Puppy Erbij 2021

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:32

Wat een leuke foto's en filmpjes komen ervoorbij!


Hier een foto van het bos vanochtend van de shoot...
Afbeelding

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 05:53

Gowlan schreef:
Wat een hoop leuke foto's en filmpjes komen er voorbij <3

Iemand van jullie ervaringen (zowel positief als negatief) met Tractive?


Wij hebben hem nu twee jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over. Heel accuraat ook! Niet alleen handig voor de honden maar ook voor de baasjes. Stel er zou mij iets onderweg gebeuren dan kan Kay mij (met honden) terugvinden en ophalen.

Enige nadeel is de batterij, die gaan sneller leeg dan dat je verwacht. Vijf dagen is de max. Wij hebben het opgelost door meerdere grotere batterijen te kopen, zo kan ik continu doorwisselen en opladen zonder dat de Tractive zonder zit.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:00

Pf, nou afgelopen nacht zat ik met een hond die ziek was - diarree en rommelige buik. Arm dier. We hebben beiden weinig geslapen, kon hem iedere 1,5-2 uur naar buiten de tuin in laten. Gelukkig geeft hij het wel goed aan, maar we zijn nu allebei bekaf wel. Hij ligt inmiddels lekker op de bank te slapen en buik lijkt wat rustiger (hij heeft dan ook nog niets gegeten vandaag).

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:36

Ahh beterschap.
Vind het altijd zo sneu als ze zich ellendig voelen en het niet op kunnen houden.
Heb het 1 keer in die 12 jaar gehad met elf en die had ik niet gehoord dus heel de woonkamer lag vol incl voor de deur met zo’n winstopper eronder :r

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:45

@cinniz ow jeetje, das niet fijn, je hele woonkamer vol! Dat heb ik alleen nog maar gehad van overgeven, óók echt niet fijn :n
Ja, inderdaad sneu als ze zich zo voelen :j

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:02

Aw beterschap met Toby! Altijd heel vervelend als ze zo ziek zijn :( .

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:05

Thanks! Ja, niet leuk. Ik ga er maar vanuit dat hij in de tuin iets gegeten heeft dat hij beter niet had kunnen eten (kattenpoep, vogelpoep?) en dat het morgen wel weer ok is. Vooralsnog slaapt hij en is hij rustig, slapen is goed als je niet fit bent :)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 11:07

Beterschap!

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:07

Beterschap! :(:)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:14

Ahh beterschap!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:14

Thanks!

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:47

Beterschap! Hopelijk is het nu voorbij.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:06

meisie94 schreef:
Hey een Wubba! Wat leuk! Woody knaagt overal op dus er zijn al allemaal gaten in :')

Wat doet hij het goed zeg! :) Leuk ook dat je verder wil.
Hier is het plan ook wat gewijzigd. Ik heb besloten met Woody verder te gaan in gehoorzaamheid zolang hij nog geen hoopers mag doen haha. Hij leert enorm snel en wil graag werken dus mooie tussen oplossing. :)

Ja de wubba wet. Met mijn talent voor gooien en een vijver in de tuin is het wel handig als speelgoed blijft drijven. Er ligt al genoeg speelgoed op de bodem van de vijver :D
Gelukkig knaagt Otis alleen op takken, speelgoed maakt hij tot nu toe niet kapot.
En takken heeft hij genoeg, ze zijn vandaag begonnen met een hele houtwal op het erf te snoeien :D
Mooi even laten wennen aan het lawaai van de machines.

En leuk dat je met Woody ook verder gaat met gehoorzaamheid.
Hoopers mogen ze al eerder mee beginnen dan behendigheid toch?
Met Otis weet ik nog niet wat ik straks ga doen. Eerst nog 1 of 2 x gehoorzaamheid en dan maar eens kijken. Heb vroeger wel behendigheid gedaan maar ik ben zelf door ziekte minder mobiel.

x_Jeanine_x heerlijk bekkie op de foto <3

Skippy01, sneu is dat als ze ergens ziek van zijn. En ook niet fijn voor de nachtrust.
Hopelijk knapt hij snel op.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:18

Wat een lieverd Jeanine <3

Beterschap voor Toby! Kunnen ze echt ziek worden van kattenpoep?

Onze meid heeft het volgens ons wat warm in de bench overdag. Ze kan er geen lekker ligplekje in vinden en gaat steeds verliggen en slaapt dan niet goed door. Er ligt een vetbed op de bodem, en er staat ook een harig mandje in, ze kan dus kiezen voor in het mandje of op het vetbed (we hebben de XL bench, is niet verkleind).

Als we haar niet in de bench doen om te slapen, slaapt ze graag op de laminaat vloer of bij de koude keukendeur en dan slaapt ze ook veel langer en vaster. Maar we willen haar wel overdag af en toe slapend de bench in doen om dat alvast normaal te maken voor als we overdags eventjes weg moeten.

Zouden we de vetbed er dus uit moeten halen? En wat dan wel - iets kouders - erin leggen?


Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:22

Beterschap voor Toby!

Woepsie, ik heb zelf zoiets in de bench liggen met een dekbed erop: https://hondenmandenkussens.nl/product/ ... 120x75-cm/ (niet precies deze, heb dat ding alweer 7 jaar en merk staat er niet op). Soms wordt het dekbed aan de kant geschopt en soms rollen ze zich er helemaal in op.

Nou Dundys uitslag binnen. Tis gelukkig geen DLSS *\o/* De CT scan was helemaal goed, niks op aan te merken. Alleen tja, vraag blijft dan, wat is het wel...?

Hier een goeie vergelijking van hoe hij ruim 3 weken geleden liep (boven) en hoe hij na 3 weken niks noppes nada doen loopt (onder).
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:11

Woepsie, hier heb ik een traagschuim matras van 4 cm in de bench liggen met eromheen zo'n baby zeil en hoeslaken. Dan vetbed erop en een donut mand :)

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:00

Zo maar goed dat je niet heb besloten om dundy zn teen te amputeren!

Wubba is hier ook een succes en NOG heel haha.

Puppy’s!!!!!!
Vanmorgen is guapa dr oma bevallen van 4 pups,1 reu en 3 teefjes dus dat wordt een puppy voor ons <3
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 26-02-21 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 16:04

Gefeliciteerd!

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:07

Super leuk, gefeliciteerd!

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:09

Ja had de hoop stiekem een beetje op gegeven omdat ik een bonte pup wilde en vorige keer had ze maar 2 pups.
Ze stuurde me een berichtje dat 1 reutje en 2 teefjes geboren waren dus zou puzzelen worden wie voor wie werd en toen zei ze het zou beter zijn als er nog een teefje werd geboren en taaadaaa nummer 3 haha.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:12

cinniz123 schreef:
Ja had de hoop stiekem een beetje op gegeven omdat ik een bonte pup wilde en vorige keer had ze maar 2 pups.
Ze stuurde me een berichtje dat 1 reutje en 2 teefjes geboren waren dus zou puzzelen worden wie voor wie werd en toen zei ze het zou beter zijn als er nog een teefje werd geboren en taaadaaa nummer 3 haha.


Oh gefeliciteerd! En bonte dus? :D

cinniz123

Berichten: 4430
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:19

Skippy01 schreef:
cinniz123 schreef:
Ja had de hoop stiekem een beetje op gegeven omdat ik een bonte pup wilde en vorige keer had ze maar 2 pups.
Ze stuurde me een berichtje dat 1 reutje en 2 teefjes geboren waren dus zou puzzelen worden wie voor wie werd en toen zei ze het zou beter zijn als er nog een teefje werd geboren en taaadaaa nummer 3 haha.


Oh gefeliciteerd! En bonte dus? :D


Ja klopt ze heeft 5 teefjes maar de 2 uit het andere nest zijn hetzelfde als Guapa dus dat wilde we sws niet.
Die van vanmorgen zijn allemaal bruin wit en mijn keus ligt kwa uiterlijk bij de lichtste maar we moeten even kijken wat past.
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 26-02-21 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:24

cinniz123 schreef:
Ja klopt ze heeft 5 teefjes maar de 2 uit het andere nest zijn hetzelfde als Guapa dus dat wilde we sws niet.
Die van vanmorgen zijn allemaal bruin wit en mijn keus ligt kwa uiterlijk bij de lichtste maar we moeten even kijken wat past.


Ah super zeg! Ben heel benieuwd! :j

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:25

@ Cinniz123, gefeliciteerd!! Ben benieuwd wat voor eentje het wordt!

@jeanine en klaus, bedankt voor de tips! Maar misschien moet ik maar een deurmat zoals op de foto halen voor in de bench := gekke pup <3

Afbeelding

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:23

Mona bijt veel in haar poten en staart, ook haar heupen/achterhand af en toe. Vorige week bij DA op vlooien gechecked en er was niks zei ze. Ik had toen ook gemeld dat ze af en toe zo met haar poten bezig is maar ze zag niks geks. Haar moeder is namelijk drager van een huidziekte ichyotis (ofzoiets), dus ben er alert op. Maar we zien dus allemaal niks bijzonders terwijl ze inmiddels duidelijk last heeft!

Zou het een voer allergie kunnen zijn, of iets in ons huis wat haar poten/benen doet jeuken?

- kat is weinig beneden, nog wat bang voor Mona. Kattenbak is ook boven
- ik gebruik eco allesreiniger voor de vloer
- we hebben veel vloerkleden, misschien teveel frictie/schuuring daardoor?
- voetkussentjes zijn zacht, voornamelijk grijs, her en der klein roze plekje. Geen barstjes of harde stukjes.
- we drogen na elk uitje/plasje haar poten af met haar eigen handdoek voordat ze verder naar binnen mag. We hebben een stapeltje oude doeken daarvoor die omstebeurt de was in gaan.
- we wassen met eco wasmiddel
- vorige week bij de DA geen vlooien gevonden
- benen en huid en haar zien er verder ok uit, alhoewel het nu ietsje rozer begint te worden door het gebijt. Denk ik.
- ze doet het ook op rustige momenten, dus het lijkt geen spanning-tik te zijn...

Voornamelijk achterbenen, af en toe voorbenen en staart en heupen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding