[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:31

Wat wonen er toch zieke mensen op deze wereld.
Dierenambulance heeft hem opgehaald, liet zich redelijk makkelijk vangen.. Beestje kon helemaal niks meer.
Ze waren er vrij zeker van dat ie een hersenbeachadiging had, waar ik ook al aan dacht.
Dus hij is 90% zeker vergiftigd..

Ik kan dadelijk belle voor meer info dus dat doe ik als ik thuis ben direct!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:30

Ja zeker tevreden over de plantjes! Makkelijk te gebruiken ook! Vorige keer is alles allleen naar de knoppen gegaan omdat mn bak gewoon echt niet lekker wilde draaien, dus heb alles weg kunnen gooien.

Ik heb besteld;
- Lilaleopsis Mauritiana in vitro
- Eleocharis sp. "Mini" in vitro
- Alternanthera reneickii "mini" in vitro

Van de eerste twee weet ik dat het goed groeit, ben vooral benieuwd naar de althernatera, hoe die het gaat doen.

De bak is nu leeg, dus kan hem idd langer laten indraaien. (Wel gewoon elke week 1/3/25% verversen?)
Als die planten weer verrotten, ben ik namelijk blij dat er verder nog geen levende diertjes inzitten. Heb de tijd nu wat dat betreft dus dat kan wel.

Vind de in vitro bakjes zelf trouwens heel fijn omdat je echt heel gemakkelijk zelf de stekjes kan maken. Het zit niet extreem in elkaar verweven en de gel spoel je er gemakkelijk van af. Dan houd je hele fijne stukjes over die je gemakkelijk kan verdelen. Daarnaast hoef je ze verder niet af te spoelen omdat ze niet in contact geweest zijn met slakken gif etc, en ze zijn helemaal schoon.

Was toch aan het bestellen dus heb gelijk maar de esha2000 erbij besteld. Nu niet nodig maar voor het geval ik het wel nodig ga hebben heb ik het maar vast staan. (En ik heb alle tijd om me goed in te lezen :+)

Goed om te horen dat de slakjes er gewoon in kunnen. Zal niet voor het eerst zijn dat ik ze plots ineens heel leuk vind, dan kunnen ze ook gewoon in de grote bak haha. Even aankijken allemaal.

Edit; excuses voor eventuele spelfouten bij de planten namen :+ Leuk, die moeilijke namen, vooral als je ze over moet tikken uit een printscreen :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:53

Pompje zit erin! In elk geval het gewenste resultaat van meer beweging in het water!

Ik heb een Black molly met een anders gekleurd lichaampje.. Iemand een idee?

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:57

Altijd fijn om extra medicijnen in huis te hebben!

Die black molly kan een kleur mutatie hebben, komt wel vaker voor. Kan later nog zwart kleuren maar kan ook helemaal oranje trekken.

Heb net nog gebeld met de Dieren ambulance, ik had het toch bij het goede eind.. Hij heeft een hersenbloeding gehad en hij had leverfalen. Dus GELUKKIG geen mensen die onze beestjes de dood toe wensen! Ze hebben hem ingeslapen, dus hij is nu goed af! Ben blij dat ik heb gebeld anders had ie hier liggen creperen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:33

Ja klopt, heb het nooit hoeven gebruiken tot nu toe *klopt af*, maar dan heb ik het maar staan.

Ben benieuwd hoe de molly uitgroeit dan! Heb enkel zwarte molly's erin zitten namelijk.

Fijn dat je de kat eigenlijk uit zijn lijden hebt kunnen verlossen nu!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:37

Wat goed dat je dat dier eigenlijk dan gered hebt he.
Fijn als mensen zich in zetten voor een dier _/-\o_

Goede pomp zo :j

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:01

Ik wil hier ook mee gaan lezen/schrijven. Ik zit ook op aquaforum maar dat is ingewikkeld duurt lang voor antwoord enzo. Hoop dat ik gezellig mee mag kletsen. Ik heb een bak van 80 cm en ga mijn bestaand nog wat verder uitbreidde. Maar heb nu last van enorm alg groei de ruiten zitten vol en mijn planten ook. De bak draait nu 1,5 maand (hiervoor had ik juwel rekord 60,dus dat water heb ik meegepakt +planten en bestand) ik kan mijn waterwaarded niet testen omdat ik niet weet welke set ik moet kopen. En de kortste bijzijnde winkel hier in de buurt die dat deed is gestopt. Ik heb laatst ook tegen kiewworm behandeld en die kuur zit er nu 1 week op. Hierna is de alg enorm beginnen te groeien (misschien een verband met elkaar?)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:21

De achterwand van de week gekit en is nu aan het uitharden. Zondag even een paar keer spoelen en dan plantjes bestellen! :):) Gaat nu een beetje vorm krijgen :D

Ben me op het moment aan het inlezen over LEDverlichting. De TL8 die er nu in zit moet er echt uit. Die is volgens mij nooit vervangen. Ik zag dat je bij LEDstripkoning losse strips kunt bestellen en die vast kunt lijmen aan je bestaande lichtkap. Iemand ervaring mee? Welke kleuren zijn het meest geschikt? Wil er graag een dimmer op en voor 's avonds het blauwe licht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:33

Craiester, leuk dat je mee komt kletsen! Welkom :) Wat voor visbestand heb je nu? En hou je toevallig ook je licht langer aan? Dat wil ook nog wel voor alg zorgen. En anders is er misschien iets te vinden in de bijsluiter?

Ukkiepuk, https://www.easylife.nl/nl/artikelen/al ... -van-licht
Hier kun je zien bij welk licht ze het beste groeien :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:01

Ik heb 10 tetra's.
8 corydoras albino
7 platy's
4 japonica garnalen
4 Helena slakken
2 zebra ren slakken
En 3 otocinclus
(Mijn bestaand moet dus nog aangevuld worden)
In mijn 60 bak liet ik mijn licht dezelfde uren aanstaan. Dus of het daar aan ligt. Ik ben wel aan het klooien met mijn filteruitstroom. En heb nu ook 2 lampen erin hangen ipv 1 dus mijn planten hebben een schok gekregen.

Blad met gaten en zwarte laag
Afbeelding

Bak van 60 cm (is nu leeg en omgezet naar 80)
Afbeelding

Bak van 80

Afbeelding

Edit: in mijn 60 cm bak moest ik elke week snoeien omdat alles overwoekerde en nu staat echt alles stil enkel mijn plant ??? die groeit ineens super :o?
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:15

Ohh dat blad met dat zwarte er op heb ik ook, maar ik haal die bladeren er gewoon af.
Dat is toch baardalg,ik dacht dat het niet zo veel kwaad kon, dus ik doe er niks aan behalve dan zo een blad gewoon weghalen

bij mij komt het alleen maar voor op de bladeren die boven in de bak zitten.
Wat drijfplanten dimmen het licht en zouden helpen is mij verteld
Mooie bak trouwens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:15

Twee lampen geven natuurlijk veel meer licht af dan 1 lamp, dus ik zou zelf denken dat het daar aan licht. Dat alle planten stil staan komt omdat er in de bodem nog niets van poep zit, dus de planten hebben ook geen enkele voedingsstof om via de wortels op te nemen. Dit is niet erg, maar kan even duren (bij mij een tijdje terug 3 maanden) voordat alles weer wat aan de loop gaat.

Jou 60cm bakje oogde wel een stuk groter! En je nieuwe bak gaat lekker groen worden als alles aanslaat :D

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:20

Wauw bedankt voor de snelle reacties spruit en ellepel. Ik heb het zand van mijn 60 bak er mee ingeduwd voor de voeding en mijn oude filter heeft ook meegedraaid met de nieuwe. Drijfplanten was ik ook aan het denken. Jammer genoeg kan ik niet mijn 2 lampen afzonderlijk laten gaan anders wou ik een lamp maar een paar uur laten bijlichten (idee van zonsopgang-middag-ondergang) nu ben ik ook aan het denken voor mijn voorste lamp eruit te halen en er een andere lamp op te zetten die gelige toont deze lampen tonen namelijk nogal wit. Iemand een ervaringen met goede lampen. Vindt er wel van alles over maar heel prijzig of te blauw.. etc

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:53

Lampen heb ik echt geen verstand van.
Ik vond in mijn nieuwe bak ook te fel,maar nu heb ik mijn water bruiner door elzenproppen erin en nu lijkt het licht ook niet meer zo fel :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:03

Mijn lamp was in het begin ook heel fel, maar na verloop van tijd zwakt dit wel wat af. Hier wel in elk geval. Verder is mijn water inmiddels niet meer zo helder als toen :+ hier is het nu ook wat bruiniger door het hout dat er in zit. Vind ik wel natuurlijker staan, en daardoor lijkt het licht ook weer minder fel. Daarnaast heb ik hier ook drijfplantjes in zitten :+

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 09:17

Spruit schreef:
Ukkiepuk, https://www.easylife.nl/nl/artikelen/al ... -van-licht
Hier kun je zien bij welk licht ze het beste groeien :)

Dank je wel! Zo ver was ik idd ook ongeveer gekomen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :D Bij ledstripkoning adviseren ze wit licht als hoofdbelichting en daarnaast RGB, maar het wordt mij niet duidelijk of ik het blauwe licht van de RGB apart kan bedienen om zo maanlicht te creëren. Als ik kies voor een set met 2 LED strips kun je kiezen uit RGB+warm wit, RGB+koud wit of RGB+blauw. Ik ben geneigd om dan RGB+koud wit te kiezen, maar ik wil dan ook 'maanlicht' dus moet ik ook blauw erbij? %)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:42

Nou, hij draait weer! Kijken hoe het dit keer uit pakt..
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 12:48

Hopelijk gaat het nu goed
Leuk ingericht zo :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:21

Jaa ik hoop het ook haha, heb mn best gedaan met de inrichting. :+

(Zie nu pas mn naamplaatje liggen enzo :=)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:28

Hopelijk gaat het goed ja!

Ik heb met goede hoop ook mijn hout er weer in gedaan.. Duimen hier!
Gantoch de tetras terug in de grote doen en guppen ofs halen voor deze, net iets makkelijker en minder duur als er weer iets mis gaat!

Afbeelding
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:33

ukkiepuk schreef:
De achterwand van de week gekit en is nu aan het uitharden. Zondag even een paar keer spoelen en dan plantjes bestellen! :):) Gaat nu een beetje vorm krijgen :D

Ben me op het moment aan het inlezen over LEDverlichting. De TL8 die er nu in zit moet er echt uit. Die is volgens mij nooit vervangen. Ik zag dat je bij LEDstripkoning losse strips kunt bestellen en die vast kunt lijmen aan je bestaande lichtkap. Iemand ervaring mee? Welke kleuren zijn het meest geschikt? Wil er graag een dimmer op en voor 's avonds het blauwe licht. :)

ik heb ze van ledstripkoning. Heb zelf wel per set besteld omdat me bak wat groter is. Dus 2 stip sets van 200 cm met kleur veranderingen voor avond en zo. Gaat prima. Beetje kit erop en vast plakken en klaar zit al heul heul lang muur vast :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:49

Ik heb ook van ledstripkoning
1 rbg en 1 helderwit
Makkelijk te platen en met led-controller mooie programma's te maken inclusief zonsopgang en maanlicht. En superservice!!!!!!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 11:15

Craiester voeg je ook C02 en plantenvoeding toe?

In mijn planten vielen ook zulke gaten en het bleek een C02 tekort te zijn als je wat meer C02 toevoegt zullen de algen ook verdwijnen.
Klik zou beginnen met 1ml easylife profito toe te voegen dan zijn je planten met 2 weken weer super!
Heb ik ook gedaan in mijn 60 liter bakje

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo wat vinden jullie van de nieuwe aanwinsten die naar mij toe komen :):) ze zijn er pas in april maar goed. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de vrouwen <<) ik heb grootse plannen voor deze visjes :7

Ze zijn eventueel ook tekoop voor de liefhebber

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:05

Die allerbovenste is een beetje krom lijkt het wel.
Ja persoonlijk vind ik ze niet zo mooi, die op foto 3 die donkere vind ik dan nog het leukste.
maar ieder zijn smaak :j