gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:22

De stress, daar zag ik ook tegenop. Ik zag het ook echt niet zitten om ze iedere dag te vangen, 2 weken lang. Zeker niet met m'n groep, dan zou ik alles in een klap verzieken. Ze zijn net zo goed tam. Ik doe het nu dus door de havermout :D
Afbeelding

Mioux

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:20

wat een leuke nijnen komen er voorbij ! Vind de zwarte ook heel gaaf !

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:22

He eoweyn, ik tel er 8 ... je had toch eerst een groep van 6??? Heb je je andere koppel ook erbij weten te koppelen? Of waren het er altijd al 8 toen je ze als groep ging koppelen?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:40

Klopt, 6 en een koppel. Vanuit de opvang zijn er twee bij de groep gekomen, dus een groep van 8 en een koppel :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:47

Ahhh wat leuk!!! Dat had ik helemaal gemist!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:51

Er zit een halfwilde jonge ram bij, Bob, en een vermoedelijk wilde jonge voedster, Marley. Van bunnykaj :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:04

Eoweyn_x schreef:
Er zit een halfwilde jonge ram bij, Bob, en een vermoedelijk wilde jonge voedster, Marley. Van bunnykaj :)

Ik heb net je posts een stuk terug gelezen en las dat er toch veel spanning was tussen de 6. Gaat dat nu al een stuk beter?
En weet je al of je Bella en Lotje mag houden?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:07

Dat is nu helemaal over! Echt super fijn. Bella blijft dominant maar de rest trekt zich er niets meer van aan op de een of andere manier.

Nou, m'n moeder stond afgelopen week naar buiten te kijken net na het voeren, en toen zei ze "dat kun je eigenlijk ook niet meer uit elkaar halen hè.. Dus, ja :') :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:10

Hahaha dat komt wel goed dus ;) Ik vind het echt zo leuk om te zien zo'n grote groep!!! Marley ziet er echt inderdaad uit als een wildje!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:14

Ik heb het idee dat mijn konijn scheel kijkt ( heeft ie al zijn hele leven) kan dit? Of is het iets anders. Heb nu even geen foto van zijn oog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:54

Help ....

Ik vroeg laatst wat ik kon doen voor Flip die een vieze achterkant heeft (vooral z'n poten).
Nu zag ik gisteren, terwijl hij zich languit uitrekte dat z'n poten kaal beginnen te worden .. help!

Hij is wel droog achter maar het zit volledig in de klit ...

Ik moet dinsdag sowieso met hem langs de DA (tandjes checken) dus bel zo even of ze hier ook even naar willen kijken, maar misschien hebben jullie een idee wat het is?
Hij eet verder goed, drinkt goed, keutelt en plast goed, is actief etc, wast zich uitgebreid en komt ook aan z'n achterpoten en achterkant .. Ik dacht eerst dat het door het weer kwam maar ben bang dat het iets anders is.

Ik wil hem eigenlijk zometeen even z'n achterkant schoonmaken dmv een badje, kan dit kwaad of beter even vanaf blijven? (ik heb hele goede homeopathische zalf die ontsmet, misschien die even erop smeren?)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:57

Ik zou eerder al naar de DA gaan, eventueel waar klit in zit even knippen zonodig zijn achterkant even tijdelijk scheren dat zijn ontlasting niet in zijn vacht kan vast komen. De kale plekken zou ik ook al eerder onderzoeken... Badje en schoonmaken is zeker geen overbodige luxe, als hij buiten leeft eerst zorgen voor dat het goed droog is, en even vers stro in zijn hok zodat hij warm kan worden.

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:01

_Tarzan schreef:
Help ....

Ik vroeg laatst wat ik kon doen voor Flip die een vieze achterkant heeft (vooral z'n poten).
Nu zag ik gisteren, terwijl hij zich languit uitrekte dat z'n poten kaal beginnen te worden .. help!

Hij is wel droog achter maar het zit volledig in de klit ...

Ik moet dinsdag sowieso met hem langs de DA (tandjes checken) dus bel zo even of ze hier ook even naar willen kijken, maar misschien hebben jullie een idee wat het is?
Hij eet verder goed, drinkt goed, keutelt en plast goed, is actief etc, wast zich uitgebreid en komt ook aan z'n achterpoten en achterkant .. Ik dacht eerst dat het door het weer kwam maar ben bang dat het iets anders is.

Ik wil hem eigenlijk zometeen even z'n achterkant schoonmaken dmv een badje, kan dit kwaad of beter even vanaf blijven? (ik heb hele goede homeopathische zalf die ontsmet, misschien die even erop smeren?)

Doet hij veel kleine plasjes in alle hoeken?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:31

Thnx voor de tips!
Een droge kooi is wat lastig omdat ze in een ren van zo'n 10-12 m2 zitten met een hok (hok wordt elke week schoongemaakt).. Ik zal hem even schoonmaken van achter..
Hij is niet nat en er blijft ook geen ontlasting in hangen.

Of hij veel kleine plasjes doet weet ik dus niet, zie hem wel eens plassen en dan is het een normale hoeveelheid en qua kleur gewoon zoals het hoort te zijn

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:41

Ik zou eens vragen of het geen artrose is. Mijn Flip had dit exact zo,die had dus artrose.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:51

Oke dankje eoweyn .. Ik zorg dat ik het een beetje schoon houd en dan kijken we wat de DA zegt .. Schrok er alleen van omdat ik dacht dat hij alleen maar een beetje vies was :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:09

Tanzania wat vervelend! Hopelijk valt 't mee!

Ben toch maar voor de SS gegaan. 3 kilo voor €16,99 vond ik wel te doen.

Moet zo lachen om de beesten. Wanneer ik buiten kom vliegen ze naar de ren omdat ze denken dat ze wat krijgen. Makkelijk als ze naar binnen moeten!
Vandaag hun kooi schoongemaakt. Stro bij de Jumbo gehaald. 1 kg voor €1,- prima spul!

Paar lieve foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:17

Dat klinkt positief Eowyn! Miss toch allemaal houden dan?

Ach, ik vind ze echt heel gaaf Vonneke! Die eyeliner <3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:28

Cool hè! Daarom vond ik ze meteen leuk hihi

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:13

Witte van Hotot toch?

Jep, als het aan mij ligt blijven ze allemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:15

Klopt. Witte van Hotot. Groot ras.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:07

Haha eoweyn, ik geloofde meteen al dat ze allemaal uiteindelijk zouden blijven :P ze zijn ook echt geweldig leuk!

Vonneke, knapperds heb je, maar weet je ook wie wie is? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:09

Haha ja Tarzan, Toos heeft een hapje uit der oor. Je kunt het zien op de foto.

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:23

Ik ook eigenlijk, maarja, zeker weten deed ik het niet :P

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:24

Tijdje weg geweest maar ben er weer. Mijn Theo en Bijoux zijn namelijk verhuisd. Met mij mee gelukkig, want we zijn gaan samen wonen!
Ze zitten nu nog in een eigen slaapkamer en krijgen van het voorjaar een mooie ren in de tuin met een hok in de garage (komt een gat in de muur zodat ze naar binnen kunnen als ze willen en daar staat dan ook hun hok).

Wat een leuke konijnen die Witte van Hotot! Ken ik helemaal niet. Ziet er echt super leuk uit!

Even nog reageren ook op het voer enzo. Mijne krijgen ook alleen SS en natuurlijk onbeperkt hooi. Op dit moment is Peterselie-Munt hooi erg in trek en bijna niet aan te slepen.