Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 12:28

die tong! proest!

Hier een kleine puppyspam. Eentje woont er bij mijn vader, waar al een reu van ons woont;

Afbeelding

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:33

Nahhh zo leuk die vergelijkingen in leeftijd!

@Sanne, ga je ook naar de KCM aankomende zondag? :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:53

Wat leuk zo jong en wat ouder en ook veel verschil :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:56

Dit waren Mahdu en Dívka toen ze nog jong waren.
Foto's zijn gejat vd bemiddelaar en de vorige eigenaar. :P
Afbeelding
Helaas geen 'echte' puppyfoto van Mahdu, hij was hier 9 maanden oud

Afbeelding
Ieniemienie Dívka <3, 12 weekjes geloof ik

En dit zijn ze tegenwoordig of nou ja, 2021 geloof ik maar weinig/geen verandering in de tussentijd:
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:17

Tommy
11 weken
Afbeelding
5,5 maand
Afbeelding

Nero
6 weken
Afbeelding
11 maanden
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:32

Bonne 9 weken en nu 7 maanden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:42

Haha fannetje, denk dat het vertekend. Stiekem heeft ze nog steeds mega oren _O-

Afbeelding

Wat fantastisch alle vergelijkingsfoto's <3
Ohhhh en Bonnes lieve blote baby buikje!!

@Drico; oeh moet eerlijk zeggen dat ik niet zo in het fokkerswereldje zit en dus niet wist dat het was haha. We gaan met Evi niet showen in ieder geval. Jij gaat ze zeker allebei showen? *D
Misschien wel leuk om zoiets een keer te bekijken. Ben nog nooit op een show geweest. Tenminste, het is ook wel open voor bezoek zonder showhond toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:48

Ja hoor iedereen mag bij shows komen kijken.

Wij mogen 9 september onze pup halen *\o/*

Is het slim vast een afspraak bij de dierenarts te maken? Hij is 8,5e week als hij komt dus de week erna zal hij ook gevaccineerd moeten worden.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-08-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:51

xSannee schreef:
@Drico; oeh moet eerlijk zeggen dat ik niet zo in het fokkerswereldje zit en dus niet wist dat het was haha. We gaan met Evi niet showen in ieder geval. Jij gaat ze zeker allebei showen? *D
Misschien wel leuk om zoiets een keer te bekijken. Ben nog nooit op een show geweest. Tenminste, het is ook wel open voor bezoek zonder showhond toch?

Nee, ik neem alleen Enzo mee! Sebbie vind er niet veel aan dus die doe ik er geen plezier mee :+

Jahoor, je mag gewoon komen kijken! Qua locatie ook heel goed voor jou te doen want we zijn deze keer in Arnhem :)

@moonsparkle, leuk! Ik zou even kijken online hoe druk je dierenarts is als dat kan. Maar vaak zijn entingen wel makkelijk in te plannen

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 13:55

Ohh dat is zeker dicht bij! Ik ga even opzoeken of we het redden dit weekend :D

Ja bij ons is een enting ook zo ingepland. Kan altijd wel binnen een paar dagen. Maar als je een kleine praktijk oid hebt dan kun je eventueel vast bellen.

Weet je al welke pup het wordt Moonsparkle? Heb je een foto? *D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:05

Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-08-23 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:06

Bij onze dierenarts kun je meestal dezelfde dag nog terecht. Vorige week nog met Tommy geweest. Ochtend gebeld en 14.45u konden we terecht.

En anders zou ik persoonlijk pas een afspraak maken als de pup thuis is.
Maar hé, gefeliciteerd met jullie pup!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 14:42

moonsparkle schreef:
Ja hoor iedereen mag bij shows komen kijken.

Wij mogen 9 september onze pup halen *\o/*

Is het slim vast een afspraak bij de dierenarts te maken? Hij is 8,5e week als hij komt dus de week erna zal hij ook gevaccineerd moeten worden.

Ik zou even afwachten wanneer ze precies gevaccineerd zijn in t nest. Ik titer de pups , dus dat zou mijn absolute voorkeur hebben bovenop enten. https://www.vaccicheck.nl/sites/default ... iteren.pdf

Hier titeren we niet standaard op 6 weken. Maar meestal een beetje net wat bij ons en de arts en de chipper van de raad van beheer uitkomt. Dus ergens tussen 6,5/7 weken. Omdat t makkelijker is om na t chippen pas te enten. En je weet vaak pas een paar dagen voordat de chipper komt wanneer dat ie komt.
Als ze dus pas op 7 weken gevaccineerd is, en je wil gewoon dat schema doorzetten, hoef je dus niet op 9 weken bij de dierenarts te zijn.
Je kan ook in de eerste dagen gelijk een puppycheck plannen bij de arts. Dan word de pup gewoon gecontroleerd en kun je daarna bespreken en besluiten wanneer je vaccineert. Een mooi moment om laagdrempelig kennis te maken met de dierenarts en een check of alles oke is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 14:46

Bedankt voor je feedback, ik dacht om het eerste jaar wel helemaal te enten en daarna te laten titeren. Op zich ook wel fijn om een keer daarvoor inderdaad al bij de dierenarts te komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 15:40

moonsparkle schreef:
Bedankt voor je feedback, ik dacht om het eerste jaar wel helemaal te enten en daarna te laten titeren. Op zich ook wel fijn om een keer daarvoor inderdaad al bij de dierenarts te komen.

Dan zou ik persoonlijk na de “puppyvaccinaties” titeren.
Titeren is geen vervanging van enten.
T is alleen voorkomen dat er onnodig veel ingespoten word. Aangezien de hoeveelheid entstof net zoveel is voor een pup als een volwassen berner sennen bijvoorbeeld. En een al(of nog ) beschermde hond gaat geen extra antistoffen aanmaken op “meer” enten.
T is dus een beetje zonde om iets in t lijfje te spuiten waar ze niks mee kunnen omdat ze al of nog beschermd zijn. :)
Plus, de 3 (soms 4) puppyvaccinaties geven geen garantie op aanslaan. Antistoffen van mama kunnen dan nog werkend zijn en dan doet een enting ook niets. :)
In ons laatste nest konden voor t eerst pups onder de 12 weken gevaccineerd worden voor DHP met ver genoeg gedaalde antistoffen van mama. 1 op 13 weken en 1 iets later nog.

Als je dus je puppyvaccinatie schema wil volgen zou ik 3 weken na de laatste puppyvaccinatie alsnog titeren. Dan weet je of ze beschermd is. Want dat is uiteindelijk t belangrijkste. Dat je er veilig mee overal heen kan.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:11

Kiwiwitje, heb weer een bestelling geplaatst <<)
Dit keer met buffel blaas, struisvogel luchtpijp (slokdarm van kameel heeft Bonne al wel een keer gehad en zal wel soortgelijk zijn?) En kippen maagjes.

Maar ik vind het vooral leuk al die diersoorten te zien: eend, kameel, buffel, rund, kip, hert en struisvogel. Bonne eet meer soorten vlees dan ik haha.

Super leuk zo te wisselen. Dit keer geen vis maar komt volgende keer wel weer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:31

Bedankt voor je uitleg/aanvulling :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 16:43

StalMelyn schreef:
Kiwiwitje, heb weer een bestelling geplaatst <<)
Dit keer met buffel blaas, struisvogel luchtpijp (slokdarm van kameel heeft Bonne al wel een keer gehad en zal wel soortgelijk zijn?) En kippen maagjes.

Maar ik vind het vooral leuk al die diersoorten te zien: eend, kameel, buffel, rund, kip, hert en struisvogel. Bonne eet meer soorten vlees dan ik haha.

Super leuk zo te wisselen. Dit keer geen vis maar komt volgende keer wel weer.

Leuk!

Ik hoop mn voorraad met een week of 2-3 weer wat te upgraden. Maar ik moet even wachten met bestellen omdat ik nog niet helemaal weet hoe september/oktober gaan verlopen :D :D :D :D :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:04

Voorlopig heeft Bonne wel weer genoeg haha. En ik ben iets gaan minderen met snacken, Bonne is niet dik maar heeft ook geen duidelijke taille. Nu is het een kort stevig ras dus dat zal ook meespelen. Fokker heeft gezegd dat ik me het eerste jaar niet druk moet maken maar het is gewoon even wennen. Wil natuurlijk gewoon een gezonde hond Afbeelding
Ik houd het gewoon nog op puppyvet. De ribben kan je wel voelen overigens maar zit wel een laagje tussen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 17:16

Ik vind dit nog acceptabel qua vacht. Als in, ik hou niet van lange haren, maar dit.. dat wil je toch knuffelen <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:38

Haha, Bonne is naar de trimster geweest. Anders heeft het veel meer haar hoor :D
Maar het is wel een knuffelkont, soms vervelend want als hij mensen ziet gaat het op straat liggen en dan vaak ook nog op zijn rug. Overal, al is het in een plas...

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 17:42

Ik ga ook morgen weer even zitten om te bestellen. Ik zag een leuke kortingscode voorbij komen. :D

@moonsparkle: Wat leuk dat je weet wanneer de pup komt! Ik ga je topic volgen.

Ik zal ook even meedoen met de vergelijkingsfoto’s. Super leuk om allemaal te zien. :) Wat zijn al die kleine pupjes toch schattig.

Elvis 8 weken oud:
Afbeelding

Elvis 9 maanden oud:
Afbeelding

En Melle toen hij een week of 12 was:
Afbeelding

En nu 3 jaar oud:
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 18:12

Lugea schreef:
Ik ga ook morgen weer even zitten om te bestellen. Ik zag een leuke kortingscode voorbij komen. :D

Serieus, mis ik weer wat haha. Soms doe ik zulke goede dingen en soms ben ik af en toe zo dom _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 19:20

StalMelyn schreef:
Lugea schreef:

Serieus, mis ik weer wat haha. Soms doe ik zulke goede dingen en soms ben ik af en toe zo dom _O-

In mn onderschrift staat er standaard eentje. Op fb en insta staat er nu ook eentje :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 19:56

Ik heb ook weer een bestelling gedaan :D Ves is weer door haar bedtijd-snacks heen :Y)

Hier gaat het super met haar trouwens. We zijn behendigheid gestart en nu wordt ik wekelijks door haar uitgescholden omdat ik niet snel genoeg ben/snel genoeg zeg waar ze heen moet etc. Ze is bloedjefanatiek en ik zuig (haar woorden) :') . Nog een maand en dan is ze al weer anderhalf omg. Zo snel gegaan allemaal!
Afbeelding

Afbeelding

Echt de leukste prinses ever is ze <3