Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
En vanaf daar uitstellen.
Van daaruit zou je namelijk die hand naar je toe kunnen brengen, waardoor ze naar je gaan kijken en uiteindelijk weglaten, maar zover zijn we nog lang niet. Zodra je de hand weghaalt, is meteen die focus op die hand weg,vandaar dat we zijn gaan proberen met de bal. Dat is simpel gezegd hem in de zit zetten, wachten tot hij kijkt, dan commando volg en heel langzaam weg stappen. In het begin na 1 pas belonen, nu is het na 2/3 passen waarbij hij kijkt en recht loopt.
Weet/ snapt hij al waar hij moet lopen tijdens het volgen of is het pure focus op de hand? Ik ken deze methode wel, maar gebruik 'm niet. Vandaar dat ik je even probeer uit te horen 
* Qua lichaam weet hij het dus wel, qua kop niet.
) en dat belonen.
Grotere passen werkt hier alleen niet, juist veel langzamer lopen en opletten waar de bal (of beloning) vandaan komt. Onder oksel draait hij scheef, in linker borstzak niet. Wij werken ook met ultieme beloning, maar alleen als hij het super doet. Sommige dingen zijn alleen lastig aan te leren met de bal, dan dat doen we met voer. Nu heb ik ook twee soorten voer, één voor de normale beloningen en één voor super dingen (en dingen aanleren) 

Meer mensen van hier?