Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:17

Ik zou gewoon naar de dierenarts gaan met zoiets :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:27

_sharonnn schreef:
Ik zou gewoon naar de dierenarts gaan met zoiets :)

Ja ik ga sowieso morgen informeren, woon dichtbij dus een afspraak is zo gemaakt, desnoods rij ik terug naar huis om Sammie op te pikken. Volgens mijn vriend kan het ook komen door dat we een week weg zijn geweest en iemand anders dagelijks een paar uur bij ze is geweest, dat hij gewoon wat van slag is geweest.. Vind het lastig want vind het rot hem zo te zien

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:11

Oh ja dat kan inderdaad ook goed. Hopelijk valt het mee :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 21:51

Houden het igg in de gaten. Volgens mijn schoonmoeder is hij gister, ten hij achter zijn broer aan zat met spelen, heel hard tegen een stoelpoot aangelopen.. T spelen was daarna klaar, maar hebben verder niks aan hem gemerkt toen we thuis kwamen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:54

Heeft iemand van jullie tips voor een grotere brok?

Ik voer nu purizon waar ik dik tevreden over ben, maar Sammie kouwt de brokken niet door, wat, zo nu en dan, overgeven tot gevolg heeft. De grotere brokken die wij voor de tanden hebben kouwt hij wel goed. (Maar kosten een godsvermogen voor 3.5 kilo)
Ik ben dus op zoek naar een graanvrije brok van +-1/1.5 cm groot zodat meneer moet kouwen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:41

Moet je even zoeken op maincoon brokken, die heb je van diverse merken. Ik weet niet of ze ook graanvrij zijn. Maar bevorderd wel het kauwen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:54

Bedankt! Ik ga er straks even naar kijken!

We hebben vandaag de afspraak bij de DA gemist.. Na 3 kwartier hebben we het opgegeven. Sammie wilde absoluut niet mee :( nu de afspraak verplaatst naar maandag..

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:30

Hoe is het nu met sammy?
Heb je al geprobeerd hem te kammen? Heel soms heeft 1 van de katten hier een klein knoopje ergens in de vacht zitten en dat kan met spelen best irriteren. Met borstelen kom je ze vaak wel tegen en met een hele fijne kam krijg je ze er ook wel uit. Ik wist ook niet dat dit bij kortharige katten kon.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:50

LoveUggs schreef:

Ik voer nu purizon waar ik dik tevreden over ben, maar Sammie kouwt de brokken niet door, wat, zo nu en dan, overgeven tot gevolg heeft. De grotere brokken die wij voor de tanden hebben kouwt hij wel goed. (Maar kosten een godsvermogen voor 3.5 kilo)
Ik ben dus op zoek naar een graanvrije brok van +-1/1.5 cm groot zodat meneer moet kouwen.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ult/575662

Dit is een hele grote brok die met smaak word gegeten.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... elle/47591

Deze zijn ook groot maar werd minder smakelijk gegeten hier.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:44

Natalie36 schreef:
Hoe is het nu met sammy?
Heb je al geprobeerd hem te kammen? Heel soms heeft 1 van de katten hier een klein knoopje ergens in de vacht zitten en dat kan met spelen best irriteren. Met borstelen kom je ze vaak wel tegen en met een hele fijne kam krijg je ze er ook wel uit. Ik wist ook niet dat dit bij kortharige katten kon.

Zijn extreme lik gedrag is iig minder dan gisteren. Hij heeft vandaag nog een aantal momenten gehad dat hij zo gek deed, maar niet zo veel als gisteren. Wel schud hij nogsteeds met zijn kop en vanochtend dus ook overgeven, maar ik gok dat dat komt doordat hij zijn brokken dus heelhuids naar binnen werkt.
De afspraak bij de DA staat nu maandag, heb inmiddels een mooie reistas waar hij vrolijk in springt.

Ik heb bij Sammie de plekken gecontroleerd waar hij zo veel likt, maar er is niks te zien aan zijn huid of vacht.. :n

gaby12 schreef:
LoveUggs schreef:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ult/575662

Dit is een hele grote brok die met smaak word gegeten.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... elle/47591

Deze zijn ook groot maar werd minder smakelijk gegeten hier.

Dank je wel! Ik ga er even naar kijken!
Ik heb iig even contact opgenomen met Zooplus om te vragen of ze een wat grotere brok hebben dan de Purizon die aan onze eisen voldoet :+ Ik word er op de website iig niet veel wijzer van hoe groot alle brokjes zijn..

Edit; linkjes gezien. De eerste lijkt mij al heel geschikt! :j Qua prijs ook enigszins hetzelfde :j

Ik baal wel, want ik heb net 2 grote zakken Purizon binnen. Ze deden het daar altijd goed op dus die had ik voor mijn vakantie al besteld en binnen...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:39

Kan je niet even de voerbak zo maken dat die niet kan schrokken? Dat scheelt ook al dan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:39

floorsil schreef:
Kan je niet even de voerbak zo maken dat die niet kan schrokken? Dat scheelt ook al dan.

Ik heb geen idee hoe.. Zijn gewoon 2 simpele voerbakjes..

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:45

Je hebt anti schrokbakken, misschien is dat een idee??? Moet hij sowieso al wat meer moeite doen om de brokjes te pakken..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:09

nafkedemi schreef:
Je hebt anti schrokbakken, misschien is dat een idee??? Moet hij sowieso al wat meer moeite doen om de brokjes te pakken..

Zo leer je nog eens wat! Ik ga daar eens naar kijken! Dank je wel!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 13:12

Afbeelding
Deze bv...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:59

Wat ik wel eens deed bij een logeerhond twee bakjes in elkaar. Dat ze dan om het binnenste bakje moeste eten. Of iets van een grote steen in de voetbak leggen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:41

Misschien kan je het voer mengen? Hier altijd standaard 3 verschillende soorten brokken voor ieder wat wils en de grootste zijn er als eerste uit.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:30

Ik meng het voer sowieso al met brokken voor de tanden. :j

Sammie was boos vandaag. Sinds zaterdag heb ik elke dag wat snoepjes in de reistas gegooid zodat deze leuk werd. Dus vanochtend heb ik sammie niet verteld dat we naar de DA gingen. Genietend van het idee dat hij wat lekkers kreeg sprong hij in de tas, en toen deed ik de tas dicht. Ook dat hadden we geoefend dus er ging nog geen belletje rinkelen bij Sammie. Ook niet toen ik de tas optilde want ook dat heb ik de afgelopen 2 dagen gedaan. Hij kreeg het pas door toen we buiten liepen :+ en toen... MAAAAUUUWWWWWWWW. Een boze miauw :+ meerdere malen.
Ook ging sammie zich verstoppen onder het kleedje :+
Afbeelding

Bij de dierenarts heeft hij zich overigens goed gedragen. De dierenarts was erg enthousiast hoe goed hij eruit zag. Mooie grote kat van net geen 5 kilo, niet zwaarder laten worden maar ook zeker niet lichter.
De dierenarts vermoed dat Sammie een hersenschudding heeft opgelopen nadat hij heel hard tegen de stoelpoot aangerent is toen hij met Jessie aan het spelen was.
Hij had natuurlijk wat vage klachten maar eet goed, drinkt goed en doet alles op de bak. Sammie heeft een prikje gehad tegen de pijn en eventuele ontsteking en krijgt de komende dagen 1x per dag een lekker goedje dat hetzelfde doet. Als de klachten afnemen hoeven we niet terug. Anders gaan we verder kijken.

Overigens sprong hij net zelf weer in de reistas dus ik ben blij!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:53

het leed dat een pilletje geven heet....
men neme een kat die ivm een gebitsbehandeling antibiotica moet.
kat is van nature wat voorzichtig en ruikt dondersgoed als er wat door haar eten zit, pilletje moet dus gewoon rechtstreeks in de bek gegeven worden, malen door voer, iets lekkers oid is al geprobeerd. boven op de krabpaal gaan zitten CHECK
verstoppen in 1 van de huisjes in de krabpalen CHECK
in de kattenbak gaan zitten CHECK
onder het bed gaan zitten CHECK
oohhh was ze maar niet zo slim ...
gelukkig is ze er woensdag weer van af, als ik haar eenmaal te pakken heb zit het pilletje er namelijk zo in ggrrrr

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:02

nafkedemi schreef:
het leed dat een pilletje geven heet....
men neme een kat die ivm een gebitsbehandeling antibiotica moet.
kat is van nature wat voorzichtig en ruikt dondersgoed als er wat door haar eten zit, pilletje moet dus gewoon rechtstreeks in de bek gegeven worden, malen door voer, iets lekkers oid is al geprobeerd. boven op de krabpaal gaan zitten CHECK
verstoppen in 1 van de huisjes in de krabpalen CHECK
in de kattenbak gaan zitten CHECK
onder het bed gaan zitten CHECK
oohhh was ze maar niet zo slim ...
gelukkig is ze er woensdag weer van af, als ik haar eenmaal te pakken heb zit het pilletje er namelijk zo in ggrrrr

Kan je hem niet van te voren even in je zak doen? Als ze bij je is hou je haar vast, pilletje uit je zak, hup erin, en weer klaar? Of denk ik te simpel? :+

Als sammie morgen het goedje van de DA aanziet als een liquid snack dan zit het er zo in en komt hij al aan als ik het spuitje pak.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:04

ze weet heel goed dat ze hem nog moet hebben dus zolang ze hem nog niet heeft gehad komt ze ook niet echt bij me in de buurt helaas..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:05

nafkedemi schreef:
ze weet heel goed dat ze hem nog moet hebben dus zolang ze hem nog niet heeft gehad komt ze ook niet echt bij me in de buurt helaas..

Dit klikt zo bekend met de dame die ik heb. Je kom dan ook echt niet in de buurt.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:35

Idd...maar nadat ze hem heeft gehad is het ook weer oke gelukkig..Ben al blij dat ik, wanneer ik haar eenmaal heb, wel vrij makkelijk kan geven.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:53

Hallo,
Ik kom mij hier ook maar eens melden.
Ik werk bij een dierenartsenpraktijk, en soms kom je dan iets tegen. O:)
Een paar weken terug kwam ik op het werk en zat er een klein jong ziek kitten in de opname.
Deze was gevonden door 1 van de dierenartsen. Ze zou 1 week op de praktijk blijven om aan te sterken en hopelijk weer op te knappen.
Na die week zou ze naar het asiel gaan.
Inmiddels kan ik vertellen dat ze al ruim 2 weken bij mij woont. :))
Ze heet inmiddels Pippi en is gisteren weer mee geweest naar mijn werk voor een check en om te enten en chippen.

Zo zag ze er een week of 3 geleden uit.
Afbeelding
En nu ziet ze er zo uit.
Afbeelding

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:14

Ahh Pippi moet nog wat meer in de oortjes groeien...
Ik snap dat je haar niet naar het asiel kon laten gaan en lekker hebt opgenomen!

Hier gaat het goed gelukkig met alle 7 de poezen. Wel duidelijk te merken dat het snachts kouder is, Ayla die we in de zomer weinig zien (meldt zich 1 a 2 keer per dag voor hapje eten en gaat weer weg) komt lekker weer binnen slapen.