gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:21

helaas is Fudge ook overleden vannacht, dus heb momenteel alleen nog mijn 3 heren |(

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:24

Ennasil92 schreef:
helaas is Fudge ook overleden vannacht, dus heb momenteel alleen nog mijn 3 heren |(

Sterkte :(:) Waaraan is hij overleden?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:29

Jeika schreef:
Ennasil92 schreef:

Sterkte :(:) Waaraan is hij overleden?

ik verwacht het RHD2 virus aangezien ze de 6e was in nog geen week tijd(dacht dat het eindelijk over was omdat er al 4 dagen geen konijnen meer waren overleden)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:29

Wat rot :( heel veel sterkte!

Mijn lieverds vandaag <3

Afbeelding

Afbeelding

Bella... :')
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:15

Sterkte! :(:)

Haha eoweyn :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:06

Jeika, fijn dat het al wat beter gaat!

Vonneke ja erg he haha en ik heb ook nog 2 met veel wit 1 met wat minder wit en 1 licht beige :') ...

Ik denk dat ik van het weekend eens in een badje ga proberen, kan hem ook niet zo vies laten rondlopen..

Oef sterkte! Vreselijk om zoveel konijnen ineens te verliezen :(

Eoweyn :') ik heb hier ook zo ene .. Puk is de naam :')

Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:05

Is het handig als ik mijn 2 kleine konijntjes nu bij de moeder weghaal ( mocht 3 weken geleden al alleen zouden ze worden opgehaald maar is niet gebeurd) er is een hok vrij gekomen, alleen ben ik bang dat als ik de 2 kleintjes bij de andere 2 weghaal ze daar misschien niet meer bij kunnen, of valt dat wel mee?

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:09

Want als ze eventueel niet weggaan houden wij ze maar dan het liefst wel met de moeder en het andere konijn waar ze nu ook nog bijzitten Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 08:36

Dan zou ik ze lekker laten zitten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:27

Gezellig zo die konijnen!

Haha beide konijnen ontsnappen uit de ren! Maar even gaas overheen maken. Ze mogen best veel los in de tuin maar liever niet in de nacht!

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:01

Van het weekend een nieuw hok kopen! Een grote waar binnekort Bubbles en zijn vriendinnetje inkomen maar op dit moment komt Snuffel erin.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:06

Starza schreef:
Van het weekend een nieuw hok kopen! Een grote waar binnekort Bubbles en zijn vriendinnetje inkomen maar op dit moment komt Snuffel erin.

Welk hok ga je kopen?

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:19

iris_relente schreef:
Starza schreef:

Welk hok ga je kopen?

In principe een hok waar ze boven + onder verdieping hebben. Onder lopen ze bij ons op stenen, soms gras maar op dit moment niet. Wij hebben hier in de buurt een meneer die allemaal grote hokken maakt etc. Dus daar halen we ons hok vandaan. We hebben zelf een soort uitschuifhekke gemaakt zodat ze genoeg ruimte hebben om te lopen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 23:18

Eoweyn, wat gaat het goed he met je groepje konijnen zo samen!!! :)

Ennasil92, jeetje wat verschrikkelijk :(:)

Hier zijn we vandaag terug gekomen van vakantie, morgen onze Beer weer ophalen met hopelijk een lief vriendinnetje.
Omdat we kort voor ons vertrek zijn vriendin hebben moeten laten inslapen, wilden we niet dat hij 5 dagen alleen zou zitten met maar 1x per dag iemand die hem kwam verschonen en voeren.
We hebben hem dus lekker uit logeren gedaan naar de konijnenopvang waar hij zelf een vriendinnetje mocht zoeken. De eerste die wij erg leuk vonden, vond Beer absoluut niet leuk. Het was bijna vechten .... Die voedster scheen dan ook enorm moeilijk te koppelen zijn en inderdaad zij vloog als eerste Beer aan.
De tweede ging erg goed. Een verlegen voedstertje samen met Beer die ook wat verlegen is. Hij zocht voorzichtig toenadering en dat ging goed. Ik ben dus benieuwd of zij morgen mee naar huis gaat. Ik heb aangegeven dat bij duidelijke twijfel, ze maar moest kijken voor een andere voedster. Ik wil nu echt eens zo'n koppel dat elkaar enorm lief vindt.

Het hok heb ik wat verandert en helemaal schoongemaakt. Mijn hok zelf heeft geen bodem. Op de grond ligt een rubberen stalmat. Daar gooide ik het stro op en iedere dag strooide ik weer wat bij. Na 5 dagen haalde ik hem helemaal leeg en spoot ik de mat schoon. Toen ze eenmaal groter waren vond ik het na 2 dagen toch al snel stinken en best veel werk. Helaas poepte en plaste ze door dat vele stro niet op een vaste plaats, maar op diverse plaatsen in het hok.

In de zomer laat ik de mat gewoon zonder stro liggen en dan zet ik er een hele grote bak in die ik met geperste houtkorrel vul en daarover een laag stro. Die bak is makkelijk leeg te kiepen en schoon te spuiten.
Omdat de vriendin van Beer een klein/middel konijn gaat worden en Beer zelf ook niet enorm groot is voor een vlaam, kunnen ze makkelijk met zijn tweeën zeer ruim in de grote bak liggen.
Ik wil dit vanaf nu dus zo gaan doen. Beer is dan in ieder geval heel erg zindelijk en de meeste konijnen in de opvang waren ook zindelijk.
Op de rubberen mat lijkt het me fijn om eventueel een slaapholletje te leggen. Zoiets: http://www.dekonijnenwinkel.nl/producte ... apzak.html

Ik vraag me alleen af of dit gevaar op kan leveren mochten ze er aan knagen? En dan in de zin of konijnen het dan vaak opeten of enkel kapot knagen?
Zijn er van jullie die hier goede ervaringen mee hebben en konijnen er dus gebruik van maakten zonder het kapot te bijten of er vaak in te plassen?
Het lijkt me zo gezellig en warm liggen voor ze ook al kunnen ze wegduiken in een grote bak met een dikke laag stro :+

Dit is voor de duidelijkheid trouwens mijn hok: http://myalbum.com/photo/4Q4E896UDASZ/1k0.jpg Inmiddels heb ik aan de voorkant van het hok een tweede in/uitgang gemaakt voor ze.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:25

:(
Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:59

Oei wormen zo te zien!!!

Hier is Beer inmiddels thuis met zijn vriendin Muzzle, het kleine zwarte hangoortje. Het ging heel goed in de opvang en lagen daar al veel tegen elkaar aan en elkaar wassen. Grappig zicht ook zo'n grote met klein vriendinnetje!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:04

Oef eoweyn, nu alles ontwormen?

Ooh wat lief Delphi! Heb je al foto's?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:29

Jep, pinworm... Balen zeg. Dat wordt dus 8 sowieso ontwormen 14 dagen lang, en Jillz en Bliksem voor de zekerheid ook. Bah.

Wat fijn Delphi!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:39

Konijntjes vandaag weer op het gras, veel blije sprongen gezien:) !
Laatst bijgewerkt door iris_relente op 13-02-16 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 17:48

Wat zijn ze leuk samen :)

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:13

De kleine van mij groeit ook als een kool :+
Gelukkig drinkt hij nu wel goed uit het flesje! Eerst at hij ook vrij weinig hooi maar nu begrijpt hij dat het eetbaar is denk ik :Y).

Over het hok gesproken, we hebben besloten dat we er een gaan maken. Als Bubbles gecastreerd is, en de voedster die erbij komt in een mega-hok gaan met Vlekje en Snuffel. (Indergeval als alles naar wens loopt) En anders Snuffel en Vlekje en Bubbles en Onbekend in een hok :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:30

Starza, wij hebben ons hok ook zelf gemaakt! Ideaal vind ik het, het is loodzwaar en oerdegelijk. Buitenkant is hout dat geverfd is met schakelverf die vochtregulerend is. Alle kanten waar aan geknaagd zou worden heb ik afgedekt met antiknaagstrips. De binnenkant hebben wij geheel bekleed met witte aluminiumplaten. Daar kan niet aan geknaagd worden, het is mooi licht en makkelijk schoon te maken. Wij hebben er geen bodem in gemaakt. Het hok zelf staat op een rand klinkers zodat het bij veel regen niet in het nat staat. De onderkant heb ik wel behandeld met houtmenie tegen rot.
op de bodem ligt een dikke rubberen stalmat. Daar kunnen ze lekker op liggen en er staat een grote bak met stro in waar ze in kunnen duiken. Die kan ik er zo uitpakken om de bak leeg te gooien. De mat kan ik er ook makkelijk uit halen om schoon te spuiten. We hebben er ook nog een afdak aan gemaakt.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:42

Wij hebben hier ook zelf een hok gemaakt! Nu alleen de ren nog waar het hok in moet :)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:42

Alleen nog een deurtje ;)