Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:57

Welkom Jackie van RoosvanBlue!

Proficiat met de vijfling Van <3

Instagram: jiptheaussie

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:05

Hihi ze is er nog niet hoor, maar er is wel gekozen dus we weten wie het is :D 27 maart komt ze!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:18

Wat een leukje Roos, kan je gaan aftellen.

Hier onder eigen naam instagram. Doe er ook niet zo heel veel mee.

Hier schelp voor de kleine. Senna er meestal bovenop het veld in te kijken.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:19

Van gefeliciteerd met de 5 ling. Benieuwd hoe ze worden als ze wat groter zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:30

Leuke fotos!!

Mijn instagram is mysticrealmsbordercollies

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:54

Bij mij Nomadic.Naya :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:48

Zojuist is te lezen op de facebookpagina van 'mijn' hondencursus dat zij alle lessen en cursussen stop zetten tot in ieder geval 6 april. Ik vind dat een hele goede beslissing. Losstaand van het Corona virus hadden de grasvelden het ook wel zwaar en ik zat zelf te twijfelen of ik niet gewoon nog 8 weken moest wachten om te beginnen (ook vanwege mijn revalidatie). Dit is dus een hele verstandige beslissing. Meerdere artikelen ook al gelezen dat honden wel een drager kunnen zijn dus hier word even niet gesnuffeld of kennisgemaakt tot zover dit iets kan doen.

Het is wel pittig hoor, ik hoop dat mensen het nu een beetje serieus gaan nemen (en dus niet met honderd man op een kluitje gaan staan in een supermarkt).

Morgen even de kliniek bellen wat hun doen.

Hoe gaat het met jullie?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:38

Wij gaan morgen de laatste dingen die we nodig hebben voor de verbouwing halen, want we weten niet hoelang die winkels open gaan blijven. Zelf ben ik stront verkouden met hoesten, dus ik gok dat ik thuis moet blijven.. Verder gaan ze op mijn werk kijken of we nog wel mogen bezorgen, ik werk in de horeca. Anders word dat een lange tijd tot 6 april. :Y)

Hier gaan de cursus lessen ook niet door inderdaad. Dat vind ik heel verstandig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 21:00

Hier ook de lessen stop tot 1 april. Daarnaast mijn uni dicht dus online hoorcolleges en vervangende opdrachten.

Wij zouden morgen de sleutel van de nieuwe woning ophalen maar dat wordt uitgesteld tot nog onbepaalde datum -O- Ze willen momenteel geen klantcontact en daarnaast is bij het bedrijf van degenen die de woning woonklaar gaan maken iemand positief getest dus het hele bedrijf is twee weken in quarantaine. Enorm balen want ik heb juist nu de tijd om te klussen. Verder merk je in het noorden vrij weinig van alle paniek.

Van, ik zag dat je teef aan het bevallen is. Succes! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:07

Oohjeetje Kaus dat is wel extra zuur!

Beterschap Cupcakes!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:14

xDenies schreef:
Zojuist is te lezen op de facebookpagina van 'mijn' hondencursus dat zij alle lessen en cursussen stop zetten tot in ieder geval 6 april. Ik vind dat een hele goede beslissing. Losstaand van het Corona virus hadden de grasvelden het ook wel zwaar en ik zat zelf te twijfelen of ik niet gewoon nog 8 weken moest wachten om te beginnen (ook vanwege mijn revalidatie). Dit is dus een hele verstandige beslissing. Meerdere artikelen ook al gelezen dat honden wel een drager kunnen zijn dus hier word even niet gesnuffeld of kennisgemaakt tot zover dit iets kan doen.

Het is wel pittig hoor, ik hoop dat mensen het nu een beetje serieus gaan nemen (en dus niet met honderd man op een kluitje gaan staan in een supermarkt).

Morgen even de kliniek bellen wat hun doen.

Hoe gaat het met jullie?

Afgelast -O- Sport, hondencursussen, veel werkafspraken. Echt niet best.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:20

Wat een leukerd Roos!
Van gefeliciteerd, wat een moppies <3
Kaus pfff dat is ook balen zeg, stomme Corona ook...

Hier gooit het ook enorm roet in het eten voor de crematie dinsdag... Mogen echt maar 100 man in crematorium en we zouden gaan borrelen na de crematie in, jawel, een restaurant en die is dicht. Dela kan zelf ook geen horeca meer aanbieden dus we hebben eigenlijk niks meer daarna. En het is dus nog maar de vraag of de 100 personen wel kunnen of dat we daarin ook moeten minderen nog...

Ik heb wel een lichtpuntje nog, we zijn gister voor het eerst met Mulan naar het strand geweest en dat vond ze echt fantastisch, zo leuk! :D

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 22:43

Oh Kaus wat zuur nu nog extra langer wachten.

Oh Norwayford wat extra zuur voor jou en je familie.

Cupcakes beterschap.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:42

Norwayfjord sterkte!! Wat moeilijk om een mooi afscheid te regelen in deze periode. Mooie foto op het strand!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 08:51

@norwayfjord oh, jeetje, wat ontzettend zuur dit voor jullie! Alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, een crematie... :(:)

@roosvanblue och wat een schatje! <3 Ik ga jullie volgen op insta, mijn insta is Balancedhorse

@Van jeeeeej, puppies! *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd!

Wat zijn jullie positief met schelpenbadjes al dames! Jeetje, ik zit hier nog gewoon in een vest met de verwarming aan en denk nog niet aan badjes in de tuin. Koffie in de tuin vind ik al best stoer nu ;)

Voor wat betreft verloop van de verkoudheid. Het gaat beetje zoals Roosvanblue ook zegt: eerst grieperig, misselijk ook in mijn geval, daarna begon het snotteren, keelpijn, hoesten, gisteren ook even heel benauwd en druk op mijn middenrif en nu alleen nog snotteren, maar al veel minder dan eerder deze week en ook gewoon weer normaal geslapen. Kan gewoon verkoudheid zijn natuurlijk, maar we nemen geen risico's, dus ik ben alleen met Toby buiten en voor mijn eigen paard even naar stal. Verder in zelf-isolatie en thuis aan het werken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:03

Hier gaat het wel prima. Ik moet gewoon doorwerken met een aantal collega's minder maar er zullen ook wat minder afspraken zijn, hoewel er natuurlijk altijd dieren ziek blijven worden. Ik hoop dus dat het een beetje te doen is.
Gelukkig heb ik na deze week 2 weken vakantie gepland, was al niet van plan om weg te gaan maar ik hoop wel dat ik tegen die tijd nog een beetje de natuur in mag met de hond. :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:14

Ik ga deze week mijn tweede week 'quarantaine' in, ik mag deze week wel weer 'naar buiten' als in verder dan eigen dorp.

Aan de ene kant een fijne gedachte, aan de andere kant doodeng. Ik voel me godzijdank wel weer stukken beter, en heb vanaf zaterdag weer vanalles in huis gedaan.

Gisteren heeft Kay voor het eerst dit jaar het gras gemaaid en heb ik de poesjes naar buiten gegooid. Die werden binnen langzaam vervelend, dus naar buiten met ze. ~~}>

Het onkruid moesten ze maar even voor lief nemen, ik overweeg om daar dit jaar worteldoek neer te leggen icm houtsnippers.

Afbeelding

Voor de rest is wandelen heerlijk, geen mens onderweg natuurlijk. :+

Toen het vermoeden bestond dat ik Corona had mocht ik overigens ook nog gewoon wandelen, en de honden thuis was ook geen probleem, als de quarantaine voor Corona had gevolgd hadden ze ook niet weg gehoeven. Dat was het eerste wat ik meldde natuurlijk toen ze over Corona begonnen, maar de honden waren geen probleem. Ze zei letterlijk een kind een groter probleem was geweest. :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:22

Jeetje wat naar Norwayfjord -O-

Ik heb gelukkig een reden om zoveel mogelijk thuis te blijven :P Alleen mijn zoontje vermaken is wat anders
Hopelijk is het voorbij tegen de tijd dat de pups weg mogen. Er gaan er 3 naar het buitenland...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:26

Bijzonder want dat staat wel op het RIVM vermeld. Niet dat ik dat in acht zou nemen want mijn honden blijven gewoon bij mij :') Maar fijn dat het bij jou niet hoefde iig & ook fijn dat je aan de betere hand bent. Is het ook echt corona geweest of werd je (ook) niet getest? Sterkte nog iig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:29

xDenies schreef:
Bijzonder want dat staat wel op het RIVM vermeld. Niet dat ik dat in acht zou nemen want mijn honden blijven gewoon bij mij :') Maar fijn dat het bij jou niet hoefde iig & ook fijn dat je aan de betere hand bent. Is het ook echt corona geweest of werd je (ook) niet getest? Sterkte nog iig!

Ik zou getest worden, maar na bloedonderzoek zat er een bacterie in mijn lichaam waardoor de Corona test niet meer nodig was.

Van schreef:
Jeetje wat naar Norwayfjord -O-

Ik heb gelukkig een reden om zoveel mogelijk thuis te blijven :P Alleen mijn zoontje vermaken is wat anders
Hopelijk is het voorbij tegen de tijd dat de pups weg mogen. Er gaan er 3 naar het buitenland...

Ik hoop echt dat die mogen vertrekken! Als ze daadwerkelijk grenzen gaan sluiten en vliegtuigen aan de grond gaan houden, oh man... Dat zou wel écht ruk zijn!

Sowieso als je nu pups hebt liggen is klote met puppybezoek en dergelijke.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:30

Ze testen niet of nauwelijks he, te weinig test kits, dus testen alleen als je echt een risicogroep bent of al met flinke klachten in het ziekenhuis terecht komt. De rest moet 'uitzieken thuis'. Dat moet je met griep ook, dan hoeft je hond ook niet uit huis natuurlijk. Dus handhaving op rivm beleid is in dat opzicht wat lastig, zonder tests...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:45

Skippy01 schreef:
Ze testen niet of nauwelijks he, te weinig test kits, dus testen alleen als je echt een risicogroep bent of al met flinke klachten in het ziekenhuis terecht komt. De rest moet 'uitzieken thuis'. Dat moet je met griep ook, dan hoeft je hond ook niet uit huis natuurlijk. Dus handhaving op rivm beleid is in dat opzicht wat lastig, zonder tests...

Dat is nu, 1,5 week geleden waren ze nog wat makkelijker met mensen die getest moesten worden. Toen was de hel nog niet zo extreem los. :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:47

Nog 10 weken voor de eerste 2 mogen vertrekken dus hopelijk komt het goed en anders moeten ze maar langer blijven
Puppy bezoek pas over 3 weken en zoveel komen er niet gezien de 3 naar het buitenland en eentje voor mezelf :+

Mijn zoontje staat erop dat we de pup met het blesje houden maar dat is een reu dus dat word hem sowieso niet _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:53

KimD schreef:
Skippy01 schreef:

Dat is nu, 1,5 week geleden waren ze nog wat makkelijker met mensen die getest moesten worden. Toen was de hel nog niet zo extreem los. :=

Hier in Brabant testten ze toen ook al niet meer. Paar stalgenoten die in de zorg werken zeiden dat al direct toen het eerste geval na carnaval duidelijk werd: testen werden gelijk al alleen gedaan bij extreme risico's, niet bij mensen met milde klachten. :j
Zal in de rest vh land misschien anders zijn inderdaad, hier was natuurlijk gelijk een vrij grote haard. Of 'het epicentrum' zoals ze hier wel zeggen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 09:54

Van schreef:
Nog 10 weken voor de eerste 2 mogen vertrekken dus hopelijk komt het goed en anders moeten ze maar langer blijven
Puppy bezoek pas over 3 weken en zoveel komen er niet gezien de 3 naar het buitenland en eentje voor mezelf :+

Mijn zoontje staat erop dat we de pup met het blesje houden maar dat is een reu dus dat word hem sowieso niet _O-

Dan hoop ik voor je zoon dat de pup met het blesje ook gewoon past in jullie gezin qua karakter :D