Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:24

Sterkte lor1!

Pippi is een stuk actiever geworden sinds ze aan de antibiotica zit. :=
Ademhaling is nog steeds veel te snel.
Over 3 weken controle foto's maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:27

Bedankt. :)
Ze heeft heel kleine beetjes gegeten wat positief is maar weet niet of we haar er doorheen gaan krijgen...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:30

Veel sterkte!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:47

Had er hier 1 die had besloten dat het voer wat ze kreeg niet meer te eten was....tot spugen aan toe van een le9ge maag....ander voer gekocht en klachten zijn over...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:52

Heel veel sterkte Lor!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:39

Ze heeft vannacht uit zichzelf gegeten en lag me vanmorgen op te wachten, zat tegen me te mieuwen en kijkt weer beter uit haar oogjes.
Gaat de goede kant op dus.
Nu de uitslagen vh bloedonderzoek nog ff afwachten, als het goed is komen die vandaag binnen.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 17:30

Fijn dat het duimen lijkt te werken!

Kom Aife, je moet nog een aantal jaren je baasje als personeel gebruiken.... Dus snel beter worden hoor!

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:14

lor1_1984 schreef:

Ze heeft vannacht uit zichzelf gegeten en lag me vanmorgen op te wachten, zat tegen me te mieuwen en kijkt weer beter uit haar oogjes.
Nu de uitslagen vh bloedonderzoek nog ff afwachten, als het goed is komen die vandaag binnen.

Veel sterkte met Aife. Heb je inmiddels de bloeduitslagen?

Een medische vraag aan jullie, niet om een discussie te starten. Maar zijn jullie katten allemaal geënt tegen kattenziekte en niesziekte?

Wij zijn drie weken terug langs de DA geweest voor controle. En daar werd de vaccinatie geadviseerd en zijn de katten geënt. Nu werd ik gebeld door de DA dat ze deze week nog een keer terug moesten, omdat de vaccinatie herhaalt moet worden. De vorige eigenaar wilde ze namelijk niet laten enten en de laatste keer was toen ze bijna 1 waren, in juli 2017, en daarmee waren ze verlopen. Nu ik me er meer over ingelezen heb, lees ik dat de vaccinatie tegen kattenziekte sowieso drie jaar geldig is en begin ik te twijfelen of ik ze volgende keer überhaupt laat enten. Was daarom benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen.
Het zijn binnenkatten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:04

In juli 2017 de laatste enting?
Nee, die zou ik zelf niet een 2e keer herhalen.. ik kan me niet voorstellen dat die paar maanden echt zoveel verschil maken.

Verder doe ik het hier wel jaarlijks (maar moet me weer even verdiepen wat ik ook weer wilde overslaan vanaf 2 jaar) want mijn katten komen niet buiten de tuin en daar komen weer geen andere katten binnen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:19

Rohol schreef:
lor1_1984 schreef:

Veel sterkte met Aife. Heb je inmiddels de bloeduitslagen?

Bedankt.
Bloeduitslagen heb ik nog niet, maar als ik rond 15u nog niets heb gehoord bel ik zelf even. :)

Ze doet het weer *\o/*
Afbeelding
Wel op een dieet van 'kippensoep' (lees: 2l water, half bouillonblokje en 1 kipfilet, uurtje laten trekken op laag vuur en het geheel door de blender), almo nature, recoveryvoer en tonijn op water.
Ze is er nog lang niet, de vacht en het gewicht moeten nog bijtrekken en ze is nog wat wankel maar qua gedrag is ze back.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:24

IMJ schreef:
In juli 2017 de laatste enting?
Nee, die zou ik zelf niet een 2e keer herhalen.. ik kan me niet voorstellen dat die paar maanden echt zoveel verschil maken.

Verder doe ik het hier wel jaarlijks (maar moet me weer even verdiepen wat ik ook weer wilde overslaan vanaf 2 jaar) want mijn katten komen niet buiten de tuin en daar komen weer geen andere katten binnen.

Naja dat dus. Maar de dierenarts zei dat hij na een jaar verloopt en dat het na die tijd twee keer gedaan moet worden om ze volledig te beschermen... Zelf lijkt me die 2 maanden ook niet uit te maken, maar op dat moment luister je naar de dierenarts. Daarnaast vind ik het ook gek dat ze opnieuw tegen kattenziekte zijn geënt, terwijl dit in juli 2017 ook is gedaan. Dan zou je zeggen dat ze nu alleen tegen niesziekte zouden zijn geënt toch?

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:31

lor1_1984 schreef:
Bedankt.
Bloeduitslagen heb ik nog niet, maar als ik rond 15u nog niets heb gehoord bel ik zelf even. :)

Ze doet het weer *\o/*
[url=m/MZHzmF.jpg]Afbeelding[/url]
Wel op een dieet van 'kippensoep' (lees: 2l water, half bouillonblokje en 1 kipfilet, uurtje laten trekken op laag vuur en het geheel door de blender), almo nature, recoveryvoer en tonijn op water.
Ze is er nog lang niet, de vacht en het gewicht moeten nog bijtrekken en ze is nog wat wankel maar qua gedrag is ze back.

Wat fijn dat ze back in business is 8-) Nog lekker aansterken! Ben benieuwd of je wat wijzer zal worden uit de bloedwaardes!

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:32

Ik ent alleen de basisenting (2 dus met maand ofzo ertussen ), daarna niet meer. Dierenarts snapt mijn overweging en zegt dat jaarlijks enten niet nodig is bij de katten. Paarden doe ik wel netjes jaarlijks tetanus en influenza.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:08

Ze zijn rond de kerst 2016 geënt. Toen in januari 2016. Daarna in juli 2017. En dan nu begin oktober 2018. Alle keren voor beide ziektes.

Denk dat ik die van volgende week maar gewoon oversla. Dan zien we volgend jaar weer!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:25

Ik doe het elk jaar. Is toch gelijk ff een apk keuring.
Krijg net een appje van m'n zus. Ze had een paar weken geleden haar ene kat in laten slapen. Nu moet ze dinsdag de andere laten inslapen

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:59

Purny, dat is wel heel zuur voor je zus!

We hebben in juli Lotte laten inslapen. Vorige week was Luc (die gelijk met haar hier kwam wonen) helemaal niet fit. Was echt bang dat ik hem ook moest laten gaan. Hij werd in een paar dagen opeens echt oud. Maar nu is hij weer actiever (ehh nouja hij rent af en toe waar hij vorige week echt liep te sloffen) en kijkt helderder uit zijn oogjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:07

Ik heb dat gehad met 2 van mijn katten, de een is april overleden en de ander september, vorig jaar.
Niet omdat de achterblijver wegkwijnde overigens.

Uitslagen van Aife zijn nog niet bekend, ze zijn wel binnen maar de dierenarts moest er nog naar kijken en zou dan bellen.
Krijg ze als het goed is wel vandaag nog te horen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:33

Pippi is ook geënt.
Ze moet haar 2e vaccinatie nog krijgen, maar eerst even de longontsteking overwinnen.
Vervolgens zal ze gewoon jaarlijks geënt worden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:10

Fijn dat ze aan de beterende hand is lor!

Katten worden hier gewoon elk jaar geënt. Paarden ook. Maar ik heb buitenkatten die vanalles vangen en contact hebben met honden, paarden, koeien, schapen en weer ik wat al niet meer. Daarnaast komt hier zo om het jaar een zwerver of wegloper aanlopen dus ik neem geen enkel risico.
Oh ja, en ik weet dat bink latent niesziekte in zich draagt. Niet enten = kat ziek. Wil ik niet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:47

Mijn katten worden elke 3 jaar geënt op aanraden van de dierenarts. Straks als ik mijn aby heb zal ze getitterd worden ivm. Show en kittens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:18

Net de uitslagen gehad.
De leverwaarde was iets verhoogd, maar in geval van leververvetting had de waarde ipv 88 zo'n 270 geweest moeten zijn.
Verder waren de eiwitten wat verlaagd, dat kan wijzen op een ontsteking maar ook met de uitdroging te maken hebben.
Verdere waardes waren keurig, op de uitdroging na is Aife eigenlijk kerngezond.
Morgenmiddag nog wel ff nacontrole en dan de waardes uitgebreider bespreken.

Ik ent niet, Aife is alleen, komt niet buiten de tuin en er komen geen andere katten over de vloer. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:33

lor1_1984 schreef:
Ik ent niet, Aife is alleen, komt niet buiten de tuin en er komen geen andere katten over de vloer. :)

Vergeet niet dat je zelf ook van alles mee naar binnen neemt/loopt. :)
En bezoek ook van alles mee kan nemen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:43

Ja dat kan, maar Aife is normaal een kerngezonde kat en tot een 5? jaar terug wel geënt door haar vorige eigenaars.
Die heeft voldoende antistoffen mag ik aannemen. :)
De kittenentingen laat ik overigens wel zetten net als de herhaling op 1 jaar, daarna niet meer.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:51

Ik zou zelf het risico niet nemen.
Heb al te veel ellende gezien met niet (correct) geënte katten en niesziekte.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:54

Ik heb die ervaring juist met jaarlijks ingeënte katten.
Dat de katten die niet meer ingeënt werden er het minst last van hadden en de wel ingeënte katten er hondsberoerd van waren.