van het makkelijke sociale zijn de uitdagingen ook erg leuk maar altijd fijn daarin een balans te hebben.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:26

Eindelijk toegekomen sinds donderdag avond! Meet Vidor!

Afbeelding