[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:43

Hmm.. Ik had deze ontstipt |o

Ik haak weer even in. Fenna gister opgehaald <3
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:17

Bedankt voor julie tips, Hidde ziet er al een stuk 'gevulder' uit en heb het idee
dat het zo veel beter is (geef nu 100 gram per voorbeurt). +:)+

Qua wandelen ga ik 1x per dag ergens heen. Bosje/strand/weiland (dit zijn 4 landen achter elkaar). Daar mag Hidde lekker los, rennen, spelen enz. Nu meestal een halfuur per keer. De rest van de dag zijn we thuis maar hij is ook regelmatig even bij m'n ouders (met 2 honden) en ik neem hem bijna overal mee naartoe op visite dus prikkels genoeg. Onze tuin is trouwens mega. Plus een erf met een rijbak en weiland dus hij verveelt zich (nog) totaal niet.

@Kabayo; Ahh wat leuk !! :D Gefeliciteerd met jullie nieuwe vriendinnetje.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:15

Hmm, half uur met half jaar per dag? wauw dat is kort... Ik denk dat je een hele ongezonde en gefrustreerde hond krijgt als hij per dag maar 30 min zou mogen wandelen. Dan kun je er bijna geen 4 kleine rondjes van maken. Ik ben uitgegaan als richtlijn 10 min per maand per wandeling (in praktijk was dat 1 of 2 keer per dag) en dan goed opletten hoe hij het deed: als hij moe of overprikkeld werd, liet hij dat zien met hyper en druk worden. Als je goed oplet is dat prima te reguleren. Milo valt als 3/4 cane corso ook onder zware rassen, hoewel hij erg klein blijft (met 8 maand nu ongeveer 26 kg) Zijn heupen zijn paar week terug op de foto gezet omdat hij net niet lekker liep, en die waren zo goed als perfect. Het niet lekker lopen bleek gewoon groeipijnen te zijn en is met voer aanpassing opgelost.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:22

Het is ook geen half uur per dag, maar een half uur per wandeling voor een hond van 6 maanden.
De richtlijn die mijn dierenarts aangaf was 5 minuten per maand, per wandeling. Al zei ze ook dat langer wandelen niet perse erg was, maar dat we vooral uit moesten kijken met piekbelastingen, zoals balspelletjes, met andere honden spelen, wild springen etc.
Van een half uur per dag wordt geen enkele zes maanden oude hond gelukkig denk ik :D

Zelf liep ik toen dus al wel langer, maar ik heb ook geen extreem zwaar ras oid. Ik keek wel uit dat hij niet te lang speelde, maar je moet het ook niet overdrijven. Van niks doen worden de spieren ook niet sterker!

Apple: Wat fijn dat Hidde wat gevulder lijkt! Ik zou gewoon zo door gaan en als hij wat mollig lijkt te worden er iets vanaf halen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:39

Simbaa, ik ben serieus mensen tegen gekomen die zeiden dat het 5 min per maand per dag was. Meestal mensen waarbij geen discussie nodig was.

Overigens heb ik het voordeel dat Milo heel geleidelijk groeit en dus de hele tijd compact is gebleven. Die hele onhandige lange benen fase heeft hij over geslagen. Zijn coordinatie is ook steeds super gebleven. Dat maakt het risico op blessures een stuk kleiner.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:43

Echt!? Jeetje dat mensen dat echt denken -O-
Ik zou helemaal gek worden van mijn pup als ik die regel zou handhaven!

Heb het zelf expliciet nagvraagd bij de ortolhopeed, omdat Wolf mank was en ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat ik te veel wandelde. Dat was het toen trouwens niet.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:48

Hier met Saar ook niet stipt aan de minuten regel gehouden. Ze had/heeft zoveel energie en als ik iets meer liep was ze thuis rustiger en sprong ze overal op en dergelijk. En dat gespring en gedraai in huis leek mij slechter voor haar gewrichten dan rustig lopen.

Nu is ze ruim 8 maanden. En lopen we behalve op maandag dan is ze op de opvang, 4 keer op een dag. 2 keer 45 minuten en 2 keer kort, 15/20 minuten.
Ze gaat ook vaak mee naar mijn werk lekker daar rond lopen en alle collega's van het werk houden.

Loop ik minder, heb ik echt een lastige hond.
Ze moet echt haar energiw kwijt kunnen en een uitdaging hebben

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:20

Met Kiko hebben we er een beetje naar gekeken, maar onze wandelingen waren doorgaans wel langer.
Ik probeer iedere dag een uur met haar in de bossen te wandelen, maar er zijn dagen dat er ook niet gewandeld wordt. :o Vandaag was ook zo'n dag, we zijn aan het bouwen en het komt gewoon niet altijd goed uit. Toch kan ze zichzelf goed vermaken en zorgen we er ook voor dat ze zich goed vermaakt. We spelen heel veel met haar, zetten haar regelmatig ook aan het denken, en Kiko vermaakt zich ook prima met de bouw, onze hulphond. :)) Zo houdt ze scherp in de gaten of we alles wel goed aftekenen. _O-
Gelukkig hebben wij dus wel een grote tuin waar ze zich goed kan vermaken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:00

Ja, hier zijn ook wel eens saaie dagen. Als ik hele dag in a'dam ben te bekappen bv, dan zit milo daar hele dag in een stal. Vind hij heel stom, maar ach, er voor en er na lekkere bos wandeling en veel snuffelen tussendoor... (snoepjes in het stro). De kleine rondjes door de wijk zijn we soms best beetje laks mee. Milo vind ze stom en wij eigenlijk ook. Dus die zijn vaak best kort. Hij lijkt het geen probleem te vinden zolang hij zn rondje (of 2) bos maar krijgt.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:45

Keet liet ik met 7 maanden ook rustig een uur uit aangelijnd. En nu nog steeds. En wat we ook vaak doen is op een veldje een balletje gooien, vindt ze helemaal geweldig en wordt ze ook lekker moe van. In het bos hier mag ze altijd los, is heel groot losloopgebied. Dat doen we zeker twee keer per week. Ik weet niet of je met Bentley nog op cursus zit? Maar dat is ook altijd wel een leuke bezigheid voor de hond. Keet heeft eens in de 14 dagen jachttraining en dat vindt ze geweldig.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:29

Vanaf nu kan ik echt meepraten want Woody is er ook <3

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:32

Leuk zeg, al die kersverse puppies. <3 <3 <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:23

Ahhh Woody !! Om op te vreten <3

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:58

Ohhh wat lekker fluffy!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:37

Leuke discussie over de wandelingen. Mijn pup is nu twee maanden en we wandelen soms een kwartiertje heel rustig en dan gaan we even zitten zodat hij kan rusten. Scheelt dat het lekker weer is. Als hij dan even geslapen heeft gaan we weer een stukje wandelen en daarna naar huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:22

Ach hier nu iemand in de buurt die een herplaats husky heeft. Ze heeft de hond nu 2 weken en wilde naar het bos maar kwam er niet want de hond werd te druk dan kan ze haar niet houden. Ze loopt ook expres niet veel en lang want dan ben je enkel maar conditie aan het opbouwen......

Heb zo'n medelijden met de hond. Vrees echter dat ik niet de bazin goed duidelijk heb kunnen maken dat voldoen aan de basis bejoeften van je hond iets heel anders is dan conditie opbouwen. Husky's lopen nu eenmaal erg geaag en zijn serieus sterke honden en moeilijker wat bij te brengen dan gemiddelde hond. Zeker hier in wildrijk bos gebied achter ons moet je de riem nooit los laten als ze graag jagen. Maar je moet ze wel elke dag uitdaging geven en genoeg te doen ipv zo min mogelijk want anders krijgt de hond zo'n grote conditie......

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 07:53

Aaaah, die Woody, wat een droppie.

Ik denk dat wij met wandelen de pup gewoon sterk in de gaten houden. Die precieze regels zijn soms ook nogal tegenstrijdig... Voor lange wandelingen (bijvoorbeeld naar t losloopgebied, dan gaan we met de auto en een rondje is 45 minuten), heb ik een tas waar onze pup in kan, als ie moe wordt.

Nog drie dagen! Dan gaan we ons ventje ophalen. Ip camera komt vandaag binnen en volgende week nog wat vetbeds, maar in principe is alles hier al klaar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:29

Woody is mooi, lekker fluffy.

Wat sneu om een husky zo slecht uit te laten.
Zijn honden die lekker moeten kunnen lopen.
Als je dat niet wil, kies dan een ander ras of ga naar de speelgoedwinkel.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:00

Wat jammer voor de Husky! Jammer dat mensen zo weinig achtergrond info zoeken achter een ras..

Spannend Djinnie! Nog 3 lange dagen wachten :D

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:41

Heeeeele lange dagen, Daaphh! Man man, dat dagen zo lang kunnen duren zeg. Hahahaha.

Zit de hele tijd naar de webcam te staren, maar Wiebe heb ik nog niet gesignaleerd. Ze houden siesta met het mooie weer nu. :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:55

oooh wat leuk al die nieuwe pupjes <3
Mijn pupje is inmiddels niet meer zo pupje...Ik kijk er elke keer weer van op hoe groot hij al wordt <3
Afbeelding

Hebben jullie ook van die ondergoed jatters? Jarvis kwam net weer de badkamer uit met vuile was :')
Zijn het niet sokken, dan zijn het wel onderbroeken. Hij vind het geweldig _O-

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:51

Dat doet Daeva ook :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 13:54

O o o, die Jarvis. :D Hier geen jatter, Kiko's ondeugden zijn eigenlijk heel erg beschaafd. Grootste ondeugd is de binnenspeeltjes mee naar buiten nemen om mee op het gras te gaan liggen. Wij hebben gewoon een braaf hondje, ze zit nergens aan wat niet van haar is.

En ik ben trots op Kiko, ze deed het net zo goed op de cursus. *\o/* Alle dingen die ze moeilijk vind direct goed gedaan. Zelfs blijf op afstand en uit zicht, terwijl ze verlatingsangst heeft. Cursusgevers waren ook erg trots op haar dat ze dat zo goed deed. En nu ligt ze weer voor pampus, op zaterdagmiddag hebben we er geen kind aan na de cursus. :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:44

@dierenfan; hartverscheurend hé.. Zoveel mensen die dieren kopen en totaal geen benul hebben hoe er mee om te gaan, wat dat dier nodig heeft.. :(
@Tigress; Haha grapjas :D Ik heb Hidde er nog niet op kunnen betrappen. Hij wil wel standaard een shirt van mij in de bench savonds, anders is 't janken.
@Neonlight; Wat goed zeg +:)+ Wat ben je dan trots hé ;)

Wij zijn ook weer op cursus geweest, was leuk. Hidde doet het super. Het spelen na de cursus was
ff minder leuk voor hem (meer frustratie). De pups mogen dan altijd even los en lekker spelen maar nu waren er alleen 2 héle kleine hondjes.. Hidde wilde zó graag maar het werd niks, ze waren bang :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 16:18

Hihi ondergoed meebrengen vanuit de badkamer }>

Fijn dat Kiko zo goed meerwerkt, altijd toch een trots gevoeld als het lukt :D

Arme Hidde dat ze niet met hem wouden spelen :(:) :')

Woody doet het goed tot nu toe! Hij heeft nog niets binnen gedaan. De nachten zijn nog niet waw, maar wel oke! Hij gaat overal mee naar toe, hij vindt het helemaal geweldig. Al slaapt hij nog 90% van de tijd :p

Ik had alleen een vraag, op de zak staat dat de puppy tot 200gram moet hebben per dag. Maar hij eet dat niet op. Ik denk dat hij zo een 100-130 gram zal eten. Zou dat veel kwaad kunnen? Hij is er allesinds niet minder energierijk van...

Afbeelding
Afbeelding