hier heb ik aan de onderkant rondom plexi en bij de plateau's kon ik dat ook ertussen klikken..
die zaten bij mij erbij... 10stuks..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
beetje jammer dat die eigenlijk gewoon bij de kooi hoorden te zitten hahaha Saintelette schreef:Ja wij hadden het vermoeden al dat er gewoon plexiglas in kon, vandaar dat we zelf al een plaat hebben aangeschaftbeetje jammer dat die eigenlijk gewoon bij de kooi hoorden te zitten hahaha

Citaat:Ik wou graag even een tip verspreiden! Ik moest laatst mijn ratjes laten inslapen en mijn dierenarts vroeg er een belachelijk prijs voor. Ik heb toen alle (maar ook echt alle) dierenartsen in Den Haag en omgeving opgebeld en gevraagd naar de prijs, die varieerde van 60-150 euro. Tot ik de laatste dierenarts belde, Dierenkliniek Stevinstraat, in Scheveningen. Zij vroegen 7e per ratje. Ze waren ongelofelijk lief voor de beestjes, lieten mij in alle rust afscheid nemen, en namen echt de tijd ervoor.
Ze legde uit dat dierenartsen kunnen vragen wat ze willen voor het inslapen, maar eigenlijk kost het hun helemaal niks zo een klein prikje. Ze proberen gewoon veel te verdienen eraan! En zij vonden dat daardoor dieren onnodig gingen lijden als mensen het niet wouden/konden betalen. Ik vond dat zo vriendelijk van ze!
Dus mocht je in de buurt wonen, en (ik hoop het niet voor je!!) een beestje moeten laten inslapen, zou ik echt hun even bellen!

Maar hij loopt steeds in de bak rondjes. Constant hetzelfde rondje (niet om zijn eigen as, maar gewoon alsof het een paard is dat op de hoefslag door de rijbak heen gaat zegmaar
)
Hoe gaat het verder met m? 

nu pakt hij het als een vriendelijk ratje heel voorzichtig aan), en je merkt nu gewoon écht dat hij oud aan het worden is. Ik heb hem er de laatste tijd ook meer uit, even warmte krijgen en eventueel rondlopen, maar het liefst zit hij gewoon in zijn vertrouwde hok met de andere heren, dus dit is over het algemeen voor 10 minuutjes ongeveer.
) maar sinds Hummer het meest beneden is, doet hij dat niet meer zoveel. Alsof hij doorheeft dat Hummer beneden ook wat te eten moet houden.

Hier waren ze gisteren ook superdruk maar dat kwam omdat ze weer lekker in hun eigen grote hok zitten ipv de kleine tijdelijke kooi van thuis. Straks ga ik de kooi ook even flink lekker schoonmaken en dan opnieuw inrichten, en weer een lekker behaschommeltje voor ze ophangen
kunnen ze weer lekker gaan slapen erin. Vond het echt een prachtidee en de ratjes genieten ervan.