Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odin

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:25

Dat zat je dichtbij mijn vrienden en ben ik meerdere keren bij je langs gelopen (zonder hond) EmptyWords!
MyWishMax, dank je wel voor het compliment. Ik ben inderdaad erg kritisch op mezelf altijd, maar zal mijn foutjes nooit op de hond afreageren, of ze nou een dk heeft gelopen of niet, ze is altijd braaf en ik beloon haar altijd uitgebreid na het parcours.
Wat leuk, een leenhond. Wat voor hond is het?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:33

Gisteren was ik in Bergen op Zoom voor de selectie van het WK in Italië.
Zelf was ik er voor het PAWC team omdat 2 cursisten daar aan mee doen, maar wanneer sommige mensen een DK liepen verlieten ze gewoon het parcour. Ik zou hoe dan ook het parcour afmaken, of je hond moet natuurlijk kreupel of iets lopen

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:49

Ja, ik maak ook altijd het parcours af bij een dk, je hebt daar ook gewoon recht op trouwens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:53

Odin schreef:
Dat zat je dichtbij mijn vrienden en ben ik meerdere keren bij je langs gelopen (zonder hond) EmptyWords!
MyWishMax, dank je wel voor het compliment. Ik ben inderdaad erg kritisch op mezelf altijd, maar zal mijn foutjes nooit op de hond afreageren, of ze nou een dk heeft gelopen of niet, ze is altijd braaf en ik beloon haar altijd uitgebreid na het parcours.
Wat leuk, een leenhond. Wat voor hond is het?

Oh, ik ben ook echt niet bang dat je dat zou doen, maar je mag ook minder kritisch naar jezelf kijken. ;)

Natuurlijk een Duitse Herder, de oude hond van mijn trainster. Hij was met pensioen, deed alleen nog wat pakwerk om de jonge pakwerkers te leren hoe het moet. Maar hij vindt het zo leuk om weer te lopen, dat mijn vriend hem nu 2 keer in de week 'traint'. Of eigenlijk traint de hond mijn vriend. :')

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:04

O, dat lijkt me inderdaad heel erg leerzaam voor je vriend, met zo'n ervaren en goed opgeleide hond te mogen trainen. Leuk!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:05

Ik denk trouwens dat als je jezelf wilt verbeteren, het juist wél heel goed is om kritisch naar jezelf te kijken. ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:23

Leuk filmpje hoor!

Wat leuk voor je vriend Merel

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:54

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:06

Leuk, dank je EmptyWords!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:23

Ik heb gisteren ook wel mensen gezien die niet het hele rondje afmaken. Maar bv na een rakvlakfout het toestel overnieuw doen en daarna via een logische lijn het parcours verlaten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:29

Afbeelding

Chels gisteren

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:31

Mooie foto van Chels!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:35

Mooie foto

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:43

Mooie foto's van de behendigheid :). Het ziet er bij alle honden uit dat ze er veel plezier aan hebben. Leuk.
Odin vind het er goed uitzien zeg. Dat je zelf kritisch bent is logisch naar jezelf. Zo kan je jezelf ook verbeteren.

Het lijkt er een beetje op dat het alleen behendigheids topic word. Waar is de rest?

Wij hebben er weer een heerlijke training opzitten. Hebben beetje flyball geprobeerd. De flyball bak drukken moet hij nog beter leren maar de bal. Tja het blijft een border hé. De 4 sprongen vind Boco helemaal geweldig. Als een speer eroverheen.

Daarna behendigheid. Even een lijntje 3 hoogtesprongen en een tunnel ging de 2de x perfect. Daarna nog even aangelijnd over de schutting blijft toch nog een beetje eng. De band nog even geoefend en als laatste nog het lijntje van 3 hoogte sprongen, tunnel, 2 hoogte sprongen en de schutting los :) na 2 x langs de schutting ging hij er beheerst over heen. *\o/*

Nu helaas 2 weken wachten op nieuwe training. Volgende week geen training i.v.m pasen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:57

Leuk dat hij flyball zo leuk lijkt te vinden! :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:30

mandje schreef:
Het lijkt er een beetje op dat het alleen behendigheids topic word. Waar is de rest?

Dat krijg je vanzelf als behendigheid nummer 1 is in de hondensport ;)

Ik ben ondertussen aan het trainen voor de GGb met cyno regelement. Met als resultaat dat ik een hyper hond heb die heeel graag wil werken. En ze pikt het snel op, kanonne! Mijn doel is om op 11 mei een relaxt rondje te lopen. Dacht ik afgelopen week nog dat we minimaal 3 onderdelen niet zouden scoren, nu kunnen we overal punten voor halen als mevrouw zich zo in blijft zetten :=

Misschien wordt het daarna dan toch tijd om een startlicentie aan te vragen, hellupp... ik ben niet zo'n obedience freak, maar het enthousiasme stimuleert wel om door te gaan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:43

Haha ik zal dan ook wat meer over de frisbee gaan praten :P Helaas gister niet met de dogfrisbee les geweest omdat ik pas net terug was van het weekendje Zwitserland, zal volgende week kijken of iemand foto's wil maken :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:59

Ik heb weinig te vertellen over mijn sport :') Het wordt zo afgezaagd als ik twee keer in de week hetzelfde moet vertellen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:45

Ik heb gisteren met Flappie gehoorzaamheid getraind. Ondanks het langzame lopen ivm ongeluk ging het erg goed. Tijdje niet mee gehad ivm loops maar plaats sturen op 25 meter ging zelfs op een drafje. In het vak zit, staan en af ook op 25 meter en ging goed : D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:52

Even een vraag tussendoor. Ik ben opzoek naar een fijne riem. De riem die ik nu heb heeft de nodige puppy knaagmomentjes overleeft en zoek een fijne opvolger. Materiaal is mij om het even, zolang het goed in de hand ligt.
Wie van jullie heeft een riem van fleece? Ik bedoel de riemen die je vaak ziet bij behendigheids (gaan we weer ;) ) wedstrijden. Is dat wat of kan ik beter voor een andere optie gaan?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 12:58

Ik heb 'm van Hunter(heb er wel veel meer :p) maar vooral die Hunter is erg fijn de Freestyle variant. Vind de prijs reuze meevallen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:23

ik heb een fleece lijn, mijn hond vind m geweldig en hangt er continu in, maar daarom heb ik m ook gekocht. om mee te wandelen vind ik m niets.

ik heb ook een nobby, die is wel fijn

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:23

ik heb gisteren echt slecht gelopen haha.
toch nog 6e geworden bij de jumping haha XD

weet iemand nog meer fotos van gisteren?? haha ben toe aan nieuwe fotos XD

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:07

Andere sport?
Kan alleen maar meepraten over het schapendrijven, wij doen niks anders :)

Laatst in Duitsland paas-fun-trial gelopen in Lommersdorf bij Sheperds Own.

Was meer een praktijktrial dan engels...je begon dus niet als gebruikelijk met een outrun, maar met een groepje van 10 schapen in de pen, die moest je er zelf uithalen, een stukje drijven tot aan de eerste hindernis, dat mocht ook nadrijven zijn op 12u, heb ik dan ook maar gedaan, zijn heel snelle flitsende schapen daar, plus een terrein wat heel erg bergaf ging naar de volgende "opgave" dat was de schapen door een soort van gang drijven.

Daarna zelf opzetten aan de paal, je hond meenemen naar de startpaal, dan opsturen, outrun, lift, fetch, daarna het malteser kruis, je mocht ofwel alle 10 schapen erin, en om de bocht eruit, ofwel schapen erin sturen, rechtdoor eruit, en dan van de andere richting ook nog een keer recht erdoor.
Bij het om de bocht sturen in het kruis hoefden voor de punten maar 5 schapen in goeie richting te gaan, en als je de "gemakkelijkere" variant van erin en rechtdoor eruit koos moest je dus alle 10 schapen meteen mee de goeie kant op hebben, plus het 2 x doen om de punten te verdienen.
Dat lukte me niet, zowel met Jacky als met Easy niet.
Heb met beide de 1e keer alle schapen netjes erin en rechtdoor gekregen, bij de 2e poging liepen niet alle schapen in een keer mee erdoor. De 15 punten op dat onderdeel heb ik dan ook maar laten liggen, was het me niet waard mijn hond te stressen en de training te verknoeien zo...
Probleem met een malteser kruis is dat je dat thuis niet hebt en dus niet kunt trainen, plus dat je dat op een normale wedstrijd eigenlijk ook bijna nooit ziet, dat krijg je dus in een keer voor je neus...haha.

Volgend onderdeel de slalom, met Jacky heel goed gedaan, geen enkel punt aftrek gehad :D met Easy iets minder omdat die telkens net wat ver uitging op de flanken.
Daarna moest je nog een keer de schapen naar de beginpost drijven, van daaruit dan weer pennen.

Jacky was 10e met 87 punten, en Easy 8e met 92 punten.
Was ik heel content van, aangezien de mensen die voor ons geplaatst zijn zowat allemaal starters waren met een klasse 2 hond, terwijl dit voor mijn hondjes pas de 2e trial ever was.
Er mochten mensen met een hond meedoen die minimaal klasse 1 kan starten, en max klasse 2 ooit gestart is. (Dus met een klasse 3 hond mocht je niet meedoen, dat was anders echt niet eerlijk geweest)

En ik dan met mijn youngster ook nog als allereerste starten mocht 8)7
Heel blij dat ze het zo goed gedaan hebben, we hadden ten alle tijde controle, mijn honden hebben nergens gebeten, ook niet aan het malteser kruis, wat toch wel moeilijk was, sommige van de klasse 2 honden hebben daar dus wel gebeten, schapen stonden in de hindernis en gingen niet meer vooruit, in een officiële trial hadden ze gediskwalificeerd geweest, en niet zoals nu nog voor ons geplaatst.

Nee, ik geloof dat ik wel heel trots ben op de hondjes, m.n. op mijn kleine Jacky dat die zonder bijten de schapen vooruit kreeg, en ook telkens als ze heel kort tussen draad en schapen door moest aan het malteser kruis (was echt heel weinig plek) dat ze heel cool is gebleven *\o/*
Als we zo kunnen blijven doordoen zou dat nog wel eens een heel goed hondje kunnen worden :)

Al met al heel leuk, aardige mensen, goeie honden gezien, zeker voor herhaling vatbaar!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:11

klinkt als een super ervaring :)