Nogmaals een vraag: waar kan je het beste plexiglas halen? En bijvoorbeeld een hornbach, kan deze het ook op maat snijden/zagen?
Ik ga vanavond eens mijn commode meten. Ik denk namelijk dat deze lang genoeg is. Volgens mij is deze 1.40m of 1.50m en kan dan 2 verdiepingen maken. Was deze helemaal vergeten dat ik hem had.
Ik zou dan alleen raampjes in de zijkant willen. Eens kijken of ik dat kan. Zou wel makkelijk zijn want dan kan ik hem misschien voor aankomend weekend af hebben.
Maar eerst nu nog even genieten van mijn mijn gezin. Mijn man gaat vanavond weer weg voor 4-5 weken.
Bedankt. Zal eens kijken. Helemaal niet aan gedacht even goed Google te gebruiken. Kwam alleen maar hele dure tegen. Ik las dat 5mm vaak gebruikt word dus ik ga even rondkijken wat handig is. Even meten hoeveel mm een gordijnrail is. Makkelijker bevestigen dan een u profiel. Ik ben namelijk niet heel erg handig.
Heel mooi! Maar ik denk dat dat met mijn kinderen niet handig is.
Ik ben bang dat de kast niet gaat voldoen. Zover ik kon meten heb ik 1.10m lang. En de hoogte aan de binnenkant zonder verdieping is 78cm.
Vrees dat het te klein is. Planken zijn 50cm breed. Heb nog een commode staan die maar eens opmeten. Alles staat goed opgeborgen dus kan er ook niet zo even snel bij.
1.10 is idd wat smal, maar op 78 cm kun je best een verdieping maken hoor. in mijn grote hok waren de verdieping 30 cm elk. Dan hoeven je trapjes ook niet zo stijl te worden en nemen ze minder ruimte in het hok in.
10 cm plexiglas is veels te dik (en heel kostbaar!!) 4 mm is dik zat. Als je het ook aan de voorkant doet is voor de scherpte een aluminium U-profiel aan te raden.
Mwah, dat mag je vinden. Het zijn stevige platen waar ze met gemak tegen aan kunnen leunen zonder geklapper of de mogelijkheid tot breken. Mijn platen voor de hamsters zijn 2mm en dat breekt toch echt met het gewicht van een Cavia.
By the way … vanzelfsprekend bedoel ik 10 MM … geen CM. Dacht dat ik mij vergist had, maar staat ook gewoon netjes in mijn bericht
Ik ging ook uit van 10 mm 2 mm is idd te dun, dat gaan zwabberen, maar 4 mm is echt dik genoeg, zeker als je het 'borgt' met een mooi U-profiel. Mijn plexiglas is 1.70 lang en daar leunen regelmatig 3 cavia's tegelijk tegen
@sunrise ik heb ook 4 mm dik plexiglas bij de caafs van paps en die zijn nog steeds heel. Zitten wel ij een u profiel
@Marjan wat ziet dat er mooi uit het glas mooi hok hebben je mannen
@pandameisje die zijn zeker niet te lang hoor
Vandaag alles weer even buiten gehad om kantjes te maaien. Pepper heeft een zomer coupe gekregen. Hij was er minder blij mee haha. Nageltjes geknipt van de Arrow en Chase. Chase was er niet blij mee die is ook niet vies van om dan te bijten. Tis eentje met een gebruiksaanwijzing zeg ik maar.
Sunrise19
Geplaatst: 26-02-19 21:02
Bedankt allemaal! Ik ga eens op onderzoek uit. Maar 2 keer 1.10m loop oppervlakte is te klein dan? Voor 2 cavia’s. Zag dat de pax maar 1 meter heeft als ik het goed gezien heb.
Ik ga hem morgen gewoon in elkaar knallen en dan kijk ik wel even. Er zitten bovenin 3 lades die er nog uit kunnen blijven. Dus dan is er meer de hoogte in te werken.
Morgen langs de kringloop ook nog even. Zag ook een stelling kast eventueel. Denk alleen dat dat heel kostbaar word qua PLexi enzo.
Pandameisje
Geplaatst: 26-02-19 21:17
Omg een Foto van mijn 4 cavia's samen. En ze zijn zo lief tegen elkaar.
Wat een leukerds heb je pandameisje. En Mungo is wel heel klein tussen die grote caafs in.
Pandameisje
Geplaatst: 27-02-19 10:19
Mira283 schreef:
Wat een leukerds heb je pandameisje. En Mungo is wel heel klein tussen die grote caafs in.
Hij is echt mini moet ik zeggen edward is ook echt groot hoor 1650 gr
amy495
Geplaatst: 27-02-19 10:35
Net alle cavia's gevangen en foto's gemaakt. Het is erg lastig om ze netjes bij elkaar te houden Van links naar rechts: Bolle, Draakje, Kabbel, Babbel, Neusje, Hammie, Svar, Bruintje, Nibbit, Egeltje, Isabel, Brownie, Vlekje en Ted.