Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
keona schreef:Ga je haar dekken of waarom wacht je op de loopsheid
candalisa schreef:Nicky Mila was ook 10 mnd met de eerste loopsheid die stelde ook niet zoveel voor en soms kunnen ze ook een stille loopsheid hebben ...
Hier is het hopen dat Mila volgende maand netjes op tijd loops wordt en ze dan op date mag
XxDiandraxX schreef:Mijn teefjes zijn allemaal pas na hun eerste verjaardag loops geworden, hoewel ik zeker bij elin al maanden van te voren dacht dat het eraan kwam.
Regelmatig naar haar vulva kijken of daar wat gebeurd, bij elin zag je namelijk ook 0,0 bloed want die houd dat zelf zo goed bij. Dus vulva in combinatie met veel likken en dan haal ik er een wc papiertje langs om het zeker te weten.
BusyMissy schreef:Ik lees hier al een tijdje mee omdat onze volgende hond ook een Aussie gaat worden. We hebben nu een bejaarde Ridgeback, maar we willen hierna een actievere hond die wat gemoedelijker is met andere honden, goed trainbaar en een beetje waaks.
Misschien kan iemand mij hier helpen. Hoe kom ik aan een gezonde Aussie (zowel fysiek als in gedrag)? Kunnen jullie bepaalde fokkers aanbevelen?
Zijn er normaal gesproken lange wachttijden voor een pup? Zou graag een blue merle white en tan willen. Liefst ook met blauwe ogen of 1 blauw oog.
Als er lange wachttijden zijn is dat geen probleem (zag bij andere hondenrassen wachttijden van 2 jaar voorbij komen), we hebben geen haast en willen graag wachten op een pup die aan al het bovenstaande voldoet.
Ik hoef niet perse via de rasvereniging kopen, heb bij de Ridgeback geconstateerd dat ook dat geen garantie is voor een "goede" hond en ook zag ik daarbinnen toch geregeld enige mate van broodfok, hoewel je het dan misschien zo niet mag noemen, maar echt mensen die leefden van de verkoop van pups ( ouders waren wel getest enzo en ze verkochten maar 1 ras), maar op dat soort adressen kom ik dus liever niet.
Ik zoek een kleinschalige fokker met liefde voor het ras.
Die verder voldoet aan het fokken van pups uit volledig geteste ouders met een fijn stabiel karakter. Als jullie bepaalde fokkers aan kunnen bevelen (of juist niet) hoor ik dat graag (mag ook per PB), dan kan ik daar al eens gaan informeren en een keer langs gaan. Ik woon in Noord Brabant, maar afstand is geen probleem.
XxDiandraxX schreef:keona schreef:Ik denk dat ik gewoon solide kleuren blijf fokken.
Ja veel minder gedoe denk ik dan de merles. Ik heb een merle teefje dus ja, ook altijd merle pups mocht het allemaal door gaan.
candalisa schreef:Ik vind het niet erg dat mensen een voorkeur hebben en bij mij mogen ze ook gewoon hun eigen maatje kiezen maar ik vind het wel ver gaan dat er om blauwe ogen gevraagd wordt... dit zie je ook pas als ze wat ouder zijn het is niet dat je dat vooraf kan regelen of zo...
keona schreef:candalisa schreef:Ik vind het niet erg dat mensen een voorkeur hebben en bij mij mogen ze ook gewoon hun eigen maatje kiezen maar ik vind het wel ver gaan dat er om blauwe ogen gevraagd wordt... dit zie je ook pas als ze wat ouder zijn het is niet dat je dat vooraf kan regelen of zo...
Hoe doe je dat dan 6 pups 3 merle 3 solide en iedereen wilde een merle.
En wanneer laat je mensen dan kiezen, want ik kies pas met week of 7 en dan zie je de oogkleur ook
BusyMissy schreef:Ik lees hier al een tijdje mee omdat onze volgende hond ook een Aussie gaat worden. We hebben nu een bejaarde Ridgeback, maar we willen hierna een actievere hond die wat gemoedelijker is met andere honden, goed trainbaar en een beetje waaks.
Misschien kan iemand mij hier helpen. Hoe kom ik aan een gezonde Aussie (zowel fysiek als in gedrag)? Kunnen jullie bepaalde fokkers aanbevelen?
Zijn er normaal gesproken lange wachttijden voor een pup? Zou graag een blue merle white en tan willen. Liefst ook met blauwe ogen of 1 blauw oog.
Als er lange wachttijden zijn is dat geen probleem (zag bij andere hondenrassen wachttijden van 2 jaar voorbij komen), we hebben geen haast en willen graag wachten op een pup die aan al het bovenstaande voldoet.
Ik hoef niet perse via de rasvereniging kopen, heb bij de Ridgeback geconstateerd dat ook dat geen garantie is voor een "goede" hond en ook zag ik daarbinnen toch geregeld enige mate van broodfok, hoewel je het dan misschien zo niet mag noemen, maar echt mensen die leefden van de verkoop van pups ( ouders waren wel getest enzo en ze verkochten maar 1 ras), maar op dat soort adressen kom ik dus liever niet.
Die verder voldoet aan het fokken van pups uit volledig geteste ouders met een fijn stabiel karakter. Als jullie bepaalde fokkers aan kunnen bevelen (of juist niet) hoor ik dat graag (mag ook per PB), dan kan ik daar al eens gaan informeren en een keer langs gaan. Ik woon in Noord Brabant, maar afstand is geen probleem.
Fotsy schreef:BusyMissy schreef:Ik lees hier al een tijdje mee omdat onze volgende hond ook een Aussie gaat worden. We hebben nu een bejaarde Ridgeback, maar we willen hierna een actievere hond die wat gemoedelijker is met andere honden, goed trainbaar en een beetje waaks.
Ik ben voorzitter van the Australian shepherd club Belgium. Je kan altijd eens kijkje nemen op de site naar erkende fokkers.
Weet alleen als je met die eisen afkomt dat 80 procent van de fokkers je de deur wijst.
Ze willen allemaal een blue Merle met blauwe ogen, koop je dan een pluche hond.
Degelijke fokker weet dat het vooral belangrijk is dat baasje bij de hond past zodat die later niet terug moet komen of nog slechter in een asiel terecht komt.
Gelukkig valt het aantal herplaatsers bij Aussies heel goed mee.
Als je volgens de regels van het ascb of zelfs ascn fokt dan moet je voldoen aan de voorkomende ziektes en oogaandoeningen.
Veel mensen denken dat fokkers dit alleen maar doen om het geld maar zij zijn echt bekommerd om hun pups waar ze zovele weken zorg hebben voor gedragen. Heb beetje respect.