Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:51

Ze heeft echt een eigenwijs snoetje!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 12:55

Ohhh dat snoetje! Indd een eigenwijsje! <3

Pijnstillers doen goed hun werk. Je merkt nu eigenlijk niet echt iets meer aan haar. Zo maar eens kijken met uitlaten hoe ze loopt.

Mijn wurmpjes zijn vandaag 39 dagen. Ze komen vanmiddag Chippen en DNA afnemen voor de stambomen! :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:57

Hidden Treasure heeft wel echt een prachtig koppie <3

Mila is leuk :)) Fijn dat het goed gaat!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:59

finnens schreef:
Denise ben benieuwd wat eruit gaat komen en wat het gaat worden :D wel fijn dat hij puber af is, denk dat drie jonge puber honden samen wel een opgave is. Merk hier ook wel dat pup veel leert/overneemt van de oude hond die een goed voorbeeld geeft.

Gribaldi, ongeveer 150gr verdeeld over 3 keer per dag. Ze is bijna 6 maanden.

Haha, gelukkig wordt Lupa de 19e 12 jaar en is Bodhi net 3. Dus 3 puberhonden gaat sowieso niet gebeuren :D Ik hoop dat dit zo een mooie overweging is qua leeftijden.

Hele toffe fotos komen er weer langs!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:59

Ik vond het ook wat veel Kaus, maar goed ieder zijn of haar manier van voeren en opvoeden.

Leuke foto's Kim!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:01

Kymo, intact, 9 maanden nu en ongeveer 17 a 18 kg eet 2x 150 gram goede kwaliteit brok met minimaal 15% vet maar verschillende merken.

Verder alles volwassen en geholpen.
Kenzo, 2,5 jaar, 38 kg 2x 220 a 250 gram goede kwaliteit brok.
Finnley, bijna 2 jaar, 39 kg en 2x300 gram goede kwaliteit brok.

Bentley, 7 jaar, 26 kg 2x 130 gram mindere kwaliteit brok.
Paco en Aggy, 9 en 8 jaar, 26 en 23 kg beiden 2x 100 gram mindere kwaliteit brok.

De 3 oudste worden zeer vlot te dik ondanks veel beweging. Daarom zeg ik mindere kwaliteit brok maar in principe eten hun brok waar maximaal 11% vet in zit en of light of senior brok of gewone brok waar dus niet veel bijzonders in zit.

Het aantal kilo's zegt hier dus weinig. Wij voeren veel op het oog en kymo is heel ander type hond dan de rest. Hij vliegt de gehele dag door en speelt uren per dag in het pension/dagopvang en/of thuis in de roedel. Daardoor ook gewoon veel nodig. Ik kan hem wel dwingen tot rust en doe dat ook maar s ochtends en s middags staat hij altijd paar uur echt "AAN" haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:15

Dank je. Klopt hoor DF, maar ik ging bijna aan mijzelf twijfelen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 17:13

Net gechipt, en wat waren ze stoer. Geen enkel piepje gegeven! :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:35

gribaldi schreef:
Dank je. Klopt hoor DF, maar ik ging bijna aan mijzelf twijfelen :')

Whahaha dat ken ik heel goed maar als ik minder voer aan Kymo dan ist een graten pakhuis. Ik voer hem ook regelmatig vers. Dan s ochtends 300 gram vers en s middags 150 gram brok haha. Hij is keurig op gewicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:20

och kiwi wat een schrik zeg... dan stress je je rot als ze wat hebben. gelukkig niet ernstig en lees ik dat ze aan de beterende hand is!

candalisa wat een droppie zeg <3
door jouw foto's kriebelen mn puppykriebels nog meer!

Nysse krijgt 250gr vers vlees 1x savonds. Ze is rond de 17 kilo.

ze was raar vandaag... gisteren had ze even veel stress door het onweer maar was erna weer oké. vandaag bleef ze maar achter mij aan drentelen en kijken. Op gegeven moment lag ze te hijgen maar uit wilde ze ook niet... gek gedrag voor haar doen. Maar ze heeft goed gegeten en lijkt nu weer normaal.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 19:02

Misschien toch nog een beetje stress of gespannen? Fijn dat ze nu weer normaal lijkt

Wij geven voor de zekerheid morgen ook nog eens pijnstiller en dan kijken hoe ze het vrijdag zonder doet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:03

suze_ schreef:
och kiwi wat een schrik zeg... dan stress je je rot als ze wat hebben. gelukkig niet ernstig en lees ik dat ze aan de beterende hand is!

candalisa wat een droppie zeg <3
door jouw foto's kriebelen mn puppykriebels nog meer!

Nysse krijgt 250gr vers vlees 1x savonds. Ze is rond de 17 kilo.

ze was raar vandaag... gisteren had ze even veel stress door het onweer maar was erna weer oké. vandaag bleef ze maar achter mij aan drentelen en kijken. Op gegeven moment lag ze te hijgen maar uit wilde ze ook niet... gek gedrag voor haar doen. Maar ze heeft goed gegeten en lijkt nu weer normaal.

Kan reactie zijn op de schrik van gisteren en mogelijk misschien vandaag zware buien langs getrokken?
Bij onweer "in de lucht" reageren best wel wat honden heel anders dan normaal namelijk. Net als met de stevige buien gisteren dan lijken sommige honden die ik denk goed te kennen op mijn werk toch heel andere kant te hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:20

Skip is ongeveer 22kg en krijgt 800g vlees verdeeld over 2 voerbeurten. Is echt niet dik te krijgen. Hij krijgt nu nog smuldier, maar ga binnenkort overstappen naar een beter merk

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:41

Popo krijgt nu 3x per dag eten. Ongeveer 360g in totaal. Vaak iets minder zodat er ruimte over blijft voor een koekje en wat te knagen. :D
We leren hem nu op commando zijn hoofd stil houden voor lichamelijk onderzoek e.d. en dat gaat super goed! En het is heel erg praktisch. Ook met droogblazen. en zoals vandaag, haar bij zijn ogen wegknippen :+
Als iemand nog andere heel praktische trucjes kent hou ik me aanbevolen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:56

Stilzitten voor teken verwijderen! Dus wennen aan de tekentang. Met dikkere nachten gaan die rotbeesten vooral rondom de ogen zitten. Daar heb je weinig ruimte voor fouten.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 20:56

Suze dankjewel <3
Klinkt idd wel een beetje als stress maar heel fijn dat het nu weer rustig is.

Kiwiwitje gelukkig dat ze nu weer beter is en wat een stoere puppies ik doe ze het niet na hoor sta nog steeds met knikkende knietjes en klotsende oksels als ik bloed moet prikken %)

Mila krijgt nu tussen de 300-350 gr per dag over 4 voer beurten verdeeld bij de fokker stond er onbeperkt voer maar is hier niet te doen aangezien Stafford ooit al een keer 11 kilo brok achter de kiezen heeft gehad nadat ze de ton open heeft gekregen en ze is al veel te dik 8)7

Vanmiddag mee geweest naar wat klantjes en wat deed ze het goed!

Afbeelding
Afbeelding

De tuig die ik bij Ali op de groei heb gekocht past gewoon (wel aan de grote kant maar of die straks als ze uitgegroeid is nog past betwijfel ik _O- )

Afbeelding

Met opruimen deze gevonden van mijn keesje even een smelt momentje
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:01

Teken. ow ik haat ze.. met hond en kind die graag echt ín het bos spelen... heb voor zl en nysse uit wanhoop zelfs van die kralenbanden gekocht. nu sinds vorig jaar soort vlooienband om die ook tegen teken werkt en die gaat wel oke...

smerig verhaal.
toen zl 2 was raapte hij een 'krentje' van de grond.. en toen was opeens zn mond rood. was een teek. ik heb bijna staan kotsen :x eruit geplukt huisarts in paniek gebeld :+ nou zoiets had de assistente nog nooit meegemaakt... ow man echt. zo zo goor. brrrrr *weer kippenvel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 21:14

Ik ga ze hier straks leren op hun zij te liggen( is de planning) handig voor onderzoek/fysio.

Ik ben ook een dramaqueen met bloedprikken of prikjes in t algemeen _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:31

Ik vind teken echt helemaal niet erg. Heb ze zelf ook heel vaak omdat ik altijd achter de honden aan ga :')

Wel heb ik eens geprobeerd een tepel uit een hond te halen omdat ik dacht het dat het een teek was. Toen kwam ik erachter dat ook reuen tepels hebben :x

Gewoon leren stilliggen is ook handig inderdaad. Hier kennen ze gewoon het commando 'wachten ' en dan maakt het niet uit in welke houding ze dat op moment zijn. Zittend met poot in de lucht, liggen, staand, op de kop :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:31

Gelukkig hier nog nooit geen teken gehad bij Bo. Lupa wel maar toen kreeg ze er ook niets voor. Altijd tevreden over de Scalibor (in brabant gebruikt, was er één met de sneeuw kwijt geraakt en na de sneeuw weer terug gevonden :') werkte nog prima). Lupa krijgt fiprotec en Bodhi normaal Advantix.

Ondanks dat het geen pups zijn … Ze krijgen hier 's ochtends Hunters Home Lam & 's avonds Acana Lam. Bodhi krijgt 300gr vlees & Lupa 160gr. En 's avonds krijgt Bo nu 125gr en Lupa 85gr. Bodhi is ondertussen 23kg dus die moet afvallen, Lupa is ondertussen 17,5 kilo en daar moet ook echt een ruime kilo vanaf. Zo bizar … sinds deze voeding gaat het té goed en ik weeg iedere week en voor en op vakantie ging het goed en na vakantie ineens hopatee. Kilo eraf dus. (vandaar nu ook minder brok)

Over 12 dagen stop ik met het iedere ochtend vlees aanbieden. Bodhi wilt het bijna niet eten en vind het wel even prima om alleen brok aan te bieden.
Op alleen 500gr vlees kreeg ik Bo trouwens niet op gewicht.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:01

Yeey Denies, 3 honden is leuk! En de leeftijd klinkt perfect. Ik heb hét perfecte nestje gezien van een favo fokker ergens volgend jaar zomer, dus waarschijnlijk wordt het daar een pup van en dan heb ik pup, 2,5 jarige en 8,5 jarige.

Schrikken Kiwi, gelukkig gaat het goed met d'r!

Gister was AJ niet fit, vandaag Zig niet. Gaat lekker hier, paard heeft ook al een reactie op de enting :7 . En Zig heeft een bult van de rabiës enting.

Hier krijgen ze óf AJ: 750 gram vlees & Zig: 150 gram vlees
of
Aj: 300 gram brok, Zig: onbeperkt brok en geen flauw idee hoeveel hij eet eigenlijk :').
AJ kreeg als pup 500 gram brok.

Die tekentruc is wel handig ja, die van mij kennen dat niet dus ik zat bovenop AJ met z'n hoofd in de houdgreep toen ik die teek boven z'n oog moest weghalen #) .

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:06

karma is een teken magneet, gerust 20 op een dag met de seresto valt het mee. Hier zelf ook mijn TBE entingen gehaald want we zitten in hoog risico gebied :(

Karma krijgt 500 gram vlees per dag, toen ze nog zoogde 2 kilo :Y)
Balto krijgt ook 500 gram
chansy krijgt 200 gram brok, die moet echt afvallen is 28 kilo :o
de pups krijgen 100 gram vlees per dag en daarnaast onbeperkt brok.

leuke fotos van Mila :D

Balen van je dieren ZoZenn! wel super leuk volgend jaar een pup :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 23:39

Ik moet het echt afkloppen, het aantal teken dat wij over een heel seizoen op vijf honden vinden is echt minimaal. Moet écht beginnen met knopen van de banden, ben eigenlijk alweer veel te laat. :+

Guinness is zo'n handige hond, ik kan hem op deze manier ook een van de andere honden geven. :P
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:14

Hier doen we niets omdat we bos toch niet meer in kunnen ivm karakters vd honden gewoon niet fijn wandelen. Mocht toch iets nodig zijn tegen teken dan wordt het bravecto.

Enigste handige commando wat ik kan bedenken is "blijf" dat moet dan in de houding waar ze op dat moment in zijn. Eigenlijk leer ik ze bizar weinig commando's en stiekem kunnen ze enorm veel haha. Gewoon door dagelijkse communicatie en herhaling denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 06:30

Ze kennen hier het commando 'keep it steady', dan blijven ze als een standbeeld zitten. Aangeleerd door iets op het hoofd of neus te leggen wat daar moest blijven liggen. :D