[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:53

Casarell, ik heb nu ook een ander jong rondzwemmen die nu juist erg licht kijkt.
Maar neem aan dat die nog wel donkerder gaat worden.
Babyvisjes zijn cute :D

Mioux, heb je eigenlijk ook dat er dan voer blijft liggen?
Of word alles opgegeten.
Denk dat ze het hier ook wel lusten hoor,ze lusten ook kattenvlees haha.

Heb trouwens geen artemia meer zien zwemmen,dus of ze zijn inderdaad dood of toch opgegeten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:56

Spruit schreef:
LoveUggs schreef:
Sterkte Kozbi!

Ik heb al een 60 bak, mijn ouders gaan wat grotere niet goed vinden helaas.
Ik heb wel een leuke algenetener gevonden die in mijn bak kan; de L340, alleen ik moet zeggen; ze kosten wel wat. Althans, hij staat beschreven als algeneter maar zo ver ben ik nog niet. Punt is; ik zou dan graag een koppel willen, hier in de buurt zijn ze niet te koop dus kweek zou ik vast wel kwijt raken, alleen zit ik dan weer met een te drukke bodem.. Even iets om over na te denken dus..

Dit zou ik niet doen. De algeneter die eigenlijk het kleinst zitten kan is de L010a en deze kan in een 80cm bakje. Anderen kun je vanaf een meter houden.

Mioux, gaaf koppel! Ik ben ook erg benieuwd naar een filmpje :)!

Kijk, hier heb ik wat aan! Internet zegt zoveel verschillende dingen! Daar las ik namelijk dat de L340 vanaf een 60 cm bak kon. Maar dan wacht ik lekker nog even! Dalijk eerst 5 maanden naar Limburg voor stage, en als alles dan nog goed gaat bij vriendlief intrekken. Heb hem al duidelijk gemaakt dat er een grote bak in huis komt! Vond in het begin de 60 cm erg groot, maar merk nu wel dat je ook dan nog heel erg beperkt bent kwa bestand. En zou ook zo graag een aantal discussen ofzo willen, vind ik op dit moment aantrekkelijker dan maantjes, maar dat gaat gewoon niet in deze bak.. :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:58

Casarell schreef:
Grappig dat ze het zo lekker vinden.. ik moet er niet aan denken.. :+
Geef je ze alleen runderhart, of ook wel eens ander vlees?

Nee ze krijgen hier alleen puur runderhart van stendker en dat is ook af en toe maar ivm dat het zo vet is.
Ze krijgen hier enorm gevarieerd voer. Droog, granulaat, vlokken, diepvries, levend,runderhart.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:59

ellepel schreef:
Casarell,
Mioux, heb je eigenlijk ook dat er dan voer blijft liggen?
Of word alles opgegeten.
Denk dat ze het hier ook wel lusten hoor,ze lusten ook kattenvlees haha.

Nee hier is alles in 5 min echt helemaal op en weg ;) Weet precies hoeveel ze eten in die 5 min, en dat is dan ook op en moeten ze wachten tot volgende ronde.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:12

Ik varieer dus ook in voer, vlok, tubifex, heb die tabletten.
Soms stukje komkommer, nou ja en dan dat levende voer wat nu hier bij die nieuwe aquariumzaak te koop is.

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:13

Ok.. normaliter werd hier alles op tijd geleverd door de pakketdiensten.
Maar mijn pakket wat vandaag zou geleverd worden door DPD is niet geleverd.
Afleverpoging is mislukt.. :?

Nou.. ik heb met mijn laptop voor het raam gezeten, maar er is niets van DPD langs gereden hoor.
Bovendien heb ik een hond die altijd aanslaat, maar ook die heeft niets gehoord.
Grr... daar heb ik zo'n hekel aan hè.. _-:( _-:(
Heb gelijk een melding gemaakt bij de webshop, in de hoop dat ze er iets mee doen.
Mijn poezel zit met smart op dit spul te wachten.. :x

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:07

Wie van jullie had er nou maanvissen?

Kennis van me heeft een aquarium gekocht, mooi ding!
een ronde op een zwarte kast
Staat nu een dag of wat, er staan 2 bosjes waterpest in....met lood er nog om :+
En sinds vandaag dus 2 witte maanvissen en wat zwarte zwaarddragers er in....die vond ik wel errug gaaf trouwens :j

Maar die laatst weet ik dat komt denk ik wel goed,
Maar er zit wel een pompje in de bak,maar geen verwarming.
Heb ff gekeken en ik vind op google dat maanvissen op 25 graden moeten,
Gaat dat wel goedkomen dan of moet ik even tegen ze zeggen dat er toch verwarming in moet ?
Bak staat in de woonkamer en de verwarming staat er meestal wel op 23.

En ik ben een zwaarddrager vrouw kwijt, kan het echt nergens vinden,
dus ik verwacht dan wel weer een jong binnenkort te zien zwemmen :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:17

Ik heb maantjes :) al jaaaaaren geweldige visjes haha

Maantjes hebben zeker wel 25 nodig, in verband met allerlei factoren, zou dus wel kijken voor een thermostaat ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:00

En voeding, is alleen vlokvoer genoeg?
Ze zijn erg leuk om te zien, klopt :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:13

Ik zou zelf afwisselend voeren. Het zijn vissen die groot groeien en hebben daarbij ook goede voeding nodig. Ik zelf voer elke dag wat anders, maar als je zegt ik neem bv vlokken, granulaat en af en toe wat diepvries voeding (rode mug zijn ze gek op!) dan heb je ook al gevarieerd.

Hoe groot is de bak dan waar ze zin zitten momenteel? En hoeveel heb je er ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:46

Ik niet he, ze zitten volgens mij in een 80 liter bak.
Ik zou het even uitzoeken voor ze en ik geef het wel door,komt wel goed :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:48

80 liter? oei... dat is wel erg klein !!

Maantjes moeten minimaal in 120 cm, en zijn groepsdieren op kweek tijd na die per 5 wel horen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:57

Nou ja kan je nagaan dat er in veel dierenwinkels gewoon verkocht word en niet gevragd hoe de dieren nu zitten en wat dan beter voor ze is :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:35

Ik heb mijn naam veranderd ivm het verkopen van mijn paard haha! Dus vandaar :D

Dierenwinkels zijn enorm laks in het verkopen van dieren en de verzorging die erbij komt kijken, erg jammer.. Gebeuren zeer dier onvriendelijke dingen door

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:47

Klopt, zou mooi zijn als ze mensen even vragen wat voor bak ze hebben en ze adviseren wat handig is.
Ook bij andere dieren. Net als kleine kooien verkopen voor vogels etc, vind dat dat gewoon niet moet mogen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:20

@ellepel klopt, maar vind het ook aan de nieuwe eigenaren om zich eerst goed in te lezen :). Want het is bekent dat dierenwinkels nou eenmaal niet genoeg ervaring en kennis hebben, dat word elke week wel ergens geroepen (fb bokt etc). Maar inlezen scheelt men al een hele hoop !

Plus meerdere mensen rond vragen eventueel via internet kwekers zoeken en vragen is ook zo gedaan :) Nee maantjes in 80 liter vind ik gewoon niet kunnen... Zo heb ik er ook menig opgevangen... 1 in 60 cm bakje en blind, 1 invalide mist onder lip zat in 80 cm etc.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:59

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:44

Iemand ooit een wilde kat gezien, die niet reageert op geluiden, alleen op bewegende dingen heel dicht bij, kan niet meer lopen.

Heb de dierenambulance maar gebeld..
Wil geen conclusies trekken maar ik heb zon gevoel dat er hier iemand is die onze kattem iets voert..

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:04

Er zijn zulke nare mensen op de wereld, ik kan er met mn hoofd niet bij...
Hopelijk is de kat niet vergiftigd maar is er iets anders aan de hand.
Ik ben blij dat mn vriend woont waar hij woont, en dan zijn kat voornamelijk binnen blijft. Het is echt een schijterd, en vlucht naar binnen zodra hij iets hoort.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:07

@discodipp denk inderdaad vergiftigd of shock.... Balen zeg hopelijk komt t goed met beestje !

Hier zijn ook poosje katten vergiftigd, en waarom? Ja puur haat meer niks, vind belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:57

Wij hadden jarenlang dat elk jaar flink wat katten verdwenen zonder aanwijzing. Op een gegeven moment ging een oudere man dood en toen zijn kinderen de tuin omploegde om deze netjes te maken voor de verkoop werden echt tig kattenlijkjes gevonden :x

Ik hoop dat je kat er bovenop komt!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:17

Ik ga vanavond of morgen mijn kleine bakje weer opstarten! Die heb ik helemaal leeg gehaald vorige keer wegens de lucht..

Via aquaplantsonline weer een hoop in vitroplantjes gekocht dus er staat nu een klein laagje water in, zodat ik eerst op mn gemakje kan planten etc. Ben van plan mijn oude pomp te gaan gebruiken ipv de pomp die er in hoort. Oude pompje zat bij een 30 liter bakje en daar heb ik nooit problemen mee gehad. (Filtert over kool geloof ik) ben van plan hem dit keer gewoon met kraan water te laten indraaien, voeg wat plantenspul en Aquasafe toe, en dan eerst gewoon 2/3 weken laten draaien. Plantjes mogen dan groeien, en dan kan ik eerst eens kijken of ik niet weer ellende met dat ding ga krijgen. Daarna als alles goed zit pas kijken voor wat garnaaltjes erin. :j

Heeft iemand ervaring met slakken in een dennerle nano cube? Daar zit een losse glasplaat op namelijk met een gat in het midden en nog een stukje ruimte rondom de plaat en tussen de bak in.. Ik heb niks met slakken, maar denk er toch over wat helena's aan te schaffen. (Moet me dan nog wel inlezen) Echt heel veel last van poelslakjes en torenslakjes in mijn grote bak namelijk. Wil proberen dan wat van die beestjes uit te vangen om die dan weer te voeren, maar ben ik nog niet over uit. Blijven ze echt enkel in het water of heb ik kans dat ze er uit kruipen?

Verder heb ik ook een luchtpompje besteld! Vond het altijd al wat hebben maar wist nooit hoe of wat. Toch brengt dit ook je water meer in beweging en vind ik dat mijn pomp maar weinig stroming in mijn bak aanbrengt dus wil het toch eens uitproberen wat voor effect het heeft. Als het niks is, heb ik er altijd eentje liggen voor in de toekomst. Was niet zo duur; de Eheim 400 heb ik gehaald. Voorlopig gebruik ik daarvan nog maar 1 uitgang, maar hij heeft er 2.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:17

Mijn helena slakken..4 stuks
blijven in de bak en ik zie ze ook alleen maar ingegraven in het zand om te wachten op een prooi.
en die zitten er nog genoeg in :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:18

mijn helena blijven ook in t water, en mijn appelslakken ook alleen tijdens eitjes leggen doen ze op de kap :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:23

Cool dat je het weer probeert :) Ik zou enkel wel langer dan de 2-3 weken die de meesten gebruiken om de bak in te draaien. Zou bouw je een betere buffer qua bacteriën op, wat het toevoegen van dieren iets gemakkelijker maak :)

Welke plantjes heb je besteld? Zijn ze de vorige keer bevallen? Lijkt mij ook wel eens interessant een potje met invitro plantjes aan te schaffen :)

Ik heb 2 helena's en die komen tot maximaal halverwege het aquarium, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat ze 'm smeren :P