Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:56

<3

Wij begraven de pups in de paardenwei

kiwiwitje

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 16:30

Oh wat geweldig die foto's!

Hier nog geen dode pups gehad gelukkig. dus geen idee.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 17:48

Wij hebben het dode pupje van ons eerste nest (9 dagen) begraven in de voortuin. De pup die we met de keizersnede gelijk hebben laten inslapen (waterhoofd en enorme navelbreuk) hebben we achter gelaten bij de kliniek. Thuis doodgeboren hebben we nog niet mee gemaakt, zou ook niet weten wat we daarmee zouden doen. Vind “in de kliko” zo cru op de 1 of andere manier maar ja, je kan ook niet alles in de voortuin begraven denk ik…

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 17:57

Ik zou vooral bang zijn dat de honden ze weer op zouden graven. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik een heel nest of een groot deel misschien samen zou laten cremeren. Maar een enkele dode pup, ik weet het niet, denk toch afgeven bij de DA of heel cru bij het GFT. Alhoewel dat gevoelsmatig voor een hond toch anders is, met de konijnen/vogels vond ik dat nooit een probleem. Nooit schuldig of ongemakkelijk gevoeld.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:59

Onze tuin is in verschillende stukken opgedeeld. Het stuk met het zwembad komen de honden niet zonder toezicht (ik heb er een paar die iets te graag zwemmen). Dus op dat stuk heb ik mijn pupje begraven.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:05

Wij hebben het pupje toen flink diep begraven, dicht gegooid en er een windlicht bovenop gezet.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:06

Hier worden ze ook echt diep begraven en op de paarden wei komen de honden ook maar af en toe en nooit alleen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:00

Hier ook begraven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 23:56

Dank u voor de antwoorden! In de gft zak zie ik het mezelf niet doen. Maar begraven is inderdaad wel een mooie optie :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:00

Ik denk dat ik ze ook zou begraven

kiwiwitje schreef:
Voor ons nog een voordeel als je in NL bij marjoleine bestelt en er gaat iets mis met de test mag zij deze vervangen.
Maar hier gelukkig nog niks mee gemaakt.
Hier ligt er een voorraad testen bij iemand van de vereniging maar Marjolein doet dat ook inderdaad, scheelt een hoop wachttijd.

KimD schreef:
Ik ben super tevreden over MDD, maar ik stuur ze wel direct op zonder tussenstop, daardoor nog nooit problemen gehad.

COI van 12% vind ik ook erg hoog, alhoewel het in sommige rassen doodnormaal is. Zelf zou ik er niet voor kiezen. Bij de SC is het sowieso heel lastig om een hoge COI te krijgen, dan moet je het wel heel bont maken. Bij de BC gaat het wel hard als je niet oplet.
Het testen bij MDD gaat wel(krijg je tegenwoordig weer meer als alleen een pdf?) maar de service daarna laat te wensen over. Bij Embark kun je alles vragen en krijg je meestal vlot antwoord, en als het niet vlot gaat verontschuldigen ze zich daar ook voor. Ik heb al heel wat coi's laten berekenen. Bij mijn vorig nestje hebben de testen 3 weken op een pakketpunt vastgeleggen, die hebben ze met spoed behandeld zodat ik ze toch nog voor 8 weken binnen had. En ze hebben ook nog 2x extra naar de rassen gekeken omdat er iets niet leek te kloppen.

12% gaan we ook niet doen, mag ook niet van de vereniging. Ik ga mijn reuen omdraaien. Deze reu voor Roek, die zitten samen op 4%. En de reu die ik voor Roek had voor Vos, ik wacht nog op de coi voor die 2.
Dan wil ik een teef houden van Roek en een reu van Vos op fokkers voorwaarden plaatsen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 11:40

Van schreef:
KimD schreef:
Ik ben super tevreden over MDD, maar ik stuur ze wel direct op zonder tussenstop, daardoor nog nooit problemen gehad.

COI van 12% vind ik ook erg hoog, alhoewel het in sommige rassen doodnormaal is. Zelf zou ik er niet voor kiezen. Bij de SC is het sowieso heel lastig om een hoge COI te krijgen, dan moet je het wel heel bont maken. Bij de BC gaat het wel hard als je niet oplet.

Het testen bij MDD gaat wel(krijg je tegenwoordig weer meer als alleen een pdf?) maar de service daarna laat te wensen over. Bij Embark kun je alles vragen en krijg je meestal vlot antwoord, en als het niet vlot gaat verontschuldigen ze zich daar ook voor. Ik heb al heel wat coi's laten berekenen. Bij mijn vorig nestje hebben de testen 3 weken op een pakketpunt vastgeleggen, die hebben ze met spoed behandeld zodat ik ze toch nog voor 8 weken binnen had. En ze hebben ook nog 2x extra naar de rassen gekeken omdat er iets niet leek te kloppen.

12% gaan we ook niet doen, mag ook niet van de vereniging. Ik ga mijn reuen omdraaien. Deze reu voor Roek, die zitten samen op 4%. En de reu die ik voor Roek had voor Vos, ik wacht nog op de coi voor die 2.
Dan wil ik een teef houden van Roek en een reu van Vos op fokkers voorwaarden plaatsen.

Wat bedoel je met meer dan een PDF? Wat verwacht je nog meer dan?

Ook qua service heb ik bij hun geen gekke dingen meegemaakt, ook vrij snel reactie op mails en een goede service toen het mis ging (voor iemand anders, die zelf wilde opsturen, dat ging mis).

Het klinkt echt alsof ik het verheerlijk maar ik heb oprecht weinig problemen met MDD, ook qua resultaten komt bij hun hetzelfde eruit als bij bijvoorbeeld Laboklin of Tilia.

Wel handig dat je de reuen kunt omdraaien, heb je toch de reuen. :+ _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:56

Ik heb ook geen problemen met mdd. Ze hebben een tijdje toen ze net door wisdom over genomen waren een heel erg trage turn around gehad. Maar dit is toch alwaar 3 of 4 jaar geleden inmiddels.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:24

KimD schreef:
Van schreef:

Wat bedoel je met meer dan een PDF? Wat verwacht je nog meer dan?

Ook qua service heb ik bij hun geen gekke dingen meegemaakt, ook vrij snel reactie op mails en een goede service toen het mis ging (voor iemand anders, die zelf wilde opsturen, dat ging mis).

Het klinkt echt alsof ik het verheerlijk maar ik heb oprecht weinig problemen met MDD, ook qua resultaten komt bij hun hetzelfde eruit als bij bijvoorbeeld Laboklin of Tilia.

Wel handig dat je de reuen kunt omdraaien, heb je toch de reuen. :+ _O-
in het begin hadden ze net als Embark online profielen. Ook kon je resultaten van andere honden inzien.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:27

Hoe kan je de COI berekenen? Of vraag je dat aan Embark?

Sebbie heeft een COI van 16%, volgens mij nog best laag voor het ras, heb ook al een paar tegen zien komen met 22%

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 12:33

Van schreef:
[in het begin hadden ze net als Embark online profielen. Ook kon je resultaten van andere honden inzien.

Dat kan wel weer ja, ik doe er vrij weinig mee zelf maar je kunt wel online het profiel inzien van je hond. :j

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:38

Drico schreef:
Hoe kan je de COI berekenen? Of vraag je dat aan Embark?

Sebbie heeft een COI van 16%, volgens mij nog best laag voor het ras, heb ook al een paar tegen zien komen met 22%
Dat vraag je aan embark :j

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:23

Afbeelding
Hallo wereld, onze oogjes zijn open!

Afbeelding
Verder slapen wij nog veel :z <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 11:06

Zo lief <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:12

Ahh <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 00:04

Nahh kleintjes <3

Hier eindelijk zover dat ik vandaag mijn kennelnaam heb ingediend :+
Eens kijken hoe lang het allemaal gaat duren voordat het er 'echt' doorheen is!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 07:50

Ohh succes met t wachten :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:23

Spannend! Bij mij duurde het niet lang.

Beike zit nu op dag 59.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 19:56

Hier was de kennelnaam ook vlot goedgekeurd

Mirjam bij jou begint het ook spannend te worden nu!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:32

Is t veranderd dan? Geloof dat t bij ons 3 of 4 maanden duurde.. bezoekje aan huis, publicatie voor bezwaar maken, fci traject.
De raad geeft aan dat t vaak 6 tot 8 maanden kan duren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:21

Heb het wel vanuit zweden gedaan. Wij kregen pas achteraf toen ik al een jaar ofzo kennelnaam had een bezoekje. :')