Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:46

Zou er ook geen moeite mee hebben als ze nu hene gaat binnenkort, dit is wel een fijne tijd voor haar zo. Ze heeft bij de overgang van seizoen altijd weer een dipje :(:) dus stiekem hoop ik dat de winter haar bespaard blijft. Onze kuikens liggen gezellig tegen haar aan als ze weer in slaap kukelt haha. Bewust ook 3 kuikens genomen, met oog op de leeftijd van de oude dame :) 3 vind ik een mooi clubje zo!

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:49

Mag ik even onze kippenren/hok showen, ben er heeel trots op aangezien ik alles zelf gedaan heb :o *\o/* We hadden eerst een laag hekje met een net eroverheen, maar dat was een heel gedoe met het schoonmaken van de ren.
Dit is 100x beter. Makkelijk met schoonmaken etc. Oja en ziet er netter uit dan eerst :Y)

Afbeelding

Nachthok met de automatische hokopener (die super is!)
Afbeelding

Ze hebben nu zelfs een kippen-schommel *D
Afbeelding

Dus alles is klaar zodat de kuikens straks met onze andere 2 kipjes daar kunnen wonen. Ze mogen ook heel vaak los in de tuin als ik thuis ben.

vuurneon

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:51

Ik laat dat echt niet aan mijn dames zien! Die eisen dan vast ook zo'n kippenparadijs haha

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 23:50

Hier 1 van de 4 kippen van de leg al langere tijd, ben bang dat er iets stuk is van binnen.
Heb een hen in een stal gedaan wie ik vermoed wie niet meer aan de leg is.
Liggen er morgen 3 eieren bij de 3 kippen dan weet ik zeker dat ie niet meer legt.
dan gaat de hen (al ze niet meer legt) naar de dierenweide bij ons op stal en dan halen we er weer 2 bij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 01:04

Leuk om iedereen zijn kippenhok en ren te zien!

Mijn eenzaam kipje zit in een buitenstal van 4x5 met losse legnesten en een oude kunststof compostbak waar zitstokken in zitten. De deur staat gewoon open en overdag scharrelt ze wat op het stuk van de paarden. De kuikens zitten binnen nog in de kuikenbak.

Dit tuinhuisje zijn we nu aan het schilderen:
Afbeelding

In ivoorwit en accenten van donkerblauw.

Het open venster maak ik gaas voor en op de plantenplank legnesten die ik van boven kan openen. Aan de overkant wat nu een geheel dichte wand is een opening met automatische poort naar de ren.
Die wordt ongeveer twintig meter met een zandbak onder een dakje, ik ga er een grasmat leggen die ik regelmatig wissel en een boomstam en struiken enz. Over de bovenkant tuinnet.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:43

Vanmorgen heb ik een van de kippen naar stal gebracht. Die heeft nu een super plekje.

Zonet er 2 bijgehaald die nog in de kooi zitten bij de kippen in.

Wanneer kan ik die het beste erbij laten ? 2 vreemde kippen bij 3 kippen die hier thuis zijn in een hok van 2.5 bij 1.5 meter.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:55

In de nacht samen op stok zetten lees ik overal mbt koppelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:10

In de nacht (nou ja n in het donker als de rest er al zit), op de stok erbij zetten.

Geeft geen garanties overigens, ik heb meegemaakt dat de nieuwe kipjes tot op de schedel open waren gepikt de volgende ochtend. Nu was dat ook een fel ras waar wij ze bij hadden gezet, want met onze huidige kip en de kuikens was het gelijk goed

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:24

vuurneon schreef:
In de nacht (nou ja n in het donker als de rest er al zit), op de stok erbij zetten.

Geeft geen garanties overigens, ik heb meegemaakt dat de nieuwe kipjes tot op de schedel open waren gepikt de volgende ochtend. Nu was dat ook een fel ras waar wij ze bij hadden gezet, want met onze huidige kip en de kuikens was het gelijk goed

dat durf ik eerlijk gezegd niet aan haha :o

De oudere 3 kippen die we hadden zijn nu in ons omheinde weiland, de nieuwe 2 kippen zitten nu in het hok.

misschien een idee om de oude 3 vannacht in de paardenstal te zetten en dan morgen de ouden en nieuwen in de omheinde wei ?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:59

Lotje heeft een paar dagen terug haar eerste eitje gelegd... zo schattig. Ze is dus wel een paar weken ouder dan ik dacht want ik had het helemaal nog niet verwacht! Ze ging in de tuin zitten. Heel schattig kommetje gemaakt in het onkruid, maar niet zo handig want donderdag wordt mn hele tuin leeg gehaald en bestraat. Nu heb ik een kittenkattenbakje met soft bedding gevuld en dat heel hoog in de schuur gezet. Ze moet er met de ladder naar toe, maar daar gaat ze nu graag zitten!

Heb al 3 eitjes! (eentje laat ik nog in nestje liggen) en ik denk dat ik ergens volgende week wel genoeg heb voor een uitsmijter :') Nog even doorsparen.

Dat wordt dan wel een uitsmijter met heul veul kleine eigeeltjes _O-

Het zijn net duiveneitjes.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:38

Urielle schreef:
In de nacht samen op stok zetten lees ik overal mbt koppelen

Klopt , doe ik altijd en gaat eigenlijk altijd hier wel goed.
Ze horen er nog niet 100 % bij vaak , maar laten elkaar verder wel gewoon met rust.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:49

Gratis aangeboden voor een goed tehuis, mijn 2 cochinkrieltjes en een kuifhoenkrieltje. De cochinnes zijn anderhalf jaar oud en de kuifhoen ongeveer 4. Het kuifhoentje is een geval apart. Zij heeft een vergroeiing van de ruggegraat en legt geen eieren (ooit 1 windei gelegd). Ik zoek een huisje waarbij het niet erg is dat ze geen eitjes legt en ze gewoon lekker rond mag scharrelen. Bij interesse graag pb, ik wil ze ook langsbrengen bij het "juiste thuis" :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:53

Ik heb wel plek, maar ook 4 jonge leghorn kippen die dus wel heel groot gaan worden.. geen idee of dat wel zo'n goed idee is bij elkaar want heb niet zo veel ervaring met kippen.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:13

Ik heb ook geen idee. Ze lopen nu met 4 barnevelders, dat gaat goed. Ik weet eerlijk gezegd niet of formaat uitmaakt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 21:20

Formaat maakt niet veel uit, wij hadden de red's bij krieltjes lopen. Soort kip maakt wel uit, t was juist de kriel die terror kip was (maar wij wisten al dat het een trut was). Op de kinderboerderij loopt ook vaak alles door elkaar heen haha. Heb je gemoedelijke grote kippen, zal formaat niet heel veel uitmaken wat erbij komt :)
De pikorde bepaalt de plaats, niet het formaat :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:16

ik heb kriel orpington bij groot orpington gehad. drie keer raden wie de baas was en bleef... juist.

Gaat prima hoor! Kippen kijken volgens mij niet naar grootte, maar gewoon, naar wie het meest te zeggen heeft. Binkie was het kleinst, maar wel het oudste, dus die was de baas!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:17

tuttifrutti schreef:
Mag ik even onze kippenren/hok showen, ben er heeel trots op aangezien ik alles zelf gedaan heb :o *\o/* We hadden eerst een laag hekje met een net eroverheen, maar dat was een heel gedoe met het schoonmaken van de ren.
Dit is 100x beter. Makkelijk met schoonmaken etc. Oja en ziet er netter uit dan eerst :Y)

[ Afbeelding ]

Nachthok met de automatische hokopener (die super is!)
[ Afbeelding ]

Ze hebben nu zelfs een kippen-schommel *D
[ Afbeelding ]

Dus alles is klaar zodat de kuikens straks met onze andere 2 kipjes daar kunnen wonen. Ze mogen ook heel vaak los in de tuin als ik thuis ben.

:oo :oo :oo

hou es op joh! dat is gewoon TE vet!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:38

stiekum heb ik vanavond de nieuwe kippen heeel eventjes los gehad :o

morgen gaat alles lekker het weiland in en dan kunnen ze de pikorde uitvechten, en dan hoop ik dat ze morgen avond in 1 hok kunnen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:00

Iemand nog interesse in een Marans en een bleu de landes? Goede leggers.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:07

@mona, jammer dat je zo ver weg zit, ze waren hier van harte welkom...

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:20

Oh, tuttifrutti, ik schaam me nu een beetje m.b.t. mijn eigen kippenweide :o Wat heb je het mooi gemaakt! <3

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:24

Ik zie het Riddershow, dat is inderdaad ver weg :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:49

*\o/* vanochtend vond ik het eerste eitje, vers gelegd in het leghok dus ook nog op de goede plaats *\o/* (zit op tablet dus ik reageer later even wat uitgebreider!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:59

kohtje schreef:
Iemand nog interesse in een Marans en een bleu de landes? Goede leggers.

Waar zit jij? Ik wil nog een vriendin of vriendinnen voor Sneeuwbal.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 10:09

hier de kippen nogsteeds gescheiden. heb het hok gesplitst, de 2 nieuwelingen zitten een beetje sneu in een hoekje..

iemand tips ?