De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gonniee

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:05

Wat fijn dat ze zo snel al het eten in een kattenbak oppakt! Ik heb geen idee of dat liggen een symptoom zou zijn, ben geen expert. Het zou voor mij belangrijk zijn om te zien hoe ze weer opstaat. Gaat dat makkelijk, snel, recht etc. En hoe is de ademhaling en neus tijdens het liggen?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:05

Oh zo ligt Rosie, mijn oude snotterende dame, ook heel veel momenteel. Het is ook benauwd weer. Dat vinden de luchtwegen niet leuk.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:28

Gonniee, weer opstaan is zeker geen probleem. Haar ademhaling is traag, maar dat is altijd al zo geweest. Toen ik een keer naar de dierenarts van wacht ging toen ze echt slecht was een half jaar geleden schrok die van hoe traag ze ademde. Ik wist niet beter dus ik zag het probleem niet zo := . Nu met Loesje zie ik pas wat ze bedoelde, die neus gaat héél erg snel naar mijn normen, maar dat zal dan wel de normale gang van zaken zijn _O- Ik vond haar gisteren wel benauwd lijken, vandaag vond ik dat minder.

Jeetje77, dan zal het toch daaraan liggen misschien! Het is inderdaad vreselijk weer voor haar luchtwegen nu, veel te vochtig.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 22:13

Mij lijkt die houding best comfortabel. Al liggen mijn konijnen hier nu ook allemaal veel zo. Te warm haha.

Chester zijn tandjes zijn woensdag weer gevijld. Kan hij er weer 3 maanden tegen. Had wel weer terug wat meer last van de anesthesie. Vorige keer was hij heel vlot wakker, maar nu duurde het toch weer een hele tijd (aka 2 uur ofzo voor hij iets of wat zelf recht kon zitten, hoofd niet inbegrepen). De eerste keer duurde dat nog veeel langer maar toen had hij ook al 2 dagen niet gegeten (wel dwangvoer maar dat is niet hetzelfde). Dus dacht dat hij er daarom meer last van had toen. Maar nu dus toch ook weer best traag. Vind dat toch maar spannend omdat het dus wel elke 3 maanden moet. |o

Daarnaast net nog met mijn zus naar haar nieuwe huis gereden. Ze gaat binnenkort verhuizen. De vorige eigenaar had gevraagd of ze nog 2 konijnen mochten achterlaten. Ze hebben er een hele hoop en hebben ondertussen mannetjes en vrouwtjes wel gescheiden.. Mijn zus zei dat dat niet de bedoeling was en dat ongecastreerde mannetjes ook gaan vechten.. Maar nu bleek er toch opeens nog 1 in hun tuin te zitten. De eigenaar kwam het morgen wel halen en moesten het poortje van het hok maar open laten zodat die kon grazen.. Zus dus meteen mij gebeld, want ze hadden het toch kunnen opsluiten en bakje drinken gezet en wat paardenbloem en gras bijgelegd maar ze vond het toch maar zielig zo een hele nacht zonder hooi. Dus ik nog samen terug gereden om het fatsoenlijk hooi te geven en wat brokjes. Ik heb het konijn zelf niet gezien want zat in een hol verstopt, maar op de foto zag het er niet zo wauw uit. Snap echt niet dat er nog steeds mensen zijn die zo makkelijk denken over deze diertjes. >;)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 23:26

Zou ook denken dat als ze echt zo languit ligt het eerder ontspanning is. Op het moment waarop ik de foto's heb gemaakt was ze ook niet aan het niezen/reutelen. En de warmte zal ook wel een rol spelen inderdaad, zeker met zo'n laf weer.
Denk dat ik het nog even aankijk voor ik echt start met de Draxxin.

Niet leuk inderdaad als ze zo vaak onder narcose moeten ivm slechte tanden he... En al helemaal niet als dat maar moeizaam gaat steeds. Jullie gebruiken ook gasanesthesie neem ik aan?

Pff nee ik begrijp dat ook niet... Ondertussen is het toch al een hele tijd geweten dat er veel meer bij komt kijken dan de meeste mensen denken. Kwam een tijdje terug nog in een dierenwinkel waar ik nog nooit eerder geweest was, hadden ze ook nog steeds konijnen en knaagdieren te koop 8)7 . Snap niet dat daar van hogerop niks aan gedaan wordt.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 07:35

MoppieFilou schreef:
Zou ook denken dat als ze echt zo languit ligt het eerder ontspanning is. Op het moment waarop ik de foto's heb gemaakt was ze ook niet aan het niezen/reutelen. En de warmte zal ook wel een rol spelen inderdaad, zeker met zo'n laf weer.
Denk dat ik het nog even aankijk voor ik echt start met de Draxxin.

Niet leuk inderdaad als ze zo vaak onder narcose moeten ivm slechte tanden he... En al helemaal niet als dat maar moeizaam gaat steeds. Jullie gebruiken ook gasanesthesie neem ik aan?

Pff nee ik begrijp dat ook niet... Ondertussen is het toch al een hele tijd geweten dat er veel meer bij komt kijken dan de meeste mensen denken. Kwam een tijdje terug nog in een dierenwinkel waar ik nog nooit eerder geweest was, hadden ze ook nog steeds konijnen en knaagdieren te koop 8)7 . Snap niet dat daar van hogerop niks aan gedaan wordt.

Wij gebruiken een IV injectie voor op te starten en daarna gas idd. Maar Chester krijgt nooit gas, omdat we natuurlijk in zijn mond moeten zijn. En al bij al is dat vaak ook heel snel klaar.

Ja, ik stond ook even met mijn mond vol tanden. Zeker dat ze dan maar zeggen 'laat het poortje maar open dan'. Ben benieuwd of ze hem gevangen krijgen straks.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:53

Bij mijn dierenarts wordt voor konijnen enkel gas gebruikt, ook voor de tandjes. Ze starten met het masker op mond en neus tot ze goed weg zijn en dan wordt het op de neus gezet zodat ze aan de mond kunnen werken, misschien is dat nog een optie om bij Chester te proberen? Zou denken dat ze daarmee sneller weer wakker zijn.

Inderdaad, ongelooflijk _-:(

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:59

MoppieFilou schreef:
Bij mijn dierenarts wordt voor konijnen enkel gas gebruikt, ook voor de tandjes. Ze starten met het masker op mond en neus tot ze goed weg zijn en dan wordt het op de neus gezet zodat ze aan de mond kunnen werken, misschien is dat nog een optie om bij Chester te proberen? Zou denken dat ze daarmee sneller weer wakker zijn.

Inderdaad, ongelooflijk _-:(

Ah toch? Toen ik daar stage deed gebruikten ze volgens mij wel nog een injectie eerst. Maar nu doe je me twijfelen haha. Is mss nog wel het overwegen waard. Al is dat vaak ook wel veel stress enkel gas. Sneller wakker zal vast wel. Maar het is nu ook niet dat hij zoveel krijgt.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 00:31

Degene die ik heb gezien voor de tandjes was volgens mij echt enkel gas, zou kunnen dat ik de voorafgaande injectie niet gezien heb maar die was in ieder geval nog springlevend toen het masker op zijn snoet ging := . Weet wel niet of ze dat altijd al zo gedaan hebben en of ze het voor alle konijnen zo doen. Ga er binnenkort weer op stage dus zal er eens extra op letten.
Zal inderdaad wel meer stress zijn, hangt een beetje van het konijn af ook denk ik, maar het is wel een afweging die je moet maken. Als hij nu ook niet zoveel krijgt op voorhand zal het misschien niet erg veel verschil maken.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:16

Hoe is het afgelopen met het konijn gigi?

Ik vind dat konijnen echt ondergewaardeerde huisdieren zijn… Wordt veel te makkelijk over gedacht. :j Wat dat betreft kan je haast zeggen dat ze hun uiterlijk niet mee hebben. Zien er veel te leuk en floefig uit.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:25

NAIWHL schreef:
Hoe is het afgelopen met het konijn gigi?

Ik vind dat konijnen echt ondergewaardeerde huisdieren zijn… Wordt veel te makkelijk over gedacht. :j Wat dat betreft kan je haast zeggen dat ze hun uiterlijk niet mee hebben. Zien er veel te leuk en floefig uit.

Ben ik het mee eens! Mensen verklaren mjj voor gek… ‘heb je zo’n mooie tuin maak je zoveel aanpassingen voor zo’n konijn’.
Ik vind het heerlijk om hun beide karakters te zien en alles zo goed mogelijk aan te passen. Mede door dit topic leer ik zoveel! Zelfs manlief leest zich op alles wat ik opper in. Kan het wel is het wel veilig enz! Echt heel leuk <3

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:28

Ze zijn het de volgende dag komen uitgraven. Zat blijkbaar toch dieper dan gedacht en had ergens een opening gevonden in de omheining dus zat helemaal ergens anders dan verwacht.
Geen konijn meer gezien ondertussen dus het zal wel echt de laatste geweest zijn.

Napoleon was gisteren ook ziek.. Gelukkig kreeg ik haar al snel terug aan het eten. Last van de darmpjes.

Ja, denk dat enkel gas ook niet altijd goed werkt. Op school raadde ze dat echt af vanwege dat ze dan hun adem gewoon inhouden en het heel stressvol is.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:28

NAIWHL, ook helemaal mee eens inderdaad!

Gigixponys, gelukkig Napoleon weer in orde!

Hier gebruiken ze sevofluraan ipv isofluraan in het begin omdat dat niet zo stinkt en ze het dan wel gewoon goed inademen. Althans dat is wat mij werd gezegd. Qua stress kan ik mij wel inbeelden dat het niet optimaal is inderdaad.

Ik heb voor het eerst een echt konijn gekocht denk ik :+ . Of het ligt aan het feit dat het een voedster is, want die heb ik nog niet eerder gehad. Dat beest is echt zo gek als een deur _O- . Haar gekke vijf minuten zijn nog erger dan die van de kat, en geloof mij, die zijn ook al erg := . Ze heeft alle hoeken van de ren al uitgegraven om te kunnen ontsnappen, dus voor het eerst in jaren doet mijn gaas onder de grond eens dienst. Van mijn appelboom schieten nog amper drie takjes over. Ze doet een moord voor eten, het deurtje van de kattenbak krijgt ze ook al langs buiten open dus daar moet ik weer iets op verzinnen. En normaal geef ik ze meerdere keren per dag eten, maar dit weekend was ik een volledige dag weg dus hadden ze enkel 's ochtends eten gehad. Toen ik terug thuis kwam bleef er van dit schaaltje...
Afbeelding

...nog dit over :j :
Afbeelding

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:02

Hahaha, wat een draak! Ze gaat je goed scherp houden in ieder geval! Ik hou wel van die mafketels, de mijne haalde in het begin ook allerlei trucs uit om te ontsnappen. Sprong uit stilstond op het dak van het hok, en dan over de rand van de ren, sloopt alles was los en vast zit en duwt en rolt de gieter elke avond de hele tuin door.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:04

_O- MoppieFilou
Mijn konijnen heten haar van harte welkom in de club der Hooligans :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:28

Gonniee, daar ben ik zeker van ja! :j Vind het ook wel leuk inderdaad, je zal je nooit vervelen met haar in ieder geval. En dat zie ik hier ook nog wel gebeuren. Vind het gek dat ze de eerste dag niet uit dat panelenrennetje is gesprongen. Stond nog een doos naast ook via waar ze had kunnen ontsnappen :=

NAIWHL, zal het doorgeven! :D _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 18:44

Onze eerste Duitse reus Hanna was ook zo verschrikkelijk. Daar hadden we op gegeven moment de camera op staan met van die lijnen die melding geven als er beweging is. Dan konden we ontdekken wanneer ze ontsnapte en vooral ook hoe dan…

En elke keer als ik dacht: nu lukt het haar niet meer, dan verzon ze weer wat nieuws. Maar wat een fantastisch beest was dat.

Max begon als jong konijn al met haar streken. Vandaar nu onze hekken en deuren van 180cm hoog, want het werd hekje op hekje op hekje… _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 19:06

Hier helpt het wel dat ze een dwerg is, met van die reuzen moet alle omheining maatje XL zijn _O-

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:34

Afbeelding

Volgens mij is hier de koppeling geslaagd <3
Lekker samen gelegen al!
Het ging erg soepeltjes.

Wat adviseren jullie, nog een paar keer op neutraal terein alvorens samen in de ren/tuin?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:06

Aww, wat een schatjes zeg! <3

Ik heb die van mij na het koppelen nog paar dagen op neutraal terrein gehouden voor de zekerheid, volgens mij 3 of 4.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:25

Whaha geweldig die drakenverhalen. Die van mij zijn te beleefd.

Ik heb nog geen konijn verkocht. Alleen een reactie dat ze gratis wel op komt halen en een reactie dat ik tot 31 okt vast moet houden

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:26

Fly_high schreef:

Ik heb die van mij na het koppelen nog paar dagen op neutraal terrein gehouden voor de zekerheid, volgens mij 3 of 4.

Heb ze nu (op google advies) even uit elkaar gepakt en zet ze strakjes nog eens bij elkaar.

Wilde dat morgen ook doen en dan samen buiten. Dan kuis ik de ren even goed uit. Want ip hebben ze de hele tuin.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 12:50

meisje_ schreef:
Fly_high schreef:

Heb ze nu (op google advies) even uit elkaar gepakt en zet ze strakjes nog eens bij elkaar.

Wilde dat morgen ook doen en dan samen buiten. Dan kuis ik de ren even goed uit. Want ip hebben ze de hele tuin.

Je kan ze beter samen houden als het goed gaat, anders beginnen ze elke keer opnieuw..

@caro, gratis ophalen zou ik niet doen..

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:17

Gigixponys schreef:
Je kan ze beter samen houden als het goed gaat, anders beginnen ze elke keer opnieuw..

@caro, gratis ophalen zou ik niet doen..

Dus vanuit neutrale ruimte naar de ren verhuizen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 13:19

Meisje_, zo lief samen <3
Hier ging het ook heel vlot, ik heb ze nog een dag op neutraal terrein gelaten. Heb de ren daarna wel helemaal omgeharkt en van inrichting veranderd. Ik zou ze ook zeker niet steeds uit elkaar halen, zeker niet als het zo goed gaat samen.

Caro29, ligt misschien ook aan de tijd van het jaar, mensen die nog op vakantie gaan etc.