gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:44

Ooh wat raar Eoweyn! Dat van die haakjes verwacht je niet bij zulk goed voer!

Leuke foto's beide!

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:02

Wat voor voer raden jullie dan aan ipv SS.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:29

Hope farms super trio, vind ik dan :P Beaphar care + is ook een goede, of beaphar nature. Vitakraft emotion trouwens ook!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:33

Ik haal voer bij het plaatselijke dierenwinkeltje hier. Soort inieminie boerenbond. Betaal €3,55 voor 5kg brok.
Ss vind ik duur €10,- voor net n kilo ofzo. Ik haal altijd grote zakken hooi. Doe k n maandje mee. Stro is wisselend. Maar ik doe sowieso elke week bodembedekking of half eruit half schoon erin of alles eruit. Maar ze maken het boven niet echt vies. Poepen en piesen altijd onderop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:35

Eoweyn_x schreef:
Hope farms super trio, vind ik dan :P Beaphar care + is ook een goede, of beaphar nature. Vitakraft emotion trouwens ook!

Ik zag idd dat Hope Farms Super Trio best een beetje goedkoper is. Morgen eens halen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:50

Ik voer SS al jaren, nooit problemen met gebitjes.
Vagebond kwam met hele kleine haakjes uit de opvang en dat is nooit erger geworden. Gebitten is nou net het enige waar ik geluk mee heb qua konijnen. Alleen een voedster met platte neus heeft 1x een behandeling nodig gehad, de rest doet het super. Misschien helpt het wel mee dat ik dus grof paardenhooi geef, moeten ze ook flink op knabbelen. Verpakt hooi is toch veel zachter.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:55

Ik heb vandaag de biks van de welkoop gehaald, kan ik dat gaan mengen met de cuni complete, ik kan niet minder voeren omdat de konijnen dan afvallen maar anders ben ik een zak per maand a €40 nt voeren .. Dan maar zo dus, ben benieuwd wat ze ervan vinden!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:13

Ik haalde eerst altijd biks bij de plaatselijke dierenwinkel. 0,98 euro voor een kilo, heel goedkoop dus! Maar daar kreeg Nijntje blaasgruis van, dus ben ik overgestapt op Science Selective. Hope Farms Super Trio schijnt inderdaad ook goed te zijn!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:28

Bij mij krijgen ze ook paardenhooi en dagelijks takken, altijd maar dat hielp niets. Ik wijt het echt aan de biks

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:51

Ik geef ook science sensitive.. Ook nog geen haakjes oid gehad!

Geven jullie je konijnen zonnebloempitten? Ik kreeg vandaag de tip dat het goed was voor ze!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:53

Die zitten bij mij al in het voer

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 07:57

Ik heb dat weleens vaker gehoord, maar welke dan? Met "schil"? Zonder?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 08:49

Ik geef wel eens zonnebloempitjes, vinden ze heerlijk :)

De welkoop-brokjes vallen in de smaak!
Even een beetje opbouwen en dan kan ik half-half geven :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:41

Ik geef ook geregeld zonnebloempitten. Goed voor hun vacht en ze vinden het heerlijk.

Ook gek ... heb de opvang een berichtje gestuurd met foto's over hoe het gaat met ons nieuwe konijntje, is het 4 dagen geleden al gelezen maar 0,0 reactie. Wel zijn er op FB diverse andere post geplaats. Ik had aangegeven dat ze de foto's op FB mag gebruiken, omdat de vorige eigenaar het misschien leuk vindt om te zien waar hun konijn terecht is gekomen.
Vreemd, had eerlijk gezegd wel een enthousiast berichtje terug verwacht.

Met Beer was het ook net zo en dat was weer een andere opvang. Naast dat ik een bericht gestuurd heb over Beer met foto's heb ik ook gevraagd hoe het met onze franse hangoor ram gaat en of het goed gegaan is met de voedster waar hij bij kwam. Ook geen reactie. Daarna heb ik nog eens een bericht gestuurd met de vraag hoe het met onze ram ging, maar helemaal geen reactie terug.

Juist van opvangen had ik iets meer betrokkenheid en enthousiasme verwacht ...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:46

Goedenmiddag :) Ik kom me ook melden als jullie dat goed vinden.

Ik heb zelf 2 konijntjes. 1 mooie hollandse hangoor dame van een vriendin van mij gehad die is inmiddels 2, en een duitse hangoor man (geholpen uiteraard) uit de opvang ongeveer 6 jaar.

Vanaf het begin zijn ze altijd bij elkaar, ging in 1 keer goed en sinsdien zijn ze ook overal samen te vineden.
Dag 1 Afbeelding
Dag 2 Afbeelding

En nou ja samen kattenkwaad en plantjes slopen is ook erg leuk, inmiddels staan er niet zoveel meer :P.

Afbeelding

Ze lopen hier van 8 tot 20 uur in de tuin los, en hebben naast de hele tuin van circa 7 bij 6 ook hun hok met 2 verdiepingen van ferplast en een ren eraan voor de nacht. Daar kunnen ze dus vanuit het hok in de ren of terug wat zij zelf willen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:52

Delphi, ik krijg altijd bericht terug van de opvang, ik stuur geregeld foto's van de konijnen en al is het maar een smiley die ze stuurt, ze stuurt altijd iets terug!

Zij vind het leuk om die foto's te krijgen :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:56

Ik had dat ook verwacht Tarzan! Heb een leuk berichtje gestuurd met foto's omdat het me leuk lijkt om te zien hoe het konijntje terecht is gekomen. Zie dat het wel gelezen is ... Al is het inderdaad maar een kort berichtje!
Mijn eerste opvangkonijn die helaas al langer is overleden, komt van weer een andere opvang. Van hen kreeg ik inderdaad ook leuke berichtjes terug. Gek ... ach wie weet reageren ze nog een keer en anders maar niet...

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:24

Hm, dat is jammer ja! Ik moet zeggen dat de opvangen waar ik konijnen van heb, altijd wel vlot reageerden.

Welkom! En wat een leuke konijnen :)

Ik vraag me iets af.. Ik geef nu vanaf zondag panacur, tegen de pinworm. De keren dat jullie ontwormd hebben, wanneer sloeg de behandeling aan, en hoe merkte je dat?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:23

Ik had dus laatst mijn hangoor vol met pinworm waardoor hij niet meer wilde eten. Ik ben hem de hele behandeling blijven dwangvoeren, pas na die twee weken begon hij weer op te knappen. Als ze een flinke besmetting hebben kan het dus echt wel even duren voordat het aanslaat!
Mag ik trouwens jouw foto naar mijn dierenarts doorsturen? Ik heb zelf geen mooie foto kunnen maken en ze krijgen erg vaak de vraag hoe het er uit ziet als je nijn wormen heeft. Dit is op zich een mooie foto voor die voorlichting.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:25

Vandaag met enige spoed naar de DA gegaan. Gisteren kwam er een beetje troep uit het oogje, schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. vandaag was het zelfs erger en zat er een witte vlek op het oog. blijkt hij een ontsteking van zijn iris te hebben. Volgens de DA zijn we er mooi op tijd bij en is er grote kans op volledig herstel.

iemand hier ervaring mee gehad?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:10

PBA_ schreef:
Vandaag met enige spoed naar de DA gegaan. Gisteren kwam er een beetje troep uit het oogje, schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. vandaag was het zelfs erger en zat er een witte vlek op het oog. blijkt hij een ontsteking van zijn iris te hebben. Volgens de DA zijn we er mooi op tijd bij en is er grote kans op volledig herstel.

iemand hier ervaring mee gehad?

@pba_ ik heb nog een oude foto, mijn konijn begon ook zo. Het is nooit hersteld, later ook andere oog en was erna volledig blind. Zij scheen na onderzoek een soort tumor te hebben in dr koppie. De troep is later ook altijd gebleven uit haar oog en moest t geregeld schoonmaken:

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:27

Mioux, welkom en wat een leuke konijnen heb je!

Delphi, je zou inderdaad antwoord verwachten, raar!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:36

Zwerte schreef:
Ik had dus laatst mijn hangoor vol met pinworm waardoor hij niet meer wilde eten. Ik ben hem de hele behandeling blijven dwangvoeren, pas na die twee weken begon hij weer op te knappen. Als ze een flinke besmetting hebben kan het dus echt wel even duren voordat het aanslaat!
Mag ik trouwens jouw foto naar mijn dierenarts doorsturen? Ik heb zelf geen mooie foto kunnen maken en ze krijgen erg vaak de vraag hoe het er uit ziet als je nijn wormen heeft. Dit is op zich een mooie foto voor die voorlichting.

Pfoeh, gelukkig zijn ze hier gewoon zichzelf, niet ziek. Jij hebt wel gewoon 2 weken behandeld, niet langer?

Tuurlijk mag dat :) wordt m'n foto beroemd, haha! :P

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:48

Eoweyn_x schreef:
Zwerte schreef:

Pfoeh, gelukkig zijn ze hier gewoon zichzelf, niet ziek. Jij hebt wel gewoon 2 weken behandeld, niet langer?

Tuurlijk mag dat :) wordt m'n foto beroemd, haha! :P

Ik heb 2 weken gedaan omdat het op den duur een balans zoeken was tussen stress en behandelen. Hij is nogal angstig met hanteren, erger dan het gemiddelde konijn. Hoe langer ik hem behandelde, hoe angstiger hij werd en hoe langer de hersteltijd duurde. Op het laatst zat hij gewoon een paar uur in een hoekje gepropt voordat hij weer in beweging kwam. Na een paar dagen met rust laten ging hij weer met sprongen vooruit, duidelijk de stress die hem dwars zat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:01

Vervelend al die dierenartsbezoeken! Gelukkig ook herstelverhalen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3