[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:56

zindelijkheidstraining is echt een fase die ikzelf graag oversla. Cita was van bij de fokker eigenlijk al zo goed als zindelijk, alleen haar definitie van "buiten" was lichtelijk anders dan die van mij :+

Echt speuren doe ik niet met mijn honden, al moet mijn reu de laatste tijd vaak speeltjes gaan zoeken in de tuin die Cita laat liggen (bv bal valt in hoog gras of net in de beplanting en Cita doet geen moeite om hem te pakken). Ook al probeer ik er een commando aan te koppelen, in een andere context snapt hij er niks van. Wel grappig te zien wanneer ze overschakelen van visueel zoeken naar hun neus volgen.

In huis verstop ik wel eens brokjes en heb een wobler kong en gummi voerbal. Mss dat ik wel zo'n snuffelmat ga maken.
Zo'n schuifspel zou Cita of onmiddellijk doorhebben of uit frustratie met 2 voorpoten bespringen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:51

Kiko vindt het speuren dus heel erg leuk en doet dat heel goed, was daar totaal verbaasd over. :)) En die spelletjes kan ze zich ook prima mee vermaken. Heeft het redelijk door maar niet goed genoeg. Af en toe wel zo inventief om op een andere manier bij iets te komen, oftewel, sommige deurtjes hebben al schade opgelopen. :')

djinnie

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:08

Qua zindelijkheid doet Wiebe het heel goed, al gaan we ook gewoon vaak naar buiten. Maar hij poept en plast buiten. Vanochtend veel geslapen en hij moest voor het eerst mee zoon op school ophalen. Ai. Dat vond ie spannend en daarna was ie helemaal koekoek. Nu slaapt hij gelukkig weer.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:04

Schatje die wiebe! Is ook spannend.

Zep reageert vrij heftig op de storm. Ben net even naar een groot veld gegaan en daar heeft hij goed zijn energie eruit kunnen rennen. Nu ligt hij lekker te slapen.

Ik probeer hem mentaal uit te dagen door bijvoorbeeld hem zit aan te leren. Hij wordt alleen te enthousiast. Hebben jullie daar tips voor?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:39

Snoepje boven hem houden en dan naar achteren bewegen, eventueel tegenhouden van achter dat ie niet naar achteren kan kruipen, dan gaan ze vanzelf zitten als ze het snoepje volgen. Als je naar beneden wil duwen, niet op de rug maar op de staartaanzet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:34

Snoepje boven het hoofd houden hielp bij mijn andere hond inderdaad wel. Deze gaat alleen over enthousiast rondjes draaien

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:44

Haha ook geen tips eigenlijk. Leuk al die nieuwe hondjes weer hoor. Heb niet alles gelezen. Speuren vindt Keet heel leuk doen ze op training ook. Achter spoortje aan ook. Thuis verstop ik koekjes op moeilijke plekjes, vindt ze leuk om te zoeken. En in het bos de dummy mee.

Keet is trouwens ook schijnzwanger. Eet niks meer... heel benieuwd of het net zo erg wordt als bij kiko. Heb het toen erg gevolgd bij jou. Ik hoop het niet...

Even een spam. Keet is inmiddels geen puppy meer en we hebben vandaag foto's laten maken omdat we zaterdag een puppyreunie hebben! Ik wil de foto's graag laten zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:56

Heey is het goed dat ik hier meeklets? Binnenkort komt er hier eindelijk weer een puppy dus tips en adviezen zijn altijd handig.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:26

Wat voor puppy krijg je Fjordjes?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:40

Duitse dog

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:47

Keet is een mooie dame geworden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:06

Wauw wat is Keet mooi geworden!!! echt een hele dame al!

Om zitten aan te leren en vooral aan te leren dat dingen leren ontspannen is kun je het ook andersom doen. Wachten tot hij zelf gaat zitten en dan zit zetten en belonen. Dan is er iets meer rust.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:24

Keet is mooi geworden zeg! Balen dat ze schijnzwanger is, hoort er wel bij maar fijn is het niet. Hopelijk eet ze snel weer. Anders kun je dus medicijnen bij de DA krijgen, hielp bij Kiko erg goed, ze at vrijwel meteen weer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:30

Keet is knap uitgegroeid.

ivm zit aanleren. Met snoepjes is vaak het makkelijkst (ik hou het wel echt bij hun neus en soms zelfs zodat ze het kunnen likken), maar bij hyper honden werkt soms idd het best "wachten" en voor zover mogelijk "negeren" totdat het gewenste gedrag zich voordoet.
Maar gezien ik meerdere honden heb, leren ze van elkaar. Als de oudere dieren netjes gaan zitten voor hun snoepje, dan valt het kwartje zeer snel en is een paar keer aan de staartaanzet duwen voldoende.

Schijnwanger is toch altijd afwachten na loopsheid. Ik klop af, maar bij Cita valt het reuze mee. tijdens loopsheod wat melkklieren, maar dat is zo goed als weggetrokken, wel een beetje "borstjes" gebleven aan laatste tepels achteraan. Maar buiten een kleine hormonen opstoot op 8-9 weken (bevallingstijd) waardoor mijn reu haar even weer wou dekken geen problemen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:07

Oh wauw Keet is echt prachtig ! Wat een mooie hond zeg <3

Ik heb 'zit' aangeleerd met een handgebaar. Beetje boven zn hoofd zeg maar dan gaat 'ie zitten, hoef er geen commando bij te geven. Ik beloonde in het begin soms met een koekje, nu niet meer behalve als we echt oefeningetjes achter elkaar oefenen.

Speuren lijkt me ook super leuk en echt iets voor Hidde. Zou ik wel willen leren :j

We hebben onze rotdag goed kunnen afsluiten gister. Lekker naar het weiland en daar vlogen heel veel zwaluwen.. Hidde erachteraan en heeeelemaal kapot :')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:47

Keet is prachtig!

Fijn dat je de horrordag gisteren fijn kon afsluiten met Hidde, xApple.

Spannend, fjordjes. Klets gezellig mee.

"Zit," gaat Wiebe al aardig af. Het is wel zaak om precies het juiste moment te belonen, want springen vindt ie ook erg leuk. Buitem op vreemde plekken vindt hij dingen nog wel erg spannend, maar hij hersteld goed. Stofzuigen gisteravond was ook goed spannend, inclusief verstoppen. Bij de fokker wel stofzuigen gewend, maar dan met zijn allen in een ren is toch anders dan los in het te stofzuigen huis. Verder is ie flink overal zijn tanden in aan het zetten. Iets zegt me dat we met meneer in de puberteit nog onze handen vol krijgen, maar vooralsnog is ie erg lief. Slaapt gelukkig nog veel, :+ en qua zindelijkheid doet hij het ook al hartstikke goed.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:54

Keet is inderdaad mooi geworden!

Mijn honden zijn nog nooit schijnzwanger geweest overigens..

Zit aanleren.. Dat heb ik altijd zo aangeleerd. Ik deed inderdaad snoepje boven neus, beetje omhoog zodat ze wel automatisch op hun kont gaan en daar de commando aan koppelen.
Af ook, snoepje naar voren zodat ze zich wat uitrekken en zelf al naar beneden gaan, anders klein beetje helpen + commando geven.

Mijn kleinste hond kan ook commando rol, teigeren over de grond, hoog, draai, high five haha.. Had ze allemaal na een paar keer al onder de knie.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:25

Dat soort dingen willen we Wiebe ook leren, DanielleB. Vooral zoon heeft daar zin in. Maar eerst de basis even duidelijk.

Daarnaast is dat puppy gebit reuze scherp. Dochter heeft een jurk aan vandaag. Leuk om daar in te hangen joh... dat er dan tandjes langs benen gaan, who cares? En trampoline springende kinderen is ook tof!

Nu is pupsel dus verplicht binnen en geeft ie toe aan zijn broodnodige rust. We hadden verstoppertje gespeeld met de uitlaatronde en daar was ie nogal moe van...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:57

Net een filmpje weer gekregen van de fokker! Wat groeien ze hard!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:11

Afbeelding
Kenzo en de rest vam de roedel. Hij is al niet meer duidelijk pup en veel mensen zien hem ook niet als jonge hond maar als enge herder. Hij is nu net 7 maanden en echt een heerlijke schat!!

Afbeelding
Onverwachts de laatste foto met onze oude langharige herder. Plots werd de DM zo heftig dat we hem eergisteren hebben laten inslapen :( hij was een enorme goedsul en goede leermeester en leider van de roedel. De honden en wij missen hem enorm!!

Afbeelding
Zomaar in het bos aan een boom vast gezet..... en weer mee genomen hahaha

Afbeelding
Helaas op de zijkant maar mooie foto van de blije gup

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:20

Och, wat een gemis van jullie oude herder. Sterkte hoor. En wat een heerlijke blije gup is Kenzo. Lekker bekkie heeft ie.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:02

Zijn die van jullie al loops geweest (die een beetje rond dezelfde tijd als Zahra geboren zijn :') )?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:19

daeva is rond dezelfde tijd als Zahra geboren denk ik (12 juni 2016). ze is eind januari/begin februari loops geweest (en gisteren gesteriliseerd)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:12

Cita is tussen 9 en 10 maand loops geweest en zou vorige week "bevallen" zijn indien gedekt. Volgende week (15juni) wordt ze al 1 jaar

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:22

Jeetje. Zahra was 14 mei een jaar en nog niet loops geweest. Als ik ons reutje moet geloven zit het er wel aan te komen :') maar zie nog niks.