Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 10:03

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:14

Roetsj heeft een dun kussentje 2/3 van haar bench, met een tochtdier langs de rand en een fleece opgevouwen in de hoek. 1/3 is kaal en daar ligt ze vaak als het warm is, lekker koel op dat ijzer blijkbaar. In de kamer gaat ze ook vaak op de kale vloer liggen, ze heeft het blijkbaar nogal snel warm.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:14

Hier heeft Jasper 1 slaapzak, 2 fleece dekens, 3 badmatjes in zijn bench liggen. Oh en nog een memory foam deken inderdaad. Hij sabbelt graag aan dekens en zo kan hij dus lekker sabbelen aan van alles wat goedkoop is.

Qua zwemmen. Olivia is echt een drama queen. Haat water, behalve regenwater. Ze kan ook serieus grommen als Jasper na een duik in het water zich aan haar gaat afdrogen.

Jasper springt in alles. Die hond zwemt zomer en winter in de Maas. Onze vorige akita zwom weet graag in de zee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:52

Loolotte schreef:
Dan ken ik net de goede blijkbaar :+

Ik vroeg me trouwens af wat jullie in de bench hebben liggen? Een fleece kleedje lijkt me niet echt zacht liggen, maar een heel kussen kunnen ze niet aan de kant schuiven als ze het te warm vinden. Dilemma :')

Niks, de stalen plaat. Harvey is niet van de kussens en de dekens, die vind dat vreselijk. Het enige waar hij wel eens op gaat liggen is de echte schapenvacht. :j

In de ren ligt een kussen, maar hij kiest altijd voor het veel te kleine pluche puppymandje.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:17

Van die bench kussens had ik nog niet gehoord, zal ze eens opzoeken! Maar ja, dan worden het in de puppy-periode toch goedkope fleecedekens := En dan merk ik daarna ook wel vanzelf wat de hond fijn vindt denk ik inderdaad, goeie.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:46

Afbeelding
Ik had het zo voor Elin, mandje was 2,50euro in de uitverkoop. Vetbed heb ik er na twee nachten er onderuit gehaald omdat ze ook graag koelte opzoekt. Nu dus alleen nog het mandje en de andere kant kaal.
Verder had ze wel ook knuffeltjes vanuit het nest mee maar die zijn er inmiddels uit om te voorkomen dat ze die snachts vermoord.. :')

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 13:57

Iris had eerst een paar handdoeken op de bodem en dan een fleecedekentje erop. En vervolgens ging ze in het piepkleine benchje van Sofie (de chihuahua) liggen, want daar lagen lekker zachte kussentjes in...

Dus nu heeft Iris een groot benchkussen in de bench, met een fleecedeken erover. Als het warm is staat de ventilator op de bench.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:05

Zo pfiew. Net de 2 honden en de kat getrimd. Van 10 tot 14 uur bezig geweest. Ben nu kapot :p
Kenai moet zaterdag met de fokker mee op show. En Daeva heeft maandag gehoorzaamheidswedstrijd. En haar vacht werd echt aan de pootjes te lang. Dus haar ookmaar onder handen genomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:27

Pfoe Zoe, wat ben ik blij dat ik kortharige beesten heb.. :P

Heb net wat foto's gemaakt van Boellie en Chicka. Zitten toch wel wat mooie foto's bij. (*trots* )
Ik ga ze even verkleinen. want anders ben ik 3 weken aan t uploaden...

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:42

Ben benieuwd Kiwiwitje!

En Zoe, wat een werk zeg!

Iris heeft het blaffen overigens snel opgegeven (even afkloppen..). Gister ten ik haar in de bench deed was ze na 1x blaffen nog wel een tijdje aan het mopperen (echt mopperen, een hoop gezucht en gesteun en dramatisch gekreun) maar toen was het klaar. 'S avonds is mijn vriend met haar naar cursus geweest, daarna in de bench even geblaft en toen gaan slapen. Na het laatste rondje is ze meteen lekker gaan slapen!

Vanmorgen laten plassen en terug in de bench: geen gemiep:). Daarna heeft ze ruim een uur lopen ravotten en racen en voor ik naar mijn werk ging weer in de bench gedaan: weer netjes liggen en slapen.

Net had ik mijn vriend aan de telefoon en ook bij hem blaft ze niet meer :D hopelijk heb ik een gelukkiger vriendje nu, toen ik gisteravond thuis kwam zat hij het echt even niet meer zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:46

Ik heb even screenshots gemaakt. Qua licht moet ik nog even stoeien met fotoshop. De andere kant op fotograferen was niet echt een optie. Dan had je lelijke balken en weg en puin...
En Chicka is beter met foto's dan Boellie... :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat fijn Paloedie dat t beter gaat! :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:54

Mooi!!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 14:55

Thnx! Mijn fotokunsten zijn om te huilen. Denk dat ik schoonmams nog een keer foto's laat maken. Maar deze locatie is wel mooi.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:03

Is Boellie nou kleiner dan Chicka, of kijk ik scheef? Ik vind 't goed gelukte foto's hoor Kim :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 15:30

Haha ja! En nog best een stukje kleiner. Chick is ongeveer 40.5/41 cm en Boellie is ongeveer 36 cm :P

Flink gestoei nog met photoshop. Niet mijn ding. Dus ik accepteer ze zo gewoon :')

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:31

Erg leuke foto's!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:30

Hier hebben we in de ene bench een oud quilt liggen (heel duur maar zó lelijk := ) en in de andere ligt een benchkussen van memory foam met allemaal fleecekleedjes waar ze dan in gaan graven.

Vind het sowieso wel handig als het iets is wat je kan wassen. Als ze hier vies zijn drogen we ze af en mogen ze in de bench opdrogen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:26

Bij iris ligt een wit dekentje in nu en het lijkt wel of ze erop afgeeft :') nat of vies is ze er nog niet op geweest, maar dat dekentje ziet eruit...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:21

Oh dat scheelt wel redelijk Kim :=

Haha ze nemen altijd wel iets van zand/stof mee naar binnen toch. Bij een bedrijfje dat ik volg die touwriemen en halsbanden maakt, stelden ze ook wit voor als een nieuwe kleur. Daar heb ik toch maar 'nee' op gestemd, hoewel ik het zeker mooi zou vinden, want die zou bij mij binnen 2 weken een vieze kleur bruin zijn :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 09:21

Paloedie schreef:
Bij iris ligt een wit dekentje in nu en het lijkt wel of ze erop afgeeft :') nat of vies is ze er nog niet op geweest, maar dat dekentje ziet eruit...

Haha dat had ik hier laatst ook met Chick :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:27

Kaus schreef:
Hier hebben we in de ene bench een oud quilt liggen (heel duur maar zó lelijk := ) en in de andere ligt een benchkussen van memory foam met allemaal fleecekleedjes waar ze dan in gaan graven.

Vind het sowieso wel handig als het iets is wat je kan wassen. Als ze hier vies zijn drogen we ze af en mogen ze in de bench opdrogen.

Ik was van de honden alleen maar de matrasbeschemers en de echte hoes wat om het kussen zit. De fleecedekens die ik erover leg was ik niet, van zowel de honden als de katten niet.

Daar leg ik iedere keer een nieuw dekentje op.

Ik gebruik ook vaak een oude dekbedovertrek als dekentje.

Edit:
Onze voorraad, de grijze dekentjes zijn de fleecedekens die we één keer gebruiken en dan niet meer.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:36

Leuke foto's hoor Kim, maar Boelie komt idd niet zo fotogeniek over. Nou vind ik Chick sowieso een mooier type ;) Maar zoals op de 2e foto staat hij gewoon niet zo handig en komt hij dus een beetje vreemd over.

Fijn dat het al beter gaat Paloedie

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:52

Amai wat een voorraad Kim!

Gisteren naar de makro geweest en tog een paar dingen gekocht. Ook is er een pakket van zooplus onderweg :=

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:15

Pas alleen wel op met flostouwen. Ik vind ze levensgevaarlijk en komen er hier dus echt niet meer in!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:31

Fannetje; ja het is ook vooral een schaduwprobleem op die foto. Maar hij heeft er echt geen interesse in. Is veel liever aan het struinen en snuffelen. Dus het is ook best lastig om foto’s van hem te maken :')
Nu is zijn type ook wel “apart” hij is van het showtype. Maar wel heel bully en gespierd voor showtype. Daar was de fysio ook heel verbaasd over(positief). Zij noemde hem ook echt “buffel”.