Lily heeft elke avond even een ‘energy attack’ en gaat dan rondjes rennen en grappige schijnbewegingen maken. Een echte ‘binky’ heb ik nog niet gezien, maar die komt vast nog wel. Lily is een stuk dapperder dan Hazel. Klimt op me en is heel nieuwsgierig. Ook heeft ze m’n handen al een paar keer gelikt -en soms kort gebeten-

Ik heb even een paar vraagjes aangezien konijnen houden nieuw is voor me.
Hoe vaak geven jullie ze eten? Sochtends en savonds of alleen sochtends? Hier gaan ze Crazy voor de groentes en de brokjes..helaas niet het hooi. Ik heb er een hooifeeder in gemaakt omdat ik overal lees dat dat het belangrijkste is in het dieet, maar helaas eten ze dat bijna niet. Elke ochtend geef ik wat brokjes en 2 verschillende groentes. Hooi is er dus al. In de avond geef ik ze nog wat groentes en is vaak het bakje met brokjes leeg.
Nog een vraagje. Lily niest. Dit had ik niet opgemerkt toen ze nog op m’n werk was, al had ik daar wel een vies neusje (gele harde randjes) gezien, maar dacht eerlijk gezegd dat het misschien wat plas was. Maar nu ik d’r thuis heb en meer tijd met ze doorbreng zie ik dat ze soms niest en dat er soms een klein beetje snot uitkomt. Nou ben ik niet bekend met ziektes bij konijntjes, maar lees wel dat als ze niezen je voor de zekerheid naar de dierenarts moet gaan. Zouden jullie dat in dit geval ook meteen doen? Eerstvolgende vrije dag is woensdag, en hoop eigenlijk dat ik haar niet mee hoef te nemen en eventueel medicatie zo kan halen als dat nodig is..kan me voorstellen dat de verhuizing al zo veel stress voor ze is geweest. Het is een beetje licht geel aan de buitenkant van het neusje.

Ai sorry voor het lange verhaal!