Wij begraven de pups in de paardenwei
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Hier ligt er een voorraad testen bij iemand van de vereniging maar Marjolein doet dat ook inderdaad, scheelt een hoop wachttijd.Voor ons nog een voordeel als je in NL bij marjoleine bestelt en er gaat iets mis met de test mag zij deze vervangen.
Maar hier gelukkig nog niks mee gemaakt.
KimD schreef:Het testen bij MDD gaat wel(krijg je tegenwoordig weer meer als alleen een pdf?) maar de service daarna laat te wensen over. Bij Embark kun je alles vragen en krijg je meestal vlot antwoord, en als het niet vlot gaat verontschuldigen ze zich daar ook voor. Ik heb al heel wat coi's laten berekenen. Bij mijn vorig nestje hebben de testen 3 weken op een pakketpunt vastgeleggen, die hebben ze met spoed behandeld zodat ik ze toch nog voor 8 weken binnen had. En ze hebben ook nog 2x extra naar de rassen gekeken omdat er iets niet leek te kloppen.Ik ben super tevreden over MDD, maar ik stuur ze wel direct op zonder tussenstop, daardoor nog nooit problemen gehad.
COI van 12% vind ik ook erg hoog, alhoewel het in sommige rassen doodnormaal is. Zelf zou ik er niet voor kiezen. Bij de SC is het sowieso heel lastig om een hoge COI te krijgen, dan moet je het wel heel bont maken. Bij de BC gaat het wel hard als je niet oplet.
Van schreef:KimD schreef:Ik ben super tevreden over MDD, maar ik stuur ze wel direct op zonder tussenstop, daardoor nog nooit problemen gehad.
COI van 12% vind ik ook erg hoog, alhoewel het in sommige rassen doodnormaal is. Zelf zou ik er niet voor kiezen. Bij de SC is het sowieso heel lastig om een hoge COI te krijgen, dan moet je het wel heel bont maken. Bij de BC gaat het wel hard als je niet oplet.
Het testen bij MDD gaat wel(krijg je tegenwoordig weer meer als alleen een pdf?) maar de service daarna laat te wensen over. Bij Embark kun je alles vragen en krijg je meestal vlot antwoord, en als het niet vlot gaat verontschuldigen ze zich daar ook voor. Ik heb al heel wat coi's laten berekenen. Bij mijn vorig nestje hebben de testen 3 weken op een pakketpunt vastgeleggen, die hebben ze met spoed behandeld zodat ik ze toch nog voor 8 weken binnen had. En ze hebben ook nog 2x extra naar de rassen gekeken omdat er iets niet leek te kloppen.
12% gaan we ook niet doen, mag ook niet van de vereniging. Ik ga mijn reuen omdraaien. Deze reu voor Roek, die zitten samen op 4%. En de reu die ik voor Roek had voor Vos, ik wacht nog op de coi voor die 2.
Dan wil ik een teef houden van Roek en een reu van Vos op fokkers voorwaarden plaatsen.
KimD schreef:in het begin hadden ze net als Embark online profielen. Ook kon je resultaten van andere honden inzien.Van schreef:Het testen bij MDD gaat wel(krijg je tegenwoordig weer meer als alleen een pdf?) maar de service daarna laat te wensen over. Bij Embark kun je alles vragen en krijg je meestal vlot antwoord, en als het niet vlot gaat verontschuldigen ze zich daar ook voor. Ik heb al heel wat coi's laten berekenen. Bij mijn vorig nestje hebben de testen 3 weken op een pakketpunt vastgeleggen, die hebben ze met spoed behandeld zodat ik ze toch nog voor 8 weken binnen had. En ze hebben ook nog 2x extra naar de rassen gekeken omdat er iets niet leek te kloppen.
12% gaan we ook niet doen, mag ook niet van de vereniging. Ik ga mijn reuen omdraaien. Deze reu voor Roek, die zitten samen op 4%. En de reu die ik voor Roek had voor Vos, ik wacht nog op de coi voor die 2.
Dan wil ik een teef houden van Roek en een reu van Vos op fokkers voorwaarden plaatsen.
Wat bedoel je met meer dan een PDF? Wat verwacht je nog meer dan?
Ook qua service heb ik bij hun geen gekke dingen meegemaakt, ook vrij snel reactie op mails en een goede service toen het mis ging (voor iemand anders, die zelf wilde opsturen, dat ging mis).
Het klinkt echt alsof ik het verheerlijk maar ik heb oprecht weinig problemen met MDD, ook qua resultaten komt bij hun hetzelfde eruit als bij bijvoorbeeld Laboklin of Tilia.
Wel handig dat je de reuen kunt omdraaien, heb je toch de reuen.![]()