Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Meestal houden ze voor het scheiden 4 weken en 300 gram aan, maar als ze al flink beren gedrag gaan vertonen is het beter om ze wat eerder weg te halen. Meestal is dat inderdaad rond de 3-3,5 weken.
Daarna mochten ze even gras eten. Ze zaten gewoon los in de tuin, braaf bij hun eigen groepje

Ze kan de Adventures mix (die is gebaseerd op mijn cavia's) niet meer eten omdat ze door kiesproblemen de stengeltjes niet meer goed kan kauwen waardoor ze schade aanrichten in haar darmen. 

Heb ook echt twee beren maar toen de jongste de oudste begon te dekken, begon ik wel eventjes te zweten. Gelukkig was het pubergedrag, het is intussen gestopt. 
is het stevig genoeg om katten enz tegen te houden? Wil namelijk een grote buitenren maken zodat ze lekker hele dagen naar buiten kunnen straks. 
ben alleen bang dat de heren het dan zo leuk vinden dat ze nooit meer naar binnen willen

Kasten van Ikea kunnen makkelijk uit elkaar en dan kun je de bovenkant weer gebruiken op de afgezaagde zijkanten. DubbelDun schreef:@marjan: het paneel op de laatste foto is 1,5x3 mtr. Door de 2 ondersteunende balkjes kun je hem in de breedte zo optillen, alleen als het hard waait ben je wel een windvanger
@Sunrise19: als je die kast te hoog vind haal je er toch een stuk af
De deuren zul je toch niet gebruiken en de rest is met een zaag zo te verwijderenKasten van Ikea kunnen makkelijk uit elkaar en dan kun je de bovenkant weer gebruiken op de afgezaagde zijkanten.
vandaar Mn idee wat kleiners aan te schaffen. Ik ga gewoon even rond kijken. Voor nu is de kooi prima. Maar wil toch wel voor ze groot zijn wat anders.